Strona 1 z 2
fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 02, 2009 7:12 pm
autor: Eskapada
Przymierzam się do Jeep Wrangler. Docelowo ma być to auto weekendowo - rekreacyjne oczywiście do jazdy w terenie. Lift na poziomie plus 4/5 cala opony 35x10,50. Zmodyfikowany układ przeniesienia napędu tzn. wzmocnione półosie napędowe i nowe przełożenia plus blokady mostów. Nie ma być to cięta z mota z mostami od Patrola, chłodnica na tyle tylko w miarę dobrze przygotowana seria do jazdy w terenie i jak zajdzie taka konieczność do jazdy po mieście, na zakupy kina, teatru
Na pewno TJ z rocznika 2000/2006 z rzędowa szóstka 4.0 . Skrzynia, no właśnie automat czy manual. Osobiście skłaniam się w stronę skrzyni automatycznej. Generalnie wiem czego chcę i oczekuje od auta nie mniej jednak zapytuje użytkowników na co zwrócić szczególną uwagę której wersji wyposażeniowej się wystrzegać a która jest godna polecenia. Wiem że na przełomie 2000/2002 było kilka istotnych zmian.
Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 02, 2009 7:16 pm
autor: Adamo
Napisz to na forum Jeepa to może ktoś coś sensownego odpisze
Jak nie odpiszą to Ci powiem do kogo z tamtego forum na priv

Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 02, 2009 9:27 pm
autor: DOCTOR
Ja już blisko 2 lata jeżdżę Wranglerem TJ 4.0 z 1999r. Wersja sport.
Moje obserwacje i sugestie dla potencjalnego nabywcy:
- silnik tylko 4.0
- raczej automat, ale po 2000r, żeby był czterobiegowy. Ja mam trzybiegowy, już wiele razy naprawiany, prawdopodbnie niefachowo w fachowej autoryzowanej stacji. Chciałem kupić nową, ale trzybiegową nie sposób wyczaić. Automat ok, silnik nigdy nie zgaśnie w terenie!!! Mocy pod dostatkiem, automat daje radę WSZĘDZIE.
- ABS zbyteczny (wersja sport)
- klima koniecznie (nie ma problemu z parowaniem szyb, co na nocnych odcinkach, w deszczu lub jesienią jest ważne)
- bębny z tyłu natychmiast do wymiany na tarcze - od Granda
- mosty należy wzmocnić, przez obspawanie stalowymi płaskownikami - zwróć uwagę na przedni most, często są pogięte, a koła patrząc z przodu są nierównoległe, rozbiegają się ku dołowi (podobno nie da się naprawić)
- jeżdżę na dana 30 z przodu i 35 z tyłu, mam zmienione przełożenia 4.11, wzmocnione półosie i full blokady ARB pneumatyczne, koła 33". Trochę obawiam się o mosty, dlatego nie zakładam 35". Jeśli dziś miałbym wybór brałbym RUBIKONA, ma mosty dana 44, ale automatyczna blokada wg mnie jest do dupy.
- zwróć uwagę na ramę, ja nie mam problemów, ale podobno w niektórych egzemplarzach gniją ramy.
- wiatrak z wiskozy warto wymienić na elekrtyczny z możliwoścą wyłączenia przed wjazdem w głęboką wodę
- w mom mimo dziesięciu lat nic nie cieknie, zatem wszelkie oleum na podwoziu uważałbym za zły objaw
Nie polecam OME, mam ale będę prawdopodobnie zmieniać na rubikon express
Nie jestem mechanikiem, ale użytkownikiem, więc nie wiem czy moje uwagi w jakikolwiek sposób Ci pomogą.
Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 02, 2009 9:32 pm
autor: PiRoman
Eskapada pisze:Przymierzam się do Jeep Wrangler
Teraz kuźwa mówisz...
Jak ja juz Pajero znalazłem sobie... A chodził mi po głowie XJ

Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 02, 2009 9:43 pm
autor: Adamo
PiRoman pisze:Eskapada pisze:Przymierzam się do Jeep Wrangler
Teraz kuźwa mówisz...
Jak ja juz Pajero znalazłem sobie... A chodził mi po głowie XJ

Teraz Pojarki już nie są trendy - musisz sprzedać

Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 02, 2009 9:51 pm
autor: PiRoman
Adamo pisze:PiRoman pisze:Eskapada pisze:Przymierzam się do Jeep Wrangler
Teraz kuźwa mówisz...
Jak ja juz Pajero znalazłem sobie... A chodził mi po głowie XJ

Teraz Pojarki już nie są trendy - musisz sprzedać


jego mać.... no muszę no...
Tylko nie wiem co na to MPD, bo Ona już Hipcia polubiła...
Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 02, 2009 9:52 pm
autor: bigos
Adamo pisze:PiRoman pisze:Eskapada pisze:Przymierzam się do Jeep Wrangler
Teraz kuźwa mówisz...
Jak ja juz Pajero znalazłem sobie... A chodził mi po głowie XJ

Teraz Pojarki już nie są trendy - musisz sprzedać

a co jest trendy

Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 02, 2009 9:54 pm
autor: chera
bigos pisze:Adamo pisze:PiRoman pisze:
Teraz Pojarki już nie są trendy - musisz sprzedać

a co jest trendy

Uaz z andorią....

Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 02, 2009 9:56 pm
autor: bigos
Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 02, 2009 9:58 pm
autor: Adamo
bigos pisze:a co jest trendy

No jeśli kupił pojarkę za namową Bartka to można uznać, że w tym przypadku to Batek wyznacza standardy
Tak więc Wrongla

Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 02, 2009 9:59 pm
autor: bigos
Adamo pisze:bigos pisze:a co jest trendy

No jeśli kupił pojarkę za namową Bartka to można uznać, że w tym przypadku to Batek wyznacza standardy
Tak więc Wrongla

czyli wyszło na to że Ty też nie jesteś trendi

Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 02, 2009 10:01 pm
autor: Adamo
bigos pisze:Adamo pisze:bigos pisze:a co jest trendy

No jeśli kupił pojarkę za namową Bartka to można uznać, że w tym przypadku to Batek wyznacza standardy
Tak więc Wrongla

czyli wyszło na to że Ty też nie jesteś trendi

Chyba nigdy nie byłem

Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 02, 2009 10:01 pm
autor: klucz13
Adamo pisze:.....

Marcin ma jeszcze jakiś telefon czy tylko już numer bez telefonu

Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 02, 2009 10:04 pm
autor: Adamo
klucz13 pisze:Adamo pisze:.....

Marcin ma jeszcze jakiś telefon czy tylko już numer bez telefonu

Nie wiem, bo mnie wkur...

i z nim nie gadam
Zadzwoń do Tomka. Zaraz wyślę Ci numer

Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: pt lip 03, 2009 5:53 am
autor: Mroczny
Baaartek
a dlaczego nie pahero 3.
?
Poszukaj kolegi Stebel - męczy TJ'ty w różnych kompletacjach, przebywa w stanach i ma bardzo dużą wiedzę o pipach.
Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: pt lip 03, 2009 7:42 am
autor: Eskapada
Dzięki Doktor
najcenniejsza uwaga - której nie byłem świadom to to, że z tylu jest bęben a nie tarcza
Wersje Rubcion z dana 44 jest zdecydowanie za drogą baza na auto do zabawy. Ceny za wersje Rubikon w porównaniu do najbogatszej wersji wyposażenia Sahara są wyższe nawet o 30 tys. ( info na podstawie mobile.de ). Wolałbym już kupić mosty od Y60 za 4 tys. i zmotać je za drugie 4.
Ten trzybiegowy automat w ogóle do mnie nie przemawia. A gdyby się coś w miało psuć w skrzyni to nawet by mi do głowy nie przyszło do niego zaglądać czy jechać do ASO tylko od razy był wysłał do Rafika.
Old Man Emu do Wranglera odpada z dwóch powodów za mały lift i brak komponentów do przewrócenia geometrii zawieszenia. Drugi powód to cena. W USA mogę jako zwykły śmiertelnik kupić taniej 2 calowy lift niż w w europie OME z warunkami handlowymi jakie mógłbym mieć. Jeśli chodzi o wybór zawieszenia to musiałbym dobrze i ze zrozumiem poczytać amerykańskie fora. Rubicon Express jest świetnym zawieszeniem ale są inne firmy, lepsze cenowo oferty a mam wrażenie, że RE jest w Polsce tak jak jak aktualnie z Dobinsonem jak się ma Patrola to trzeba go mieć
Tuning to małe piwo. Problem jest z zakupem bazy. Nie mam ochoty jeździć po całej Polsce w poszukiwaniu okazji lub co 5 minut zamieszczać prośbę o zobaczenia auta w Pcimiu Dolnym a na Dolnym Śląsku są tylko dwie sztuki do obejrzenia
Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: pt lip 03, 2009 8:27 am
autor: Adamo
Eskapada pisze:
na Dolnym Śląsku są tylko dwie sztuki do obejrzenia
Jedną już chyba oglądałem

Jak druga jest w takim samym stanie to w zasadzie nie ma

Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: ndz lip 05, 2009 9:01 am
autor: maro21
Jeśli ma być do weekendowego upalania to 35 cali na tych mostach to może być troszku za dużo. Owszem ludzie jeżdżą , ale uważać trzeba coby fantazja nie poniosła , mam co prawda xj ale dół praktycznie to samo , na 31 calach i paru rajdach mosty trochę w dupę dostały . Motanie mostów od parcha to ciekawa idea , ale pracochłonna - chyba grucha nie po tej stronie co trzeba .
Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: pn lip 06, 2009 11:08 pm
autor: Prest
Eskapada pisze:..... mam wrażenie, że RE jest w Polsce tak jak jak aktualnie z Dobinsonem jak się ma Patrola to trzeba go mieć
Bartku Twoje wrażenie poprę praktyką , w połowie ubiegłego roku założyłem do 2-óch XJ-tów
kompletne zawiechy rubicona , na dzień dzisiejszy poszły podkładki pod sprężyny i resory do kowala . Z trzechipół cala zrobiło się jedensiedemdziesiątpięć

, auta zrobiły może po 5kkm.
W tym roku wrzuciłem to samo ścierwo do granda - stan obecny ..... zesrane tylne amorki.
W swoim wynalazku od 9-ciu miesięcy testuję resory Trailmastera - narazie jest
... a i bębnem z tyłu się nie przejmuj , bez problemu można zrobić tarcze.
Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 09, 2009 10:14 pm
autor: kulkagsx1200
mam yj z 3biegowym automatem i od poltora roku go katuje

i zyje i ma sie dobrze mimo 2krotnego zalania itp. przypadkow

w sumie nie chce innego
a skrzynie nowe [tyle ze kilka lat lezace w fabrycznych magazynach sa dostepne w usa za ok. 350-400$]
Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: sob lip 11, 2009 7:04 am
autor: lomiarz
witam wszystkich
kolega chce kupic krotkiego wranglera x z 2007 r 3.8 manual. czy te auta maja staly naped 4x4? jezeli nie to czy to auto ma centralny mechanizm roznicowy? czy na cos szczegolnie trzeba zwrocic uwage przy zakupie? co jest wadliwego w tych jeepach ?
z gory dziekuje za wszelkie info
Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 16, 2009 11:35 am
autor: Wrangler_Rubiocon
Witam.
Mając Wranglera 4.0 ( 2001r ) w automacie jednak odradze ci Automata ...
Moje Uzasadnienie : Gdy zanurkujesz wrangsem powyżej kół woda dostanie się do skrzyni biegów poprzez odpowietrznik co spowoduje wylanie się tzw. "Krwi Automatu" ... I koniec Jazdy .Ale Można temu zapobiec tylko dwoma możliwościami ... Wymienić na Manualke lub Odpowietrzyc Automata . A po za tym Silnik 4.0 jest bardzo mocny i ekonomiczny . Jak najbardziej polecam Wranglera w ciężki teren

Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 16, 2009 11:42 am
autor: Adamo
Wrangler_Rubiocon pisze:Gdy zanurkujesz wrangsem powyżej kół woda dostanie się do skrzyni biegów poprzez odpowietrznik co spowoduje wylanie się tzw. "Krwi Automatu" ... I koniec Jazdy
Przerobienie odpowietrzenia skrzyni jest czynnością tak podstawową we wszystkich autach poruszających się poza czarnym, że nawet nie ma co o tym pisać......
Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 16, 2009 2:52 pm
autor: kulkagsx1200
Re: fachowcy do tablicy czyli zakup wranglera
: czw lip 30, 2009 10:51 pm
autor: Piotrusz
Eskapada pisze:
Wersje Rubcion z dana 44 jest zdecydowanie za drogą baza na auto do zabawy. Ceny za wersje Rubikon w porównaniu do najbogatszej wersji wyposażenia Sahara są wyższe nawet o 30 tys. ( info na podstawie mobile.de ). Wolałbym już kupić mosty od Y60 za 4 tys. i zmotać je za drugie 4.
Czytając Twój pierwszy post i to co powyżej to wydaje mi sie że to troche mieszanie. Szukasz czegoś do rekreacji - docelowo koła 35", blokady, wzmocnione półosie....
Rubicon to w zasadzie od 2003 i masz:
- dana 44 tył
- dana 44 przód (to raczej marketing bo krzyżaki i pare innych elementów jak w D30)
- blokady przód i tył
- hamulce tarczowe tył
- mocniejszy reduktor NV241OR, przełożenie 4:1 (przy mniejszych kołach niż 33 prawie się nie posuwa do przodu)
- przełożenia w mostach 4.11, na asfalt do 33" jest ok, w teren może być i 35"
A różnica w cenie nie jest tak duża miedzy wersja sport (prawie golas) a Rubiconem.
Przy swoim budżecie przelicz to i zobaczysz że warto Rubicona
Niedawno swojego sprzedałem, porządnie zrobiony za niewygórowane pieniądze.