MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Młotek372
- jestem tu nowy...

- Posty: 49
- Rejestracja: wt mar 24, 2009 5:05 pm
Post
autor: Młotek372 » wt sty 12, 2010 7:03 pm
Witam, wyleciał mi olej ze skrzyni automatycznej podczas jazdy,auto staneło i nie chciało jechać dalej,następnie zaholowałem je do garażu(w skrzyni i reduktorze włączyłem N).Okazało się że przewód pęk,wymieniłem zalałem olej odpaliłem chciałem ruszyć a tu dupa nie jedzie

.
Miał może już ktoś taki przypadek

Proszę o pomoc...
Auto:JEEP CHEROKEE 1990 XJ 4.0l (najmocniejsza wersja)
-
sbb
-

- Posty: 3753
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: sbb » wt sty 12, 2010 7:26 pm
czy czasem gdzies, ktoś, kiedyś pisał że awtomata sie nie holuje? nawet na N ?
czy mi sie zdaje tylko ?
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony

-
sbielak
-

- Posty: 858
- Rejestracja: pn sie 11, 2008 6:28 pm
- Lokalizacja: kraków
Post
autor: sbielak » wt sty 12, 2010 7:27 pm
zapiekłeś skrzynke , teraz tylko " nowa " ci pomoże
awtomata sie holuje

SALLDVAF8VA98:)
a dupa tam ....
-
adrian422
- jestem tu nowy...

- Posty: 2
- Rejestracja: wt sty 12, 2010 7:28 pm
Post
autor: adrian422 » wt sty 12, 2010 7:29 pm
co to znaczy zapiekłeś skrzynie????
-
sbb
-

- Posty: 3753
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: sbb » wt sty 12, 2010 7:33 pm
sbielak pisze:
awtomata sie holuje

ufffffff
ale to i tak nie pomogło bo:
sbielak pisze:zapiekłeś skrzynke , teraz tylko " nowa " ci pomoże

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony

-
adrian422
- jestem tu nowy...

- Posty: 2
- Rejestracja: wt sty 12, 2010 7:28 pm
Post
autor: adrian422 » wt sty 12, 2010 7:37 pm
nom ale co to znaczy ze zapieklem skrzynie

-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » wt sty 12, 2010 7:39 pm
misiu.. używaj jednego nicka albo oba stracisz
-
sbielak
-

- Posty: 858
- Rejestracja: pn sie 11, 2008 6:28 pm
- Lokalizacja: kraków
Post
autor: sbielak » wt sty 12, 2010 7:58 pm
adrian422 pisze:nom ale co to znaczy ze zapieklem skrzynie

znaczy się jezdziłes bez oleju , ATF wyparował lub cokolwiek innego , i szlag trafił skrzynie ...
no remont normalnie nieopłacalny biorac pod uwagę cenu uzywek

SALLDVAF8VA98:)
a dupa tam ....
-
rafbor1973
- jestem tu nowy...

- Posty: 54
- Rejestracja: pt maja 30, 2008 11:25 pm
- Lokalizacja: Warszawa Białołęka
Post
autor: rafbor1973 » wt sty 12, 2010 8:06 pm
No to tak....
Automat się holuje na krótkie dystanse i z prędkością nie przekraczającą 30km/h, jak dłużej i szybciej trzeba było rozkręcić wały.
Po drugie jak wywaliło olej to znaczy że skrzynak była przegrzana a to już nieładnie śmierdzi. Jak zagotowałeś olej to temp musiała przekraczaś 120 st a to już trochę dużo za dużo. Jak nalałeś olej zgodny ze specyfikacją (to też jest wazne wbrew pozorom) i nic się nie dzieje to tylko remont a to kupa kasy... ale póxniej wiesz co masz.
Urzywka wyjdzie taniej ale znów nie wiesz w jakim stanie masz skrzynkę.
A na przyszłość zamontój czujnik temp Skrzynki. Dużo taniej i pewniej.
-
kulkagsx1200

- Posty: 2443
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
- Lokalizacja: ok.strzelina
Post
autor: kulkagsx1200 » wt sty 12, 2010 9:30 pm
napisz , jaki olej zalales . ile tego oleju wlales. jak ci zabraklo to do konca jechales az stanal czy wczesniej sie zatrzymales .

jeepniety

Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » wt sty 12, 2010 11:54 pm
sbb pisze:czy czasem gdzies, ktoś, kiedyś pisał że awtomata sie nie holuje? nawet na N ?
czy mi sie zdaje tylko ?
Jakbys mial Jeepa, to bys wiedzial, ze Neutral w skrzyni rozdzielczej sluzy do holowania, a nie do PTO
Co szkodzi automatowi holowanie, gdy ani input ani otput shaft sie nie krecuje?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
-
Mick

- Posty: 503
- Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 8:33 pm
- Lokalizacja: Swansea/Wales
Post
autor: Mick » śr sty 13, 2010 12:35 am
Misiek nawet nie wie jak sie uzupelnia olej w automacie
Pewnie wlal 2 litry pod korek i sie dziwi ze auto nie jedzie.
Nic nie zagotowal i nie przegzal ,pekl przewod olejowy do chlodnicy oleju i olej poprostu wyciekl .
-
sbb
-

- Posty: 3753
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: sbb » śr sty 13, 2010 12:42 am
do dupy z taką waszą pomocą
każdy cos innego pisze
ja przynajmniej się nie znam

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony

-
Marcinz21
-

- Posty: 127
- Rejestracja: czw cze 19, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Płock
Post
autor: Marcinz21 » śr sty 13, 2010 8:16 am
Mick pisze:Misiek nawet nie wie jak sie uzupelnia olej w automacie
Pewnie wlal 2 litry pod korek i sie dziwi ze auto nie jedzie.
Nic nie zagotowal i nie przegzal ,pekl przewod olejowy do chlodnicy oleju i olej poprostu wyciekl .
Widze że wiesz jak się dolewa olej do automau w jeepie tam nie ma korka.
Młotek372 Bez oleju popaliłeś tarczki -do wymiany (nie załaczaja ci biegów). Dostepne u nas zamienniki nie sa najlepszej jakości wytrzymują przeważnie rok gwarancje dostaniesz na 6 miesiecy. Jeepa z automanem się holuje reduktor na N skrzynia na P i nie ma ograniczenia prędkości ani dystansu bo wówczas skrzynia sie nie kręci jest zablokowana. Wałow też nie trzeba zdejmowac załatwia to N na reduktorze. Pozatym jak wyjmniesz tylny wał w jeepie to rozwalisz reduktor bo ci olej ucieknie (smarowanie tylnej panewki)
Lubie wypowiedzi osób które maja LR z manualem a jeepach z automatem wiedza wszystko
w cherookie 4.0 masz skrzynie AW japońską najlepszą jakie były montowane w tych autach używki sa po 800 zł Wymien na drugą używaną.
był Muscel , Uaz
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2
-
Młotek372
- jestem tu nowy...

- Posty: 49
- Rejestracja: wt mar 24, 2009 5:05 pm
Post
autor: Młotek372 » śr sty 13, 2010 3:44 pm
ok dzięki za pomoc
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » śr sty 13, 2010 4:00 pm
Misiek Cypr pisze:Co szkodzi automatowi holowanie, gdy ani input ani otput shaft sie nie krecuje?
A no nic szkodzi.. ale ktoś kiedyś gdzieś powiedział, że nie można holować to się słuchają..
Misiek a wiesz jak suzukę się prawidłowo holuje ?

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » śr sty 13, 2010 4:17 pm
suzuki sie nie holuje. Kierowca sam jest w stanie w stylu Flinstona do warsztatu nogami przez dziury w podlodze dopchac
Z drugiej strony, to holowanie Suzuki, raczej rzadki przypadek, a juz awaria automatu w Samuraju lub innym SJcie to jakies kuriozum

Choc, nie zeby niemozliwe, bo i w UAZie widzialem automat

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości