blokady?
Moderator: Mroczny
dzieki, czyli jest blokadaStiopa pisze:Zdecydowanie nie . W położeniu "part time" blokowany jest tylko międzyosiowy mechanizm różnicowy , czyli przód z tyłem "idą" równo , natomiast koła (prawe i lewe) na poszczególnych osiach nadal są różnicowane .Blokady w dyfrach to temat odległy od reduktora.

Idac dalej: xj nie ma blokad na poszczegolnych osiach?
pozdrawiam, bartman
No to wlasnie Stiopa napisal; nie ma blokady dyferencjalow w mostach.bartman pisze:dzieki, czyli jest blokadaStiopa pisze:Zdecydowanie nie . W po³o¿eniu "part time" blokowany jest tylko miêdzyosiowy mechanizm ró¿nicowy , czyli przód z ty³em "id±" równo , natomiast ko³a (prawe i lewe) na poszczególnych osiach nadal s± ró¿nicowane .Blokady w dyfrach to temat odleg³y od reduktora., tyle ze w innym miejscu...
Idac dalej: xj nie ma blokad na poszczegolnych osiach?
pozdrawiam, bartman
ps. dalej juz nie ma co isc!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

A ja mam taka koncepcje (tylko sie nie smiac). Otoz ze wzgledu na powalajace ceny blokad, zaswitala mi mysl co by skopiowac np. OxLockera, albo zaprojektowac i 'wystrugac' samodzielnie (znaczy przy pomocy fachowcow) cos w tym stylu.Stiopa pisze:Chcąc iść dalej trzeba miec gruby portfel .![]()
![]()
![]()
Jak myslicie, czy to ma szanse? Tzn. czy wykonanie takiej blokady 'od podstaw' nie przekroczylo by kosztow zakupu oryginalu (np. OxLocker ok. 750-800$ w USA + trasnport itp. = duuzo).
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
Podchodze do tego inaczej. Jest zdecydowanie lepjej niż bez blokady.
Do ektremu można by zbudować blokade z przodu na moscie dyskonekt. Zablokować dyfer na stałe i załączać most tylko z blokada. Tylko troche kicha że nie można smigać na przodzie bez blokady.
Co to zmałpowania blokady to OxLocker to jaka blokada bo nie mam czasu szukać ?! Pełna czy automat, bo jak małpować to chyba lepjej od razu airlockera zrobić no nie
Dysponuje cyfrowym centrum obróbczym, ale bez szczegółowych rysunków nic nie zrobie.
Do ektremu można by zbudować blokade z przodu na moscie dyskonekt. Zablokować dyfer na stałe i załączać most tylko z blokada. Tylko troche kicha że nie można smigać na przodzie bez blokady.
Co to zmałpowania blokady to OxLocker to jaka blokada bo nie mam czasu szukać ?! Pełna czy automat, bo jak małpować to chyba lepjej od razu airlockera zrobić no nie

Dysponuje cyfrowym centrum obróbczym, ale bez szczegółowych rysunków nic nie zrobie.
Taka jak AirLocker tylko na linke a nie na powietrze. Tu masz do Dany44, ale chodzi o koncepcje: http://www.4wheeloffroad.com/howto/52958/PKi pisze: Co to zmałpowania blokady to OxLocker to jaka blokada bo nie mam czasu szukać ?!
...
Dysponuje cyfrowym centrum obróbczym, ale bez szczegółowych rysunków nic nie zrobie.
OK, a zakladajac ze ktos policzy wszystko i wyprodukuje rysunki za free, jak szacujesz - jakie bylyby koszty wyprodukowanie czegos takiego? Znaczy tak mniej wiecej, w porownaniu do kosztu zakupu oryginalu.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
Wszystko dobrze , ale jaka by ta blokada nie miała być "wystrugana" to najpierw trzeba mieć fizycznie oryginał w ręce . No albo rysunki gotowe .
I to konkretne rysunki , tzn. żeby były podane także charakterystyki materiałów z których mają być wykonane poszczególne elementy . Bo szkoda by było z jakiegoś gówna robić coś co nie wytrzyma 100 km.
I to konkretne rysunki , tzn. żeby były podane także charakterystyki materiałów z których mają być wykonane poszczególne elementy . Bo szkoda by było z jakiegoś gówna robić coś co nie wytrzyma 100 km.
Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
No ja to sie na tyle nie znam, ale przypuszczam, ze mozna znalezc gosci (zapewne na forum rowniez), ktorzy potrafili by takie rysunki wyprodukowac, majac pod reka wymiary oryginalnego dyfra i koncepcje blokady. A jakie maja byc charakterystyki materialow, idzie policzyc.Stiopa pisze:Wszystko dobrze , ale jaka by ta blokada nie miała być "wystrugana" to najpierw trzeba mieć fizycznie oryginał w ręce . No albo rysunki gotowe .
I to konkretne rysunki , tzn. żeby były podane także charakterystyki materiałów z których mają być wykonane poszczególne elementy . Bo szkoda by było z jakiegoś gówna robić coś co nie wytrzyma 100 km.
W koncu producenci OxLockera jakos to zrobili

Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
Właśnie oglądałem tą strone OxLockera.
Zapomnij że zrobisz coś takiego i jeszcze taniej.
Można jedynie poszukać lib wymyśleć jakis łatwiejszy sposób. Może można by przerobić traclocka na jakieś elektromagnetyczne sprzęgło - silny elektromagnes przyciąga opiłki metalu w odpowiednie miejsce i tym samym blokuje tarczki
Lub jakoś inaczej przebić jakiś sforzeń przez traclocka...tylko tam nie ma miejsca zbytnio....
Jak już w innym poscie poruszono - trac loc z nowymi tarczkami. Działa cool.
Zapomnij że zrobisz coś takiego i jeszcze taniej.
Można jedynie poszukać lib wymyśleć jakis łatwiejszy sposób. Może można by przerobić traclocka na jakieś elektromagnetyczne sprzęgło - silny elektromagnes przyciąga opiłki metalu w odpowiednie miejsce i tym samym blokuje tarczki

Lub jakoś inaczej przebić jakiś sforzeń przez traclocka...tylko tam nie ma miejsca zbytnio....
Jak już w innym poscie poruszono - trac loc z nowymi tarczkami. Działa cool.
Nie wiem dlaczego wiara tu pisze źle o LSD. To według wszelkich prawideł jest rodzaj blokady i naprawdę działa. Nie wiem jak bardzo extremalnie jeździcie, ale wnioskuję że raczej wcale. Na amatorskie paplanie w błocie LSD napewno pomaga i jak już pisano montowane jest fabrycznie co oznacza koszt równy 0
! Ja zamontowałem u siebie PowerTrax No-slip i też jestem zadowolony. Dział bardziej brutalnie niż LSD, ale auto służy do jazdy terenowej a nie na codzień.

Szczerze to nie interesowałem się siłami. Najważniejsze, że nie było to drogie i naprawdę inaczej się jeździ. Jeżdżę na Graberach 33/12,5/15 i jeszcze nie słyszalem by przeskoczyło w terenie. Co do LSD to jest fajna cywilna blokadka tylko debile mechanicy zalewają je Hipolem i potem ludzie się martwią, ze im most padł bo strzela na zakrętach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość