Cherokee 2,5L LPG 93 na początek przygody z terenem

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Tomino
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: Kowale

Cherokee 2,5L LPG 93 na początek przygody z terenem

Post autor: Tomino » ndz wrz 07, 2008 12:01 am

Witam wszystkich. Mam okazję kupić Cherokee 93 r 2,5 L + LPG. Bardzo dobry stan. W poniedziałek zobaczę na oczy jak motor, skrzynia i mosty.
Czy to dobry model na początek jazdy w lekkim terenie? Chciałem Patrola GR ale kasy mało. Jak można poprosić kogoś o pomoc w kupnie z Gdanska to poproszę o pomoc. Wszelkie sugestie wskazane. Z góry dziękuję.
Kowale - Gdańsk
:)

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Re: Cherokee 2,5L LPG 93 na początek przygody z terenem

Post autor: Toroo » ndz wrz 07, 2008 12:13 am

Tomino pisze:Witam wszystkich. Mam okazję kupić Cherokee 93 r 2,5 L + LPG. Bardzo dobry stan. W poniedziałek zobaczę na oczy jak motor, skrzynia i mosty.
Czy to dobry model na początek jazdy w lekkim terenie? Chciałem Patrola GR ale kasy mało. Jak można poprosić kogoś o pomoc w kupnie z Gdanska to poproszę o pomoc. Wszelkie sugestie wskazane. Z góry dziękuję.
Kowale - Gdańsk
Tak według mnie, jeżeli istnieje opcja "kasy mało"
to proponuje inną rubrykę od jeepa :wink:
:)

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Post autor: andrzej:) » ndz wrz 07, 2008 12:37 am

2,5 to trochę mało, słaby motor

Tomino
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: Kowale

Post autor: Tomino » ndz wrz 07, 2008 10:15 am

Co byście koledzy poradzili. Jakie autko? To dopiero początek więc na pewno będzie więcej asfalt niż teren. Ogólnie potrzebny do pracy - trochę gratów dowieść pod słupy, takie tam. Czy Jeep to dobry wybór, czy jakaś inna marka?

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Post autor: kulkagsx1200 » ndz wrz 07, 2008 12:23 pm

kup 4.0 z gazem i bedziesz mial i na droge i w teren. do takich jazd jakie wiekszosc z nas preferuje , xj jest naprawde dobry.
nie wiele wiecej spali od 2.5 ale za to mocy bedziesz mial pod dostatkiem. a jak juz cie jeepnie na amen to bedziesz mial baze do motania :)2 zaprawszam na
www.jeep.org.pl
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

Tomino
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: Kowale

Post autor: Tomino » ndz wrz 07, 2008 6:48 pm


Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Post autor: kulkagsx1200 » ndz wrz 07, 2008 6:57 pm

poszlo na pw
:wink:
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Post autor: andrzej:) » ndz wrz 07, 2008 7:14 pm

kulkagsx1200 pisze:kup 4.0 z gazem i bedziesz mial i na droge i w teren. do takich jazd jakie wiekszosc z nas preferuje , xj jest naprawde dobry.
nie wiele wiecej spali od 2.5 ale za to mocy bedziesz mial pod dostatkiem. a jak juz cie jeepnie na amen to bedziesz mial baze do motania :)2 zaprawszam na
www.jeep.org.pl
nic dodać nic ująć, dokładnie tak jest !!

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » ndz wrz 07, 2008 10:53 pm

mam i 4.0 (dupowoz) i 2.5l (w teren) to zupelnie inne auta sa i naprawde trudno je porownac, ale sprobujemy...

2.5l jest zdeeeecydowanie lzejszym autem.

4.0 za to ma bezporownywalnie wiecej mocy (zap...la jak sportowe autko), wciskasz pedal gazu i to autko jedzie bajkowo. No i skrzynia automat (nie do zajechania - wygodniejsza na czarnym i w wiekszosci sytuacji w terenie).

2.5l wcale nie brakuje mocy (dlugo jezdzilem na przelozeniach 4.1 i 31-calowych kolach, teraz zmienilem na 4.56 i kola 32 cale - docelowo bedzie stal na 33 calach). Tak na czarnym jak w terenie - zero kompleksow. Porownujac jednak moc tego motoru z innymi terenowkami utrzymuje sie w sredniej sprawnosci (czyli calkowicie wystarcza). Brakuje nieco momentu...

Mosty (a te w jeepach jak wiadomo do najmocniejszych nie naleza - deliktnie mowiac) zwykle dostaja mniej w tylek przy 2.5litrowym motorze wiec dluzej wytrzymuja. Choc lepiej je sprawdzic, bo manual taz moze dac im w tylek (ale zakladam, e wlasciciel 2.5l nie uskutecznia strzalow ze sprzegla).

2.5 litra (porownujc z 4.0) ma sto razy lepsze rozlozenie masy (zdecydowanie lzejszy silnik i skrzynia - wiec masa lepiej rozklada sie pomiedzy osiami).

porownanie spalnia 2.5 i 4.0...
4.0 na kolach 235/75/15 bierze mi w miescie 16-18 (bez jakiegos ostrego deptania, bo z deptaniem przekroczyc 20l to zaden problem).
2,5 na 32 calach zamyka sie w 13-14l (z deptaniem, bo ten motor trzeba deptac coby jezdzil).
Fakt, ze roznica spalania nie wynika z silnika, lecz ze skrzyni (w 2.5l jest manual, a w wiekszosci 4.0l automat), ale roznica jest zauwazalna dla portfela.

do 4.0l jest za to zdecydowanie wiecej czessci zamiennych w superniskich cenach (oczywiscie mowie o czesciach uzywanych do silnika i elektryki, bo reszta jest taka sama).

4.0l w automcie ma reduktor 242 (ma miedzyosiowy mechanizm roznicowy, czyli mozna z napedem 4x4 smigac po czarnym).
2.5 w manualu ma reduktor 231, ktory uchodzi wprawdzie za niezniszczalny (zdecydowanie mocniejszy od 242), ale nie ma mech. roznicowego wiec na czarnym only tyl (choc jak ulice staja sie biale, lub z innego powodu jest slizgawka, to smigam z wlaczonym 4x4, ale generalnie lepiej na czernym nie wlaczac.

Zdecydowania latwiej jest kupic 2.5l w dobrym stanie. Za to 4.0l nieporownywalnie szybciej sprzedasz w razie potrzeby.

uff... ze mi sie chcialo tyle pisac :-)
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Post autor: andrzej:) » ndz wrz 07, 2008 11:40 pm

dj_wojtecki pisze:uff... ze mi sie chcialo tyle pisac :-)
i jak wyczerpująco przy tym :)2

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » pn wrz 08, 2008 7:25 am

dj_wojtecki pisze:mam i 4.0 (dupowoz) i 2.5l (w teren) to zupelnie inne auta sa i naprawde trudno je porownac, ale sprobujemy...

uff... ze mi sie chcialo tyle pisac :-)
Drogi Wojtku, zapomniałeś dodać, że Twoje 2.5 to totalny golas bez niczego, a 4.0 jest typowym Limitedem :wink:
Ciekawe jak by takie porównanie (szczególnie masy i spalania) wyglądało przy "użyciu" 2.5 wyposarzonego ciut lepiej niż Twój :roll: :lol: :lol:
F150 302 V8

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » pn wrz 08, 2008 2:12 pm

Kuba M. pisze:
dj_wojtecki pisze:mam i 4.0 (dupowoz) i 2.5l (w teren) to zupelnie inne auta sa i naprawde trudno je porownac, ale sprobujemy...

uff... ze mi sie chcialo tyle pisac :-)
Drogi Wojtku, zapomniałeś dodać, że Twoje 2.5 to totalny golas bez niczego, a 4.0 jest typowym Limitedem :wink:
Ciekawe jak by takie porównanie (szczególnie masy i spalania) wyglądało przy "użyciu" 2.5 wyposarzonego ciut lepiej niż Twój :roll: :lol: :lol:
pojecia nie mam... moge porownac tylko to co mam ;-)

ale generalnie 2.5l zwykle sa biedniejsze (skora to chyba nieczesto sie w nich trafia) i znacznie lzejsze (silnik i skrzynia)... rozlozenie masy takze nie zmieni sie w zaleznosci od wyposazenia.
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Tomino
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: Kowale

Post autor: Tomino » wt wrz 09, 2008 8:19 pm

Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc. Zamykamy temat. Od dziś mam XJ 4.0 :). Zaczynamy naukę jazdy :D.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości