Strona 1 z 1

3.1 D

: sob sie 02, 2008 11:33 pm
autor: Misiek Cypr
Taki silnik widnieje w papierach auta, ma wiecej niz 4 cylindry, co slychac, ale nie widzialem bo ciemno jak w d. u murzyna.

Co to za silnik, czy blad w papierach. Nie jest to VM, Grand na oko 2002

: ndz sie 03, 2008 7:17 am
autor: maro21
3.1 d to wypust vm , taki 2.5 + 2 cylindry , dla maniaków tematu .

: ndz sie 03, 2008 10:06 am
autor: Tw Bolek
maro21 pisze:3.1 d to wypust vm , taki 2.5 + 2 cylindry , dla maniaków tematu .
blad 3,1 to 5 cylindrow :)3 a 6cyl WM to WM6 z Ranga lub Lamborgini 4x4 :D
dla tych co powtazaja farmazony :)21

: ndz sie 03, 2008 5:55 pm
autor: Misiek Cypr
Znaczy ze co to za wynalazek, glowice ma chyba jedna, wiec nie jest to slynne VM z dodatkowymi cylindrami ??

: ndz sie 03, 2008 7:44 pm
autor: Kuba M.
Misiek Cypr pisze:Znaczy ze co to za wynalazek, glowice ma chyba jedna, wiec nie jest to slynne VM z dodatkowymi cylindrami ??
No właśnie to jest VM z pięcioma głowicami :lol: :lol:
Montowany tylko w WJ-cie przez dwa albo trzy lata (żadne inne auto nie miało tego silnika z tego co mi wiadomo)

: ndz sie 03, 2008 7:53 pm
autor: Misiek Cypr
Pokrywe ma jedna na zawory, to jak moze miec 5 glowic?

Przyznaje, ze w zyciu VM 2.5td nie widzialem :oops:

Czy to zupelnie inna konstrukcja VM, czy tez doklejka 5tego garnka, do legendarnej konstrukcji??

: ndz sie 03, 2008 8:47 pm
autor: Kuba M.
Misiek Cypr pisze:Pokrywe ma jedna na zawory, to jak moze miec 5 glowic?

Przyznaje, ze w zyciu VM 2.5td nie widzialem :oops:

Czy to zupelnie inna konstrukcja VM, czy tez doklejka 5tego garnka, do legendarnej konstrukcji??
2.5 też ma jedną pokrywę zaworów. A konstrukcja to doklejka ze wszystkimi wadami - chyba nawet głowice są takie same :-?

: ndz sie 03, 2008 11:28 pm
autor: mendelmax
A co za problem, żeby na 5 głowic nałożyć jedną pokrywę? :)

Wiele danych mówi, że 3.1 miał jeszcze pare usprawnień względem poprzednika, niemniej fakt faktem, że jest to ewolucja a nie rewolucja :wink:

: pn sie 04, 2008 8:03 am
autor: Misiek Cypr
mendelmax pisze:A co za problem, żeby na 5 głowic nałożyć jedną pokrywę? :)

Wiele danych mówi, że 3.1 miał jeszcze pare usprawnień względem poprzednika, niemniej fakt faktem, że jest to ewolucja a nie rewolucja :wink:
Dzieki, teraz wiem co to za jeden :)2

Jestem przyzwyczajony, ze jedna glowica = jedna pokrywa. Takie skrzywienie zawodowe :oops:

: pn sie 04, 2008 9:01 am
autor: Misiek Cypr
Nie moge znalezc, jaki to ma rozrzad? Kola, lancuch, czy pasek?

: pn sie 04, 2008 9:11 am
autor: tigerr
jeżeli to faktycznie VM to koła

: pn sie 04, 2008 9:14 am
autor: gosc
ani pasek ani lancuch :lol: poprostu kola zebate :)2

: pn sie 04, 2008 9:17 am
autor: Misiek Cypr
Dzieki wielkie, moja wiedza o Jeepie konczy sie na Willysie z 43' o zawrotnej mocy 43PS

: pn sie 04, 2008 3:20 pm
autor: Kuba M.
[quote="Misiek Cypr] Jestem przyzwyczajony, ze jedna glowica = jedna pokrywa. Takie skrzywienie zawodowe :oops: [/quote]
To co Ty, robisz w silnikach okrętowych czy Kamazach :lol: :lol: :lol:

: pn sie 04, 2008 8:44 pm
autor: Misiek Cypr
Okretowych...

Jak tlok nie ma 18cm srednicy, nie dotykam sie, bo mechanika precyzyjna :wink:

Jak powyzej 90cm, to sie ciezko tuleje pod glowice dociera :evil:

: wt sie 05, 2008 9:39 am
autor: tigerr
Misiek Cypr pisze:Okretowych...

Jak tlok nie ma 18cm srednicy, nie dotykam sie, bo mechanika precyzyjna :wink:

Jak powyzej 90cm, to sie ciezko tuleje pod glowice dociera :evil:
Świetna robota :)2

: wt sie 05, 2008 2:07 pm
autor: Kuba M.
Misiek Cypr pisze:Okretowych...

Jak tlok nie ma 18cm srednicy, nie dotykam sie, bo mechanika precyzyjna :wink:

Jak powyzej 90cm, to sie ciezko tuleje pod glowice dociera :evil:
Czyli Komarka, albo kosiarki nie tykasz :lol: :lol: :lol:

: wt sie 05, 2008 2:32 pm
autor: Misiek Cypr
To juz zegarmistrzowska robota, z daleka obchodze. Ledwo na Miska piec spojrze ze strachem. Namiar na ginekologa w komorce zawsze obecny :wink:

Wlasnie rozpisuje remont paru silnikow, coby papiery przedluzyc na kolejne 5 latek.

Re: 3.1 D

: wt sie 05, 2008 3:50 pm
autor: Damian
Misiek Cypr pisze:Co to za silnik, czy blad w papierach. Nie jest to VM, Grand na oko 2002
silnik 3,1 CRD jest konstrukcją VM Motori Sp. z o.o., a dokładniej rozwinięcie (poprzez dodanie jednego cylindra) znanego i cenionego silnika 2,5 tej samej marki
życzymy bezproblemowej eksploatacji :)21

Re: 3.1 D

: wt sie 05, 2008 3:55 pm
autor: Kuba M.
Damian pisze:
Misiek Cypr pisze:Co to za silnik, czy blad w papierach. Nie jest to VM, Grand na oko 2002
silnik 3,1 CRD jest konstrukcją VM Motori Sp. z o.o., a dokładniej rozwinięcie (poprzez dodanie jednego cylindra) znanego i cenionego silnika 2,5 tej samej marki
życzymy bezproblemowej eksploatacji :)21
Oj, to chyba nawet CRD nie jest :-?

: wt sie 05, 2008 4:08 pm
autor: Damian
ta, z rozpędu się pomyliłem
oczywiście ten VM ma bezpośredni wtrysk

: wt sie 05, 2008 10:01 pm
autor: Misiek Cypr
Chodzi ladnie, nawet przyjemny dzwiek posiada.

Ze wzgledu na wade prawna i cieknacy olej miedzy skrzynia i silnikiem odradzilem kolesiowi wydatku parunastu tysiecy Euro :)3

: śr sie 06, 2008 1:19 pm
autor: Kuba M.
Misiek Cypr pisze:Chodzi ladnie, nawet przyjemny dzwiek posiada.
Oplułem monitor normalnie :lol: :lol: :lol:
To nie wady prawne i wycieki oleju są największym problemem w tym silniku :lol: :lol:

: śr sie 06, 2008 3:06 pm
autor: Misiek Cypr
Nie chcialo mi sie produkowac, a silnik VM jest troche demonizowany.

Nie oznacza to jednak, ze bym go kupil, ze znanych wzgledow.

Caterpillar 3508, to dopiero wygiety silnik jest i wybuchowy, a jakos dajemy rade go utrzymac przy zyciu.