pare pytan o cherokee

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

andrzejchrzan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Wieliczka

pare pytan o cherokee

Post autor: andrzejchrzan » ndz lip 27, 2008 9:12 pm

Hey Witam wszystkich

Zamierzam kupić Cherokee z rocznika około 90-96 , chciałbym się dowiedzieć jakie należy zrobić przeróbki do terenu ( myślałem o przeprawach) , jaki to koszt , jak drogie są części w stosunku do innych aut terenowych , i jak to się zachowuje w terenie.
Dzięki za info

:)2

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz lip 27, 2008 9:17 pm

auto jak auto
są lepsze, są i gorsze
ale zadając pytanie tak sformułowane na tym kanale.. raczej obiektywnej oceny nie poznasz..

Poczytaj forum, popatrz na to co jeździ na imprezach i wyciągaj wnioski.

Wszystko zależy od;
1. budżetu
2. definicji Twojej przeprawy

bo da się wszystko
czasem tylko, trzeba sobie odpowiedzieć na jedno zajebiście ważne pytanie

Awatar użytkownika
Adamcichy
Posty: 307
Rejestracja: pn sty 29, 2007 12:18 am
Lokalizacja: 51° 33' N,23° 33' E

Post autor: Adamcichy » pn lip 28, 2008 12:53 am

Mroczny pisze: czasem tylko, trzeba sobie odpowiedzieć na jedno zajebiście ważne pytanie

jak wysokie krawężniki są w moim mieście ?? :)21
Strasznie mi z tego powodu wszystko jedno :)21

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » pn lip 28, 2008 4:31 am

Adamcichy napisał
jak wysokie krawężniki są w moim mieście ?? :)21
W moim mieście kraweżniki mają około 180cm ale jak wszędzie są wyżsi i niżsi tak wzrostem jak i rangą :lol: 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

andrzejchrzan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: andrzejchrzan » pn lip 28, 2008 5:41 am

no ok . Ale na pytanie jakie przeróbki i jaki koszt to sie chyba dowiem ????? :D

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn lip 28, 2008 10:31 am

Pytanie co się chce osiągać. Koszty mogą sie wahać od kilku złotych do kilkunastu czy kilkudziesięciu tysięcy dolarów :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn lip 28, 2008 10:38 am

andrzejchrzan pisze:no ok . Ale na pytanie jakie przeróbki i jaki koszt to sie chyba dowiem ????? :D
42560

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » pn lip 28, 2008 6:14 pm

Mroczny napisał
andrzejchrzan napisał:
no ok . Ale na pytanie jakie przeróbki i jaki koszt to sie chyba dowiem ?


42560
i to przy fantazii bedzie kwota netto 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

maro21
 
 
Posty: 147
Rejestracja: wt lis 28, 2006 4:22 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maro21 » pn lip 28, 2008 6:31 pm

lift RE buget kit 2' 1200zł
opony mt 31/105/15 1800
felgi z uczciwym et 1000
oświetlenie 200
razem jakieś 4200
Jeśli kupujesz używki odpowiednio taniej , lifty powyżej 2 cali zdecydowanie więcej (jeśli chodzi o markowe zestawy ), do tego dochodzi normalny zwyczajowy pakiet startowy . Zaznaczam ,że przy 2 calach jeep dopiero przestaje być kombi i staje się terenówką , a to może być za mało na porządny advenure .pzdr
samurai `91 1.3 30"MT do błocenia
mitsu l200 do podróżowania

andrzejchrzan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: andrzejchrzan » pn lip 28, 2008 8:28 pm

dzieki maro 21 , mroczny to chyba kolo z jajem :D
:D

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » pn lip 28, 2008 9:22 pm

andrzejchrzan pisze:dzieki maro 21 , mroczny to chyba kolo z jajem :D
:D
No pewnie jak my wszyscy :)

Andrzeju a skąd jesteś ??
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » wt lip 29, 2008 5:20 am

maro21 napisał
lift RE buget kit 2' 1200zł
opony mt 31/105/15 1800
felgi z uczciwym et 1000
oświetlenie 200
Jeździć z kolegami w terenie BEZCENNE 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt lip 29, 2008 10:05 am

to nie lepiej kupic zmotanego XJ ?? :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » wt lip 29, 2008 1:36 pm

Przemekslaw napisał
to nie lepiej kupic zmotanego XJ
A nie lepiej samemu to zrobic , wiesz co jest zrobione , frajda wieksza ... 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

maro21
 
 
Posty: 147
Rejestracja: wt lis 28, 2006 4:22 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maro21 » wt lip 29, 2008 9:44 pm

Jeździć z kolegami w terenie BEZCENNE
a za resztę można zapłacić kartą master card . Też jestem zdania ,że lepiej samemu motać , chociaż z punktu widzenia sprzedającego auto , to polecam kupno gotowego :D
samurai `91 1.3 30"MT do błocenia
mitsu l200 do podróżowania

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » śr lip 30, 2008 4:38 am

maro21 napisał
a za resztę można zapłacić kartą master card . Też jestem zdania ,że lepiej samemu motać , chociaż z punktu widzenia sprzedającego auto , to polecam kupno gotowego :D

No ja też chce sprzedać ROCKIEGO wiec też zaczynam polecać zmotane :)2 Jak to w ogłoszeniach najczęściej bywa "Auto profesjonalnie przygotowane , nie jeżdżone w terenie" :lol: 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr lip 30, 2008 6:02 am

Przemeksław ma rację - żaden zrobiony jeep nie osiąga przy sprzedaży ceny włożonych szpejów, nie zapominając o czasie, robociźnie, etc (jak zresztą każde inne auto).
A jest parę osób w RP, które potrafią robić jeepy w teren, no i dla kogoś obytego łatwo jest odróźnić drutowany tjuning od przyzwoitej przeróbki.
Od tych co samemu wszystko od początku na ogół najgorsze szroty wychodzą - niestety.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » śr lip 30, 2008 9:30 am

mel napisał
Od tych co samemu wszystko od początku na ogół najgorsze szroty wychodzą - niestety
Tu sie klego z tobą nie zgodze bo znam pare osób które same motały swoje potworki i niema sie tam do czego przje...ć. Nie tylko osoby żyjące z motania na tym sie znają. Mówiąc
A nie lepiej samemu to zrobic , wiesz co jest zrobione , frajda wieksza ...
Miałem na myśli to że sam kupuje wybrane przezemnie części a mechanik je montuje. 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr lip 30, 2008 11:02 am

Nie wiem iluletnie jest twoje doświadczenie,ale ja nie spotkałem od 15 lat ani jednego przypadku aby ktoś zrobił pierwsze auto w danym modelu i od razu cymes, bez żadnej slepej uliczki, pomyłki i dupnych rozwiązań. Kolejne - zawsze były coraz lepsze, aż po wielu nastepnych - prawie ideał.
To wszystko oczywiście przy założeniu - sam, z pomocą. Nawet tym co mają budżety przewyższające 100 tysi zdarzają się błędy :wink:
A dobrych mechaników - konstruktorów od jeepa - to możesz na palcach rąk policzyć w Polsce i mają tyle roboty, że na pewno nie pomogą po godzinach, no a jak już się zdecydujesz u nich zrobić auto - to uważam, że lepiej kupić auto już zrobione (własnie u nich), bo zapłacisz za nie 30-40-50%taniej i stąd jest mój wywód, że przemeksław jednak ma rację. :)2
Tanio i dobrze juz się niestety skończyło.
Sam tak się bawiłem 4 lata z ZJ - i dopiero po 3 latach wszystko zaczęło super banglać. A YJ stoi od lutego u kolegów w serwisie i czeka na swój czas i niby wiadomo co trzeba zrobić ale jakoś bardziej opłaca się przeglądy trzaskać. :(
Oczywiście to wszystko ma się rozumieć piszę w sprawie motania jeepa do terenu, a nie o czymś innym. :)2
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr lip 30, 2008 11:52 am

bo jeszcze działa jeden mechanizm..
jest to mechanizm niepamiętania o wieku konstrukcji i mechanizm niepamiętania o konieczności dokładnej, drobiazgowej i kosztownej reanimacji padła za 10 koła z allegro

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » śr lip 30, 2008 1:24 pm

Mroczny napisał
bo jeszcze działa jeden mechanizm..
jest to mechanizm niepamiętania o wieku konstrukcji
Mysle że każdy zaczynając motać auto 15-20 letnie zdaje sobie sprawe że to może być kosztowne,ale problem jest 1 nowe auta które nadają sie do motania można policzyć na palcach jednej reki 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

maro21
 
 
Posty: 147
Rejestracja: wt lis 28, 2006 4:22 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maro21 » śr lip 30, 2008 2:47 pm

Jeśli ktoś kupuje 17 letni samochód za 10 tyś i sądzi ,że kupuje stan magazynowy , to proszę dzwonić do mnie dam namiary na fajne różowe tabletki :lol: Zawsze jest ryzyko ,że zmota będzie trudna do rozszyfrowania , więc lepiej motać samemu ,chociaż to drożej i dłużej . Jeśli mota się na fabrycznych kitach to prawdopodobieństwo wpadki jest zdecydowanie mniejsze .
samurai `91 1.3 30"MT do błocenia
mitsu l200 do podróżowania

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr lip 30, 2008 3:42 pm

No jednak rozmawiamy w zupełnie innych tematach.
jeep w teren dla mnie to auto do którego można wsadzić od 32" wzwyż opony, posiadający blokady w obu mostach, ponad 4 " liftu, zrobiony porządek z instalacją elektryczną, wyposażony w przyzwoite stalowe progi, zderzaki, winch, etc. A przede wszystkim to auto z wyprowadzonymi odpowietrzeniami mostów i reduktora oraz przygotowaną do zatapiania automatyczną skrzynią biegów. Zmienionymi do większych kół przełożeniami w mostach oraz liftem kompletnym - który nie powoduje, że auto powyżej 100km/h nie może trafić w pas ruchu.
To jak to się ogarnie to wychodzi, że ten jeden znajomy to człowiek orkiestra, bo rzadko kto jest dobrym specem od automatów i jednocześnie potrafi ustawić most po wymianie przełożeń. :)2
Ale przecież nie potrafimy wyciągać wniosków z błędów innych tylko cały czas na własnej d........ :D :)3
A co do padliny - przez myśl mi nie przeszło, że można motać auto nie ogarnąwszy całości do stanu technicznego co najmniej dobrego, tylko że jak ktoś ma doświadczenie to pewne elementy może już wymieniać pod kątem docelowego stanu i przeznaczenia auta i pewnych czynności przeglądowych nie musi robić aby robić. :)2
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob sie 02, 2008 9:38 pm

co by nie zakładać kolejnego tematu
czy reduktor 242 występuje w oryginale z silnikiem 5.2???
czy wszystkie takie połączenia to kwestia ingerencji właścicieli???
pozdrawiam
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » sob sie 02, 2008 9:56 pm

maro21 pisze:dam namiary na fajne różowe tabletki :lol:
dawaj :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości