Płyn do przekładni kierowniczej
Moderator: Mroczny
Płyn do przekładni kierowniczej
Witam.
Proszę o podpowiedź w spr. płynu do wspomagania. W naszej zmocie mieliśmy pompę od vitary a kolumnę od Jeepa szerokiego. Plyn sie przegrzewał. Teraz założyłem pąpę od tej przekładni, a wiec komplet. Wiem że jeep dedykuje płyn Mopar. Dzwoniłem do Głodnego (dr. Vette) i powiedział że mogę zalać ATF dextron 3. Co wy na to??. Ew. czym to skutkuje??
Pozdrawiam Cybul
Proszę o podpowiedź w spr. płynu do wspomagania. W naszej zmocie mieliśmy pompę od vitary a kolumnę od Jeepa szerokiego. Plyn sie przegrzewał. Teraz założyłem pąpę od tej przekładni, a wiec komplet. Wiem że jeep dedykuje płyn Mopar. Dzwoniłem do Głodnego (dr. Vette) i powiedział że mogę zalać ATF dextron 3. Co wy na to??. Ew. czym to skutkuje??
Pozdrawiam Cybul
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
mozesz wlac prestona,lalem do zj i bylo git 

Re: Płyn do przekładni kierowniczej
Nie wolno lać dexrona bo zabijesz przekładnię i pompę.cybul pisze: Dzwoniłem do Głodnego (dr. Vette) i powiedział że mogę zalać ATF dextron 3. Co wy na to??. Ew. czym to skutkuje??
Wlej prestona do przekładni kierowniczych i będzie ok.
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
Dzięki ale poproszę dokładnie jakiego prestona, symbol itp
Pozdrawiam cybul
Pozdrawiam cybul
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
suchorz pisze:Nie wolno lać dexrona bo zabijesz przekładnię i pompę.cybul pisze: Dzwoniłem do Głodnego (dr. Vette) i powiedział że mogę zalać ATF dextron 3. Co wy na to??. Ew. czym to skutkuje??
Wlej prestona do przekładni kierowniczych i będzie ok.
jesteś tego w 100% pewien

oddasz za to miesięczne dochody

Czwarte serce 

Re: Płyn do przekładni kierowniczej
Nie bardzo rozumiem?gebels pisze:suchorz pisze:Nie wolno lać dexrona bo zabijesz przekładnię i pompę.cybul pisze: Dzwoniłem do Głodnego (dr. Vette) i powiedział że mogę zalać ATF dextron 3. Co wy na to??. Ew. czym to skutkuje??
Wlej prestona do przekładni kierowniczych i będzie ok.
jesteś tego w 100% pewien
oddasz za to miesięczne dochody
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
ATF +4 to też Dextron
w ZJ nie ma 6 cio biegowej skrzyni więc zamiast przepłacać za ATF +4 czy też Dextron 4 czy jak tam kto woli, można lać do wspomagania i do skrzyni Dextron IIIH który jest sporo tańszy i bez problemu dostępny
w ZJ nie ma 6 cio biegowej skrzyni więc zamiast przepłacać za ATF +4 czy też Dextron 4 czy jak tam kto woli, można lać do wspomagania i do skrzyni Dextron IIIH który jest sporo tańszy i bez problemu dostępny
Czwarte serce 

Re: Płyn do przekładni kierowniczej
Do skrzyni Dexron 3 lub 4, ale nie do wspomagania kierownicy.
Detron zabije pompę wspomagania.
Prestone do wspomagania kosztuje połowę tego co DIII lub ATF.
Detron zabije pompę wspomagania.
Prestone do wspomagania kosztuje połowę tego co DIII lub ATF.
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
Dla czegosuchorz pisze: Detron zabije pompę wspomagania.

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
Według producenta zalecany jest POWER STERING FLUID.klucz13 pisze:Dla czegosuchorz pisze: Detron zabije pompę wspomagania.rozwiń tą myśl
W tłumaczeniu z angielskiego:
"Typ płynu: Płyn do układów kierowniczych ze wspomaganiem. Nie stosować płynu do automatycznych skrzyń biegów. (dopisek ATF)"
dalej w zalecanych jest faktycznie wpisany MOPAR czyli należy rozumieć że to jest płyn PSF do układów kierowniczych.
Układ wspomagania to układ hydrauliczny, precyzyjny układ hydrauliczny do którego musi iść określony olej o określonej lepkości (dokładnie 26).
ATF nie jest olejem czysto hydraulicznym... i o ile jakoś tam może działać to po pewnym czasie awaria jest nieunikniona.
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
Instrukcja dla debilnych amerykanów bo oni wszystko mogą wlać , każdy olej przekladniowy nowej specyfikacji nadaje się do przekladni kierownika czyli dexttron tyż tylko należy zachować lepkość



Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
Ale ZJ jest nie zbyt nowym autem już.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
i co z tegosuchorz pisze:Ale ZJ jest nie zbyt nowym autem już.
Dextron IIIH jak najbardziej może iść do wspomagania do ZJ a czy drogi no nie wiem, czy cena 12 zeta netto to tak drogo
a Dextron to nie tylko ATF ale i PSF
patrzysz jak zakleszczony widząc Dextron II, Dextron III
popatrz na etykiety na butelce albo poszukaj w interku kart katalogowych olejów to ci się rozjaśni co gdzie można wlać
chcesz być bardzo papieski a nie stosujesz do układu chłodzenia to co producent zaleca, masz ewidentnie napisane że zalecją płun typu XLC+B2 a lejesz zwykły
Czwarte serce 

Re: Płyn do przekładni kierowniczej
Suchorz ma racje.
Wiem z autopsji......
Wiem z autopsji......
Jestem Sawis jeżdżę dżipem,Nie ciekawym jestem typem.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
wiesz z autopsji bo nie patrzysz co wlewasz, wlałeś Dextron IIID i dałeś dupy bo taki być nie może, ale IIIH jak najbardziej
nie patrzcie na gęstość oleju tylko na normy jakie olej spełnia
Dextron III jest z normą D,G, H itp. H może być za D czy G ale nie na odwrót, pomiędzy Dextronem III D a H jest przynajmniej z 50% różnicy
do silnika pewnie tez patrzysz czy lejesz 5W40 czy 10W40 na 100% nie patrzysz na normy, jest b. dużo oleji 10W40 które mają wyższe normy niż 5W40
skoro tak bardzo chcecie dbać o swoje amerykańskie fury to postudiujcie sobie normy według API co powinniście do nich lać
nie patrzcie na gęstość oleju tylko na normy jakie olej spełnia
Dextron III jest z normą D,G, H itp. H może być za D czy G ale nie na odwrót, pomiędzy Dextronem III D a H jest przynajmniej z 50% różnicy
do silnika pewnie tez patrzysz czy lejesz 5W40 czy 10W40 na 100% nie patrzysz na normy, jest b. dużo oleji 10W40 które mają wyższe normy niż 5W40
skoro tak bardzo chcecie dbać o swoje amerykańskie fury to postudiujcie sobie normy według API co powinniście do nich lać
Czwarte serce 

Re: Płyn do przekładni kierowniczej
Dla mnie to lejcie sobie wodę, nie moja sprawa. 

Re: Płyn do przekładni kierowniczej
Dzizyssss - po świętach i taki naładowany - o w morde - chłopie idź upuść ciśnienia.......gebels pisze:wiesz z autopsji bo nie patrzysz co wlewasz, wlałeś Dextron IIID i dałeś dupy bo taki być nie może, ale IIIH jak najbardziej
nie patrzcie na gęstość oleju tylko na normy jakie olej spełnia
Dextron III jest z normą D,G, H itp. H może być za D czy G ale nie na odwrót, pomiędzy Dextronem III D a H jest przynajmniej z 50% różnicy
do silnika pewnie tez patrzysz czy lejesz 5W40 czy 10W40 na 100% nie patrzysz na normy, jest b. dużo oleji 10W40 które mają wyższe normy niż 5W40
skoro tak bardzo chcecie dbać o swoje amerykańskie fury to postudiujcie sobie normy według API co powinniście do nich lać
Ale cieszę się że są tacy co wszystko wiedzą i nie popełniają błędów....jak kolega...ech
Jestem Sawis jeżdżę dżipem,Nie ciekawym jestem typem.
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
karwa.. Gebels udzielił rzeczowej odpowiedzi w temacie a Ty mu o upuszczaniu ciśnienia.. 

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
No dobra wy se tu jedziecie po facjatach ale ja nadal jestem w czarnej dupie. Czy ktoś się l spotkał z inną awarią przekładni niż wycieki, bo ja nie a trochę w tym robie. Bo się właśnie zastanawiam czy może dlatego się pieni i grzeje że jakaś awaria przekładni. I ew. jak to sprawdzić.
Nie jedźcie po sobie tylko pomóżcie.
A za rade w spr. power steering fluid dziękuje zastosowałem zgodnie z instrukcja bo tanio i dobrze.
Dzięki Pozdrawiam Cybul
Nie jedźcie po sobie tylko pomóżcie.
A za rade w spr. power steering fluid dziękuje zastosowałem zgodnie z instrukcja bo tanio i dobrze.
Dzięki Pozdrawiam Cybul
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
Roman napisz do zuna. odpowie ci na pytanie i sprawdzi dlaczego szczp viertary z pipem nie robił.
co do zalewania amerykana czym popadnie to też bym nie zalewał byle czym miałem przykład jak zalaliśmy hamerykanckie zaworki od chamulców naszym dot4 i żeśmy się omało nie zaje...i autem jak się gumki rozpuściły.
to samo było w moim tyranie jak pisze że nie wolno lać to nie wolno choćby było mieszalnie i z katalogów wychodziło że wolno to w nowych syfach już w to nie uwierze.
co do zalewania amerykana czym popadnie to też bym nie zalewał byle czym miałem przykład jak zalaliśmy hamerykanckie zaworki od chamulców naszym dot4 i żeśmy się omało nie zaje...i autem jak się gumki rozpuściły.
to samo było w moim tyranie jak pisze że nie wolno lać to nie wolno choćby było mieszalnie i z katalogów wychodziło że wolno to w nowych syfach już w to nie uwierze.
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
Dzięki Lechu, ale może zawiozę auto do goscia co regenerujr pąpy i przekładnie. bo tu chyba niewiele wiecej sie dowiem.
Dzieki Narka.
Dzieki Narka.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
Lechu toć nie każe lać co popadnieleszek pisze:Roman napisz do zuna. odpowie ci na pytanie i sprawdzi dlaczego szczp viertary z pipem nie robił.
co do zalewania amerykana czym popadnie to też bym nie zalewał byle czym miałem przykład jak zalaliśmy hamerykanckie zaworki od chamulców naszym dot4 i żeśmy się omało nie zaje...i autem jak się gumki rozpuściły.
to samo było w moim tyranie jak pisze że nie wolno lać to nie wolno choćby było mieszalnie i z katalogów wychodziło że wolno to w nowych syfach już w to nie uwierze.
wyraźnie napisałem Dextron IIIH
od lat to leje gościu co robi tylko hamerykańskie fury (oprócz oleju ode mnie ma też inne firmy ale tamtymi nie zalewa wspomagania)
Czwarte serce 

Re: Płyn do przekładni kierowniczej
takiego co pąpy regeneruje to możesz mieć problem ze znalezieniem..cybul pisze:Dzięki Lechu, ale może zawiozę auto do goscia co regenerujr pąpy i przekładnie.

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Płyn do przekładni kierowniczej
Naprawiłem sam. Jak by kto pytał to metoda prób i błedów Regulując spręzynkami zaworków w pąpie.
Pozdrawiam Cybul.
Pozdrawiam Cybul.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
https://www.facebook.com/CYBUL.eu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość