Grand Cherokee, Jaka skrzynia lepsza?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Adamc4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob lut 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Morena

Grand Cherokee, Jaka skrzynia lepsza?

Post autor: Adamc4 » sob lut 16, 2008 4:57 pm

Witam!
Zamierzam kupić Granda i spotkałem dwa rodzaje skrzyń:
QUADRA-TRAC II, Quadra-Drive II.
Podpowiedzcie, Która lepsza i czy się rórznią.
WJ 4,7+LPG Kumho KL-71 245/75/16", Progi, Lifcik 2" OME, dystanse 30mm,

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » sob lut 16, 2008 8:00 pm

a może rurznią?

Mowa o systemach Quadra-Trac® I, Quadra-Trac® II i Quadra-Drive® II. Pierwszy z nich to praktycznie bezobsługowy system adresowany do użytkowników ceniących 4x4 podczas jazdy po śniegu, czy lodzie, jednak nie chcących zgłębiać tajników pracy reduktora. Kolejna dwa systemy są bardziej skomplikowane i adresowane do amatorów aktywnej jazdy w terenie.

http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=3938

znalazłem to po 10 sek wyszukiwania w google, polecam dalsze zgłębianie podstawowych informacji
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Adamc4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob lut 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Morena

Post autor: Adamc4 » ndz lut 17, 2008 2:02 am

Dzięki kolego.
ps. Jestem legalnym dyzortografem. :oops:
WJ 4,7+LPG Kumho KL-71 245/75/16", Progi, Lifcik 2" OME, dystanse 30mm,

Awatar użytkownika
Adamc4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob lut 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Morena

Post autor: Adamc4 » ndz lut 17, 2008 2:17 am

Sprawdziłem! Różnią.
:P
WJ 4,7+LPG Kumho KL-71 245/75/16", Progi, Lifcik 2" OME, dystanse 30mm,

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz lut 17, 2008 8:10 pm

Ale z ktorego roku ma być ten grand? Bo w różnych latach te same nazwy oznaczają co innego. Jak mniemam chodzi o te najnowsze, po 2005. Skrzynia rozdzielcza w obu przypadkach jest ta sama, natomiast quadra-drive II ma blokady mostów, a quadra-tracII nie.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Adamc4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob lut 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Morena

Post autor: Adamc4 » ndz lut 17, 2008 10:33 pm

Chodzi mi o roczniki 2000- 2003.
A przy okazji czym się różni wersja Laredo od Limited?
WJ 4,7+LPG Kumho KL-71 245/75/16", Progi, Lifcik 2" OME, dystanse 30mm,

Awatar użytkownika
Alpigo
Posty: 524
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:09 pm
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontaktowanie:

Post autor: Alpigo » ndz lut 17, 2008 10:44 pm

pisał ci kolega że rurznią !!
gekon off-road team

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz lut 17, 2008 11:56 pm

To w tych rocznikach nie ma quadra-drive II tylko quadra-drive, ale idea jest ta sama- skrzynia rozdzielcza ta sama co quadra-trac II + blokady mostów.

Co do wersji, to zadaj sobie trud i poszukaj troszku po necie, co?
zacznij od http://www.wjjeeps.com
:)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Adamc4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob lut 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Morena

Post autor: Adamc4 » pn lut 18, 2008 1:10 am

Serdeczne dzięki kolego!
WJ 4,7+LPG Kumho KL-71 245/75/16", Progi, Lifcik 2" OME, dystanse 30mm,

mirusiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 25, 2008 7:28 pm
Lokalizacja: Keflavik

Post autor: mirusiek » wt maja 13, 2008 8:50 am

Pozwolę sobie zacytować : Kolege Mendelmax :)1 by wszystko było jasne. (ten post Mendelmaxa powinien być wklejany do każdego tematu o skrzyniach :D )

Wysłany: 2006-04-04, 23:38

Reduktory:
NV-247 (przy dźwigniach napis Quadra-trac II lub Quadra-drive, posiada 3 pozycje- 4all, N, 4lo) zawiera w sobie sprzęgło kompresowane ciśnieniem oleju (nie klasyczną wiskozę). W czasie normalnej jazdy 100% momentu obrotowego przenoszone jest na tylną oś. Na wałku tylnej osi osadzony jest rotor pompy zębatej (gerotor pump). Przedni wal napędza stator (jeśli się pomyliłem proszę o kontrę, bo tego jeszcze do końca nie rozgryzłem). W przypadku zaistnienia różnicy prędkości wałów świadczącej o uślizgu jednej z osi, pompa zaczyna wytważać ciśnienie. Ciśnienie to jest wprost proporcjonalne do różnicy prędkości obrotowych wałów. Wówczas olej kompresuje płytki sprzęgła, stopniowo dołączając oś przednią, transferując aż do 100% momentu na przód. Producent podaje, że dołączenie przodu trwa ok. 0.5-1 sekundy. Nie wiem skąd te dane wyssali, ale takie widziałem To jest praca w trybie 4all. Gdy wrzucimy wajchę na N otrzymujemy prawdziwy luz, potrzebny np. przy długotrwałym holowaniu, obie osie są rozpięte. 4lo to reduktor o przełożeniu 2.72:1 który równocześnie spina na stałe obie osie (innymi słowy to part time). Jest to ustawienie wyłącznie terenowe i nie można tak jeździć po asfalcie (chyba oczywiste, nie? ).
Skrzynka ta jest znacznie wytrzymalsza od Selec-traca, jednak nie oferuje stałego napędu 4x4 w trybie 4all. Przekaz mocy na przód odbywa się łańcuchem, jest w stanie przenieść 2442 Nm. Waga to ok. 37 kg a pojemność oleju- 1.1 litra
NV-147- Uproszczona wersja skrzyni 247 bez reduktora. Dostępna była tylko w 2004 roku w wersji Laredo z silnikami 4.0. Zasada działania identyczna z 247 w trybie 4all.
NP-242 (przy dźwigniach napis Selec-trac, posiada pozycje: 2WD, 4part time, 4 full time, Al oraz 4LO). Posiada mechanizm różnicowy. Wybierając tryb jazdy możemy jechać z napędem tylko na tył (2WD), 4x4 z międzyosiowym mechanizmem różnicowym (4 full time, pozwala na jazdę po czarnym, niestety w sytuacji, gdy jedno koło się ślizga teoretycznie cały moment napędowy kierowany jest właśnie na nie i samochód grzęźnie. W praktyce opory tarcia itd. przenoszą jednak część mocy także na inne koła), 4x4 ze zblokowanym miedzyosiowym (4 part time, stosowany tylko w jeździe po śliskiej nawierzchni, nie wolno używać go na suchym asfalcie gdyż powoduje to naprężenia w układzie napędowym. W tej pozycji ślizg koła jednej z osi nie odbiera momentu kołom osi następnej), Neutral służy do rozpięcia obu mostów np. na potrzeby holowania. 4Lo to reduktor (jego użycie spina obie osie na stałe oraz uruchamia zębatkę planetarną o przełożeniu 2.72:1). Maksymalny możliwy moment obrotowy wynosi 2015 Nm. Skrzynia przenosi moc na przód łańcuchem. Masa skrzyni 39 kg. Mieści 1.4 litra oleju.
NV-249 (Na dźwigniach napis Quadra-trac, posiada 3 pozycje: 4all, N i 4lo), produkowana była w dwóch wersjach- do roku 1996 w wersji NV-249, po 1996 aż do 1998 w wersji NV-249OD (on demand). Zasada działania oparta jest na sprzęgle wiskotycznym. Wersja bez OD posiadała miedzyosiowy mechanizm różnicowy, który w razie ślizgu kół był blokowany przez wiskozę. W wersji OD nie było mechanizmu międzyosiowego, na przód normalnie trafia jedynie ok. 5% momentu obrotowego i jest on w pełni dołączany tylko w chwili, gdy następuje utrata przyczepności tyłu (tylne koła/koło buksują). Jazdę prowadzi się w trybie 4all wedle podanych wyżej zasad działania. Neutral rozpina obie osie, umożliwiając holowanie. W trybie 4Lo widoczne są różnice pomiędzy wersjami OD i nie OD. W obu przypadkach uruchamiany jest reduktor o przełożeniu 2.72:1, jednak w wersji bez OD nie następuje spięcie mechanizmu międzyosiowego, co z kolei ma miejsce w wersji OD. Pojemność oleju 1.2 litra, masa 44 kg bez OD, 38 kg z OD. Wersja bez OD wytrzymuje 2442 Nm, zaś OD 2754 Nm.
NV-231 (Command-Trac, posiada pozycje 2H, 4H, N, 4Lo) jest skrzynią najbardziej nastawioną na teren. Nie posiada mechanizmu miedzyosiowego, co wyklucza jazdę 4x4 po asfalcie. Pozycja 4H jest tożsama z pozycją 4Part Time w NV242. Pozycja N służy do holowania, zaś 4Lo to stałe spięcie mostów i reduktor w opcji 2.72:1 (Command-trac). Waga skrzyni to 29 kg a maksymalny transferowany moment obrotowy to 2556 Nm. Przenoszenie mocy na przód odbywa się za pomocą łańcucha. Pojemność oleju to 1.1 litra dla XJ-ta i 1.5 litra dla YJ-ta.
NV-241 (Rock-Trac) jest konstrukcją niezwykle zbliżoną do NV-231. Zasada działania jest ta sama, różnicą jest jedynie przełożenie redukcyjne (4:1) oraz ilość satelit, zmieniona z 3 do 6. Podniosło to transmitowany moment do 7533 Nm przy masie 36 kg. Reduktor ten spotykany jest wyłącznie we wranglerach Rubicon.
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2006-04-04, 23:43, w całości zmieniany 1 raz

Awatar użytkownika
Adamc4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob lut 09, 2008 11:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Morena

Post autor: Adamc4 » wt maja 13, 2008 10:33 pm

Kolego serdeczne dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
WJ 4,7+LPG Kumho KL-71 245/75/16", Progi, Lifcik 2" OME, dystanse 30mm,

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Post autor: andrzej:) » śr maja 14, 2008 8:40 pm

czy dobrze zrozumiałem, że NV 247 jest lepszy w teren niz NV 249 ??

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » śr maja 14, 2008 10:18 pm

Owszem :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Post autor: andrzej:) » śr maja 14, 2008 10:25 pm

czyli nie jest ze mną tak źle...., a jakie montowali w ZJ w rocznikach 1994 - 1998, czy to nie ma reguły?

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » ndz lip 06, 2008 11:58 am

witam szanownych kolegów
od pewnego czsu śledze forum i interesuje mnie zakup granda
mam nawet na oku konkretne auto ale przy dzwigni reduktora nie ma żadnego oznaczenia QT czy QD
jak sprawdzić co tam siedzi??
dziękuje za podpowiedzi
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz lip 06, 2008 10:08 pm

A który rok, jaki silnik i ile ma położeń na wajsze?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn lip 07, 2008 11:55 am

silnik 5.2
rok 1994
położen 3
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn lip 07, 2008 2:42 pm

No to jeśli nie była przeszczepiona skrzynia na późniejszą to jest to NV249 bez OD.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn lip 07, 2008 6:39 pm

jakie plusy?
jakie minusy?
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

bartek74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob lip 19, 2008 4:52 pm
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: bartek74 » sob lip 19, 2008 9:57 pm

Szanowni Koledzy, a czy może mi ktoś wyjaśnić co oznacza opcja press down w skrzyni selec trac. Tylko porośba o nie odsyłanie do googla bo tam nie ma info na ten temat.

Pozdrawiam
Bartek

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn lip 21, 2008 8:43 am

bartek74 pisze:Szanowni Koledzy, a czy może mi ktoś wyjaśnić co oznacza opcja press down w skrzyni selec trac. Tylko porośba o nie odsyłanie do googla bo tam nie ma info na ten temat.

Pozdrawiam
Bartek
Zamiast Googla proponuję słownik języka angielskiego :)21

bartek74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob lip 19, 2008 4:52 pm
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: bartek74 » pn lip 21, 2008 9:19 am

Adamo pisze:
bartek74 pisze:Szanowni Koledzy, a czy może mi ktoś wyjaśnić co oznacza opcja press down w skrzyni selec trac. Tylko porośba o nie odsyłanie do googla bo tam nie ma info na ten temat.

Pozdrawiam
Bartek
Zamiast Googla proponuję słownik języka angielskiego :)21
A mogę wiedzieć dlaczego taka cięta riposta?
B.

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn lip 21, 2008 9:24 am

bartek74 pisze:
Adamo pisze:
bartek74 pisze:Szanowni Koledzy, a czy może mi ktoś wyjaśnić co oznacza opcja press down w skrzyni selec trac. Tylko porośba o nie odsyłanie do googla bo tam nie ma info na ten temat.

Pozdrawiam
Bartek
Zamiast Googla proponuję słownik języka angielskiego :)21
A mogę wiedzieć dlaczego taka cięta riposta?
B.
press down = przycisnąć

bartek74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob lip 19, 2008 4:52 pm
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: bartek74 » pn lip 21, 2008 9:29 am

Dziękuję za precyzyjne tłumaczenie, też na to wpadłem. Ale bardziej chodziło mi o zastosowanie w praktyce ? Czy to jest funkcja tożsama z "N"?

Pozdrawiam
B.

bartek74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob lip 19, 2008 4:52 pm
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: bartek74 » pn lip 21, 2008 9:31 am

Jeszcze jedno pytanie:
Czy opis przy skrzyni 242 nie jest pomylony?
Precyzyjnie chodzi mi czy objaśnienia do funkcji part time i full time nie są odwrócone?

Pozdrawiam
Bartek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości