Cherokee problm z sondą

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

kris312
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 9:22 pm

Cherokee problm z sondą

Post autor: kris312 » pn lip 14, 2008 8:32 pm

Siemanko. Wymieniłem sonde bo w moim aucie pisało Main Reqium czy jakoś tak w takim bądż razie kontrolka. Facet w warsztacie podpioł komputer i zepsuta :( :( kazał założyć nową, więc zamuwiłem. Dzisiaj ją założyłe i wszystko wyglądało okej, odpalam a kotrolka dalej sie pali. Pomocy co mam robić jechać skasowć błąd w komputerze czy dać spokuj ?? ?? facet twierdzi że przeztą sondę nie ma mocy.

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt lip 15, 2008 8:48 am

Jeśli jeździ dobrze i tylko pamięta błąd to odłącz akumulator i chwilę poczekaj. Błąd sie wykasuje :)21

kris312
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 9:22 pm

Post autor: kris312 » wt lip 15, 2008 8:57 am

Adamo ja mam odłączony akumulator prawie cały czas bo lifta robie więc to ni to :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt lip 15, 2008 9:03 am

Który rocznik?

W XJcie były montowane dwa różne rodzaje sond tytanowe i cyrkonowe. Roczniki do 91 i po 91. Tytanowe są 4 przewodowe a cyrkonowe 1 przewodowe, tytanowe "generują" napięcie a cyrkonowe działają opornościowo, tytanowe wymagają podgrzania i dlatego mogą być montowane z dala od kolektora a cyrkonowe nie mają podgrzewania i muszą być blisko kolektora. Tytanowe są 0-5V lub 5-0V a cyrkonowe 1V

Częstym błędem gazowników jest zakładanie tanszych cyrkonowych zamiast tytanowych dosyc drogich. W przypadku jazdy na gazie no problem, w przypadku benzyny generuje bledy ktore potem maja wplyw na prace silnika na gazie i kolko sie zamyka.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt lip 15, 2008 9:07 am

Dodatkowo komputer podaje informację, że nie otrzymuje danych z sondy, a nie że sonda jest uszkodzona :roll:
Może być uszkodzony kabelek, a nie sonda.
Trzeba wejść z miernikiem pod auto i sprawdzć w jakim zakresie zmieniają się dane z sondy.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt lip 15, 2008 9:10 am

Adamo pisze:Dodatkowo komputer podaje informację, że nie otrzymuje danych z sondy, a nie że sonda jest uszkodzona :roll:
Może być uszkodzony kabelek, a nie sonda.
Trzeba wejść z miernikiem pod auto i sprawdzć w jakim zakresie zmieniają się dane z sondy.
Nie zmierzysz w prosty sposob sondy miernikiem a mozesz ja uszkodzic jezeli bedzie mial zbyt mala opornosc wewnetrzna.

Bardziej wlasciwy bylby oscyloskop.

Jezeli sonda jest 4 przewodowa to uwaga bo zamienniki maja odwrocone dwa kolory i mozna latwo uwedzic nowa sonde!! Jezeli 4 przewodowa zacznij od sprawdzenia czy dochodzi do niej napiecie 12V z przekaznika.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt lip 15, 2008 9:26 am

A wogole to swiecenie sie kontrolki jak pamietam ale moge sie mylic co 74 tys km jest normalne i wymaga w pozniejszych rocznikach wymiany nie tylko sondy ale rowniez smiesznego pudeleczka pod deska. Niezaleznie czy zmienisz sonde czy nie to pudeleczko jest "jednorazowe" i wymienne w czasie wymiany sondy.

Podaj model, rocznik.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

kris312
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 9:22 pm

Post autor: kris312 » wt lip 15, 2008 10:02 am

Dzięki wielkie dużo się dowiedziałem. Dzienx.

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » wt lip 15, 2008 1:22 pm

Discotheque pisze:A wogole to swiecenie sie kontrolki jak pamietam ale moge sie mylic co 74 tys km jest normalne i wymaga w pozniejszych rocznikach wymiany nie tylko sondy ale rowniez smiesznego pudeleczka pod deska. Niezaleznie czy zmienisz sonde czy nie to pudeleczko jest "jednorazowe" i wymienne w czasie wymiany sondy.

Podaj model, rocznik.
O właśnie tak :)2
F150 302 V8

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » wt lip 15, 2008 4:52 pm

Discotheque pisze: tytanowe "generują" napięcie a cyrkonowe działają opornościowo,

Chyba na odwrót. Reszta mniej więcej się zgadza.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt lip 15, 2008 8:01 pm

misman pisze:
Discotheque pisze: tytanowe "generują" napięcie a cyrkonowe działają opornościowo,

Chyba na odwrót. Reszta mniej więcej się zgadza.

A faktycznie babol jak sie patrzy, dawno peepa nie mialem. Ale zona zdala na prawko wiec kto wie kto wie.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość