MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Rainer
- jestem tu nowy...

- Posty: 79
- Rejestracja: czw gru 30, 2010 8:02 pm
- Lokalizacja: Wyżyna Sandomierska
Post
autor: Rainer » ndz lut 19, 2012 6:40 pm
Witam
W tym momencie jeżdżę Uazem, którego stan techniczny jest ok ale od pewnego czasu chodzi za mną myśl, żeby się przesiądź na jeepa xj cherokee z początku lat 90-tych z 4,0 l jednostką benzynową. Czy ktoś z tu obecnych zrobił taką zamianę a zarazem przeskok technologiczny ? Czy skrzynia automat to minus? I jakie są minusy i plusy takiej przesiadki?? Proszę o konkretne odpowiedzi

UAZ - co dnia mnie zaskakuje i uczy czegoś nowego... 
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » ndz lut 19, 2012 9:58 pm
Rainer pisze:Witam
W tym momencie jeżdżę Uazem, którego stan techniczny jest ok ale od pewnego czasu chodzi za mną myśl, żeby się przesiądź na jeepa xj cherokee z początku lat 90-tych z 4,0 l jednostką benzynową. Czy ktoś z tu obecnych zrobił taką zamianę a zarazem przeskok technologiczny ? Czy skrzynia automat to minus? I jakie są minusy i plusy takiej przesiadki?? Proszę o konkretne odpowiedzi

Automat to duża zaleta tego auta. Druga - silnik. Przy UAZ'ie (zwłaszcza z XJ'tem jako alternatywą) może Cię trzymać jedynie irracjonalna miłość do marki

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Rainer
- jestem tu nowy...

- Posty: 79
- Rejestracja: czw gru 30, 2010 8:02 pm
- Lokalizacja: Wyżyna Sandomierska
Post
autor: Rainer » pn lut 20, 2012 7:33 am
misman pisze:Rainer pisze:Witam
W tym momencie jeżdżę Uazem, którego stan techniczny jest ok ale od pewnego czasu chodzi za mną myśl, żeby się przesiądź na jeepa xj cherokee z początku lat 90-tych z 4,0 l jednostką benzynową. Czy ktoś z tu obecnych zrobił taką zamianę a zarazem przeskok technologiczny ? Czy skrzynia automat to minus? I jakie są minusy i plusy takiej przesiadki?? Proszę o konkretne odpowiedzi

Przy UAZ'ie (zwłaszcza z XJ'tem jako alternatywą) może Cię trzymać jedynie irracjonalna miłość do marki

Fakt coś ty jest

Poza tym zawsze szkoda że nigdy się nie wyciągnie środków wtopionych w auto ale to już norma i trzeba się z tym pogodzić

Jeśli bym się zdecydował ostatecznie na zamianę to Uaz pójdzie w świat niestety

UAZ - co dnia mnie zaskakuje i uczy czegoś nowego... 
-
Marcinz21
-

- Posty: 127
- Rejestracja: czw cze 19, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Płock
Post
autor: Marcinz21 » śr lut 22, 2012 7:57 am
Przesiadłem sie z Uaza do Grand Cherokee (ZJ) jak w podpisie a na początku jeździłek Aro Muscel. Ja jestem bardzo zadowolony. Cherokee w mojej ocenie w teren jeszcze fajniejszy niż ZJ. Automat dla mnie zaleta choć będą i przeciwnicy takiego stwierdzenia.
Uaz jest prosty i mechanicznie i elektrycznie nie skomplikowany.
XJ mechanicznie też jest prosty lecz ma już elektronikę której zwykły kowal nie naprawi.
był Muscel , Uaz
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2
-
Rainer
- jestem tu nowy...

- Posty: 79
- Rejestracja: czw gru 30, 2010 8:02 pm
- Lokalizacja: Wyżyna Sandomierska
Post
autor: Rainer » śr lut 22, 2012 11:21 am
A jakieś minusy takiej przesadki ? Interesuje mnie w terenie różnice i w naprawie
UAZ - co dnia mnie zaskakuje i uczy czegoś nowego... 
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » śr lut 22, 2012 3:30 pm
Rainer pisze:A jakieś minusy takiej przesadki ? Interesuje mnie w terenie różnice i w naprawie
Minusy ? Jak się przyzwyczaisz do Jeepa, to wszystkie inne 4x4 z podobnych roczników będziesz traktował jak taczki...
Nie bój się Jeepa. Naprawa jest banalna, części tanie, jeśli auto nie było przystankiem samochodowym, to blacharka też jakoś strasznie nie gnije... Spalanie jest niskie. Jak na swoją pojemność, rzecz jasna

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Rainer
- jestem tu nowy...

- Posty: 79
- Rejestracja: czw gru 30, 2010 8:02 pm
- Lokalizacja: Wyżyna Sandomierska
Post
autor: Rainer » śr lut 22, 2012 6:01 pm
misman pisze:Rainer pisze:A jakieś minusy takiej przesadki ? Interesuje mnie w terenie różnice i w naprawie
Minusy ? Jak się przyzwyczaisz do Jeepa, to wszystkie inne 4x4 z podobnych roczników będziesz traktował jak taczki...
Nie bój się Jeepa. Naprawa jest banalna, części tanie, jeśli auto nie było przystankiem samochodowym, to blacharka też jakoś strasznie nie gnije... Spalanie jest niskie. Jak na swoją pojemność, rzecz jasna

Odetchnąłem z ulgą

UAZ - co dnia mnie zaskakuje i uczy czegoś nowego... 
-
Wowos
-

- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wowos » wt lut 28, 2012 11:58 pm
Się tak bezczelnie wtrącę w temat:
co jest warta skrzynia manual w 4.0

Bo o automacie słyszałem raczej pochlebne opinie, ale zawsze fajniej samemu powachlować biegami

y60 autobus, czerwony.
-
Mroczny
-

- Posty: 40589
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » śr lut 29, 2012 9:01 am
nic
jak misman pisał - dzipa kupujesz dla skrzyni i silnika. Resztę się jakoś poprawi

-
Wowos
-

- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wowos » śr lut 29, 2012 10:32 am
Ło Jeeeezu

y60 autobus, czerwony.
-
JeepDejw
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: śr sie 03, 2011 6:41 pm
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Post
autor: JeepDejw » śr lut 29, 2012 4:15 pm
skrzynia automatyczna jest nieśmiertelna tylko w XJ w grandzie jest już inna i tak kolorowo już nie jest
jeżeli chodzi o manual to już trochę gorzej jeep jest mocniejszy ale jest o wiele większa prawdopodobieństwo awarii no i łatwo spalić sprzęgło przy tych 180km choć na pewno nie jest to jakaś katastrofa....ale 95% jeepnietych wybiera automat
XJ
-
Wowos
-

- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wowos » śr lut 29, 2012 11:55 pm
Nieee no o iksjocie myślałem

y60 autobus, czerwony.
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » pt mar 02, 2012 9:12 am
JeepDejw pisze:skrzynia automatyczna jest nieśmiertelna tylko w XJ w grandzie jest już inna i tak kolorowo już nie jest
(...)
XJ'ty z nowszych roczników tez już maja inną skrzynie, moge się mylic, ale chyba 42RE i to już tez nie jest to co AW4

-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » ndz mar 04, 2012 5:15 pm
XJ 4.0 (nowsze ---> po FL) miały tylko AW4
-
jacekdudus
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: śr gru 29, 2010 9:10 pm
Post
autor: jacekdudus » czw maja 03, 2012 4:20 pm
Cieżko jest znaleśc XJ z manualną skrzynią miałem kiedyś Gaza69 był Honker i mala przygoda z 469B sentyment pozostaje ale XJ to jest to co llubie fakt nigdy się nieprzesiąde się na Disko
-
suchorz

- Posty: 747
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Pierwoszyno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: suchorz » czw maja 10, 2012 6:37 am
XJ miał automat tylko AW4 innych nie było.
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » czw maja 10, 2012 1:35 pm
jacekdudus pisze:Cieżko jest znaleśc XJ z manualną skrzynią miałem kiedyś Gaza69 był Honker i mala przygoda z 469B sentyment pozostaje ale XJ to jest to co llubie fakt nigdy się nieprzesiąde się na Disko
Bezsensowny upór co do manuala. Zwłaszcza z XJtem 4.0 jako alternatywą. Zupełnie bezsensowny.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » czw maja 10, 2012 6:38 pm
esencją XJ'ta jest silnik 4.0 + reduktor 242 + skrzynia automatyczna AW4
nie ma lepszego połączenia w tym samochodzie
-
kwiatostan
-

- Posty: 115
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 11:34 am
- Lokalizacja: Minsk Mazowiecki
Post
autor: kwiatostan » ndz maja 13, 2012 2:25 pm
Sygma pisze:esencją XJ'ta jest silnik 4.0 + reduktor 242 + skrzynia automatyczna AW4
nie ma lepszego połączenia w tym samochodzie
I na tym konczy sie dyskusja.
Reszta przerobek (lifty) zalezy tylko od kasy
-
kulkagsx1200

- Posty: 2443
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
- Lokalizacja: ok.strzelina
Post
autor: kulkagsx1200 » ndz maja 13, 2012 5:10 pm
kocham jipy wlasnie za silniki , skrzynie itd . wyglad zj czy xj nie mowiac o wranglu tez jest fajny , komfort i mnogosc pomyslow na przerobki

poza tym zaden gabarytowo podobny suv czy terenowka w dieslu nie bedzie ekonomiczniejszy od 4.0 z lpg

jeepniety

Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

-
uruk-hai
- jestem tu nowy...

- Posty: 15
- Rejestracja: czw wrz 14, 2006 8:32 am
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: uruk-hai » wt paź 02, 2012 11:03 pm
Jeśli chodzi o problemy to są nimi z pewnością mosty. Wprawdzie mam Granda nie XJ ale kasa którą już utopiłem była by podobna. Nadal słyszę Danę i czuję wibracje na kierze, tymczasem na koncie coraz mniej złociszy....
ZG 5.2 1996
-
jacekdudus
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: śr gru 29, 2010 9:10 pm
Post
autor: jacekdudus » śr paź 03, 2012 5:30 am
4litry 3 cale liftu 31x10,5 R1599r LPG sredio 20l na 100km i jest Git miałem popszednio KUFAMAC VM jaki byłem głupi masakra tylko 4l
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » śr paź 03, 2012 7:41 am
uruk-hai pisze:Jeśli chodzi o problemy to są nimi z pewnością mosty. Wprawdzie mam Granda nie XJ ale kasa którą już utopiłem była by podobna. Nadal słyszę Danę i czuję wibracje na kierze, tymczasem na koncie coraz mniej złociszy....
no to ktoś robi błędną diagnozę i naprawia nie to co trzeba lub nie tak jak trzeba
-
10zulu

- Posty: 519
- Rejestracja: sob cze 21, 2008 1:01 pm
- Lokalizacja: Andrychów
Post
autor: 10zulu » śr paź 03, 2012 9:18 am
Ile trzeba mieć odłożone żeby takim xj pomykać na codzień bezstresowo że jak coś walnie to auto bedzie stało. Tzn aby naprawiać go od razu.
Wj/Wg
-
kulkagsx1200

- Posty: 2443
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
- Lokalizacja: ok.strzelina
Post
autor: kulkagsx1200 » śr paź 03, 2012 9:20 am
taak z pewnoscia mosty
w ciagu siedmiu lat 3jeepy i awaria mostu mnie jakos ominela
w zj sie zdaza ze po wiekszym przebiegu przedni wyc zaczyna , z racji tego ze most jest z xj zywcem przejety i jednak wieksza o ok 300kg waga robi swoje . generalnie jednak problem nie jest az tak wielki. czesciej z powodu duzych przebiegow pada reduktor np249 ale to tez blachy problem i wymiana na 241 czy 242 zalatwia problem . koszty nie sa duze i czesci ogolnie dostepne

w xj czy wranglerach problemu raczej nie ma z tym
jeepniety

Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości