Sprężyny

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Sprężyny

Post autor: Stiopa » wt paź 19, 2004 2:12 pm

Jakiś czas temu ( no będzie ze dwa lata ) kontaktowałem się z firmą Polspring (chyba w Poznaniu) o której sprężynach ktos pisał w którymś z poniższych postów . Sprawa wtedy rozbiła sie o to , że nie mieli danych katalogowych sprężyn do XJ'ta 4,0 . Proponowali , żeby im wysłać te które mam a oni rozciągna je o ile będę chciał . Problem w tym , że miało to potrwać ponad tydzień , a ja bidny żuczek mam tylko jeden samochód .
Ktoś tu pisze , że można u nich zamówić sprężyny na wymiar . Pytanie tylko jakie długie mają być ? W tej chwili mam założone pierścienie pod fabryczne sprężyny , które najprawdopodobniej są już nieco zgniecione . A przydałoby się jeszcze nieco peepa dźwignąć . No tak ok. 5 cm. Może mi ktoś podesłać namiary na tę firmę i ewentualnie wymiary i twardość spżyn fabrycznych . Czy może przez ten czas coś się zmieniło i jak do nich zadzwonię to mogę sobie po prostu zamówić te sprężyny bo już mają ich dane ?

Pozdrawiam .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » wt paź 19, 2004 3:59 pm

Stiopa dzwon do Pospringu podawałem im wymiary spręzyn do liftu 2,5 cala i dorabiali mi takie wiec beda pasowac bez problemu i do Twojego peepa. Jak chcesz dłuższe to daj o jeden czy dwa zwoje więcej. Aha i pros z szefem bo Krynia co telefony odbiera to mi przesłała jedna sprezyne a nie dwie i musieli dosyłac .... :evil:
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » wt paź 19, 2004 9:01 pm

KAZ pisze:Stiopa dzwon do Pospringu podawałem im wymiary spręzyn do liftu 2,5 cala i dorabiali mi takie wiec beda pasowac bez problemu i do Twojego peepa. Jak chcesz dłuższe to daj o jeden czy dwa zwoje więcej. Aha i pros z szefem bo Krynia co telefony odbiera to mi przesłała jedna sprezyne a nie dwie i musieli dosyłac .... :evil:
no widze że sie powypytywałes gdzie mogłes i sam zawias w końcu zrobiłeś
dużo pracy :) proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl :P

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » wt paź 19, 2004 10:00 pm

Ano zrobiłem ale jeszcze nie do konca ale nawet to co jest działa całkiem dobrze :) ale jak to w peepie zawsze jest coś do zrobienia :)21 i musze pare fantów zanabyc i toto przed zima porobic 8)
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr paź 20, 2004 8:26 am

Dzięki KAZ . Jeszcze tylko numer tele bo ten karteluszek com miał to się zdematerializował . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » czw paź 21, 2004 7:57 am

Zakład Wyrobu Sprężyn POSPRING Janusz i Grażyna Grabscy, ul.Darłowska 53, 60-452 Poznań, tel (061) 8480624
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw paź 21, 2004 10:12 am

Marcin-Kraków pisze:Zakład Wyrobu Sprężyn POSPRING Janusz i Grażyna Grabscy, ul.Darłowska 53, 60-452 Poznań, tel (061) 8480624
Dzięki serdeczne . :D :D :D
Już po tym jak zadałem to "mądre " pytanie przypomniałem sobie , że mam net i mogę sam poszukać . I korzystając ze swojej bystrości znalazłem . :D :D :D O ! ja bystry byku !!
:)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

żeber
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: żeber » pn paź 25, 2004 9:19 pm

w swoim Pipku nie mam sprężyn ale wszyscy znajomi, którzy założyli sobie te z Poznania to reklamują je non-stop. Nie potrafią zrobić takich, ktore nie usiądą. Nawet jak są 2x dłuższe od serii to siadają do końca. To może zabrzmiało jak odstraszanie ale radzę się zastanowić

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt paź 26, 2004 1:39 am

a nie lepiej dac podkladki metalowe z poliuretanem po obu stronach!!

podkladke met. dotoczyc a poliuretany maja w autotraperze za 20 pln szt

masz wtedy oryginalna charakterystyke sprezyny a nie jakies tam matane!!

Z tylem jestem podobnego zdania i podkladam pod most dystans!!
tyle ze dokladam po 1 piorze, cienkim, coby delikatnie usztywnic i ladownosc zwiekszyc!!

nic do polspringu nie mam, skracalem u nich sprezyny do ktoregos tam z moich bylych garbusow i bylo si!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » wt paź 26, 2004 2:06 am

Takie kręcenie spręzyn z makaronu w różnych warsztatach czy zakładach to strata kasy, nie umieja dobrać odpowiedniej chrakterystyki i odp. materiału, generalnie to gównolit który szybo siada. Trza generalnie zamawiać dłuższe i grubsze tylko kogo stać na takie eksperymenta, jak sie da to rozciągac stare lub dawać podkładki. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt paź 26, 2004 7:57 am

No i właśnie sobie dałem na wstrzymanie . Podkładki już mam , ale potrzeba jeszcze ze trzy centymetry do góry . A więc może stare sprężyny rozciągnę ?
A co do tyłu to dystans między resor a dyfer założyć trzeba i dłuższe szekle , tak ? Dobrze to rozumiem ? :roll: :o
Stiopa
XJ Sport '93

żeber
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: żeber » wt paź 26, 2004 8:02 am

ja w ramach experymentu wsadziłem kiedyś podkładkę pod sprężyny o wysokości 9 cm. i było super. Oczywiście potem dałem grubszą podkładkę na dole bo było mało i długie amory i stabilizator poszedł w kąt. Tył miał wydłuzone wieszaki, 3 cm podkładkę między most a resor no i na koniec klin by ustawić główkę mostu względem reduktora. Działało do końca

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt paź 26, 2004 8:08 am

żeber pisze:ja w ramach experymentu wsadziłem kiedyś podkładkę pod sprężyny o wysokości 9 cm. i było super. Oczywiście potem dałem grubszą podkładkę na dole bo było mało i długie amory i stabilizator poszedł w kąt. Tył miał wydłuzone wieszaki, 3 cm podkładkę między most a resor no i na koniec klin by ustawić główkę mostu względem reduktora. Działało do końca
Dzięki Żeber :D
A kliny w którym miejscu ?
Stiopa
XJ Sport '93

żeber
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: żeber » wt paź 26, 2004 8:17 am

Zapomniałem dodać a to bardzo istotne, że jak dźwigniecie duzo przód to wymaga wymiany wahaczy bo skok zawieszenia będzie zerowy :-) Kliny były wsadzone między tylni most i podkładkę dystansową. Po liftowaniu tyłu okazało się, że kąt włu napedowego jest zabójczy i dlatego ratowałem się jeszcze klinem. Jest jeszcze metoda na opuszczenie reduktora. Teraz mam coś takiego co wykonał pan SkyJaker. Prócz tego, że kosztowąło to niczym się nie różni od budowlanego dwuceownika pomalowanego na czerwono.

żeber
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: żeber » wt paź 26, 2004 8:20 am

W XJ jak się obniża reduktor wystapi problem z włączaniem napedów. Do tego też amerykańce mają patent ale po kiego w to ingerować jak można dorobić klin. Zwróćcie uwagę na szpickop bo to wazna sprawa by się konstrukcja nie rozjechała. Oczywiście U-bolty też potrzebne są długie.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt paź 26, 2004 8:29 am

Tak sobie kombinuję , bo już ponad rok leżą mi nowe graty do zawieszenia ( wieszaki do resorów , sinenbloki , i takie tam gumy ) i jak będę to wymieniał to się jeszcze troszkę podniosę do góry (chociaż i teraz nie jest źle bo 31"x10,5" weszło bez problemu ) .
A czy nie lepiej będzie zrobić podkładki pod resor od razu w formie klina (tzn. klocek z całości tylko , że klin ) ?
I co to jest szpickop ? Znaczy po polsku co to jest ?
Na ruskiej stronie pokazują jaki ma być kąt wahacza dolnego po lifcie . Można się tego trzymać ?
Stiopa
XJ Sport '93

żeber
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: żeber » wt paź 26, 2004 8:39 am

Co mają Rosjanie do Jeepów ?! Wydaje mi się, że nic ale wiem, ze jestem w błedzie. Hihihihihhi. To jest najlepsza strona o Jeepkach. Byłem w szoku jak ją odkryłem kilka lat temu :-) Naprawdę jest bardzo dokładna i dużo tam mądrości. Masz rację, że lepiej zrobić podkładkę klinową ,ale mądry Polak po szkodzie. Ja kombinowałem na piechotę i doszedłem do tego po zmontowaniu. Z rzeczy ważnych to naukowcy mówią, że wkładanie podkładek między most a resor wpływa na zwiększone siły niszczące resor. Nauka też powiada o niepotrzebnej masie nieresorowanej. Realia są takie, że wyklepałem resor dokładajac jedną lagę wsadziłem podkładkę i klin a wieszak też się rozciągnął i jeździłem. W ramach tych mas to moje listowanie było zrobione z aluminium i o dziwo nie zniszyło się mimo wielu extremalnych jazd jak i skoków na wysokość parteru :-)
Szpickop jest to coś twardego co ustawia resor wzgledem mostu. W XJ jest to małe coś wystające z mostu i wchodzące w dziurę w resorze. Jak o tym zapomnisz to resor będzie się wysuwał.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt paź 26, 2004 9:03 am

Dzięki Żeber za cierpliwość i konkretne porady . :D
Pewnie trochę to jeszcze potrwa , ale jak coś wystrugam to się pochwalę . Podrukowałem co się dało z avtogradu i będe drutował .
Pozdrawiam .

P.S.
Kiedy jeszcze bawiłem się Oplem Mantą to wśród manciarskiej braci też był Żeber i też mówił z sensem i na temat . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt paź 26, 2004 10:21 am

Stiopa czy ty przypadkiem nie pracujesz w hurtowni instalacji gazowych na Kaminskiego ???????????
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt paź 26, 2004 10:27 am

Kasprol pisze:Stiopa czy ty przypadkiem nie pracujesz w hurtowni instalacji gazowych na Kaminskiego ???????????
Nie , ale mam kumpla , który jest tam kierownikorem . Można się na mnie u niego powoływać . Na imię ma Olek .
Stiopa
XJ Sport '93

żeber
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: żeber » wt paź 26, 2004 10:31 am

Chłopie !!!!!! Co Ty masz wspólnego z Mantą ? Bo ten Żeber od Opli to własnie ja hahahahaaha Dobre !!!!!!!! Swiat jest mały :-))))))) Do dziś przeglądając ogłoszenia patrzę czy nie ma jakieś do sprzedania :-)

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt paź 26, 2004 10:41 am

żeber pisze:Chłopie !!!!!! Co Ty masz wspólnego z Mantą ? Bo ten Żeber od Opli to własnie ja hahahahaaha Dobre !!!!!!!! Swiat jest mały :-))))))) Do dziś przeglądając ogłoszenia patrzę czy nie ma jakieś do sprzedania :-)
Jak to co ??!! Osiem lat jeździłem Mantami . Do dzisiaj mam kontakt z chłopakami z klubu . Ostatnia była biała z ospojlerowaniem od czterechsetki . Ja nie mogę !! Świat jest mały !! A co z Blakiem Hubim ?

Nie wiem tylko czy jobów nie dostaniemy za kaszanienie forum takim gównianym plaskaczem ?
:D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt paź 26, 2004 11:04 am

no bo ja tez skojarzyłem fakt ze koles z tej hurtowni jezdził mata i przesiadł sie na jeep-a
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt paź 26, 2004 11:08 am

Kasprol pisze:no bo ja tez skojarzyłem fakt ze koles z tej hurtowni jezdził mata i przesiadł sie na jeep-a
No to właśnie Olo . A teraz jeździ jeszcze z kimś jakąś zmotą w terenie , ale nie wiem z kim i co to . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » wt paź 26, 2004 12:20 pm

A co to jest ta manta cała to jaki unochod czy cooo ??? 8)
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości