Strona 1 z 1

przesadzone spalanie benzyny,co robic????

: wt lis 09, 2004 4:45 pm
autor: KUBAZ
witam
przy jezdzie mieszanej moj jeep xj 90 r na 100km pali 22l benzyny nie wiem co jest.zaznaczam mam nowa sonde(CHRYSLER) ,normalne kola i opony.z pedalem gazu obchodze sie jak z jajkiem.panowie pomozcie cos bo nie wydole,a czeka mnie nie dluga dluga trasa.szkoda zeby jeep stal w garazu.jeszcze raz POMOCY!!!! :oops: :oops:



za wszystkie uwagi dzieki z gory

: wt lis 09, 2004 5:22 pm
autor: Misiek Bielsko
Masz instalacje lpg?
Jesli tak, to wcale mnie to nie dziwi.
Jesli nie, to np. przeplywomierz zdupcony...
Kopci niespalonym paliwem?

: wt lis 09, 2004 5:26 pm
autor: PKi
Kurde misiek, no wiesz :cry:

Syfy nie mają przepływomierzy :)21

Kubaz, czy w końcu sprawdziłeś po kolei w/g manuala te kilka czujników w koło tego posranego renixa ? I regulator ciśnienia paliwa sprawdź. Przecież to nie takie trudne.

A ta druga sonde przyślij mi, sprawdze czy jest cała, jak bedzie cała to ci odkupie, bo moja posrana jest.

witam

: wt lis 09, 2004 5:44 pm
autor: KUBAZ
witam
niczego nie sprawdzalem bo sie nie znam.z wszystkim wale do mechanika.nie chce pasc na chore koszta dlatego pytam co moze byc przyczyna tego spalania.
jak sie sprawdza te czujniki kolo tego renixa?
a jak regulator cis paliwa?
mozesz sie wkorwic ze zadaje takie glupie pytania ale naprawde sie nie znam.
sonde zostawilem u mechanikow ,jezeli bedzie to wysle nie ma problemu

: wt lis 09, 2004 6:21 pm
autor: PKi
Nie ma głupich pytań. Ale sam mówisz, nie znasz się i nie wiem czy ktoś będzie w stanie wytłumaczyć ci jednym postem jak sprawdzić renixa. Dobry podstawowy miernik uniwersalny z omomierzem wystarczy, ale jedź do jakiegoś diagnost, zrobi to w pół godziny a ty będziesz mordował się z tym pare dni.

Wydrukuj manual renixa, tam są ważne wartości których diagnosta może nie mieć. Alternatywnie jedź do elektryka samochodowego.

Będziesz w kościerzynie to wskarze ci odpowiednią osobe.

No i jako numer jeden sprawdź czy nie masz jakiejś chorej zwężki zamontowanej przez gazownika i upewnij się że świece i filtry są w porządku.

Regulator paliwa możesz sprawdzić tylko, regulacji nie ma. Działa albo nie.

Bardzo rzadko ale zdarza się też uszkodzony komputer, ale to nie bez powodu, może gazwonik go zabił ?!

: wt lis 09, 2004 6:22 pm
autor: WJ Jeep
Ale masz gaz, czy nie?
Jakie spalanie było przed wymianą sondy? Z reguły sonda jest odpowiedzialna za takie numery i nie przejmuj się, że jest oryginalna.
A tak na szybko to sprawdź czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT sensor - manifold air temperature , nie mylić z MAP sensorem) Jakon padnie to komputer kombinuje, że jest za zimne powietrze i leje benzynkę ile się da. Procedura sprawdzenia jest bardzo prosta, wystarczy miernik za 8zł (mając Jeepa lepiej się w niego wyposażyć :lol: ). Szczególy znajdziesz w manualu, o ile pamiętam mierzy się oporność względem temperatury.

witam

: wt lis 09, 2004 6:41 pm
autor: KUBAZ
mam gaz.ale o spalaniu nie mowmy.
wczesniej latalem na sondzie zamienniku ,chodzila ale nie tak jak powinna ,wiec kupilem orginalna ,myslalem ze bede mial klopot z glowy.a tu taki h....j
dlatego wracam do benzyny.
swiece ,kable,filtry maja 3 tys
spalanie przed wymiana sondy bylo take same,nic sie po zakupie nowej nie zmienilo.
co to takiego ten "manual"

: śr lis 10, 2004 12:32 pm
autor: WJ Jeep
Manual to książka obsługi. Znajdziesz w niej prawie wszystko jeśli chodzi o naprawę i regulację. Przejrzyj inne posty, bo widziałem, że rozdają manuala na CD.

witam

: śr lis 10, 2004 7:19 pm
autor: KUBAZ
witam

wrocilem wlasnie do experta aoto elektryka od ameryki.
na skanerze nic nie wyszlo,dziad juz sie lapal za glowe a tu nagle sie okazalo ,ze mam walniety termostad.
dziad powiedzial ze to na 99% przyczyna bardzo duzego spalania.co na ten temat sadzicie?

: czw lis 11, 2004 9:16 am
autor: homikk
Termostat? O to Ci chodzi? Ale jak ci sie objawia awaria termostatu? Jaką masz temperature pracy? Skacze tak do 120 c? Jak wymontowałem parownik LPG to wreszcie silnik przestał się przegrzewać ,ponieważ układ chłodzenia się przez niego zapowietrzał. Potem po oględzinach okazało się że był kompletnie rozszczelniony (zniszczone membrany).
Ale termostat był git. A tak na marginesie to można elektonicznie sprawdzić termostat?

witam

: czw lis 11, 2004 10:10 am
autor: KUBAZ
witam
max temperatura to 70 c.jak jechalismy z mechanikiem to mial podlaczany skaner i zobaczyl ze temperatura caly czas stoji na 65 c i sie wogole nie zmienia.na tej pdstawie swierdzil ze jest walniety.

mam jeszcze jedno pytanie;
czy wplyw skrzyni biegow(automat) ma tez duzy wplyw na spalanie?
mechanik rozkminil po jezdzie ze skanerem ze skrzynia zmienia biegi jak na miejscowce?
co o tym myslicie?

: czw lis 11, 2004 11:44 am
autor: Discotheque
XJ 90r i gdzie on wetknal ten skaner? :o

witam

: czw lis 11, 2004 12:20 pm
autor: KUBAZ
witam
jak stojisz przodem do silnika to w lewym gornym rogu ,tam wpial wtyczke i poszlo.2 gniazda przykryte gumowymi zatyczkami.

: czw lis 11, 2004 2:36 pm
autor: homikk
dalej nie kumam co ma do spalania termostat? :o
Twoje spalanie beny jest bliskie prawdy, chociaż może być tak że ci sie silnik niedogrzewa. ale to by musiały być mrozy trzaskające!
W takich warunkach jesiennych to raczej trudno o niedogrzanie.
A jak jechaliście z podpientym skanerem to silnik był rozgrzany czy sie dopiero rozgrzewał?

witam

: czw lis 11, 2004 3:37 pm
autor: KUBAZ
witam
wlasnie rozgrzany po trasie.a ty jaka masz temperature po rozgrzaniu?

: czw lis 11, 2004 5:54 pm
autor: Discotheque
XJ ma pare zlacz serwisowych ale w gornym lewym rogu to kurka nie kojarze zeby mial, jedynie pod przykrywka nad przekaznikami.
Jedyne co moze tam miec to centralka od LPG i w nia a i owszem wpiac sie mozna notebookiem z kororowym ekranem i zbajerowane wykresy widziec. I temp. teoretyczna silnika rowniez o ile LPG wpiete jest w czujnik temp. silnika. Znowu sie czepiam :)21

Z centralki LPG mozna odczytac takie rzeczy jak: TPS, Sonde Lambda, obroty, temperature, reszta parametrow dotyczy juz LPG.

Jezeli wpial sie w LPG i czujnik masz na parowniku to moze byc 65 stopni i to normalna temp.
Do XJ produkuja termostaty juz od 75 stopni, ja mam 86 stopni zalozony. Ale jak Ci wskaznik temp silnika na desce wskazuje ok to dlaczego nie ma byc ok?
Ale z niego ECU nie bierze sygnalow do pracy silnika.
Jest drugi czujnik temp pod kolektorem CTS. Na jego podstawie dobiera parametry. Nawet pracujac w trybie rozgrzewania nie powinien tyle palic.

Prawie wszystkie czujniki w XJ z Renixem da sie sprawdzic zwyklym multimetrem.

witam

: czw lis 11, 2004 7:03 pm
autor: KUBAZ
witam
te kostki sa tak jakby pod zbiornikiem plynu do chlodnicy przykryte dwoma zaslepkami.tylko tam mi wpinal ten skaner.nic z lpg nie bylo robione i nic wtykane.pod zadne centralki sie nie wpinal.
gosciu pracowal tylko na skanerze.
ile Masz na wskazniku tem jak auto jest rozgrzane?
u mnie wynioslo okolo 60-70 c.
rozkminilem tez ze mam slabe ogrzewanie w aucie .


dzieki za posty :wink:

: czw lis 11, 2004 7:55 pm
autor: Discotheque
No mam na wskazniku tak okolo 86stopni caly czas, jak mu dokopie to tak kolo 90 ale wtedy wlacza sie wentalek elektryczny.

Co do ogrzewania to.... poddaj sie :) nigdy nie bedzie dobrego w XJ, chyba ze zmienisz nagrzewnice na nowa. Inaczej szkoda czasu i energii. Jedyne co mozesz zrobic to przeplukac nagrzewnice, szlauch w jeden otwor 2 minuty i potem w drugi 2 minutki i tak pare razy.

Te nagrzewnice maja wade w postaci zbyt malego przeswitu. I sa przewaznie zarosniete. Plukanie powinno pomoc na pare dni :)
Po ktoryms roku Jeep to zauwazyl i dali nagrzewnice o wiekszym przeplywie. U ruskich montuja z Lady i przy -20 jezdza w podkoszulku.

: czw lis 11, 2004 8:02 pm
autor: PKi
Bocian ty sie kurna czepiasz a nie wiesz ze twój xj, nawet non HO ma złącze do testera "drb ii". pozniejszy tak samo ma tylko ze dodatkowo mozna wyczytac "grupe" błędu stacyjką.

jak silnik zimny to mieszanka kiblowata i duzo pali. normalne.

: czw lis 11, 2004 8:32 pm
autor: homikk
Tak więc drogi kolego Kubaz albo pogodzisz sie z tym faktem i będziesz sie cieszył że masz legende, albo... plaskacz? żartuje :lol:
Ja sie pogodziłem ze spalaniem i właśnie kompletuje szelesty na wtrysk gazu. ale ile bedzie palił? pewnie tyle ile musi...

witam

: czw lis 11, 2004 8:52 pm
autor: KUBAZ
witam
pogodze sie wtedy i tylko wtedy jak bede mial spalanie takie jak kolesie z forum


PKi myslisz ze to bedzie to??

: czw lis 11, 2004 9:05 pm
autor: homikk
a myślisz że kolesie z forum to jakie by mieli spalanie na benie?

: czw lis 11, 2004 9:08 pm
autor: homikk
A jeździsz na benie ze zdemontowanym mikserem w dolocie czy jak?
bo jak zostawiłeś w dolocie antywybucha z mikserem to raczej będzie dużo palił

Nadmierne spalanie

: pt lis 12, 2004 1:49 am
autor: Jankowski
Kolego sprawdz
1 -ciśnienie w listwie zasilania paliwem _manual RENIX
2 -sonde lambda -manual RENIX w wypadu jej padnięcia niedaj się namówić na sondy NTK ani z obecnej prod BOSCH bo ZADEN z tych wytwórców niema zamienników (wiadomość 100% :cry: sprawdzona)
Pozdrawiam

: pt lis 12, 2004 8:53 am
autor: PKi
jankowski, zamienniki są i znam leszcza z tego forum co smiga na zamienniku i wszystko w normie :)

palenie u mnie na 31" po trasie jakies 12l beny jak jechałem do torunia i spowrotem. w terenie to wiadomo nie liczy sie kilometrow. i sonde prawdopodobnie tez mam trafioną ale nie mam czasu zdiagnozowac.