CHcialbym wstworzyc temat , ktory bylby pewnego rodzaju samouczkiem pozwalajacym zrozumiec działanie instalacji elektrycznej w maszych samochodach.
Na forum jest kilka osob znajacych sie na elektryce, ale reszta ma o tym srednie pojecie( co widac w roznych watkach) , lub sie im wydaje ze maja.
Dla niektorych ludzi to co napisze na dole ( dle mnie niektore tez) sa zupelnie oczywiste, ale mysle ze wielu sie to przyda.
Prosilbym o wpisywanie tu roznych informacji,schematow ( !), porad, doswiadczen.
np.
jak zrobic porzadna puszke z przekaznikami i bezpiecznikami,
jak podlaczyc dodatkowe halogeny, jak sprawdzic czy jest ladowanie, co to jest plus minus a masa , jakie kable stosowac, jak sprawdzic cewke, przebicia, jak wykorzytywac ( i montowac ) przekazniki, jakie przekazniki uzywac do czego , jak wykorzystywac wzory, co to jest dioda w alternatorze, szczotki, zabezpieczenia akumlatora , 12 a 24 ., przetwornice , reduktory napiecia, jak korzystac z miernika, jak podlaczyc dodatkowe zegary,.... i wiele innych
MOze ma ktos schematy " swojej " idealnej instalacji , do auta terenowego . Prosilbym raczej o niekasztanienie, bo chcialbym zeby ten temat byl tresciwy merytorycznie. W samochodzie wiele rzeczy mozna zrobic " na wyczucie" ( waly, drazki, poloski, lozyska zimeringi) , ale nie majac pojecia o instalacji to wyczucie zupelnie sie nie przydaje.
Z gory pisze ze ja sie na elektryce nie znam, wiec jezeli walalem jakas bzdure ( wyzej) to wynika z braku wiedzy.Ale chcialbym sie nauczyc

pozdrawiam
Drako