MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
bartek-89
- jestem tu nowy...

- Posty: 59
- Rejestracja: pn maja 25, 2009 1:45 pm
- Lokalizacja: Żary
Post
autor: bartek-89 » ndz gru 08, 2013 10:13 pm
Witam
Chciałbym zakupić Jeepa ZJ rocznik 94-96 5,2 PB+LPG oczywiście z automatyczną skrzynką i zastanawiam się czy jest to dobry dawca (baza) do przebudowy na auto które będzie miało służyć do amatorskich wyjazdów na rajdy a główne jego zadanie to auto wyprawowe do przemieszczania się po trasach nie asfaltowanych. Zamysł jest żeby założyć do niego dobrą zawieche, dobre oświetlenie, oraz w późniejszym terminie windę na przód.
Proszę o opinie użytkowników czy te autko da sobie radę czy lepiej szukać XJ-ta?? Proszę tylko o nie doradzanie mi disco ani patrola

Fronterka sport 2.0 PB+ GAZ 1992 ale dobrze się trzyma.
Łada Niva 1.6 GAZ rok bliżej nie określony
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » ndz gru 08, 2013 10:21 pm
Jak masz wybór, to XJ będzie lepszy
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » pn gru 09, 2013 7:12 am
"a głowne jego zadanie to auto wyprawowe"
szukaj zjota

-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » pn gru 09, 2013 7:47 am
zależy co kto rozumie przez pojęcie "wyprawa"
ja na 2-3 dni zamieszczę się w sportową torbę
bo na dłuższe... to średnio się nadają a szczególnie jak się ma "junkersa" w bagażniku
na pewno tańsze eksploatacja i mniejsza awaryjność będzie w XJ
skoro ma być LPG, to mniejsza butla, mniejsze spalanie i tańsza instalka będzie do XJ
-
CrOOchy
-

- Posty: 8351
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
- Lokalizacja: Cyców
Post
autor: CrOOchy » pn gru 09, 2013 5:29 pm
tanisza eksploatacja, mniejsze spalanie i mniej miejsca

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » pn gru 09, 2013 5:31 pm
wywalasz koło zapasowe, dajesz fabryczną kratkę... i miejsca nie jest tak mało
na pewno byś się zmieścił...
i to bez upychania nogą

-
bartek-89
- jestem tu nowy...

- Posty: 59
- Rejestracja: pn maja 25, 2009 1:45 pm
- Lokalizacja: Żary
Post
autor: bartek-89 » pn gru 09, 2013 6:17 pm
w moim rozumieniu wyprawa oznacza zapakowanie kilku aparatów i kilku innych pierdółek

tylko pytam o ZJ bo ma 4 sprężynki a nie z tyłu resory
Fronterka sport 2.0 PB+ GAZ 1992 ale dobrze się trzyma.
Łada Niva 1.6 GAZ rok bliżej nie określony
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » pn gru 09, 2013 6:37 pm
Resory w niczym nie przeszkadzają.
-
bartek-89
- jestem tu nowy...

- Posty: 59
- Rejestracja: pn maja 25, 2009 1:45 pm
- Lokalizacja: Żary
Post
autor: bartek-89 » pn gru 09, 2013 10:33 pm
resory lubią pękać
Fronterka sport 2.0 PB+ GAZ 1992 ale dobrze się trzyma.
Łada Niva 1.6 GAZ rok bliżej nie określony
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » pn gru 09, 2013 10:37 pm
jak są stare i zardzewiałe...
a sprężyny też siadają i potrafią pęknąć
musisz się przejechać XJtem i zobaczyć czy ci "leży"
-
Raymund
-

- Posty: 2699
- Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Oxford
Post
autor: Raymund » pn gru 09, 2013 11:09 pm
Miałem ZJ-ta drugi raz już bym go nie kupił

-
CrOOchy
-

- Posty: 8351
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
- Lokalizacja: Cyców
Post
autor: CrOOchy » pn gru 09, 2013 11:57 pm
jeździłem XJ
komicznie wyglądałem

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » wt gru 10, 2013 9:52 pm
Raymund pisze:Miałem ZJ-ta drugi raz już bym go nie kupił

A ja uważam, że jest wygodniejszy od XJta, ładniejszy, lepszy (z tyłu sprężyny i tarcze, OBD od '96), mocniejsza konstrukcja, większy, fajne świecidełka w środku, a jednocześnie boleśnie prosty w naprawie, nie przekombinowany, pali tylko nieznacznie więcej (4.0), tani w utrzymaniu i eksploatacji. Jak dla mnie ZJ miażdży XJta

.
XJta już bym nie kupił, zwłaszcza że trafić na niewycioranego i niewypierdzianego w środku jest niezwykle trudno, a ceny są zbliżone...
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
bartek-89
- jestem tu nowy...

- Posty: 59
- Rejestracja: pn maja 25, 2009 1:45 pm
- Lokalizacja: Żary
Post
autor: bartek-89 » wt gru 10, 2013 11:31 pm
I też mi się tak wydaje że zj to już nowsza konstrukcja

Fronterka sport 2.0 PB+ GAZ 1992 ale dobrze się trzyma.
Łada Niva 1.6 GAZ rok bliżej nie określony
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » śr gru 11, 2013 6:52 am
Nie jest nowsza. To zupełnie inne auta i inne założenia.
XJ to samochód użytkowy... a ZJ to ówczesny SUV
ZJ z silnikiem V8 miał słabe skrzynie rozdzielcze... i automaty przeciętnej jakości RE44 i RH46.
Sensowna 242 występowała tylko z 4.0 ale też i ze słabym automatem RE42.
XJ ma nie tylko dobrą skrzynię rozdzielczą 242 ale też i bardzo dobry automat AW4 (montowany między innymi w Toyota Supra)
W XJocie (jak ktoś potrzebuje można bez problemu przerobić tył na sprężyny i wstawić hamulce tarczowe.

-
Raymund
-

- Posty: 2699
- Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Oxford
Post
autor: Raymund » śr gru 11, 2013 2:38 pm
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » śr gru 11, 2013 4:29 pm
ooo kumpla jeep z przemysla
mialem jedno i drugie po kilka sztuk
xjot jest konstrukcja starsza i mniej wygodna,miedzy 4.0 a 5.2 jest przepasc,xjot jest bardzo ciasny,faktem jest ze reduktory i skrzynie ma mocniejsze,ale nie zepsułem w zjocie zadnej nigdy
masz xjota to go chwalisz i kropka
a ja wolałbym do lasu xjota a na czarne zdecydowanie zjot,tylko 5.2

-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » śr gru 11, 2013 4:46 pm
na czarne znam lepsze pojazdy niż dżip ZJ

-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » śr gru 11, 2013 5:01 pm
autor watku nie wspominał o innych

-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » śr gru 11, 2013 6:25 pm
o jeździe asfaltem też nie
bartek-89 pisze:główne jego zadanie to auto wyprawowe do przemieszczania się po trasach nie asfaltowanych
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » śr gru 11, 2013 7:42 pm
o innej marce,jesli chodzi o scisłosc
i pewnie xjot jest wygodniejszy od zjota?
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » śr gru 11, 2013 7:46 pm
nie jest wygodniejszy... bo to auta z różnych segmentów
ale jest bardziej dzielny w terenie, lżejszy o jakieś 200kg, ma "lepsze podzespoły" i jest więcej części używanych na rynku
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » śr gru 11, 2013 7:49 pm
z tym sie zgodze
choc dzielnosc swa zawdziecza tylko i wyłacznie mniejszej wadze
200?
kiedys wazyłem oba wychodziło cos w granicach 400kg
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » śr gru 11, 2013 7:51 pm
nie ważne "dlaczego"..
ważne, że ma

-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » śr gru 11, 2013 7:52 pm
tomek 79 pisze:
200?
kiedys wazyłem oba wychodziło cos w granicach 400kg
nie..
w serii tylko około 200 w zależności od wersji wyposażenia/sinika
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości