XJ - mosty hybrydowe / skracanie budy /35" / lift 4"

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
codec
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 4:06 pm
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

XJ - mosty hybrydowe / skracanie budy /35" / lift 4"

Post autor: codec » czw paź 21, 2010 3:29 pm

Padł szalony pomysł przeróbki XJ z liftem 3" pod koła 35". Szalony, bo przy tak niskim lifcie nie udało się nikomu tego zrobić (albo ja o tym nie wiem ;), oczywiście pomijam kraje poza terytorium Polski ;)). Założenie jest takie, aby nie ograniczać pracy kół do góry na odbojnikach i wykorzystać w 3/4 skok amortyzatora RC dedykowanego do liftu 3" (skok amortyzatora 27cm). Dużo cięcia blach i spawania, ale myślę się opłaci. Nie chcę auta liftować i później sztucznie ograniczać na odbojach - niech środek ciężkości pozostanie jak najniżej się da :)
Fotki po założeniu kół 35" do podcięć robionych pod bushwackery i opony 31"
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Oto kilka fotek z rozpoczętej pracy:
pierwsze nadkole skończone (spawanie). teraz zabezpieczenie antykorozyjne. tył stoi na chwilę obecną na 1,5" liftu
http://www.u-design.eu/jeep/4.jpg
blacharka nadkoli i demontaż tapicerek odkrył "dziurawce" :/
http://www.u-design.eu/jeep/5.jpg
http://www.u-design.eu/jeep/6.jpg
http://www.u-design.eu/jeep/7.jpg
podłoga w kabinie bez dziur, większość ulokowała się na tylnej części auta
http://www.u-design.eu/jeep/8.jpg
wszystko co "zjedzone" jest wycinane a w to miejsce wstawiana blacha 1,5mm
Ostatnio zmieniony ndz lip 17, 2011 1:55 pm przez codec, łącznie zmieniany 2 razy.
Seaside Customs Garage --> seasidecustomsgarage.com
Mój blog --> seasidecustoms.blogspot.com

Awatar użytkownika
wasior-xj
 
 
Posty: 185
Rejestracja: pt lis 20, 2009 9:01 am
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: wasior-xj » pn paź 25, 2010 9:36 pm

Wątpie że uda się Tobie aż tak mocno wykorzystać prace amortyzatora, bo jednak nadkoli nie da się aż tak podciąć żeby schowała sie tam tak mocno opona.U mnie bez odbojników i odpowiednio dobranej oponie i ET felgi chowa się do końca.Według mnie za szerokie opony masz żeby ten plan się powiódł 35" tak ale nie 12.5.Ale próbuj może się mylę. :)21

Awatar użytkownika
codec
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 4:06 pm
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: codec » wt paź 26, 2010 6:25 pm

wycinam wszystko co przeszkadza. lewe przednie nadkole prawie skończone - jeszcze muszę trochę bardziej podciąć w miejscu zaznaczonym na czerwono na foto nr 14

http://www.u-design.eu/jeep/10.jpg
http://www.u-design.eu/jeep/11.jpg
http://www.u-design.eu/jeep/12.jpg
http://www.u-design.eu/jeep/13.jpg
http://www.u-design.eu/jeep/14.jpg
Seaside Customs Garage --> seasidecustomsgarage.com
Mój blog --> seasidecustoms.blogspot.com

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: Adamek » wt paź 26, 2010 8:58 pm

Z blacha sobie poradzisz. Pytanie co z mostami, bo przy tej oponie bedzie bardzo szybkie bum i ktores kolo wyjedzie na bok. :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
codec
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 4:06 pm
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: codec » wt paź 26, 2010 9:01 pm

mosty to mniejszy pikuś i o nie się już zatroszczyłem ;) 35" będą nosiły bez problemów
Seaside Customs Garage --> seasidecustomsgarage.com
Mój blog --> seasidecustoms.blogspot.com

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: Adamek » wt paź 26, 2010 9:08 pm

Co tam pokladales ?
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
codec
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 4:06 pm
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: codec » wt paź 26, 2010 9:27 pm

jeszcze nie poskładane. fanty lądują w garażu i czekają na założenie. jak założę - opiszę co i jak :wink:
Seaside Customs Garage --> seasidecustomsgarage.com
Mój blog --> seasidecustoms.blogspot.com

Awatar użytkownika
qqba
 
 
Posty: 203
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:12 pm
Lokalizacja: Szwecja

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: qqba » wt paź 26, 2010 9:27 pm

Nawet Super 30 i 35 ukręcisz.
Tylko Super D44. Wiem bo miałem :)21
I koledzy z foruma mają moje mosty niech się wypowiedzą
Błoto wciąga.

Awatar użytkownika
codec
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 4:06 pm
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: codec » wt paź 26, 2010 9:39 pm

no powiedzmy wytrzymałością będzie podobnie jak D44, a ukręcić wszystko można tylko trzeba chcieć :wink:
Seaside Customs Garage --> seasidecustomsgarage.com
Mój blog --> seasidecustoms.blogspot.com

Awatar użytkownika
qqba
 
 
Posty: 203
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:12 pm
Lokalizacja: Szwecja

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: qqba » wt paź 26, 2010 10:55 pm

Ale ja piszę nie o zwykłej D44 ale Super D44.
A różnice są duże
Błoto wciąga.

Awatar użytkownika
codec
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 4:06 pm
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: codec » śr paź 27, 2010 3:24 pm

wiem że jest różnica. ale nie popadajmy w skrajności, bo z głową to i na dana 35 można jeździć na 35" (założyłem swego czasu temat na jeep.org.pl na ten temat i potwierdzili to użytkownicy aut), fakt faktem, że nie należy przesadzać z gazem. są też tacy, co 31" na D35 ukręcili - więc wszystko zależy od oleum w głowie
Seaside Customs Garage --> seasidecustomsgarage.com
Mój blog --> seasidecustoms.blogspot.com

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: Adamek » śr paź 27, 2010 3:39 pm

Oj widze ze sie oszukujesz i to bardzo. Z glowa to mozna i trzeba jezdzic na 32/11,5" z duza ostrozna glowa na 33/12,5" a i to nie daje gwarancji ze nie ukrecisz polosi. Na 35/12.5" trzeba miec D44 i tez jezdzic z glowa, bo polosie strzelaja jak zapalki. :)21

A teraz pytanie, po jakiego .uja ci takie opony w xj-cie ? :roll:
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
wasior-xj
 
 
Posty: 185
Rejestracja: pt lis 20, 2009 9:01 am
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: wasior-xj » śr paź 27, 2010 4:20 pm

codec pisze: są też tacy, co 31" na D35 ukręcili - więc wszystko zależy od oleum w głowie
nie pisz takich bzdur, gdzie masz auto od nie dawna i od razu pakujesz 35" bo jesteś pewien że nic nie ukręcisz jeżdżąc z głową bo to gówno prawda.Nawet na 29" ukręcisz bez żadnego problemu jeśli trafisz na korzeń albo coś.Ja zmieliłem półoś na 31" przy głupim wykrzyży,a jakoś na 33 jeszcze mnie to nie spotkało a jeżdżę ciągle tak samo. To nie zależy zawsze od tego kto jak jeździ tylko gdzie jeździsz,bo jak to mówią jak masz pecha to i palec w d**ie złamiesz.

Awatar użytkownika
codec
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 4:06 pm
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: codec » śr paź 27, 2010 7:07 pm

dlatego piszę, że wszystko można ukręcić jak by się tylko nie wzmocniło
Seaside Customs Garage --> seasidecustomsgarage.com
Mój blog --> seasidecustoms.blogspot.com

Awatar użytkownika
codec
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 4:06 pm
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: codec » śr paź 27, 2010 7:11 pm

Adamek pisze: A teraz pytanie, po jakiego .uja ci takie opony w xj-cie ? :roll:
bo mam taki kaprys, bo przejazd trasą po autach z 35"-37" w terenie błotnistym lżejszy (gdzie nie ma jak bokiem przejechać)
Seaside Customs Garage --> seasidecustomsgarage.com
Mój blog --> seasidecustoms.blogspot.com

Awatar użytkownika
wasior-xj
 
 
Posty: 185
Rejestracja: pt lis 20, 2009 9:01 am
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: wasior-xj » czw lis 04, 2010 8:05 pm

W sumie jak dobrze wróciłem pamięcią to mój XJ na 3" miał koła BFG 33" realne a nie zawyżony rozmiar jak w Kumho, i to wszystko działało mi bez żadnych odbojów.Tyle że mam duże ET felgi, a w terenie jeździłem nie raz z autami na 35",wystarczy mieć trochę pojęcia o jeździe :)21 .

Awatar użytkownika
codec
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 4:06 pm
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: codec » sob lis 06, 2010 2:57 pm

test #1
aktualna wartość liftu: 3" przód i 1.5" tył. z przodu wyciągnięte przedłużenia odbojników, z tyłu zostały stare, mierzone do kół 31"

najazd przodem na rampę: przód ma sporo miejsca do pracy i nie trze przy takim wychyleniu przedniego mostu. wykrzyż ok 55 cm. tylny most zatrzymał się na odboju i od krawędzi nadkola do opony pozostało ok 1cm. z przodu, odległość dekla na moście do odboju 8 cm ( i takie przedłużenie trzeba wstawić). przy skręcie kół nic nie obciera, jest spory luz. zrobiłem więc test z najazdem tyłu na rampę aby jak najbardziej wcisnąć przednie koło. przy tej próbie potwierdziło się to co przypuszczałem - trzeba wyciąć przetłoczenia blach pod filtrem powietrza i akumulatorem. jak się to zrobi most jeszcze bardziej się wychyli zwiększając wartość wykrzyża. w każdym razie z testu jestem bardzo zadowolony i aż się chce dalej pracować :git:

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

aby wartość wykrzyża była pewna (ciężko zmierzyć na rampie, gdzie trawa i ziemia) wrzuciłem fotkę do programu, wypoziomowałem biorąc pod uwagę linie architektoniczne. wartość wykrzyża to 58 cm, gdzie jak pisałem wcześniej, koło przednie ma jeszcze sporo luzu, aby wejść głębiej w nadkole
Obrazek
Seaside Customs Garage --> seasidecustomsgarage.com
Mój blog --> seasidecustoms.blogspot.com

Awatar użytkownika
codec
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 4:06 pm
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: codec » czw gru 30, 2010 11:08 pm

dawka fotek z dalszych modyfikacji:
Obrazek Obrazek
Seaside Customs Garage --> seasidecustomsgarage.com
Mój blog --> seasidecustoms.blogspot.com

Awatar użytkownika
sikorek102
Posty: 387
Rejestracja: ndz sty 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/ Kraków

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: sikorek102 » pt gru 31, 2010 12:17 am

Pełen szacun dla determinacji w przeróbkach. :)2
Wspomnij jednak, że takie koła przy takim lifcie wymagają mocnego cięcia nadkoli 8)
no chyba, że nadal masz zapięte stabilizatory :o ale to bez sensu
sikorek102
JK Rubicon Unlimited 09
XJ Wagoneer 89 8-)

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: Przemekslaw » pt gru 31, 2010 10:31 am

mosty z parcha ? jaki to amorek ? jaki napęd ? jaki most przedni ? wtf.. co to za projekt :)21 :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

dyzio767
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:39 pm

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: dyzio767 » śr sty 12, 2011 11:59 am

wasior-xj pisze:
codec pisze: są też tacy, co 31" na D35 ukręcili - więc wszystko zależy od oleum w głowie
nie pisz takich bzdur, gdzie masz auto od nie dawna i od razu pakujesz 35" bo jesteś pewien że nic nie ukręcisz jeżdżąc z głową bo to gówno prawda.Nawet na 29" ukręcisz bez żadnego problemu jeśli trafisz na korzeń albo coś.Ja zmieliłem półoś na 31" przy głupim wykrzyży,a jakoś na 33 jeszcze mnie to nie spotkało a jeżdżę ciągle tak samo. To nie zależy zawsze od tego kto jak jeździ tylko gdzie jeździsz,bo jak to mówią jak masz pecha to i palec w d**ie złamiesz.

..powróce do ukręcania mostów.. Sam mam 33x12.5 jeżdżę bez opamietania. Jak się czegos nie daje-but w podłodze, brutalna siła..idzie wszędzie- skały, piach, błoto, korzenie.
Jezdze tak od roku. Jedyne co mi sie popsuło to powyrywało mi wzmocnienia tylnych wahaczy wraz z podłogą(long arms) od skakania, ale to mój błąd przy projekcie. Most cały-nosze się z zamiarem zakupu 35.

Awatar użytkownika
codec
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 4:06 pm
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: codec » pn sty 24, 2011 7:45 pm

silnik 4.0 benzyna, reduktor 242, tylny most tymczasowo patrol z przełożeniem 4.3 i blokadą załączaną podciśnieniowo, przód tymczasowo Dana30. docelowo jak czas pozwoli zakładam na przód i tył wielowahaczówkę z blokadami przód i tył. amorek z fotki wyżej pochodzi z forda250 - niestety sprężyny okazały się za miękkie :( aktualne wieści z prac:

tekst przeklejony z jeep.org, bo nie chciało mi się jeszcze raz pisać tego samego ;)

skleiłem dziś tylnego panharda i układ hamulcowy. auto aktualnie ma lift 0-1" :mrgreen: tył pójdzie jeszcze do góry o 3 cm (dystanse poliuretanowe pod i nad sprężyny), więc tył będzie ok 1"-2". przód stoi na oryginalnych XJ-towych sprężynach i stockowych wahaczach. jeszcze trochę roboty i wyjadę jak przyjdzie znów śnieg :lol: jutro odpowietrzę hamulce i może zmotam rozpórkę między "wieżyczkami" amortyzatorów, aby spiąć/usztywnić obie podłużnice (na jednej jest mocowanie panharda przykręcone między innymi właśnie do blachy wieżyczki) - będzie to też baza do tylnej klatki i mocowania zbiornika paliwa (w przyszłości, bo chcę się pozbyć oryginalnego). ostatnia fotka jest przy max skręconych kołach - jak na 0" liftu i 35" to całkiem sporo miejsca zostało na pracę w górę nawet przy max skręcie


Obrazek Obrazek ObrazekObrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Seaside Customs Garage --> seasidecustomsgarage.com
Mój blog --> seasidecustoms.blogspot.com

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: suchorz » czw sty 27, 2011 8:47 pm

qqba pisze:Nawet Super 30 i 35 ukręcisz.
Tylko Super D44. Wiem bo miałem :)21
I koledzy z foruma mają moje mosty niech się wypowiedzą
Twoje byłe mosty mają sie dobrze i na 35 nic nie ukręciłem. :)21

Teraz trafiły do ZJ i dalej śmigają. :D
A Ty to jeździć nie potrafisz i wszystko psujesz. :)21
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

Awatar użytkownika
qqba
 
 
Posty: 203
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:12 pm
Lokalizacja: Szwecja

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: qqba » pt sty 28, 2011 8:48 am

suchorz pisze:A Ty to jeździć nie potrafisz i wszystko psujesz. :)21
No tak było że się ukręcało samo tak jakoś :)21
Błoto wciąga.

Awatar użytkownika
codec
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 4:06 pm
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka XJ z liftem 3" pod koła 35" :)

Post autor: codec » sob mar 19, 2011 6:06 pm

fotki z pracy zawieszki (tylne sprężyny już wymienione na dłuższe i zrobione odboje tylnego mostu)
Obrazek Obrazek Obrazek

i coś "dla ucha" czyli sportowy dolot Simoty połączony z robionym "na miarę" tłumikiem RM-Motors
http://www.youtube.com/watch?v=Q8mdm3WBAqE
Seaside Customs Garage --> seasidecustomsgarage.com
Mój blog --> seasidecustoms.blogspot.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość