Chlodnica ATF

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Chlodnica ATF

Post autor: Radek666 » śr wrz 08, 2004 8:38 am

Temat rzeka - juz wielokrotnie walkowany, ale;
moze ktos wie jaka jest temperatura pracy/wrzenia ATFu? Planuje dorobic wieksza chlodnice w celu ciagniecia przyczepy i do glowy wpadlo mi zrobienie jej z miedzianej rurki i dolutowanie zeber z miedzianej/mosieznej blachy; no i tu nasuwa sie moja watpliwosc; czy luty cynowe wytrzymaja temperature pracy oleju?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr wrz 08, 2004 8:49 am

http://www.jeepin.com/features/tranny_t ... /index.asp

http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ ... rmenbr=361

Taki zestawik by sie przydal, niestety nie przysylaja do polski :(
Moze ktos kto jest teraz za oceanem moglby podeslac paczuszke z tym?

Ponoc mozna zastosowac czujnik od lady 2103 temp cieczy i chodzi on z wskaznikami firmy VDO temp. oleju ale co komplet to komplet.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr wrz 08, 2004 8:51 am

Tez chetnie dowiedzialbym sie od czego mozna zastosowac dodatkowa chlodnice oleju. Garbusiarze znaja ten temat ale zaden nie wie od czego ma chlodnice :)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr wrz 08, 2004 9:28 am

Bocian pisze:http://www.jeepin.com/features/tranny_t ... /index.asp

http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ ... rmenbr=361

Taki zestawik by sie przydal, niestety nie przysylaja do polski :(
Moze ktos kto jest teraz za oceanem moglby podeslac paczuszke z tym?

Ponoc mozna zastosowac czujnik od lady 2103 temp cieczy i chodzi on z wskaznikami firmy VDO temp. oleju ale co komplet to komplet.
Z tego co widac na zegarze to 220 stopni (mniemam ze Celcjusza?!) to max bezpieczna wartosc; powyzej 260 juz jest czerwono. Czyli luty by sie jeszcze nie stopily, ale pewnie byly by dosc plastyczne (no chyba zeby uzyc wysokotemperaturowego stopu cyny z olowiem i dodatkami... musze poszukac).
No faktycznie jakis wskaznik temperatury tez by sie przydal blisko lub w samej przekladni - od biedy mozna wkrecic zamiast korka spustowego :-)
No ale najpierw chlodnica - puzniej wskaznik temperatury!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr wrz 08, 2004 10:16 am

Jednak chyba sie pomydlilem; te temperatury sa podane w Farenchaitach; poczytalem troche o ATF i zwykle "flash point" jest ponizej 200 stopni (~385 F). Czyli wyglada na to ze mozna spokojnie lutowac chlodnice, a jako czujnika wykozystac zwykly liniowy czujnik temperatury plynu chlodzacego.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr wrz 08, 2004 10:33 am

I jeszcze pare rzeczy z madrej strony o skrzyniach w Jeepie;

All Chrysler four-speed automatic transmissions are very sensitive to the quality of the transmission fluid. Only use the ATF+[3 or 4] in these transmissions. Do not use Dexron or Mercon.

Often, people can cure their transmission problems simply by changing the fluid and retraining the computer! If you suspect (or know) they have put Dexron in, invest the $40 or so to have it replaced immediately - otherwise, you'll have a nice big transmission bill! [if you have a 1993-95 transmission, also follow TSB-18-24-95 and get your computer updated!]

Changing the fluid alone in 93-95 units is a short term fix; the TCM must also be flashed or replaced to prevent the fluid from becoming degraded again and to eliminate partial "EMCC" TCC operation which was the cause of 90% of TCC shudder complaints (NOT THE CONVERTER ITSELF!) as well as the aforementioned bump down (shift scheduling changes in the software took care of most of low mileage complaints).]

No i zalecaja oczywiscie montowanie dodatkowej chlodnicy.
Swoja droga to musze zapytac w serwisie czy mi tez zupdejtuja TCU za darmo :-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr wrz 08, 2004 11:31 am

faktycznie temat walkowany przezemnie ale brak odzewu!

chlodnice mam zakupiona oryginal XJ, mozna zastosowac chlodnice od garbusa wystepujaco jako KIT montowany za witrakiem!!

Mialem kiedys problem w swoim garbusie z grzaniem ale znalazlem inne rozwiazanie!! Do garba podpasila mi chlodnica od mercedesa beczki!!
Tyle ze do jeepa to ciezko ja zmotac!!

moge sie dowiedziec jakie sianko potrzeba na cienkoscienna chlodnice oleju!!

Nie do konca rozumiem dlaczego dextrona nie lac!! i po co robic reset TCU???
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr wrz 08, 2004 12:16 pm

Dextron w AW4 powoduje klopotliwa zmiane biegow (szarpanie i glosnie przesowanie tarczek). Wyszla dyrektywa Chryslera dla ASO zeby nie zalewac Dextrona bo powoduje duza ilosc awarii w nawet nowych skrzyniach (naprawy gwarancyjne). Po wymianie oleju na inny typ nalezy przetrenowac skrzynie biegow - po resecie komputera.
TCU 93-95 maja baga polegajacego na chwilowym jednoczesnym zalaczeniu dwoch sprzegielek przy dwon-shifcie.

Co do chlodnicy do ja chyba sobie jednak sam zmotam; w koncu to tylko rurka z zeberkami!!!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr wrz 08, 2004 12:27 pm

ja mam zalanego dextrona III od 50 000 km i jest SI !
:o

co ile wymiane zalecaja?? no i na jaki olejum kiedy to najbardziej znanym i dostepnym jest wlasnie dextron!!

slyszalem coj o statycznej i dynamicznej wymianie!! ja mialem przy zmianie zrzucony stary olej, nowy filtr i to wsio co porobili, stary pewno zostal w rurkach!! chyba ze sie myle, mechanior co to robil zeby zjadl na amerykancach - dobry fochowiec jest !! a jednak dextrona zalal!

czy to nie jest przypadkiem jakiec lobbowanie na rzecz olejow made in USA :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr wrz 08, 2004 12:43 pm

Ja tylko pisze co przeczytalem na listach dyskusyjnych ze stanow i na stronach z poradami. I naprawde wielu ludzi ma porozwalane skrzynie przez Dextrona. Wszyscy radza Mopara ATF+3 (wkoncu produkowany przez Chryslera).
Dynamiczna wymiana to chyba poprzez podlaczenie sie w obieg oleju i jednoczesne wpompowywanie i wypompowywanie oleju przy chodzacym silniku (mozna zlac w ten sposob caly olej, takze z konwertera)
Statyczny; standard poprze korek spustu i rurke bagnetu (nie da sie zlac w ten sposob oleum z konwertera). Jak sie myle to niech mnie ktus poprawi!
Szczeze mowiac to nie pamietam co ile zalecjaja wymiane oleju; mam gdzies rozpiske serwisow, ale nie pamietam. Organoleptycznie; jak tylko sie z czerwonego czarne zrobi (bez podtekstow spoleczno-politycznych!!)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » śr wrz 08, 2004 12:44 pm

Temperatura na 100% jest w Faranhajtach. W rzeczywistości temperatura oleju zarówno w silniku jak i skrzyni nie powimma przekraczaś 130 C. Nie wiem jaka jest temperatura wrzenia ATF, ale nie wydaje mi się, żeby olej mógł się zagotować (musiało by być ze 300-400 C) Wrzeć może zawarta w nim woda (o co w terenie nie trudno) lub jakieś dodatki "uszlachetniające".
Co do chłodnic to można zastrsować dużą chłodnicę oleju silnikowego. Takie wynalazki występują w wielu dużych samochodach, szczególnie TD. Musi to być chłodnica o dużym wydatku, normalny aluminiowy lub miedziany radiator, a nie cienka rurka z kilkoma żeberkami (częste w mniejszych silnikach)
Z naszej branży seryjne chłodnice oleju spełniające te warunki są np: w Uazach i Patrolach z silnikiem 2,8TD (Gr i 260)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr wrz 08, 2004 12:53 pm

lsd team pisze:... Nie wiem jaka jest temperatura wrzenia ATF, ale nie wydaje mi siê, ¿eby olej móg³ siê zagotowaæ (musia³o by byæ ze 300-400 C) Wrzeæ mo¿e zawarta w nim woda (o co w terenie nie trudno) lub jakie¶ dodatki "uszlachetniaj±ce".
Oj moze, moze - pewnie kazdy jeepowiec Ci to powie - mi sie juz 2 razy zdarzylo; dym byl jak nie wiem co :-)
lsd team pisze: .... Musi to byæ ch³odnica o du¿ym wydatku, normalny aluminiowy lub miedziany radiator, a nie cienka rurka z kilkoma ¿eberkami (czêste w mniejszych silnikach)
Z naszej bran¿y seryjne ch³odnice oleju spe³niaj±ce te warunki s± np: w Uazach i Patrolach z silnikiem 2,8TD (Gr i 260)
No wlasnie niestety jeepy maja tylko rurke zakrecona 4 razy ... nie wiem czemu orginalnie nie montuja wiekszych skoro sami zalecaja jej zamontowanie do jazdy w terene czy ciagniecia przyczepy; wkoncu SUV ma konstrukcyjnie zolozona jazde terenowa!?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr wrz 08, 2004 12:54 pm

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr wrz 08, 2004 1:08 pm

jak ci dymake puscil w czasie jazdy to olejum z odrzutnika kapie na kolektor wydechowy i dymaka jak ta lala sie robi!!

dzieje sie to faktika, jak sie zagotuje ATF'a - w skrzyni jest nawet takie miejsce gdzie konwenter wywala olej!! na laczeniu z silnikiem!!

przy czym moze rowniez zadymic jak simering silnika jest juz slabawy, wtedy to olejum silnikowe kapie na ww ryre wydechowa i jest tak samo!! a simering puszcza najwiecej jak olej jest b. goracyyyy :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr wrz 08, 2004 1:59 pm

A nad tym to sie powaznie zastanawiam; tylko trzeba by sposob umiejscowienia sondy opracowac; od biery nawet na bagnecie mozna by zamontowac!?

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=30889073
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr wrz 08, 2004 3:01 pm

Cośta z tymi olejami namotali ??

Od kiedy olej w/g specyfikacji Dexron II lub Dexron III jest niedobry dla pipa ??

Mercron = Dextron II

Prosze pokazac mi jakiś kwit, dokument, link który mówi coś innego ?

Dexrona II już nie ma (tylko zapasy), Dextron III jest odpowiedni.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr wrz 08, 2004 3:19 pm

Bocian pisze:http://www.jeepin.com/features/tranny_t ... /index.asp

http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ ... rmenbr=361

Taki zestawik by sie przydal, niestety nie przysylaja do polski :(
Moze ktos kto jest teraz za oceanem moglby podeslac paczuszke z tym?

Ponoc mozna zastosowac czujnik od lady 2103 temp cieczy i chodzi on z wskaznikami firmy VDO temp. oleju ale co komplet to komplet.
chcesz ten badziew :wink:
cos zawsze da sie zrobic 8)
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr wrz 08, 2004 3:48 pm

To jeszcze raz duzymi literami MOPAR - marka zastrzezona przez Chryslera; pod nia produkuja czesci do swoich samochodow
Tu masz troche o inerwalach wymian;
http://www.tenaflyjeepmoparparts.com/mainandsc.html
A tu taki ogolne porady;
http://www.allpar.com/fix/trans.html

Jest tego pelno na sieci; tylko potrzeba czasu zeby przegladnac :-D


PKi pisze:Co¶ta z tymi olejami namotali ??

Od kiedy olej w/g specyfikacji Dexron II lub Dexron III jest niedobry dla pipa ??

Mercron = Dextron II

Prosze pokazac mi jaki¶ kwit, dokument, link który mówi co¶ innego ?

Dexrona II ju¿ nie ma (tylko zapasy), Dextron III jest odpowiedni.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr wrz 08, 2004 5:05 pm

Radek !

Siejesz wielkie zamieszanie !! :evil:

Skrzynia automatyczna w jeepie cherokee AW4 pracuje na oleju specyfikacji dexron II który zastępujemy nowszym olejem o specyfikacji dexron III (bo dexron II nie jest juz produkowany).


Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości to napisz dokładnie w którym miejscu i co wyczytałeś.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr wrz 08, 2004 6:24 pm

MOC pisze:
Bocian pisze:http://www.jeepin.com/features/tranny_t ... /index.asp

http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ ... rmenbr=361

Taki zestawik by sie przydal, niestety nie przysylaja do polski :(
Moze ktos kto jest teraz za oceanem moglby podeslac paczuszke z tym?

Ponoc mozna zastosowac czujnik od lady 2103 temp cieczy i chodzi on z wskaznikami firmy VDO temp. oleju ale co komplet to komplet.
chcesz ten badziew :wink:
cos zawsze da sie zrobic 8)
Jasne tylko problemy sa dwa :) pierwszy jak Ci przeslac kase. I druga koszt przesylki do Polski. Musialbym wiedziec calosc kosztow.

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » śr wrz 08, 2004 7:40 pm

taka chłodnice wiem kto ma do sprzedania :lol: za 350-400 pln brutto razem z przewodem i spinkami montujemy je od trzech lat i jest ok-

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » śr wrz 08, 2004 7:52 pm

Mozna kupic specjalna chlodnice do skrzyni automatycznych i zeczywiscie kosztuje takie cudo ok. 400 pln razem z calym osprzetem.
Montowalem je w poprzedniej firmie i wiem ze nadal je tam montuja i okazuje sie ze sa zajebiscie skuteczne.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr wrz 08, 2004 8:39 pm

miastek pisze:Mozna kupic specjalna chlodnice do skrzyni automatycznych i zeczywiscie kosztuje takie cudo ok. 400 pln razem z calym osprzetem.
Montowalem je w poprzedniej firmie i wiem ze nadal je tam montuja i okazuje sie ze sa zajebiscie skuteczne.
ale gdzie? :)21

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr wrz 08, 2004 8:43 pm

takie gowienko to moge przywiezc ze soba :wink:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr wrz 08, 2004 9:01 pm

MOC pisze:takie gowienko to moge przywiezc ze soba :wink:
Tak często latasz tam i nazad czy masz znizke na LOT? :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości