Płyn do przekładni kierowniczej

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: cybul » ndz kwie 04, 2010 6:46 pm

Witam.
Proszę o podpowiedź w spr. płynu do wspomagania. W naszej zmocie mieliśmy pompę od vitary a kolumnę od Jeepa szerokiego. Plyn sie przegrzewał. Teraz założyłem pąpę od tej przekładni, a wiec komplet. Wiem że jeep dedykuje płyn Mopar. Dzwoniłem do Głodnego (dr. Vette) i powiedział że mogę zalać ATF dextron 3. Co wy na to??. Ew. czym to skutkuje??
Pozdrawiam Cybul
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: tomek 79 » ndz kwie 04, 2010 6:59 pm

mozesz wlac prestona,lalem do zj i bylo git :)2

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: suchorz » ndz kwie 04, 2010 7:41 pm

cybul pisze: Dzwoniłem do Głodnego (dr. Vette) i powiedział że mogę zalać ATF dextron 3. Co wy na to??. Ew. czym to skutkuje??
Nie wolno lać dexrona bo zabijesz przekładnię i pompę.
Wlej prestona do przekładni kierowniczych i będzie ok.
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: cybul » pn kwie 05, 2010 9:01 am

Dzięki ale poproszę dokładnie jakiego prestona, symbol itp
Pozdrawiam cybul
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: suchorz » pn kwie 05, 2010 9:06 am

Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: gebels » pn kwie 05, 2010 7:20 pm

suchorz pisze:
cybul pisze: Dzwoniłem do Głodnego (dr. Vette) i powiedział że mogę zalać ATF dextron 3. Co wy na to??. Ew. czym to skutkuje??
Nie wolno lać dexrona bo zabijesz przekładnię i pompę.
Wlej prestona do przekładni kierowniczych i będzie ok.

jesteś tego w 100% pewien ??

oddasz za to miesięczne dochody ??
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: suchorz » pn kwie 05, 2010 7:29 pm

gebels pisze:
suchorz pisze:
cybul pisze: Dzwoniłem do Głodnego (dr. Vette) i powiedział że mogę zalać ATF dextron 3. Co wy na to??. Ew. czym to skutkuje??
Nie wolno lać dexrona bo zabijesz przekładnię i pompę.
Wlej prestona do przekładni kierowniczych i będzie ok.

jesteś tego w 100% pewien ??

oddasz za to miesięczne dochody ??
Nie bardzo rozumiem?
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: gebels » pn kwie 05, 2010 7:56 pm

ATF +4 to też Dextron

w ZJ nie ma 6 cio biegowej skrzyni więc zamiast przepłacać za ATF +4 czy też Dextron 4 czy jak tam kto woli, można lać do wspomagania i do skrzyni Dextron IIIH który jest sporo tańszy i bez problemu dostępny
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: suchorz » pn kwie 05, 2010 8:03 pm

Do skrzyni Dexron 3 lub 4, ale nie do wspomagania kierownicy.
Detron zabije pompę wspomagania.
Prestone do wspomagania kosztuje połowę tego co DIII lub ATF.
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: klucz13 » pn kwie 05, 2010 8:04 pm

suchorz pisze: Detron zabije pompę wspomagania.
Dla czego :wink: rozwiń tą myśl
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: suchorz » pn kwie 05, 2010 8:28 pm

klucz13 pisze:
suchorz pisze: Detron zabije pompę wspomagania.
Dla czego :wink: rozwiń tą myśl
Według producenta zalecany jest POWER STERING FLUID.
W tłumaczeniu z angielskiego:
"Typ płynu: Płyn do układów kierowniczych ze wspomaganiem. Nie stosować płynu do automatycznych skrzyń biegów. (dopisek ATF)"
dalej w zalecanych jest faktycznie wpisany MOPAR czyli należy rozumieć że to jest płyn PSF do układów kierowniczych.

Układ wspomagania to układ hydrauliczny, precyzyjny układ hydrauliczny do którego musi iść określony olej o określonej lepkości (dokładnie 26).

ATF nie jest olejem czysto hydraulicznym... i o ile jakoś tam może działać to po pewnym czasie awaria jest nieunikniona.
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: klucz13 » pn kwie 05, 2010 8:33 pm

Instrukcja dla debilnych amerykanów bo oni wszystko mogą wlać , każdy olej przekladniowy nowej specyfikacji nadaje się do przekladni kierownika czyli dexttron tyż tylko należy zachować lepkość !!
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: suchorz » pn kwie 05, 2010 8:42 pm

Ale ZJ jest nie zbyt nowym autem już.
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: gebels » wt kwie 06, 2010 7:26 am

suchorz pisze:Ale ZJ jest nie zbyt nowym autem już.
i co z tego

Dextron IIIH jak najbardziej może iść do wspomagania do ZJ a czy drogi no nie wiem, czy cena 12 zeta netto to tak drogo


a Dextron to nie tylko ATF ale i PSF

patrzysz jak zakleszczony widząc Dextron II, Dextron III

popatrz na etykiety na butelce albo poszukaj w interku kart katalogowych olejów to ci się rozjaśni co gdzie można wlać


chcesz być bardzo papieski a nie stosujesz do układu chłodzenia to co producent zaleca, masz ewidentnie napisane że zalecją płun typu XLC+B2 a lejesz zwykły
Czwarte serce :cry:

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: sawis » wt kwie 06, 2010 7:36 am

Suchorz ma racje.
Wiem z autopsji......
Jestem Sawis jeżdżę dżipem,Nie ciekawym jestem typem.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: gebels » wt kwie 06, 2010 7:55 am

wiesz z autopsji bo nie patrzysz co wlewasz, wlałeś Dextron IIID i dałeś dupy bo taki być nie może, ale IIIH jak najbardziej


nie patrzcie na gęstość oleju tylko na normy jakie olej spełnia

Dextron III jest z normą D,G, H itp. H może być za D czy G ale nie na odwrót, pomiędzy Dextronem III D a H jest przynajmniej z 50% różnicy

do silnika pewnie tez patrzysz czy lejesz 5W40 czy 10W40 na 100% nie patrzysz na normy, jest b. dużo oleji 10W40 które mają wyższe normy niż 5W40

skoro tak bardzo chcecie dbać o swoje amerykańskie fury to postudiujcie sobie normy według API co powinniście do nich lać
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: suchorz » wt kwie 06, 2010 7:56 am

Dla mnie to lejcie sobie wodę, nie moja sprawa. :)21
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: sawis » wt kwie 06, 2010 10:04 am

gebels pisze:wiesz z autopsji bo nie patrzysz co wlewasz, wlałeś Dextron IIID i dałeś dupy bo taki być nie może, ale IIIH jak najbardziej


nie patrzcie na gęstość oleju tylko na normy jakie olej spełnia

Dextron III jest z normą D,G, H itp. H może być za D czy G ale nie na odwrót, pomiędzy Dextronem III D a H jest przynajmniej z 50% różnicy

do silnika pewnie tez patrzysz czy lejesz 5W40 czy 10W40 na 100% nie patrzysz na normy, jest b. dużo oleji 10W40 które mają wyższe normy niż 5W40

skoro tak bardzo chcecie dbać o swoje amerykańskie fury to postudiujcie sobie normy według API co powinniście do nich lać
Dzizyssss - po świętach i taki naładowany - o w morde - chłopie idź upuść ciśnienia.......

Ale cieszę się że są tacy co wszystko wiedzą i nie popełniają błędów....jak kolega...ech
Jestem Sawis jeżdżę dżipem,Nie ciekawym jestem typem.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: TomaszRT » wt kwie 06, 2010 10:32 am

karwa.. Gebels udzielił rzeczowej odpowiedzi w temacie a Ty mu o upuszczaniu ciśnienia.. :)3
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: cybul » wt kwie 06, 2010 8:49 pm

No dobra wy se tu jedziecie po facjatach ale ja nadal jestem w czarnej dupie. Czy ktoś się l spotkał z inną awarią przekładni niż wycieki, bo ja nie a trochę w tym robie. Bo się właśnie zastanawiam czy może dlatego się pieni i grzeje że jakaś awaria przekładni. I ew. jak to sprawdzić.
Nie jedźcie po sobie tylko pomóżcie.
A za rade w spr. power steering fluid dziękuje zastosowałem zgodnie z instrukcja bo tanio i dobrze.
Dzięki Pozdrawiam Cybul
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: leszek » wt kwie 06, 2010 10:31 pm

Roman napisz do zuna. odpowie ci na pytanie i sprawdzi dlaczego szczp viertary z pipem nie robił.


co do zalewania amerykana czym popadnie to też bym nie zalewał byle czym miałem przykład jak zalaliśmy hamerykanckie zaworki od chamulców naszym dot4 i żeśmy się omało nie zaje...i autem jak się gumki rozpuściły.
to samo było w moim tyranie jak pisze że nie wolno lać to nie wolno choćby było mieszalnie i z katalogów wychodziło że wolno to w nowych syfach już w to nie uwierze.

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: cybul » śr kwie 07, 2010 7:22 am

Dzięki Lechu, ale może zawiozę auto do goscia co regenerujr pąpy i przekładnie. bo tu chyba niewiele wiecej sie dowiem.
Dzieki Narka.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: gebels » śr kwie 07, 2010 7:28 am

leszek pisze:Roman napisz do zuna. odpowie ci na pytanie i sprawdzi dlaczego szczp viertary z pipem nie robił.


co do zalewania amerykana czym popadnie to też bym nie zalewał byle czym miałem przykład jak zalaliśmy hamerykanckie zaworki od chamulców naszym dot4 i żeśmy się omało nie zaje...i autem jak się gumki rozpuściły.
to samo było w moim tyranie jak pisze że nie wolno lać to nie wolno choćby było mieszalnie i z katalogów wychodziło że wolno to w nowych syfach już w to nie uwierze.
Lechu toć nie każe lać co popadnie

wyraźnie napisałem Dextron IIIH

od lat to leje gościu co robi tylko hamerykańskie fury (oprócz oleju ode mnie ma też inne firmy ale tamtymi nie zalewa wspomagania)
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: TomaszRT » śr kwie 07, 2010 8:27 am

cybul pisze:Dzięki Lechu, ale może zawiozę auto do goscia co regenerujr pąpy i przekładnie.
takiego co pąpy regeneruje to możesz mieć problem ze znalezieniem..
:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: Płyn do przekładni kierowniczej

Post autor: cybul » pt kwie 09, 2010 8:29 am

Naprawiłem sam. Jak by kto pytał to metoda prób i błedów Regulując spręzynkami zaworków w pąpie.
Pozdrawiam Cybul.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość