Co to moze byc?!

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Co to moze byc?!

Post autor: Radek666 » pn sie 09, 2004 9:46 am

Jakis pechowe mialem ostatnie dwa tygodnie :-( Mialem urlop i lalo prawie przez caly czas, zrombal mi sie pilod do immobilajzeraz, a teraz daje sie slyszec i czuc podejzane wibracje!
Mnianowicie; przy predkosci 40-50km/h ma sie wrazenie jakby sie jechalo na oponach z grubym bieznikiem terenowym (sprawdzielm kilka razy i nadal mam szosowki :-). Wydaje mi sie ze drgania te wywodza sie gdzies z przodu samochodu (jakby cos z prawej) . Myslalem na poczatku ze moze to wiskoza sie buntuje, ale przy dodawaniu gazu na postoju jest ok, a i przy jezdzie na luzie (krotkotrwalej oczywiscie ;-) daje sie to dalej odczuc wchodzac w magiczny przedzial predkosci...
Czy to nie aby sie piasta konczy? No chyba zeby mi sie odkleily wywazenia nia kole albo mam w biezniku jakiegos zwierzaka (niestety wczoraj dwa niechcacy nastapilem delikatnie).
Sugestie/spostrzezenia/autopsja mile widziane (nie mylic z sekcja zwlok)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn sie 09, 2004 9:51 am

zacznij od kół.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt sie 10, 2004 9:03 am

banan pisze:zacznij od kó³.
Sprawdzilem opony, wywazenie; nic.
Te drgania... wlasciwie to nie sa drgania, tylko bardziej taki odglos jazdy na duzym biezniku... pojawia sie tez przy wiekszych predkosciach, tylko jest mniej slyszalny (ogolny wzrost halasu). Myslalem ze moze przez przypadek skrzynka rozdzielcza zablokowala sie na dolaczonym przodzie, ale wszystko jest ok (ten dzwiek troche przypomina jazde z przodem zapietym przez dyfer; tylko troche ciszej).
Moze to cos z przednim dyfrem jest nie tak? (trzeba by olej sprawdzic i od razu wymienic pewnie)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » wt sie 10, 2004 9:14 am

A łożysko ci nie wyje ??

Jak skrecasz w prawo/lewo (zmiana obciążeń łożysk) to się coś zmienia ??
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » wt sie 10, 2004 9:15 am

Sprawdz waly napedowe :)2 [/list]

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt sie 10, 2004 9:19 am

PKi pisze:A ³o¿ysko ci nie wyje ??

Jak skrecasz w prawo/lewo (zmiana obci±¿eñ ³o¿ysk) to siê co¶ zmienia ??
Moze i to jest lozysko; ale nie zauwazylem zmian "wycia" przy skrecaniu, natomiast jakby glosniej wylo przy hamowaniu... ale sprawdze dzisiaj czy nie ma jakowych luzow na piastach.
Moze to tez byc zrabana zbieznosc, ale opony by sie wtedy troche grzaly... a nie grzeja sie :-?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt sie 10, 2004 9:22 am

chiquito83 pisze:Sprawdz waly napedowe :)2 [/list]
Ale co moglo by byc nie tak z walami? Chyba zeby cos sie do nich przyczepilo i nie byly juz wywazone?! Ugiecie/uszkodzenie walu raczej wykluczam bo wycie pojawilo sie na czarnym w czasie jazdy z odlaczonym przodem...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Hipek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt wrz 24, 2002 10:37 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Hipek » wt sie 10, 2004 9:27 am

A co się dzieje jak na czarnym przełączysz na 4 koła - lepiej trochę?

Proponuje zacząć sprawdzanie od krzyżaków na tylnym wale, najprawdopodobniej to ten od strony mostu poszedł się je... ;)
Jeep .- [ o ] ||||||| [ o ] -. Wrangler YJ

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt sie 10, 2004 9:46 am

Hipek pisze:A co siê dzieje jak na czarnym prze³±czysz na 4 ko³a - lepiej trochê?

Proponuje zacz±æ sprawdzanie od krzy¿aków na tylnym wale, najprawdopodobniej to ten od strony mostu poszed³ siê je... ;)
Ja to wycie slysze bardziej z przodu... tak jakby z prawej (dlatego na poczatku podejrzewalem dmuchawe).
Przy zalaczeniu na 4 wyje bardziej, ale to raczej normalny chyba dzwiek (chwile juz nie jezdzilem na 4)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr sie 11, 2004 8:42 am

No i polezalem wczorak pod samochodem troche; sprawdzielm
- luzy na wszystkich kolach (recznie po uniesieniu kola) ; luzow brak
- przygladnalem sie wszystkim krzyrzakom (ogladnolem tez "Krzyzakow" na wideo) i wyglada bobrze; przesmaruje przez likend moze cos pomoze.
- wszystkie plyny ustrojowe takze w skrzynce rozdzielczej; ok. Tylko nie udalo mi sie odkrecic korka w przednim dyfrze; ale przez likend planuje i tak wymienic olej...

No i jak narazie nic nie znalazlem co by moglo byc przyczyna tego wycia... jedynie co zauwazylem to ze na przednim dyfrze jest troche luzu; przy kreceniu kolem tam i zpowrotem zanim sie wal ruszy...


ps. przy okazji zaniepokoil mnie brunatny osad na korku chlodnicy i kolor chlodziwa w zbiorniku wyrownawczym; cos sie tam wykrystalizowalo; rdzawego koloru. Plyn wymienialem w zeszlym roku i zrobilem plukanie i tez bylo duzo tego g...na w obiegu. Co to jest i z czego sie wytraca?!
Druga sprawa to zadziwilo mnie LSD w tylnym moscie. Jak sprawdzalem luzy na kolach to aby pokrecic kolem musialem sie niezle przylozyc (jedno kolo w gorze; skrzynka rozdzielcza na N). Strasznie ciasne to LSD jest!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr sie 11, 2004 8:47 am

LSD jak sprawne to 270Nm trzeba zeby przekręcic 8)

Luz na przednim dyfrze w normie, z tyłu też taki jest.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr sie 11, 2004 8:54 am

Z tylu mam duzo mniejszy luz niz z przodu, ale jak siegam pamiecia to tak bylo....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr sie 11, 2004 7:11 pm

walczylem w zeszlym roku z podobnymi dzwiekami!!

wszystko posprawdzalem a okazalo sie ze opony sie rozwalily od srodka!!
na oko i na wywazarce nic nie bylo widac, dopiero po wymianie gumek na nowe ucichlo na amen!!

na poczatek zamien kola z tylu na przod!!

co do luzow to jeepy tak maja, a jak ci wali tylny most przy zalanczaniu z N na D lub R to tez norma, sumuja sie luzy wszelakie!!

ja zaczolem z tym powoli walczyc, na poczatek zrobilem pozadek z tylnymi resorami i stabilizatorem - po wymianie gumek jaes znacznie lepiej bo most stoi w miejscu - ale i tak wali jak diabli!!

teraz biore sie za przedni most - wymieniam tuleje met/gum wahaczy!!
stabilizator przedni juz jest NEW !!

jak nie bedzie poprawy to biore sie za tylny mechanizm ruznicowy - swoznie, satelity, musze wszystko posprawdzac bo mnie powoli holera z tym waleniem bierze !! :evil:

nooo.... - powiedzialem co wiedzialem ...
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 311
Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE

Post autor: Wiktor » czw sie 12, 2004 7:58 am

moim zdaniem powinienes zaczac od wszelakich krzyzakow. Popatrz na to czy czasem nie wypadlo Ci zabezpieczenie miseczki krzyzaka na poloskach. Jesli wypadlo to miseczka sie wysunela i delikatnie stuka sobie o glowki srob trzymajacych piaste do zwrotnicy.
TYLKO C*PY MAJA DŻIPY
XJ
askow@op.pl

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » czw sie 12, 2004 8:09 am

Wiktor pisze:moim zdaniem powinienes zaczac od wszelakich krzyzakow. Popatrz na to czy czasem nie wypadlo Ci zabezpieczenie miseczki krzyzaka na poloskach. Jesli wypadlo to miseczka sie wysunela i delikatnie stuka sobie o glowki srob trzymajacych piaste do zwrotnicy.

Noo wlasnie u mnie tak jest ale strasznie nie chce mi sie tego rozbieraz i tak krzyżak walniety toi wymienie na nowy od Ciebie Wiktorku zreszztą :D
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw sie 12, 2004 9:00 am

XJeep pisze:walczylem w zeszlym roku z podobnymi dzwiekami!!

wszystko posprawdzalem a okazalo sie ze opony sie rozwalily od srodka!!
na oko i na wywazarce nic nie bylo widac, dopiero po wymianie gumek na nowe ucichlo na amen!!

na poczatek zamien kola z tylu na przod!!

ciach....

nooo.... - powiedzialem co wiedzialem ...
No i to jezd pomysl! Przeloze sobie tyl na przod na probe i zobaczymy. No ale gdyby opony strzelily to bym sie troche wkurzyl bo nie maja jeszcze nawet pol roku; Pirelli Scorpio (tanie nie byly!)

ps. takich luzow zeby odczuwalne bylo uderzenie przy przelaczaniu R-N-D to nie mam; z tylu to prawie wogole nie ma luzow; tylko przod ma lekkie
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 311
Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE

Post autor: Wiktor » czw sie 12, 2004 1:36 pm

KAZ pisze:
Wiktor pisze:moim zdaniem powinienes zaczac od wszelakich krzyzakow. Popatrz na to czy czasem nie wypadlo Ci zabezpieczenie miseczki krzyzaka na poloskach. Jesli wypadlo to miseczka sie wysunela i delikatnie stuka sobie o glowki srob trzymajacych piaste do zwrotnicy.

Noo wlasnie u mnie tak jest ale strasznie nie chce mi sie tego rozbieraz i tak krzyżak walniety toi wymienie na nowy od Ciebie Wiktorku zreszztą :D

no a jak zechcesz sie do mnie kopnac to we wrzesniu zrobimy Ci to u mnie na miejscu , na 100% wyjda inne sprawy do roboty wiec zostaniesz "na browara" w Jelczu i damy rade ........... :)18
TYLKO C*PY MAJA DŻIPY
XJ
askow@op.pl

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » czw sie 12, 2004 2:10 pm

Jest pewien problem ... strasznie wielka odległośc :( no jak wyjdzie cos jeszcze to ja sie w życiu nie wypłace .......
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 311
Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE

Post autor: Wiktor » pt sie 13, 2004 7:52 am

KAZ pisze:............ nie wypłace .......
przepijemy
TYLKO C*PY MAJA DŻIPY
XJ
askow@op.pl

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » pt sie 13, 2004 7:53 am

Wiktor pisze:
KAZ pisze:............ nie wypłace .......
przepijemy
coo peepa ???
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 311
Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE

Post autor: Wiktor » pt sie 13, 2004 8:13 am

nie no auta nie bedziem przepijac bo co ja bede naprawial ..........
TYLKO C*PY MAJA DŻIPY
XJ
askow@op.pl

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » pt sie 13, 2004 8:21 am

No niby tak ale coś be trzeba przepic :D
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 13, 2004 8:39 am

To nie opony; przelozylem przod na tyl (i odwrotnie) i dalej to samo. Coraz bardziej wydaje mi sie ze to dyfer wyje. Wymontuje jutro przedni wal i sprubuje bez niego, czy bedzie dalej wylo. No i w miare mozliwosci zagladne do dyfra...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt sie 13, 2004 10:04 am

Dyfer jak by miał wyć bez obciążenia to kurcze musiał by być naprawde zakatowany na AMEN do kwadratu. Dyfry wyją pod obciążeniem. Ale jeśli wyjmiesz wał może dowiesz się coś więcej, może łożysko w reduktorze też być, albo krzyżaki na wale ale to już było pisane.

Czasem na stacjach diagnostycznych mają takie słuchawki jak lekarze, tym dość sprytnie można zlokalizować źródło wycia....
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 13, 2004 10:10 am

Czyli w takim razei to nie bedzie dyfer, ale raczej ktores z lozysk...!? Krzyzaki sprawdzilem organoleptycznie (okiem i reka) i wygladaja ok. No ale demontarz pokaze.
Z tymi sluchawkami to dobry pomysl, ale na hamowni tylko... inaczej musialalbym znalezc kogos kto szybko biega ... :wink:
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości