Dexron II i Dexron III

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Dexron II i Dexron III

Post autor: vandall1 » śr lis 10, 2004 9:38 pm

Pytanko mam takie:czy zamiast DII mozna zalać skrzynię DIII?
W XJ rzecz jasna.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » śr lis 10, 2004 9:41 pm

nie wiem ale zabrakło mi ostatnio w wspomaganiu DII a na stacji benzynowej był tylko DIII więc pomieszałem i nic się nie spitoliło

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr lis 10, 2004 9:44 pm

Też bym tak zrobił na Twoim miejscu,ale mi chodzi o skrzynie biegów.... :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lis 11, 2004 12:14 am

Absolutnie nie.
To jak wlac do silnika z duzym przebiegiem na mineralu full sytnetyk.

Wynik ten sam.
A jako ze przy wymianie statycznej schodzi tylko polowa czyli 4 litry plynu to juz dupa po calosci bedzie. Przy dynamicznej zmienia sie 8 litrow uzywajac srednio 14 litrow :)21

Jak jezdzil na II nie wlewac III. Te oleje nie sa mieszalne.

robert raffik
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: robert raffik » czw lis 11, 2004 10:30 am

my lejemy tylko III z wyjątkiem WJ bo tam trza IV
III od II różni sie przede wszystkim lepszymi właściwościami smarującymi przy wyższych temperaturach
dużo pracy :) proszę nie pisac na PW bo odblokowane ale mi zaraz zablokują:(
www.jeep.org.pl :P

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » czw lis 11, 2004 7:56 pm

bocian, a jak zrobic zeby wylac te 8 litrów ?
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lis 11, 2004 8:02 pm

PKi pisze:bocian, a jak zrobic zeby wylac te 8 litrów ?
Wyjac skrzynie, rozebrac w drobny mak :)21

Wymienic sie da tylko dynamicznie ale maszyne do tego posiada tylko pare serwisow w polsce. W 3city nikt.

W grubym skrocie dynamiczna wymiana oleju to z jednej strony wlewasz a z drugiej sie wylewa :) Jak masz banke z 20 litrow ATFu to mozesz sobie sam wymienic dynamicznie :)21

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw lis 11, 2004 8:09 pm

Juz wiem,ze to troche głupawe pytanie było....II to II i koniec.
Ale jeszcze jedno:valvoline ma takiego ATF o własnosciach jak DexII i zaleca go do skrzyń o przebiegu ponad 100 tys.Czy ktoś to próbował,czy mam być pierwszy?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » czw lis 11, 2004 8:25 pm

Bądż pierwszy! :D
Ja zaraz po tobie! Bo co tam mam nalane do skrzyni to h.. wie.I troche szarpie jak jest zimna.
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
wof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wof » pt lis 12, 2004 8:56 am

Ha, ha Milo tak sie czyta te wasze "madrosci" (bez urazy) :wink:

Niech tylko mi ktos powie, bo wlasnie zglupialem, co zrobic, gdy nie wiem co jest u mnie zalane ?? ?? ?? Nigdy jeszcze nie bylo nic zmieniane a wlasnie niedlugo mnie to czeka. W instrukcji z mojego auta pisze, ze skrzynia to II a reduktor III ? W serwisie mowiono, ze obydwa do III, ale jak sobie przypomne ich wyrazy twarzy gdy to mowili, to jakbym widzial filozofa, ktory przekonywal mnie w wyzszosci jednych klockow hamlucowych nad drugimi.

Wiec co robic ? Jest jakas szansa dojsc po numerze silnika lub nadwozia, co bylo fabrycznei zalane ? A jak nie to co dalej robic. Namiary na wrozke ze szklana kula juz znalazlem :D No pozostaje mi jeszcz epojechac do ASO i zdac sie na nich,ale czy to cos zmienia ?

Tadek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: czw lis 14, 2002 3:48 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tadek » pt lis 12, 2004 11:08 am

PKi pisze:bocian, a jak zrobic zeby wylac te 8 litrów ?
Musiałbyś spuścic olej i ze sprzegła, no tego "ślimaka", czyli chyba zrzucić skrzynie.

Tadek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: czw lis 14, 2002 3:48 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tadek » pt lis 12, 2004 11:17 am

Zaraz po zakupie zleciłem w ASO wymiane wszystkich olejów oprócz silnikowego. Z przesmarowaniem wszytskiego co od dołu wyniosło mnie 380zet. Tez licho wie co pływało w AW4, NP242, wspomie kierownicy i obu Danach. Do skrzynek dali Dexrona III+. Wolałem tak niż czekać min. tydzień na sprowadzenie filtra oleju do AW4. Za cholerę nie mogłem dostać jednoznacznej odpowiedzi, więc dlatego ASO.
XJ'89 z przebiegiem 140tys mil

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt lis 12, 2004 12:24 pm

filtr do aw4 od reku w asj :)
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Tadek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: czw lis 14, 2002 3:48 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tadek » pt lis 12, 2004 12:33 pm

PKi pisze:filtr do aw4 od reku w asj :)
A wcale, że sie okazało że mam sitko co sie tylko płucze. Ot i filtr! :lol:

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt lis 12, 2004 12:34 pm

no a czego się spodziwałeś :-? wszyscy tak mamy
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Tadek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: czw lis 14, 2002 3:48 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tadek » pt lis 12, 2004 12:53 pm

Tak jak w robocie gdzie robilem - filtry hydrauliczne, takie wymienne wklady. Ale widać źle kojarzyłem.

Awatar użytkownika
wof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wof » pt lis 12, 2004 1:37 pm

wof pisze:Ha, ha Milo tak sie czyta te wasze "madrosci" (bez urazy) :wink:

Niech tylko mi ktos powie, bo wlasnie zglupialem, co zrobic, gdy nie wiem co jest u mnie zalane ?? ?? ?? Nigdy jeszcze nie bylo nic zmieniane a wlasnie niedlugo mnie to czeka. W instrukcji z mojego auta pisze, ze skrzynia to II a reduktor III ? W serwisie mowiono, ze obydwa do III, ale jak sobie przypomne ich wyrazy twarzy gdy to mowili, to jakbym widzial filozofa, ktory przekonywal mnie w wyzszosci jednych klockow hamlucowych nad drugimi.

Wiec co robic ? Jest jakas szansa dojsc po numerze silnika lub nadwozia, co bylo fabrycznei zalane ? A jak nie to co dalej robic. Namiary na wrozke ze szklana kula juz znalazlem :D No pozostaje mi jeszcz epojechac do ASO i zdac sie na nich,ale czy to cos zmienia ?

Co tak wszyscy milcza ? Czyzby nie bylo sposobu aby dojsc, ktory olej jest zalany? Z tego co piszecie, to rozumiem, ze nie mozna zalewac III gdy byla II ? W ASJ jak dzwonilem to nawet mi mowili, ze z ich materialow wynika, ze powinienem miec juz IV. I badz tu chlopie madry :x

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt lis 12, 2004 7:55 pm

Zajrzyjcie na www.valvoline.pl Jest tam olej ATF Max Life.Wydaje się,ze powinien dac rade tam gdzie stosuje się DII i DIII i w skrzyniach o wiekszym przebiegu.Ja tam spróbuję go zalać /przyszły tydzień/
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Tadek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: czw lis 14, 2002 3:48 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tadek » pt lis 12, 2004 9:25 pm

Dexrona II i III bedą mieć w ofercie wszystkie poważne rafinerie. Mobil, Shell, Statoil, i co tam dalej. Poza Płocką, tfuu!! Sęk w tym że MOPAR jest w tej samej cenie co Mobil ATF III, circa 30zet/l. Kurde jutro zajrze do garażu, co na flaszce mam napisane, znaczy któren Dexron Mopara. Swego czasu miałem do czynienia z shellem, mobilem i temu podobnymi (zaopatrzeniowiec sieci warsztatów ciężkiego sprzętu) na okrągło i przy okazji szukałem sobie taniej niż w sklepach. Nie bardzo się kalkulowało gdy już dla świętego spokoju (bo tam ceny horrendalne przecież) zadzwoniłem do ASO. Bynajmniej nie chcę nakręcać obrotów ASO, a skrócić i stanić poszukiwania kolegom :roll:

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » sob lis 13, 2004 9:26 am

Ja mopara do wspom. dostałem tylko w aso i nie był taki kosmicznie drogi.
Coś 25 zet z litr?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz lis 14, 2004 12:27 pm

www.automat.pl tam poczytaj na F.A.Q o wymianach oleju na inny niz byl :)

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn lis 15, 2004 11:47 pm

A moze ktos probowal oleju z Elfa (Dextron III oczywiscie) - jest w przystepnej cenie (chyba 19zl)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Tadek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: czw lis 14, 2002 3:48 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tadek » ndz lis 21, 2004 6:18 pm

Tadek pisze:... Kurde jutro zajrze do garażu, co na flaszce mam napisane, znaczy któren Dexron Mopara...
Mopar ATF +3 Type 7176

Awatar użytkownika
slawekj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: śr maja 14, 2003 7:58 pm

Post autor: slawekj » ndz lis 28, 2004 12:56 am

Sorry, ale wracajac do pytania "JAKI OLEJ MAM W SKRZYNI?", czy nie mozna go rozroznic, przynajmniej z duzym prawdopodobienstwem, po kolorze: czerwony=? slomkowy=? ktory jest ktory?
Pozdro,
S.
GAZior to mnustfo fajna pojazd
... Szczegolnie backupowany JEEPiorem.

Tadek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: czw lis 14, 2002 3:48 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tadek » ndz lis 28, 2004 8:26 am

slawekj pisze:Sorry, ale wracajac do pytania "JAKI OLEJ MAM W SKRZYNI?", czy nie mozna go rozroznic, przynajmniej z duzym prawdopodobienstwem, po kolorze: czerwony=? slomkowy=? ktory jest ktory?
Pozdro,
S.
No właśnie nie bardzo, bo nie spotakałem się aby ATF (obojętnie jakiego producenta) nie był czerwony.
Miodowy/słomkowy kolor to wszystkie silnikowe i przekładniowe, conajmniej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości