MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Morgan
- jestem tu nowy...

- Posty: 82
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 8:41 am
Post
autor: Morgan » sob maja 12, 2012 8:01 am
Dzień dobry
Pomyślałem napisać o czymś o czym nikt tu nie wspomina w WJ , a mianowicie o wadzie szczęk hamulca ręcznego które nie maja stabilnego środka i się zawsze ocierają. ktoś to przerabiał ?
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » sob maja 12, 2012 1:21 pm
no to masz chyba zepsuty samoregulator szczęk
-
Morgan
- jestem tu nowy...

- Posty: 82
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 8:41 am
Post
autor: Morgan » sob maja 12, 2012 8:32 pm
Sygma pisze:no to masz chyba zepsuty samoregulator szczęk
Jedna stona szczęk jest osadzona na stale a z drugiej strony jest rozpierak. Z tym ze ta druga strona nie musi ściągać szczęk identycznie i zawsze jedna z okładzin będzie szorowała o bęben . Tak jest zrobione fabrycznie ale to dziala koszmarnie.
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » sob maja 12, 2012 8:52 pm
musisz to wyregulować
W szczękach tarczo-bębna jest regulacja. W osłonie wyciągasz taką zaślepkę gumową i masz taką "gwiazdkę" do kręcenia. Kręcisz zbliżając szczęki do bębna.
Pamiętaj, reguluję się to na odpuszczonym hamulcu i z podniesionym kołem, przesuwając przez ten otwór pod gumową zaślepką o której wcześniej wspominałem (przy pomocy śrubokręta) zębatkę do czasu, aż nie będziesz mógł ruszyć koła rękami.
Później odkręcasz o jakieś 2-3 ząbki i sprawdzasz czy bęben nie szura podczas obrotu o szczęki. Jak nadal ociera to możesz odpuścić jeszcze o 1-2 ząbki.
Robisz tak obie strony.
Jak to ustawisz to ręczny będzie dobrze trzymał i nie będzie nic obcierać.
Oczywiście dobrze jest sprawdzić linki czy luźno pracują.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość