Mój "nowy" Jeep'ek ma pewne wady (pomocy!!!!)
Moderator: Mroczny
Mój "nowy" Jeep'ek ma pewne wady (pomocy!!!!)
Posiadam Cherokee Limited z 91r. (zwany inaczej XJ). benzynka 4L i wszystko by byo pięknei gdyby nie pewne wady:
1. Z elektryko/elektroniki to mam kłopot z pilotem (orginalnym) bo ostał się tylko jeden egzemplarz i to lekko zdezelowany (ale działa) - gdzie można takie cosik dorobić (opinie o uniwersalnych pilotach od telewizora prosze sobie odpuscic)
2. Jedne drzwi w centralnym zamku (tylkne od strony kierowcy - maja tendencje - wcale nie reaguja- do niereagowania na centralne zamykanie jak i blokowanie) - jesli recznei przesune przełącznik Lock (taki na drzwiach) to je blokuje i (jak znów przesune) odblokowuje (jczyli działa poprawnie), silniczek działa bo probuje przesunąc wajche tylko tak jakby był za słaby - (o ja biedny i neidoswiadczony) co z tym robić
to było na rozgrzewkę
teraz to co mnie bardziej meczy
3. To co mi spedza sen z powiek - wycieki oleju - olej uceika delikatnie (po jezdzie tak - w czasie postoju nie - podczas jazdy zapewne tez tak) gromadzac sie na spodzie obudowy od skrzyni biegow (oczywiscie automat) kilka kropel laduje na podlodze garazu. Podonie na bloku silnika w okolicy numerów obserwuje wycieki - tam jest linia łączenia bloku sinika i tam pojawia sie olej.
Jakie koszty mogą być konieczne do poniesienia przy usunięciu tych ustereczek (oby to niei byly defekty jedynei ustereczki) - przede wszystkim zalezy mi na problemie nr 3.
4.1 Oleje - w końcu już nie doczytałem (bo jak wiele postów tak wiele możliwości)
Szykuję się też do zmiany oleju
(w skrzyni , silniku, mostach)
Co polecacie (nie za drogie a skuteczne)
4.2 A jak i oleje to filtry
jako ze moj $ jest ograniczony to czekam na info jakie beda pasowac (zamienniki)
5. Swiatła (zastanawiam się czy z nimi jest wszystko ok - neistety serwisowego manuala udało mi sie o3mać - za co dziekuje pewnym 2 osobom - ale zwykłego nie mam). Włączając swiatła kozystam z takiej dzwiginki znajdujacej sie po lewej stronie od kierownicy (lecz jest ona 2-u stopniowa) albo potrafie załączyc światła krótkie lub też długie (brak postojowych? - lub tez sa postojowe a brak krótkich)
6. Autko sliczne i juz sie w nim zakochalem - a zeby mi dobrze sluzylo to musze sie przy nim troche nauczyc robic (wszak urzednicy panstwowi maja lipna pensje) - tak wiec prosze Was znawców o pomoc mile widziane infor na blady@poczta.neostrada.pl (forum lub gg 40901)
Bladzieńki (dziekuję za pomoc)
1. Z elektryko/elektroniki to mam kłopot z pilotem (orginalnym) bo ostał się tylko jeden egzemplarz i to lekko zdezelowany (ale działa) - gdzie można takie cosik dorobić (opinie o uniwersalnych pilotach od telewizora prosze sobie odpuscic)
2. Jedne drzwi w centralnym zamku (tylkne od strony kierowcy - maja tendencje - wcale nie reaguja- do niereagowania na centralne zamykanie jak i blokowanie) - jesli recznei przesune przełącznik Lock (taki na drzwiach) to je blokuje i (jak znów przesune) odblokowuje (jczyli działa poprawnie), silniczek działa bo probuje przesunąc wajche tylko tak jakby był za słaby - (o ja biedny i neidoswiadczony) co z tym robić
to było na rozgrzewkę
teraz to co mnie bardziej meczy
3. To co mi spedza sen z powiek - wycieki oleju - olej uceika delikatnie (po jezdzie tak - w czasie postoju nie - podczas jazdy zapewne tez tak) gromadzac sie na spodzie obudowy od skrzyni biegow (oczywiscie automat) kilka kropel laduje na podlodze garazu. Podonie na bloku silnika w okolicy numerów obserwuje wycieki - tam jest linia łączenia bloku sinika i tam pojawia sie olej.
Jakie koszty mogą być konieczne do poniesienia przy usunięciu tych ustereczek (oby to niei byly defekty jedynei ustereczki) - przede wszystkim zalezy mi na problemie nr 3.
4.1 Oleje - w końcu już nie doczytałem (bo jak wiele postów tak wiele możliwości)
Szykuję się też do zmiany oleju
(w skrzyni , silniku, mostach)
Co polecacie (nie za drogie a skuteczne)
4.2 A jak i oleje to filtry
jako ze moj $ jest ograniczony to czekam na info jakie beda pasowac (zamienniki)
5. Swiatła (zastanawiam się czy z nimi jest wszystko ok - neistety serwisowego manuala udało mi sie o3mać - za co dziekuje pewnym 2 osobom - ale zwykłego nie mam). Włączając swiatła kozystam z takiej dzwiginki znajdujacej sie po lewej stronie od kierownicy (lecz jest ona 2-u stopniowa) albo potrafie załączyc światła krótkie lub też długie (brak postojowych? - lub tez sa postojowe a brak krótkich)
6. Autko sliczne i juz sie w nim zakochalem - a zeby mi dobrze sluzylo to musze sie przy nim troche nauczyc robic (wszak urzednicy panstwowi maja lipna pensje) - tak wiec prosze Was znawców o pomoc mile widziane infor na blady@poczta.neostrada.pl (forum lub gg 40901)
Bladzieńki (dziekuję za pomoc)
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Kurde, staary, czym sie tu przejmowac?
Toz to pipowy standard, landroverowy zreszta tez
Jesli nie wyjda wieksze wybuchy zaraz, to jestes szczesciarzem
Simmeringi to sprawy groszowe, zamek na pilota wywal po prostu bo i tak nie bedzie nigdy dzialal, jak trzeba.
Oleje - zalezy, na czym bylo auto jezdzone wczesniej. Jak mineral - wlej mineral, moze byc Mobil na przyklad. Jesli polsynyetyk/syntetyk - kontynuuj to samo. Tyle. Filozofii tu ni ma zadnej.
[no chyba, ze pipy potrzebuja specjalnego oleju
]
Toz to pipowy standard, landroverowy zreszta tez

Jesli nie wyjda wieksze wybuchy zaraz, to jestes szczesciarzem

Simmeringi to sprawy groszowe, zamek na pilota wywal po prostu bo i tak nie bedzie nigdy dzialal, jak trzeba.
Oleje - zalezy, na czym bylo auto jezdzone wczesniej. Jak mineral - wlej mineral, moze byc Mobil na przyklad. Jesli polsynyetyk/syntetyk - kontynuuj to samo. Tyle. Filozofii tu ni ma zadnej.
[no chyba, ze pipy potrzebuja specjalnego oleju

- Tindirindi
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
- Lokalizacja: CT, USA
- Kontaktowanie:
Re: Mój "nowy" Jeep'ek ma pewne wady (pomocy!!!!)
Se wymontuj reduktor, zmien uszczelke miedzy reduktorem a skrzynia i moze pomoze. Opcja 2 to se kup plyn do zmywania podlogi bo stamtad zawsze cieknie i ni ma sobie co tym dupy zawracac.Blady78 pisze:3. To co mi spedza sen z powiek - wycieki oleju - olej uceika delikatnie (po jezdzie tak - w czasie postoju nie - podczas jazdy zapewne tez tak) gromadzac sie na spodzie obudowy od skrzyni biegow (oczywiscie automat) kilka kropel laduje na podlodze garazu.
Bought a Jeep. Got tired of pushing the Land Rover.
Czyżby szczęście jednak

Więc jest oki - jeśli "ma cieknąć" to niech cieknie -

A światła - czy tak ma być są tylko dwa stany przełącznika? (długie na 100% i chyba krótkie-lub postojowki)
Ma ktos manuala do tego (nei serwisowego tylko zwyklego)
-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Mój "nowy" Jeep'ek ma pewne wady (pomocy!!!!)
U mnie w domu bylo kilka amerykancow i w kazdym tak bylo.. brak swiatel postojowych tylko od razu mijania(krotkie) byly lub drogowe(dlugie)Blady78 pisze:
5. Swiatła (zastanawiam się czy z nimi jest wszystko ok - neistety serwisowego manuala udało mi sie o3mać - za co dziekuje pewnym 2 osobom - ale zwykłego nie mam). Włączając swiatła kozystam z takiej dzwiginki znajdujacej sie po lewej stronie od kierownicy (lecz jest ona 2-u stopniowa) albo potrafie załączyc światła krótkie lub też długie (brak postojowych? - lub tez sa postojowe a brak krótkich)
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

Z pilotem; zapytaj w ASO bo to zmienny kod, ale raczej bedziesz musial cala centralke/imobilajzer z pilotem wymienic (znajduje sie nad kolumna kierownicy)Zamek drzwi to standard; od wody sie zaciera; sprobuj zapodac WD40 i rozruszac; u mnie pomoglo (tak samo jest z piszczacymi i zacierajacymi sie szybami; trzeba spryskac prowadnice silikonem)
Filtr oleju to jakies 35zl w ASO; nie ma co jakichs zamiennikow szukac!
Oleje to jak post wczesniej (silnik); skrzynia; zalezy czy masz japonska czy nie, bo to albo Dexteon II albo Mopar (do japonskich); czytalem gdzies na amerykanskiej liscie ze przy zalaniu Dextrona do japonca monza miec problemy z przelaczaniem biegow. Mosty; 85W90 GL5 przod, tyl jezeli z LSD (nie z Millerem!) to 85W140 GL5 LS (plus ew. dodatek Mopara)
Ze swiatlami w wersji europejskiej jest; pierwsze polozenie wajchy postojowe, drugie - drogowe (dlugie na kolumnie kierownicy) - jak masz amerykanca to moze byc brak postojowych; trzeba sobie domotac.
To oczywiscie wg. mnie, bo kazdy lubi co innego!
Filtr oleju to jakies 35zl w ASO; nie ma co jakichs zamiennikow szukac!
Oleje to jak post wczesniej (silnik); skrzynia; zalezy czy masz japonska czy nie, bo to albo Dexteon II albo Mopar (do japonskich); czytalem gdzies na amerykanskiej liscie ze przy zalaniu Dextrona do japonca monza miec problemy z przelaczaniem biegow. Mosty; 85W90 GL5 przod, tyl jezeli z LSD (nie z Millerem!) to 85W140 GL5 LS (plus ew. dodatek Mopara)
Ze swiatlami w wersji europejskiej jest; pierwsze polozenie wajchy postojowe, drugie - drogowe (dlugie na kolumnie kierownicy) - jak masz amerykanca to moze byc brak postojowych; trzeba sobie domotac.
To oczywiscie wg. mnie, bo kazdy lubi co innego!

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Dziekuję za informacje.
Czyli wniosek taki iz musze sobie założyć postojówki (to w przyszłości). Co do centralnego - to zapewne macie racje i smarowanei pomoże - musze sie tylko do tego dostac (a jest to troche kłopotliwe - ale czego sie nei robi z nudów). ipajlot - wyminoic caly system na nowy. Skrzynia - po czym poznac czy amerykanska czy japonska? (mosty z LSD - w takim dziadku już były - moj jest rocznik 91 -wczesny 91?).
Ale autko sliczne i slicznie pracuej silnik (przesiadka z Uno 1.4 dala niesamowita satysfakcje). Szkoda jedynei ze Jeepol stoji w garazu - bo jeszcze sprawa z nim tkwi na celnym/akcyzowym (skubance 2 tygodnei maja - a mi urlop ucieka
).
Przy zerowym przegladzie mialem lekko cieplo (oj strasznei cieplo) - a mianowicie spec stwierdzil ze auto nie posiada numerow silnika (co podobno jest czeste u amerykancow - silnik nie byl wymieniany w nim) i nie moze mi wystawic opinni - owszem na bloku byly numerki ale on stwierdzil (na 99%) ze to symbol a nie serial number
. No to sie obsralem i smiglem z powrotem jeepem do garazyku (jak 3ba jechac to mu swoje stare blachy przykrecam i smigam) i dawaj z zyciem po stronkach naszych wschodnich rodakow biegac
(i bukwy sobie probowalem przypomiac) i znalazlem info ze typowego seriala to i owszem nie ma ale jest cos ala nuemr partii (to co on uznal za model silnika bylo numerem partii - taki siedmioznakowy nuemr) oj i w koncy podzwonil gdzies tam (do rzeczoznawcy) i zatwierdzil to - a juz mialem wizje pieknego kurnika
- na czterech kolach
. Uwarzajcie na specow bo potrafia zepsuc zdrowie wasze
Ach te sliczne kwadratowe ksztalty aut terenowych nie to co teraz te wymuskane wyślizgane lilnie - fuj.
Nie ma to jak ludzie ktorzy chętnei swoja wiedzę chcą przekazywać.
Ale autko sliczne i slicznie pracuej silnik (przesiadka z Uno 1.4 dala niesamowita satysfakcje). Szkoda jedynei ze Jeepol stoji w garazu - bo jeszcze sprawa z nim tkwi na celnym/akcyzowym (skubance 2 tygodnei maja - a mi urlop ucieka

Przy zerowym przegladzie mialem lekko cieplo (oj strasznei cieplo) - a mianowicie spec stwierdzil ze auto nie posiada numerow silnika (co podobno jest czeste u amerykancow - silnik nie byl wymieniany w nim) i nie moze mi wystawic opinni - owszem na bloku byly numerki ale on stwierdzil (na 99%) ze to symbol a nie serial number





Ach te sliczne kwadratowe ksztalty aut terenowych nie to co teraz te wymuskane wyślizgane lilnie - fuj.
Nie ma to jak ludzie ktorzy chętnei swoja wiedzę chcą przekazywać.
Skrzynia to jezeli japoniec to z prawej strony na tabliczce powinno pisac Aisian (czy jakakos tak). Most - podnies tyl, wrzuc na N na skrzynce rozdzielczej i pokrec kolem; jezeli oba kreca sie w ta sama strone to masz LSD; w przeciwna to nie masz... czy jakos tak; bolo juz na liscie chyba (niech sie eksperci wypowiedza) . A najlatwiej to po zdjeciu pokrywy, po bebechach mozna poznac.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 380
- Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dziekuję za informacje.
[quote="Blady78"]Czyli wniosek taki iz musze sobie założyć postojówki (to w przyszłości). (mosty z LSD - w takim dziadku już były - moj jest rocznik 91 -wczesny 91?)./quote]
Sprawdz, czy masz postojowe z tylu. Bo mozesz miec tak jak ja, z przodu ich nie ma, ale z tylu sa. Z przodu nie masz, bo nie masz wkladow, czyli zarowek. tez w to nie moglem uwierzyc, ale odkrecilem reflektor, i nic tam nie bylo ...
. tzn. nie bylo zarowki postojowej. Na tylnym moscie moze tez i ostala Ci sie tabliczka znamionowa z LSD, a jak nie, to zrob tak jak Radek radzi. Kola w jedna strone winny sie krecic, jezeli masz LSD.
Sprawdz, czy masz postojowe z tylu. Bo mozesz miec tak jak ja, z przodu ich nie ma, ale z tylu sa. Z przodu nie masz, bo nie masz wkladow, czyli zarowek. tez w to nie moglem uwierzyc, ale odkrecilem reflektor, i nic tam nie bylo ...

pozdrawiam,
YJ 4.0
YJ 4.0
-
- Posty: 380
- Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Zakneblowane sa od oryginalnosci. Po prostu ich nie ma. Sa wneki, ale nie ma nic ...
. Auto bylo wyprodukowane w Kanadzie, ale w wersji eksportowej do Bundesrepublike, mam nawet oryginalny z 1993 roku list przewozowy i frachtowy.
Niby nie ma sladow przerobek, ale moze faktycznie masz racje, ze zostaly zdjete. Chociaz ... nawet ostaly mi sie po poprzednim wlascicielu, te drugie wielkie lustra chromowane. Wszystko od nowosci takie bylo, co tam sprawdzalem w internecie na zdjeciach. Ale ... wszystko pin-us, wazne aby terenowo jezdzil

Niby nie ma sladow przerobek, ale moze faktycznie masz racje, ze zostaly zdjete. Chociaz ... nawet ostaly mi sie po poprzednim wlascicielu, te drugie wielkie lustra chromowane. Wszystko od nowosci takie bylo, co tam sprawdzalem w internecie na zdjeciach. Ale ... wszystko pin-us, wazne aby terenowo jezdzil

pozdrawiam,
YJ 4.0
YJ 4.0
-
- Posty: 380
- Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
No wiec odpowiadam
Bo ja wiem czy mam z tyłu (te postojowe) - skoro dziwgienka ma jedynie dwa stany - to jak sprawdzic czy przy 3cim cos jest (;) - na jedno pociagneicie pala krotkie i drugie pociagniecie i sie pala dlugie. CO ciekawe to pod swiatlami ma te slawetne ala-kierunkwskazy i one wcale sie nie pala jedynie te na bokach i z przodu - tamte podluzne pod swiatlami milcza non stop
- a i mam takei dziwadlo ( i chyba ono nie dziala) obok dzwigienki do wycieraczek/temomatu itd mam taka cienka dziwgienke ale nie wiem co sie nia robi - bo jak sobie macham to sobie nia macham i nic sie nie dzieje
?
Mosty sprawdze jutro (cz jest to nieszczesne LSD czy nie ma) bo bede z nim na kanale - a tak w garazyku wchodzic pod niego nie chce - starczy ze moj pies tam wlazi.
Tymczasem serce mi sie kraja jak moj pupil jest w garazu - zamiast zakosztowac drogi a ja biedny tulam sie po okolicy Fijatem Uniastym :|
Ale juz zapotrzebowałem radyjko do swojego szerokiego (bo ja to raczej jelsi mowimy o terenie to polnymi nim posmigam i troche lasem - mam mozliwosci meiszkam w gorach) a na ciezki teren nie wjerzdzam - no i oczywiscie trasa
Pozdrawiam


Mosty sprawdze jutro (cz jest to nieszczesne LSD czy nie ma) bo bede z nim na kanale - a tak w garazyku wchodzic pod niego nie chce - starczy ze moj pies tam wlazi.
Tymczasem serce mi sie kraja jak moj pupil jest w garazu - zamiast zakosztowac drogi a ja biedny tulam sie po okolicy Fijatem Uniastym :|
Ale juz zapotrzebowałem radyjko do swojego szerokiego (bo ja to raczej jelsi mowimy o terenie to polnymi nim posmigam i troche lasem - mam mozliwosci meiszkam w gorach) a na ciezki teren nie wjerzdzam - no i oczywiscie trasa

Pozdrawiam

Re: No wiec odpowiadam
Dzwignia zmiany wysokosci kierownicy?!Blady78 pisze:
...ciach...
a i mam takei dziwadlo ( i chyba ono nie dziala) obok dzwigienki do wycieraczek/temomatu itd mam taka cienka dziwgienke ale nie wiem co sie nia robi - bo jak sobie macham to sobie nia macham i nic sie nie dzieje?
... ciach....
Pozdrawiam
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Co do numerow i kierowniczego drazka
Numery po kontakcie z "rzecoznawcami" uznal za seryjne i przeglad podpisal (teraz juz mam to w nosie) - a ta dzwigienka to musi byc uszkodzona - chodz postarams ie nia troche pomjdac moze i jeszcze cos tam podziala - pozdrawiam 
Dzisiaj wymeiniem w Pipie oleje
a potem juz tylko tankowanie i jazda 

Dzisiaj wymeiniem w Pipie oleje


- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Temat mostow i oleju byl walkowany x razy, przejrzyj najpierw cale forum Jeep. Kupa informacji. Te roczniki 4.0l mialy tylko AW4 skrzynke firmy Aisin. LSD masz na 98% lej Castrol SAF-XJ (60zl litr). Skrzynia lej to co bylo. Nie przechodz na olej wyzej. Skrzynka rozdzielcza to samo co do skrzyni. Absolutnie nie oszczedzaj na olejach. Szczegolnie w skrzyni biegow i mostach.
Przy filtrach oleju uwaga sa dwa rozne gwinty w zaleznosci od wersji USA Europa. W razie co poszukaj tematu byl taki watek podawalem zamienniki do obu gwintow.
Wycieki oleju. Na silniki obok numerow to klucz do reki i dociagnij podstawe filtra oleju na 80% to jest wina. Slady oleju na skrzyni biegow po jezdzie. Pomacaj czy to czerwony czy zwykly. Zwykly to popuszcza simmering na wale korbowym na laczeniu skrzyni i silnika. Jak czerwony to mu pewnie dokopales i popuscil przelewm, powyzej 140km/h to czesty objaw. Pomoga dodatkowa chlodnica oleju skrzyni biegow.
Szanuj skrzynie
, przelaczanie przod tyl, tylko po zatrzymaniu calkowitym i z posrednim wrzuceniem N.
Jak sie usmiechniesz to moze ktos Ci podesle CD ktore rozsylalem po chlopakach z kompletnymi manualami, serwisowkami, schematami, instrukcjami do XJ. Ja bym nagral i wyslal ale dopiero w polowie sierpnia bo czasu brak.
Alarm stary wywal, zaloz normalny, zmien sama centralke. Jezeli jestes kumaty to wepniesz go bez problemu. Przy wlasnej robocie tylko koszt zakupu. Alarmy w miare od 115zl w gore.
Skad jestes?
Przy filtrach oleju uwaga sa dwa rozne gwinty w zaleznosci od wersji USA Europa. W razie co poszukaj tematu byl taki watek podawalem zamienniki do obu gwintow.
Wycieki oleju. Na silniki obok numerow to klucz do reki i dociagnij podstawe filtra oleju na 80% to jest wina. Slady oleju na skrzyni biegow po jezdzie. Pomacaj czy to czerwony czy zwykly. Zwykly to popuszcza simmering na wale korbowym na laczeniu skrzyni i silnika. Jak czerwony to mu pewnie dokopales i popuscil przelewm, powyzej 140km/h to czesty objaw. Pomoga dodatkowa chlodnica oleju skrzyni biegow.
Szanuj skrzynie

Jak sie usmiechniesz to moze ktos Ci podesle CD ktore rozsylalem po chlopakach z kompletnymi manualami, serwisowkami, schematami, instrukcjami do XJ. Ja bym nagral i wyslal ale dopiero w polowie sierpnia bo czasu brak.
Alarm stary wywal, zaloz normalny, zmien sama centralke. Jezeli jestes kumaty to wepniesz go bez problemu. Przy wlasnej robocie tylko koszt zakupu. Alarmy w miare od 115zl w gore.
Skad jestes?
Dziekuje ponownie
Zaczne od tych nieszczesnych świateł (może i są ale ja nie wiem gdzie - więc zakładam że nie ma) - jeśli tak wiele wiesz i twierdzisz że są to przeczytaj to co już na ten temat napisałem i powiedz mi gdzie mam ich szukać.
Do Bocian'a
Teraz info ogólne - mieszkam pod Śnieżką (małe miasteczko 25km od Śnieżki - piekne miejsce do życia dla zasobnych finansowo - bo z pracą ciężko). Service manuala - mam
- nie mam zwykłego (myśle że z czasem zdobędę) - dzis powalczyłem i wymieniłem radio (nie - nie miałem orginalnego - to info dla tych co takiego szukają- okazało się że wszystkie 4 fabryczne głośniki graja czysto i nie sa nadpalone - fajnie). Cieknący olej - nie jest czerwony (ja raczej nie przesadzam z prędkościami - moj jeepek smigal ze mna jedynie do 120km/h).
Wycieki silnika ..... (szkoda że nie mam autka przed oczyma by dokładnie odświerzyc to co tam widziałem) - ale opisze to tak (uwaga jestem informatykiem nie mechanikiem - wiec nie smiac sie za glosno z mojego "fachowego" opisu).
Silnik ma przykrecana przykrywe (tam nic nie wycieka - tam jest szczelne na 102), ponizej przykrywy jest tak jakby kolejny segment (jak kolejne "pietro domu") i pomiedzy tym segmentem a kolejnym zaobserwowalem wycieki. Nie pomiedzy przykrywa a segmentem silnika tylko ponizej tego pieterka a kolejna czescia obudowy silnika - gmatwam co?) (niestety oleju mi jeszcze nie wymienili i w wieksza podroz sie nie ruszylem (oczywiscie nie mieli do tylengo mostu odpowiedniego oleju - sprowadza na dzisiaj) Wiec nie znam skali tych wyciekow (ale tak z obserwacji wydaje mi sie ze sa drobne).
Kolejne laickie pytanie - czy te wycieki [poprawiły by takie magiczne preparaty "uszczelniające silnik itd" - czy raczej sie ich wystrzegac (jakos mi sie one nie podobaja - ale ja tam sie nei znam)
Tyumczasem problemu z filtrem nie ma - poczytalem jakie sa zamienniki czy tez orginaly do jakiego rodzaju gwintu - ja mam gwint 10x1,5 (jesli dobrze pameintam)- wiec klopotu nie ma (juz dobralem odpowiednie)
Tymczasem po dokupieniu takich chrzań jak trójkąty apteczki i klemy - musze kaufnąc jeszcze podnośnik - bo jak kapcia zlapie to kola nie wymienie - a nie jest to takie proste - bo te co widzialem sa do aut do 1,5t a jeepek ma nieco wiecej wagi (grubasek).
Teraz kolejna sprawa - gdzie kupic ten Mopar (u mnie w okolicy nikt nie wie co to jest i gdzie tego szukac
- a ze skrzynie mam japonska to jest to wskazane). Mam nadzieje ze jadac nad morze uda mi sie odszukac to w jakims serwisie lub firmowym salonie.
Teraz juz ostatnia sprawa (centralny zamek/alarm), mysle ze jak poradzilem sobie z radiem (a kabelki mialy jakies dziwnie pogmatwane kolory - ale doszedlem co z czym i nawet mi sie antenka automatycznie chowa i wysuwa) to i poradze sobie z alarmem - chodz tak nei do konca bo chce dokupic takie cudo co sie zwie automatyczne uruchamianie silnika na pilota (aby przed wyjazdem porannym do pracy w zime - a w górach zima jest jakby to powiedziec - zimniejsza, wsiadac do nagrzanego autka - a ogrzewanie tez mi dziala poprawnie) i tutaj poczytalem ze nie jest tak rozowo - na szczescie na allegro znalazlem firemke ktora za 499 - co Wy na to?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=28594857
Zamontuje takie cudo (autoalarm bym dal rade zalozyc - ale to zdalne uruchamienie silnika juz gorzej - znacznie gorzej).
Do wszystkich fachowców
Jesli ktos z dolnoślązkiego jest mi w stanie takei cudo założyć i zrobi to solidnei i taniej to wielce prawdopodobne że porozmawiamy (tak za miesiac).
Pozdrawiam i spadam.
Do Bocian'a
Teraz info ogólne - mieszkam pod Śnieżką (małe miasteczko 25km od Śnieżki - piekne miejsce do życia dla zasobnych finansowo - bo z pracą ciężko). Service manuala - mam

Wycieki silnika ..... (szkoda że nie mam autka przed oczyma by dokładnie odświerzyc to co tam widziałem) - ale opisze to tak (uwaga jestem informatykiem nie mechanikiem - wiec nie smiac sie za glosno z mojego "fachowego" opisu).
Silnik ma przykrecana przykrywe (tam nic nie wycieka - tam jest szczelne na 102), ponizej przykrywy jest tak jakby kolejny segment (jak kolejne "pietro domu") i pomiedzy tym segmentem a kolejnym zaobserwowalem wycieki. Nie pomiedzy przykrywa a segmentem silnika tylko ponizej tego pieterka a kolejna czescia obudowy silnika - gmatwam co?) (niestety oleju mi jeszcze nie wymienili i w wieksza podroz sie nie ruszylem (oczywiscie nie mieli do tylengo mostu odpowiedniego oleju - sprowadza na dzisiaj) Wiec nie znam skali tych wyciekow (ale tak z obserwacji wydaje mi sie ze sa drobne).
Kolejne laickie pytanie - czy te wycieki [poprawiły by takie magiczne preparaty "uszczelniające silnik itd" - czy raczej sie ich wystrzegac (jakos mi sie one nie podobaja - ale ja tam sie nei znam)
Tyumczasem problemu z filtrem nie ma - poczytalem jakie sa zamienniki czy tez orginaly do jakiego rodzaju gwintu - ja mam gwint 10x1,5 (jesli dobrze pameintam)- wiec klopotu nie ma (juz dobralem odpowiednie)
Tymczasem po dokupieniu takich chrzań jak trójkąty apteczki i klemy - musze kaufnąc jeszcze podnośnik - bo jak kapcia zlapie to kola nie wymienie - a nie jest to takie proste - bo te co widzialem sa do aut do 1,5t a jeepek ma nieco wiecej wagi (grubasek).
Teraz kolejna sprawa - gdzie kupic ten Mopar (u mnie w okolicy nikt nie wie co to jest i gdzie tego szukac

Teraz juz ostatnia sprawa (centralny zamek/alarm), mysle ze jak poradzilem sobie z radiem (a kabelki mialy jakies dziwnie pogmatwane kolory - ale doszedlem co z czym i nawet mi sie antenka automatycznie chowa i wysuwa) to i poradze sobie z alarmem - chodz tak nei do konca bo chce dokupic takie cudo co sie zwie automatyczne uruchamianie silnika na pilota (aby przed wyjazdem porannym do pracy w zime - a w górach zima jest jakby to powiedziec - zimniejsza, wsiadac do nagrzanego autka - a ogrzewanie tez mi dziala poprawnie) i tutaj poczytalem ze nie jest tak rozowo - na szczescie na allegro znalazlem firemke ktora za 499 - co Wy na to?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=28594857
Zamontuje takie cudo (autoalarm bym dal rade zalozyc - ale to zdalne uruchamienie silnika juz gorzej - znacznie gorzej).
Do wszystkich fachowców
Jesli ktos z dolnoślązkiego jest mi w stanie takei cudo założyć i zrobi to solidnei i taniej to wielce prawdopodobne że porozmawiamy (tak za miesiac).
Pozdrawiam i spadam.
Re: Dziekuje ponownie
A pod tylna kanapo sprawdziles; bo ja tez nie wiedzacy kupilem sobie podnosnik a puzniej podnioslem kanape...Blady78 pisze:
Ciach!...
Tymczasem po dokupieniu takich [cenzura] jak trójk±ty apteczki i klemy - musze kaufn±c jeszcze podno¶nik - bo jak kapcia zlapie to kola nie wymienie - a nie jest to takie proste - bo te co widzialem sa do aut do 1,5t a jeepek ma nieco wiecej wagi (grubasek).

Co do podnosnika to 1.5 spokojnie wystarczy; nie dzwigasz celego auta tylko jedno kolo!
Mopar to nazwa zatrzezona Chryslera i firmuja wszystkie orginalne czesci/plyny do Jeepow; dostaniesz w kazdym salonie Jeepa a czasami i MercedesaBlady78 pisze:
Teraz kolejna sprawa - gdzie kupic ten Mopar (u mnie w okolicy nikt nie wie co to jest i gdzie tego szukac- a ze skrzynie mam japonska to jest to wskazane). Mam nadzieje ze jadac nad morze uda mi sie odszukac to w jakims serwisie lub firmowym salonie.
To chyba troche drogo... no chyba ze wliczone sa w to koszty monarzu centralnego zamka i silowniki... sam modol alarmu z zapalaniem silnika za ~100zl mozna kupic.Blady78 pisze:
Teraz juz ostatnia sprawa (centralny zamek/alarm), mysle ze jak poradzilem sobie z radiem (a kabelki mialy jakies dziwnie pogmatwane kolory - ale doszedlem co z czym i nawet mi sie antenka automatycznie chowa i wysuwa) to i poradze sobie z alarmem - chodz tak nei do konca bo chce dokupic takie cudo co sie zwie automatyczne uruchamianie silnika na pilota (aby przed wyjazdem porannym do pracy w zime - a w górach zima jest jakby to powiedziec - zimniejsza, wsiadac do nagrzanego autka - a ogrzewanie tez mi dziala poprawnie) i tutaj poczytalem ze nie jest tak rozowo - na szczescie na allegro znalazlem firemke ktora za 499 - co Wy na to?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=28594857
Ciach...
Tak swoja droga to ja w swoim pilocie mam trzeci przycisk, ktory podejrzewam sluzyl do automatycznego odpalania silnika; sprawdzilem w centralce ze przycisk dziala, ale nie ma przypisanej funkcji... procek nie wysterowuje zadnego wyjscia. Ma ktos moze schemat alarmu/immobilajzera (sa ta 3 Dip-Switche do konfiguracji... ale jakie maja funkcje?!)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Oczywiscie ze nie sprawdzilem - ale sprawdze zaraz.
Centralny zamek mam (bo to limit jest) - to jest cena za (czesci i montarz) co jak widac na allegro (gdyby to chociaz bylo w okolicy - ale ja do krakowa mam kolo 300 km w jedna strone a to juz znacznie podrozy instalacje - i juz calkiem bedize poza granica mozliwosaci - zeby to kupic to nie klopot problem u mnie jest by zamontowac
(nei chcial bym popalic lub spierniczyc instalacje do peepka
).
Ale moze w okolicy wroclawia lub na dolnoslazkim sie znjdzie jakas dobra duszyczka ktora mi to "pomoze" zalozyc


Ale moze w okolicy wroclawia lub na dolnoslazkim sie znjdzie jakas dobra duszyczka ktora mi to "pomoze" zalozyc

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości