Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:39 am
- Lokalizacja: wielkopolska - piła
Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Witam, jestem nowy w temacie, od lat ciągnie mnie do tego hobby, interesują mnie rajdy przeprawowe, proszę o poradę od jakiego auta warto zacząć przygodę.
rozważałem zakup jeepa xj 4.0 benzyna. Ale chciałbym poznać Wasze zdanie jako fachowców i doświadczonych w temacie.
rozważałem zakup jeepa xj 4.0 benzyna. Ale chciałbym poznać Wasze zdanie jako fachowców i doświadczonych w temacie.
MACKABI--PRZEPRAWY TERENOWE TO MOJA PASJA
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Fachowcem nie jestem ale z obserwacji własnych, nie zawsze trzeźwych, zacząłbym od takiego które można porzucić.
W razie czego.
Jak wkurw lokalesów górę weźmie.
W razie czego.
Jak wkurw lokalesów górę weźmie.
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
XJ 4.0 to dobra baza wyjściowa do przebudowy auta pod takie "zastosowanie".
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
- rzekł miszcz świata i najbliższej okolicy w objeżdżaniu komina do połowySygma pisze:XJ 4.0 to dobra baza wyjściowa do przebudowy auta pod takie "zastosowanie".

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
wniosłeś coś do tematu 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:39 am
- Lokalizacja: wielkopolska - piła
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Ok, proszę napisać jaka skrzynia ma lepsze zastosowanie do przepraw w terenie, automatyczna czy manualna?Sygma pisze:XJ 4.0 to dobra baza wyjściowa do przebudowy auta pod takie "zastosowanie".
Pozdrawiam serdecznie.
MACKABI--PRZEPRAWY TERENOWE TO MOJA PASJA
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
yhySygma pisze:wniosłeś coś do tematu



Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
automatycznamackabi pisze:Ok, proszę napisać jaka skrzynia ma lepsze zastosowanie do przepraw w terenie, automatyczna czy manualna?Sygma pisze:XJ 4.0 to dobra baza wyjściowa do przebudowy auta pod takie "zastosowanie".
Pozdrawiam serdecznie.
ale musisz wyprowadzić jej odpowietrzenia, podobnie jak i mostów
- sikorek102
- Posty: 387
- Rejestracja: ndz sty 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/ Kraków
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Zdecydowanie XJ 4,0 z japońskim automatem.
Myśle, ze najlepszy stosunek ceny do jakości.
Myśle, ze najlepszy stosunek ceny do jakości.

sikorek102
JK Rubicon Unlimited 09
XJ Wagoneer 89
JK Rubicon Unlimited 09
XJ Wagoneer 89

- tkocy20
- Posty: 545
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
- Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
trudno Ci będzie uzyskać konstruktywne odpowiedzi bo Twoje pytanie jest zbyt ogólne. I tak odpowiedzi będą mocno subiektywne bo prawie każdy z nas ma swoje wypracowane jedyne słuszne stanowisko
ale do jakiejkolwiek wartościowej odpowiedzi potrzebne są następujące podpowiedzi:
1. ile masz kasy na cały projekt (zakup plus przeróbka)
2. w czym chcesz jeździć? wyczyn, extrem elektryk, extrem mechanik?
3. jakie są Twoje własne przemyślenia (bo samochód ma być dla Ciebie przyjemnością a nie narzuconym jak za karę rozwiązaniem)
generalnie jak się zaczyna to najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem jest Suzuka, piszę tak choć jej nigdy nie miałem ale gdybym zaczynał od nowa byłaby to Suka

ale do jakiejkolwiek wartościowej odpowiedzi potrzebne są następujące podpowiedzi:
1. ile masz kasy na cały projekt (zakup plus przeróbka)
2. w czym chcesz jeździć? wyczyn, extrem elektryk, extrem mechanik?
3. jakie są Twoje własne przemyślenia (bo samochód ma być dla Ciebie przyjemnością a nie narzuconym jak za karę rozwiązaniem)
generalnie jak się zaczyna to najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem jest Suzuka, piszę tak choć jej nigdy nie miałem ale gdybym zaczynał od nowa byłaby to Suka

z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Na przestrzeni lat sporo osób uważało, że XJ jest świetnym autem do przepraw.
Kolejność zdarzeń wyglądała tak:
1. Zakup
2. Kupa kasy na przystosowanie żeby jakoś jechało i dojechało do mety w całości.
3. Frustracja, że winda elektryczna nie robi w porównaniu do mechaników, a w aucie ciągle coś klęka.
4. Sprzedaż za 1/3 włożonej kasy.
5. Zakup i przebudowa innego auta.

Kolejność zdarzeń wyglądała tak:
1. Zakup
2. Kupa kasy na przystosowanie żeby jakoś jechało i dojechało do mety w całości.
3. Frustracja, że winda elektryczna nie robi w porównaniu do mechaników, a w aucie ciągle coś klęka.
4. Sprzedaż za 1/3 włożonej kasy.
5. Zakup i przebudowa innego auta.

Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Z tym klękaniem to nie przesadzaj.
Jeżeli auto jest dobrze zrobione i właściwie naprawiane.... to nic nie ma prawa klęknąć
a na pewno nie to, co może uniemożliwić jazdę.
Jeżeli ktoś robi "po taniości", drutem i byle jak..
do tego zamiast techniką jazdy nadrabia butem do oporu... to biorąc po uwagę moc silnika.. można coś uszkodzić.
Jeżeli auto jest dobrze zrobione i właściwie naprawiane.... to nic nie ma prawa klęknąć
a na pewno nie to, co może uniemożliwić jazdę.
Jeżeli ktoś robi "po taniości", drutem i byle jak..
do tego zamiast techniką jazdy nadrabia butem do oporu... to biorąc po uwagę moc silnika.. można coś uszkodzić.
- tkocy20
- Posty: 545
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
- Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
..... nic nie ma prawa klęknąć
zabawny jesteś
nie licząc całego układu przeniesienia napędu, ale to przecież nie zatrzyma samochodu jak piszesz!
zabawny jesteś

nie licząc całego układu przeniesienia napędu, ale to przecież nie zatrzyma samochodu jak piszesz!
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
a co niby ma tam klęknąć ?
jak ktoś jest kretynem... oraz zakłada simexy na seryjne zawieszenie nie potrafiąc jeździć
to biorąc pod uwagę moc auta zapewne uda mu się coś urwać, jak jedno koło przy pełnym bucie zawadzi o coś, co się mu nie podda..
ale to wina auta czy kierownika co nie ogarnia tematu ?
jak chce tak się bawić
to inwestuje się w wzmocnienia mostów w wersji "dla idiotów" i problem rozwiązany

jak ktoś jest kretynem... oraz zakłada simexy na seryjne zawieszenie nie potrafiąc jeździć
to biorąc pod uwagę moc auta zapewne uda mu się coś urwać, jak jedno koło przy pełnym bucie zawadzi o coś, co się mu nie podda..
ale to wina auta czy kierownika co nie ogarnia tematu ?
jak chce tak się bawić
to inwestuje się w wzmocnienia mostów w wersji "dla idiotów" i problem rozwiązany
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Gość w pierwszym poście napisał, że chce jeździć w rajdach przeprawowych, a nie po polnych drogach.Sygma pisze:a co niby ma tam klęknąć ?![]()
jak ktoś jest kretynem... oraz zakłada simexy na seryjne zawieszenie nie potrafiąc jeździć
to biorąc pod uwagę moc auta zapewne uda mu się coś urwać, jak jedno koło przy pełnym bucie zawadzi o coś, co się mu nie podda..
ale to wina auta czy kierownika co nie ogarnia tematu ?
jak chce tak się bawić
to inwestuje się w wzmocnienia mostów w wersji "dla idiotów" i problem rozwiązany
Bez konkretnej opony nie ma tam co szukać, a to auto tego nie uniesie...
Tak z ciekawości... Jechałeś kiedyś w rajdzie przeprawowym? Ale takim konkretnym, a nie tylko z nazwy...
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Tak, jechałem... jako pilot.
Mój XJ zupełnie nie nadaje się do tego.
Kolega jak chce samochód do rajdów.. to zapewne liczy się z tym, że seryjnym nie pojedzie
i musi go odpowiednio przygotować.
Wydaje się to oczywiste.. ale jak często widzę, mało do kogo to dociera.
Darek Suchorz swego czasu miał XJ 3D
koła nalewki simexo-podobne 33"
mosty seryjne (po za przełożeniami)
jeździł w różnych imprezach... i niczego nie urwał
można ? można.. jak się potrafi

Mój XJ zupełnie nie nadaje się do tego.
Kolega jak chce samochód do rajdów.. to zapewne liczy się z tym, że seryjnym nie pojedzie
i musi go odpowiednio przygotować.
Wydaje się to oczywiste.. ale jak często widzę, mało do kogo to dociera.
Darek Suchorz swego czasu miał XJ 3D
koła nalewki simexo-podobne 33"
mosty seryjne (po za przełożeniami)
jeździł w różnych imprezach... i niczego nie urwał
można ? można.. jak się potrafi

Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Chyba mamy inne pojęcie o definicji rajdu przeprawowegoSygma pisze:Tak, jechałem... jako pilot.
Mój XJ zupełnie nie nadaje się do tego.
Kolega jak chce samochód do rajdów.. to zapewne liczy się z tym, że seryjnym nie pojedzie
i musi go odpowiednio przygotować.
Wydaje się to oczywiste.. ale jak często widzę, mało do kogo to dociera.
Darek Suchorz swego czasu miał XJ 3D
koła nalewki simexo-podobne 33"
mosty seryjne (po za przełożeniami)
jeździł w różnych imprezach... i niczego nie urwał
można ? można.. jak się potrafi

Przez 7 lat jeździłem w rajdach organizowanych w górach w klasie Extrem...
Zdarzały się takie gdzie po odcinku nocnym startowało 5 aut, które przetrwały...
Ten Jeep ze zdjęcia nigdy nawet nie widział takiej trasy

Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
No to do takich rajdów buduje się zmoty.. a nie delikatnie (czy mniej delikatnie) przerabia seryjne auta.
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
W zasadzie tak... ale kilka sezonów jeździłem np. Patrolem K-160 ze SPOA, kołami 37" , klatką i mechanikiem...Dawał radę i nigdy nie klękłSygma pisze:No to do takich rajdów buduje się zmoty.. a nie delikatnie (czy mniej delikatnie) przerabia seryjne auta.


Więc lepiej inwestować w coś co jest bardziej rozwojowe niż Jeep

Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Podejrzewam, że kolega zakładający temat nie szuka auta wymagającego klatki...
a bardziej coś takiego jak wstawiłem.
Dlaczego ?
Bo takie osoby doskonale wiedzą co potrzebują....
a bardziej coś takiego jak wstawiłem.
Dlaczego ?
Bo takie osoby doskonale wiedzą co potrzebują....
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Doświadczenie uczy, że albo się szybko zrazi albo niebawem będzie potrzebował lepszego auta...Sygma pisze:Podejrzewam, że kolega zakładający temat nie szuka auta wymagającego klatki...
a bardziej coś takiego jak wstawiłem.
Dlaczego ?
Bo takie osoby doskonale wiedzą co potrzebują....
Łatwiej jest wtedy jak to co posiadasz jest odpowiednią bazą do dalszego budowania

Aktualne moje auto zostało zrobione bezproblemowo z Parcha
http://www.yaroo4x4.pl/naszerealizacje?id=20
Z XJ-ta bym tego nie zrobił

Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Ale tam żadnego auta nie ma... 

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:39 am
- Lokalizacja: wielkopolska - piła
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Witam ponownie i dziękuję za podpowiedzi:tkocy20 pisze:trudno Ci będzie uzyskać konstruktywne odpowiedzi bo Twoje pytanie jest zbyt ogólne. I tak odpowiedzi będą mocno subiektywne bo prawie każdy z nas ma swoje wypracowane jedyne słuszne stanowisko![]()
ale do jakiejkolwiek wartościowej odpowiedzi potrzebne są następujące podpowiedzi:
1. ile masz kasy na cały projekt (zakup plus przeróbka)
2. w czym chcesz jeździć? wyczyn, extrem elektryk, extrem mechanik?
3. jakie są Twoje własne przemyślenia (bo samochód ma być dla Ciebie przyjemnością a nie narzuconym jak za karę rozwiązaniem)
generalnie jak się zaczyna to najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem jest Suzuka, piszę tak choć jej nigdy nie miałem ale gdybym zaczynał od nowa byłaby to Suka
odpowiadam na pytania:
1. chciałbym wydać 20000 na samochód i mam 10000 w zapasie na doinwestowania, zastanawiałem się nad kupnem już przerobionego xj.
2. Lubię przeprawy po ciężkim terenie, błoto, woda itp, nie jestem wyczynowcem i nie do końca zależy mi na zaciekłej rywalizacji. Bardzo lubię jazdę po terenach górskich, uwielbiam w ogóle góry i spędzam tam zawsze 1 wiosną oraz styczeń i luty, chciałbym aby auto dawało tez sobie radę w ziomowych górskich leśnych klimatach.
3. Auto miałem kupić już 4 lata temu, no ale pojawiły się ważniejsze klimaty


Jeszcze raz dziękuję i proszę o dalsze podpowiedzi, mam nadzieję że moje odpowiedzi pomogą w rozwinięciu wątku.
Pozdrawiam
Krzysztof
MACKABI--PRZEPRAWY TERENOWE TO MOJA PASJA
Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Ja tam tu żadnego auta nie widzę. Tzn. kiedyś autem był a teraz? To gdzie tu siatkę z kanapkami położyć i termos z zileskiem dla geriatrykaAdamo pisze: Aktualne moje auto zostało zrobione bezproblemowo z Parcha
http://www.yaroo4x4.pl/naszerealizacje?id=20
Z XJ-ta bym tego nie zrobił

Re: Auto na przeprawy, od jakiego zacząć, proszę o porady.
Jest na pierwszym zdjęciumisman pisze:Ale tam żadnego auta nie ma...


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość