Resory - regeneracja

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

sjergjej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 10, 2007 10:26 am
Lokalizacja: Ponikwa

Resory - regeneracja

Post autor: sjergjej » pt lut 29, 2008 10:43 pm

Witam,
Opadł mi :),
oparł się na odbojnikach. Zaglądam... resor. Prawy, tylny
Co robić... ? do kowala !
Środkowe, dwa pióra, pękły. Zostało główne i najmniejsze. Po lewej podobnie, z tym, że jeden poszedł.

Kowal: "Panie, musisz pan jakiś dołożyć, najlepiej to z Fiata - "dużego" Fiata. Jeden taki był u mnie - też tak miał, to mu dołożyłem i się cieszył".

Szrot - resor - kowal.
Facet zostawił oryginalny i na całej długości dołożył ten od Fiata, poniżej zostawił dwa najmniejsze. Poza tym ten oryginalny "wychebrował".

Jeep twardy jak cholera ! skacze jak taczka !
Wywaliłem dwa najmniejsze - oryginalne - dalej taczka !!
Jak wywaliłem od Fiata i zostawiłem dwa – bez najdłuższego, zaraz po głównym, to Jeep opada na maxa.
Tak źle tak niedobrze.
Co teraz? Jakiś patent ? Może nie od Fiata ? Może przyciąć na długość, boję się, że jak przytnę to główny podda się poza fiatowskim.

Panowie ????
:)

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stefan » sob mar 01, 2008 12:11 am

wsadź 50 kilo do tego zestawu od kowala...
ja mam na lifcie 2 cale, też resor od czegoś i jak pusty jeżdżę, to skacze, a jak dorzucę nawet 20-30 kilo do bagażnika to już jest komfortowo...

prosta odpowiedź... woź pasażerów na tylnej kanapie... :D21
!! FOR FUN !!

sjergjej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 10, 2007 10:26 am
Lokalizacja: Ponikwa

Najprostrze nie zawsze najlepsze :(

Post autor: sjergjej » ndz mar 02, 2008 1:12 pm

Fakt, można tak.
Z tym, że to rozwiązanie na krótką metę.
To samo robiono z "Dużymi Fiatami" do czasu gdy nie powyrywało mocowań resora.
Oryginalne są dobrane do masy - nie za miękkie nie za twarde - poddają się lecz odpowiednio. Teraz większość "siły" nie "gubi" się na resorze lecz jest przekazywana dalej - w dupę dostaje mocowanie, a nie sam resor - jak być powinno.
Na oryginalnych auto stoi dla mnie za nisko. Więc jest może jakiś patent na uzyskanie pożądanej wysokości i zarazem odpowiedniej miękkości ??

Jeśli nie, to pozostaje mi jazda z metrem kartofli w bagażniku :(
:)

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Post autor: kmiecio » ndz mar 02, 2008 7:24 pm

mój strasznie siedział więc zostały wyklepane resory i dołożone pióro, dorabiali mi, poszedł ostro w górę i na początku też był jak wóz drabiniasty, woziłem dwa tygodnie dwa krawężniki po 70 kilo na pace, ułożyło się i teraz jest trochę twardszy od oryginału ale bez tragedii
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Resory - regeneracja

Post autor: Przemekslaw » ndz mar 02, 2008 7:31 pm

sjergjej pisze:Witam,
Opadł mi :),
oparł się na odbojnikach. (...)
Co robić... ? do kowala ?
:o
Nie, do apteki lub kiosku, po penigre :)20 :)20
:)21

sory nie mogłem sie powstrzymac :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Re: Resory - regeneracja

Post autor: pbyra » ndz mar 02, 2008 7:41 pm

Przemekslaw pisze:
sjergjej pisze:Witam,
Opadł mi :),
oparł się na odbojnikach. (...)
Co robić... ? do kowala ?
:o
Nie, do apteki lub kiosku, po penigre :)20 :)20
:)21

sory nie mogłem sie powstrzymac :)21

:)2 :)2 :)2
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1457
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: Najprostrze nie zawsze najlepsze :(

Post autor: Ironcruz » czw mar 06, 2008 3:53 pm

sjergjej pisze:Więc jest może jakiś patent na uzyskanie pożądanej wysokości i zarazem odpowiedniej miękkości ??(
ja dałem do firmy regenerującej resory, pokazałem jak ma być wysokość zawiechy z uwzględnieniem że drugie pióro od góry ma być ok 2mm cieńsze. Pomogło.
Tytus

sjergjej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 10, 2007 10:26 am
Lokalizacja: Ponikwa

a jednak :)

Post autor: sjergjej » czw mar 06, 2008 8:41 pm

Ok, zadam temat kowalowi - zobaczymy czy wyklepie.
Dzięki,
Szacuneczek
:)

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Post autor: suchorz » pt mar 21, 2008 6:51 pm

Dałem do kowala resory, wyklepał ręcznie i dołozył jedno pióro najdłuzsze z XJ (dołozył główne z obcietymi końcami).
Auto nie jest za twarde i jest ok.
Jak podniesiesz auto wyżej niz fabryczne to pamiętaj o wymianie amorków na dłuzsze.
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

sjergjej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 10, 2007 10:26 am
Lokalizacja: Ponikwa

Post autor: sjergjej » sob mar 22, 2008 12:24 pm

dzieki :)2
:oops: zmienię
:)

Awatar użytkownika
Igi.Jeep
Posty: 593
Rejestracja: czw lis 22, 2007 5:50 pm
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: Igi.Jeep » sob mar 22, 2008 10:42 pm

i nie zapomnij obniżyć odbojów, w przeciwnym wypadku bedziesz łamał resory ciagle. dokładając pióro zawsze bedzie sztywniej, chyba że kupisz resory do danego liftu RE,ale do2" nie warto. z tymi amorkami jesli liftujesz auto do 2" to stockowe wystarczą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości