Strona 1 z 2
blokady?
: pn paź 25, 2004 9:50 am
autor: bartman
czesc,
czy jeep xj ma blokady dyfrow w jakims polozeniu reduktora? (231 i 242).
pozdrawiam
bartman
: pn paź 25, 2004 9:58 am
autor: Stiopa
Zdecydowanie nie . W położeniu "part time" blokowany jest tylko międzyosiowy mechanizm różnicowy , czyli przód z tyłem "idą" równo , natomiast koła (prawe i lewe) na poszczególnych osiach nadal są różnicowane .Blokady w dyfrach to temat odległy od reduktora.
Pozdrowienia .
: pn paź 25, 2004 10:09 am
autor: bartman
Stiopa pisze:Zdecydowanie nie . W położeniu "part time" blokowany jest tylko międzyosiowy mechanizm różnicowy , czyli przód z tyłem "idą" równo , natomiast koła (prawe i lewe) na poszczególnych osiach nadal są różnicowane .Blokady w dyfrach to temat odległy od reduktora.
dzieki, czyli jest blokada

, tyle ze w innym miejscu...
Idac dalej: xj nie ma blokad na poszczegolnych osiach?
pozdrawiam, bartman
: pn paź 25, 2004 10:14 am
autor: Radek666
bartman pisze:Stiopa pisze:Zdecydowanie nie . W po³o¿eniu "part time" blokowany jest tylko miêdzyosiowy mechanizm ró¿nicowy , czyli przód z ty³em "id±" równo , natomiast ko³a (prawe i lewe) na poszczególnych osiach nadal s± ró¿nicowane .Blokady w dyfrach to temat odleg³y od reduktora.
dzieki, czyli jest blokada

, tyle ze w innym miejscu...
Idac dalej: xj nie ma blokad na poszczegolnych osiach?
pozdrawiam, bartman
No to wlasnie Stiopa napisal; nie ma blokady dyferencjalow w mostach.
ps. dalej juz nie ma co isc!
: pn paź 25, 2004 10:20 am
autor: bartman
Radek666 pisze:
No to wlasnie Stiopa napisal; nie ma blokady dyferencjalow w mostach.
ps. dalej juz nie ma co isc!
ok, wszystko jasne, dzieki. Dalej nie ide ;-D
pozdrawiam
bartman
: pn paź 25, 2004 10:49 am
autor: Stiopa
: pn paź 25, 2004 10:53 am
autor: PKi
Ale jeszcze jakieś 3/4 jeepów ma z tyłu LSD - TracLoc.
: pn paź 25, 2004 10:58 am
autor: Stiopa
PKi pisze:Ale jeszcze jakieś 3/4 jeepów ma z tyłu LSD - TracLoc.
Które to ustrojstwo tym sie różni od blokady , czym gwałt w samochodzie od samogwałtu w chodzie .

: pn paź 25, 2004 11:18 am
autor: DanielF
A ja mam taka koncepcje (tylko sie nie smiac). Otoz ze wzgledu na powalajace ceny blokad, zaswitala mi mysl co by skopiowac np. OxLockera, albo zaprojektowac i 'wystrugac' samodzielnie (znaczy przy pomocy fachowcow) cos w tym stylu.
Jak myslicie, czy to ma szanse? Tzn. czy wykonanie takiej blokady 'od podstaw' nie przekroczylo by kosztow zakupu oryginalu (np. OxLocker ok. 750-800$ w USA + trasnport itp. = duuzo).
: pn paź 25, 2004 11:28 am
autor: Radek666
More Slip then Limited Diff...
: pn paź 25, 2004 11:35 am
autor: Stiopa
Radek666 pisze:
More Slip then Limited Diff...
After action -
no satisfactioan !

: pn paź 25, 2004 12:23 pm
autor: PKi
Podchodze do tego inaczej. Jest zdecydowanie lepjej niż bez blokady.
Do ektremu można by zbudować blokade z przodu na moscie dyskonekt. Zablokować dyfer na stałe i załączać most tylko z blokada. Tylko troche kicha że nie można smigać na przodzie bez blokady.
Co to zmałpowania blokady to OxLocker to jaka blokada bo nie mam czasu szukać ?! Pełna czy automat, bo jak małpować to chyba lepjej od razu airlockera zrobić no nie
Dysponuje cyfrowym centrum obróbczym, ale bez szczegółowych rysunków nic nie zrobie.
: pn paź 25, 2004 12:41 pm
autor: DanielF
PKi pisze:
Co to zmałpowania blokady to OxLocker to jaka blokada bo nie mam czasu szukać ?!
...
Dysponuje cyfrowym centrum obróbczym, ale bez szczegółowych rysunków nic nie zrobie.
Taka jak AirLocker tylko na linke a nie na powietrze. Tu masz do Dany44, ale chodzi o koncepcje:
http://www.4wheeloffroad.com/howto/52958/
OK, a zakladajac ze ktos policzy wszystko i wyprodukuje rysunki za free, jak szacujesz - jakie bylyby koszty wyprodukowanie czegos takiego? Znaczy tak mniej wiecej, w porownaniu do kosztu zakupu oryginalu.
: pn paź 25, 2004 12:51 pm
autor: Stiopa
Wszystko dobrze , ale jaka by ta blokada nie miała być "wystrugana" to najpierw trzeba mieć fizycznie oryginał w ręce . No albo rysunki gotowe .
I to konkretne rysunki , tzn. żeby były podane także charakterystyki materiałów z których mają być wykonane poszczególne elementy . Bo szkoda by było z jakiegoś gówna robić coś co nie wytrzyma 100 km.
: pn paź 25, 2004 1:00 pm
autor: DanielF
Stiopa pisze:Wszystko dobrze , ale jaka by ta blokada nie miała być "wystrugana" to najpierw trzeba mieć fizycznie oryginał w ręce . No albo rysunki gotowe .
I to konkretne rysunki , tzn. żeby były podane także charakterystyki materiałów z których mają być wykonane poszczególne elementy . Bo szkoda by było z jakiegoś gówna robić coś co nie wytrzyma 100 km.
No ja to sie na tyle nie znam, ale przypuszczam, ze mozna znalezc gosci (zapewne na forum rowniez), ktorzy potrafili by takie rysunki wyprodukowac, majac pod reka wymiary oryginalnego dyfra i koncepcje blokady. A jakie maja byc charakterystyki materialow, idzie policzyc.
W koncu producenci OxLockera jakos to zrobili

: pn paź 25, 2004 1:09 pm
autor: Stiopa
Nie jest to takie chodźcie jeść . Trzeba wiedzieć jak które elementy mają być utwardzone , z jakiego materiału itd. Najlepiej znaleźć jakieś gotowe rysunki . Myślę , że na jakichś Hamerykańskich stronach coś takiego można namierzyć .Zresztą zacznę od ruskiej stronki .
: pn paź 25, 2004 1:17 pm
autor: DanielF
Stiopa pisze:Nie jest to takie chodźcie jeść .

Tego sie walsnie obawialem
Stiopa pisze:Zresztą zacznę od ruskiej stronki .
Jak bys cos znalazl, to od razu zapodawaj linka.
: pn paź 25, 2004 1:22 pm
autor: Stiopa
: pn paź 25, 2004 4:37 pm
autor: PKi
Właśnie oglądałem tą strone OxLockera.
Zapomnij że zrobisz coś takiego i jeszcze taniej.
Można jedynie poszukać lib wymyśleć jakis łatwiejszy sposób. Może można by przerobić traclocka na jakieś elektromagnetyczne sprzęgło - silny elektromagnes przyciąga opiłki metalu w odpowiednie miejsce i tym samym blokuje tarczki
Lub jakoś inaczej przebić jakiś sforzeń przez traclocka...tylko tam nie ma miejsca zbytnio....
Jak już w innym poscie poruszono - trac loc z nowymi tarczkami. Działa cool.
: pn paź 25, 2004 8:51 pm
autor: żeber
Nie wiem dlaczego wiara tu pisze źle o LSD. To według wszelkich prawideł jest rodzaj blokady i naprawdę działa. Nie wiem jak bardzo extremalnie jeździcie, ale wnioskuję że raczej wcale. Na amatorskie paplanie w błocie LSD napewno pomaga i jak już pisano montowane jest fabrycznie co oznacza koszt równy 0

! Ja zamontowałem u siebie PowerTrax No-slip i też jestem zadowolony. Dział bardziej brutalnie niż LSD, ale auto służy do jazdy terenowej a nie na codzień.
: pn paź 25, 2004 9:48 pm
autor: PKi
A ile siły (Nm) trzeba żeby ruszyć powetraxa
Dla TracLocka zdaje się że graniczny moment jest 270Nm.
: pn paź 25, 2004 9:49 pm
autor: PKi
żeber pisze:Nie wiem dlaczego wiara tu pisze źle o LSD.
Bo nie wiedzą co i jak

: pn paź 25, 2004 10:03 pm
autor: żeber
Szczerze to nie interesowałem się siłami. Najważniejsze, że nie było to drogie i naprawdę inaczej się jeździ. Jeżdżę na Graberach 33/12,5/15 i jeszcze nie słyszalem by przeskoczyło w terenie. Co do LSD to jest fajna cywilna blokadka tylko debile mechanicy zalewają je Hipolem i potem ludzie się martwią, ze im most padł bo strzela na zakrętach.
: pn paź 25, 2004 10:06 pm
autor: PKi
żeber pisze:Jeżdżę na Graberach 33/12,5/15
XJ'em
żeber pisze:
....tylko debile mechanicy......
i tak trzymać

: pn paź 25, 2004 10:20 pm
autor: żeber
szczerze to teraz jeżdżę YJ ale wcześniej do XJ też załozyłem 33/12,5
wymagało to dużo zachodu ale się zmieściło. Nastepny właściciel dziwił się dlaczego ta karoseria jest taka powycinana ale stwierdziłem , że to była RDZA i musiałem ratować pozostałą blachę
