MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
jacenty27
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: wt gru 20, 2005 7:59 pm
- Lokalizacja: Chorzow
Post
autor: jacenty27 » pn wrz 05, 2011 7:05 pm
Witam szanownych kolegow
Problem z zaciskami przednimi w grandzie 2000rok
Wymienilem tarcze i klocki na nowe, po przejechaniu paru kilometrow zaczynaja blokowac tarcze.
Smarowalem tloczki, wyciskalem kilkanascie razy i dalej to samo
Moze ktos ma jakis pomysl.
Dzieki za pomoc.
Suza sj413... Ford explozja 4.0
-
Wiarus

- Posty: 645
- Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Wiarus » pn wrz 05, 2011 7:19 pm
Czy prowadnice chodzą lekko ?
Czasem zawias - ogólnie Dziadek
-
jacenty27
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: wt gru 20, 2005 7:59 pm
- Lokalizacja: Chorzow
Post
autor: jacenty27 » pn wrz 05, 2011 7:31 pm
Prowadnice sa ok tez smarowalem i czyscilem, na starych tarczach i klockach dzialalo poprawnie.
Suza sj413... Ford explozja 4.0
-
Wiarus

- Posty: 645
- Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Wiarus » pn wrz 05, 2011 7:36 pm
To bez wyjęcia tłoczków się nie obędzie.Pod uszczelką tłoczka potrafi się zebrać syf,który pogrubia uszczelkę i stąd to blokowanie.Jak tłoki były wysunięte było im łatwiej cofać się.Powodzenia.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek
-
jacenty27
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: wt gru 20, 2005 7:59 pm
- Lokalizacja: Chorzow
Post
autor: jacenty27 » pn wrz 05, 2011 8:37 pm
Ok dzieki za podpowiedz, mam jeszcze jedno pytanie
wskazowka z tem silnika bardzo szybko pokazuje ponad polowe skali, wydaje mi sie ze oszuje.
Termostat mam nowy, wisko dziala poprawnie, chce sprawdzic i ewentualnie wymienic czujniki,
jeden jest przy termostacie, czy w silniku 4.0 jeepa 2000r jest wiecej czujnikow jeli tak to gdzie dokladnie sa zamontowane i ktory jest o wskaznika ?
Suza sj413... Ford explozja 4.0
-
Wiarus

- Posty: 645
- Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Wiarus » pn wrz 05, 2011 8:43 pm
Ja sprawdziłbym po rozgrzaniu,czy dół chłodnicy jest też gorący.Jeżeli tak termostat i pompa ok.Wskaźnikami bym się nie przejmował tak bardzo.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek
-
Grabo

- Posty: 1977
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Grabo » pn wrz 05, 2011 8:46 pm
Nie wiem jak w tym roczniku i modelu, ale poszukaj w głowicy gdzieś przy 6 cylindrze.
Zresztą nie wiem co to znaczy szybko, ale ogólnie te silniki nie mają problemów z nagrzaniem się

-
płaski
-

- Posty: 225
- Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: płaski » pn wrz 05, 2011 10:18 pm
Czeka cię niestety wymiana tłoczków ( kup je z uszczelniaczami)
-
Wiarus

- Posty: 645
- Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Wiarus » pn wrz 05, 2011 10:22 pm
Może niekoniecznie.Trzeba wypchnąć tłoczki i sprawdzić.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek
-
płaski
-

- Posty: 225
- Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: płaski » pn wrz 05, 2011 10:31 pm
Wiarus pisze:Może niekoniecznie.Trzeba wypchnąć tłoczki i sprawdzić.
co mianowicie

wiem z doświadczenia że mycie,czyszczenie i takie tam przy tak szajsowym materiale na te tłoczki G... daje

-
Wiarus

- Posty: 645
- Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Wiarus » pn wrz 05, 2011 11:01 pm
Przed wymianą klocków było dobrze i teraz tłoczki się popsuły ?
Czasem zawias - ogólnie Dziadek
-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » wt wrz 06, 2011 7:33 am
Temperatura około 100 stopni to normalna temperatura pracy tego silnika.
Zdrapek i poharatka
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » wt wrz 06, 2011 10:31 am
Wiarus pisze:Przed wymianą klocków było dobrze i teraz tłoczki się popsuły ?
Płaski ma rację
przed wymianą było dobrze, bo tarcza była cieńsza i klocki zjechane,tłoczek "pracował" w samym dołem,po wymianie tłoczek "pracuje" górą,tzn tą powierzchnią która jest najbardziej narażona na korozję.
daj sobie dotoczyć tłoczki z nierdzewki i będziesz miał święty spokój

LJ 70
-
Grabo

- Posty: 1977
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Grabo » wt wrz 06, 2011 6:06 pm
Oryginalne tłoczki są wykonane z rezotexu, czy czegoś w tym stylu, więc dobrze pomyśleć o zakupie czegoś lepszego.
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » wt wrz 06, 2011 10:17 pm
Tłoczki z tworzywa to wcale nie taki głupi pomysł:izolują cieplnie płyn hamulcowy,czyli zapobiegają zagotowaniu się tego płynu.
O ile znam zagadnienie,to podobno potrafią nieco puchnąć/osobiscie się z tym nie spotkałem/ w części która jest na zewnatrz-stąd kłopoty po cofnięciu.Wymieniłbym na nowe.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
Grabo

- Posty: 1977
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Grabo » śr wrz 07, 2011 4:35 pm
vandall1 pisze:Tłoczki z tworzywa to wcale nie taki głupi pomysł:izolują cieplnie płyn hamulcowy,czyli zapobiegają zagotowaniu się tego płynu.
O ile znam zagadnienie,to podobno potrafią nieco puchnąć/osobiscie się z tym nie spotkałem/ w części która jest na zewnatrz-stąd kłopoty po cofnięciu.Wymieniłbym na nowe.
Problemem jest właśnie to puchnięcie, z tym że mówimy o kilkunastoletnich autach, więc jako nowe te tłoczki mogą być całkiem ok.
-
jacenty27
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: wt gru 20, 2005 7:59 pm
- Lokalizacja: Chorzow
Post
autor: jacenty27 » czw wrz 08, 2011 6:09 pm
Witam ponownie
Problem rozwiazany
Niestety orginalne tloczki sa dobre ale na impreze jak kieliszkow zabraknie, kupilem metalowe na wymiar srednica taka sama ale wysokosc mniejsza o 1mm.
do tego komplet nowych uszczelnien, smar do cylinderkow, wszystko wyczyszczone nasmarowane i pieczolowicie poskladane !
Dziala bezproblemowo
Cena jednego tloczka okolo 60zl X4sztuki, uszczelnienia 60zl smar dwie saszetki wielkosci prezerwatywy 6zl, i po sprawie...
Dzieki za podpowiedzi
Suza sj413... Ford explozja 4.0
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » pt wrz 09, 2011 5:45 am
Niestety grandy WJ z poczatku produkcji, cierpia na blokowanie zaciskow. Metalowe tloczki sa jednym z rozwiazan, drugie to wymiana zaciskow na inne.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » pt wrz 09, 2011 8:14 am
Grabo pisze:vandall1 pisze:Tłoczki z tworzywa to wcale nie taki głupi pomysł:izolują cieplnie płyn hamulcowy,czyli zapobiegają zagotowaniu się tego płynu.
O ile znam zagadnienie,to podobno potrafią nieco puchnąć/osobiscie się z tym nie spotkałem/ w części która jest na zewnatrz-stąd kłopoty po cofnięciu.Wymieniłbym na nowe.
Problemem jest właśnie to puchnięcie, z tym że mówimy o kilkunastoletnich autach, więc jako nowe te tłoczki mogą być całkiem ok.
Nowe nie kosztują majątku, i gwarantują spokój na lata. Zdziwiony jestem, że panowie są zdziwieni, że w starych samochodach coś się zużyło i wymaga wymiany

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości