Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Duszek93
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pn maja 26, 2014 8:26 pm

Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93

Post autor: Duszek93 » pn maja 26, 2014 9:52 pm

Witam.

Przeszperałem forum i niestety nie udało mi się znaleźć nic konkretnego co wyczerpałoby odpowiedź na moje pytanie, stąd proszę nie bić, jeśli zrobiłem to zbyt mało dokładnie, a podpowiedzieć, gdzie szukać :)

Problem jaki mi się przytrafił, to zbyt wiele urządzeń podłączonych do jednego kabla z (+), wymiana zapalniczki na jakiś chiński badziew i o mały włos utrata całego samochodu w wyniku przeciążenia instalacji (bezpiecznik nie strzelił tylko spłonął naruszając puszkę)...

Spaliła mi się żyła fazowa oraz doprowadzająca (+) do kokpitu gdzie jest zapalniczka, radio, regulacja wentylacji.

Czy jest jakiś tutorial, ewentualnie schemat demontażu ukazujący jak rozebrać kokpit i wymienić całą wiązkę, czy czeka mnie wizyta u elektryko-mechanika?

Oczywiście, czy nie posiada ktoś całej wiązki elektrycznej tej do-kabinowej? Zabawa w kupowanie kabli o różnych kolorach raczej odpada, z uwagi na dość nieagresywne użytkowanie pojazdu, a na pewno nie topienie :)

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93

Post autor: Błażej » ndz lip 20, 2014 8:20 pm

Duszek93 pisze: Spaliła mi się żyła fazowa oraz doprowadzająca (+) do kokpitu gdzie jest zapalniczka, radio, regulacja wentylacji.
CO ci się spaliło? Żyła fazowa??? :o Znaczy co? Masz w aucie prąd przemienny?
A już skoro się ta "fazowa", cokolwiek to znaczy, spaliła to co ona w ogóle doprowadzała, skoro piszesz, że dodatkowo spalił się przewód zasilający plus?

Przyjedź, ogarnę :D
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93

Post autor: Wowos » ndz lip 20, 2014 9:55 pm

Duszek93 pisze:Zabawa w kupowanie kabli o różnych kolorach raczej odpada, z uwagi na dość nieagresywne użytkowanie pojazdu, a na pewno nie topienie :)
Taaa - zrób sobie całą instalację jednym kolorem. Powodzenia w późniejszym znalezieniu czegokolwiek :)21
y60 autobus, czerwony.

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93

Post autor: Błażej » ndz lip 27, 2014 1:31 am

Wowos pisze:Taaa - zrób sobie całą instalację jednym kolorem. Powodzenia w późniejszym znalezieniu czegokolwiek :)21
No jak się nie da, jak się da? :D I jak ładnie wygląda wtedy :D Nie ma pstrokacizny, a wszystko jest brązowe, albo czerwone, albo czarne. Bo żółtozielone to raczej nie, chyba że akurat kabel na wyprzedaży był :D

A na poważnie, to rozsądny zrobi nawet jednym kolorem, ale trzeba stosować wtedy znaczniki lub przewody sterownicze z numerowanymi przewodami. Niemniej na kolorowych jest i łatwiej i prościej i w sumie szybciej. Jest kilka sztuczek pozwalających ułatwić sobie pracę, ale w tym przypadku, to nie zadziała. A instalacje, jeśli się odbudowuje, to na tych samych kolorach, co oryginał, albo najlepiej na wiązce z demontażu. Jeśli miałbym konkretną specyfikację auta i znał zakres zniszczeń, to może mógłbym pomóc.
Niemniej nadal nie ogarniam, co to te dwie - " żyła fazowa oraz doprowadzająca (+)".
Poza tym, coś dziwnego jest w tym, że nie spalił się bezpiecznik. Co było w aucie motane? Nie był założony większy bezpiecznik, bo oryginalny się palił?
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

yahooy60
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: wt lut 13, 2018 10:11 pm

Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93

Post autor: yahooy60 » ndz lut 25, 2018 7:32 pm

Witam,

Mam niemały problem z instalacją elektryczną w moim patrolu. Przekładałem ostatnio karoserie i w nowej, która teraz się znajduje na patrolu, została ucięta główna wiązka (tak już kupiłem). Oto jak to wygląda:

Obrazek
Obrazek

W internecie znalazłem parę ogłoszeń z używanymi instalacjami z demontażu i teraz się zastanawiam czy kupno obojętnie jakiej od patrola y60 long załatwi sprawę, czy musi być też ten sam rocznik instalacji? Na drugim zdjęciu widać kostki blisko otworu i myślę żeby od tego miejsca połączyć się z zakupioną, używaną instalacją.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93

Post autor: Marci » ndz lut 25, 2018 9:07 pm

jeden kolor przewodów jest dzisiaj praktykowany coraz częściej aby delikwent kupił nową wiązke
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93

Post autor: Takayuki » ndz mar 04, 2018 6:23 pm

yahooy60 pisze:
ndz lut 25, 2018 7:32 pm
W internecie znalazłem parę ogłoszeń z używanymi instalacjami z demontażu i teraz się zastanawiam czy kupno obojętnie jakiej od patrola y60 long załatwi sprawę, czy musi być też ten sam rocznik instalacji? Na drugim zdjęciu widać kostki blisko otworu i myślę żeby od tego miejsca połączyć się z zakupioną, używaną instalacją.
Były różnice typu rezerwa lub brak rezerwy, lampy z tyłu 2 różne wersje [nie wiem jak z przewodami do nich]
Nie dasz rady jednej z drugą połączyć?

yahooy60
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: wt lut 13, 2018 10:11 pm

Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93

Post autor: yahooy60 » pt mar 09, 2018 9:43 pm

Drugiej części niestety nie mam... tak już kupiłem tę karoserię. A z moją starą instalacją się nie połączę, bo jest nieoryginalna. Pozostaje mi kupić używaną instalację. Jeśli chodzi o lampy to raczej nie będzie problemu. Najwyżej kupie takie lampy jakie będą pasować do instalacji i tyle ;-) O jaką rezerwę chodzi? Paliwa? Jakaś kontrolka tak?

Potrzebuję jeszcze pomocy odnośnie instalacji paliwowej i hamulcowej. Muszę wymienić wszystkie przewody, które idą wzdłuż ramy. Ma ktoś z Was może jakiś schemat/plan z którego mógłbym wyczytać jaka jest długość i średnica poszczególnych przewodów? Z czego najlepiej wykonać nową instalację? Z rurek miedzianych, które kupuje się na metr czy moze z czegoś innego? Proszę o wszelkie rady. Planuję też lift zawieszenia 2-calowy więc może też trzeba zwrocic na to uwage przy robieniu nowej instalacji, zeby pozniej nie trzeba bylo jej jakos wydluzac? Proszę mnie odesłać w razie czego na wlasciwy temat, bo nie chce dostac opieprzu za offtop :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93

Post autor: Marci » sob mar 10, 2018 4:40 pm

szukajw moich postach , ostatnio dawałem linka do serwismanuali do naszych aut i nie tylko
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93

Post autor: ernil » sob mar 10, 2018 9:44 pm

Nie ma w manualach dlugosci przewodów o ile pamietam. Przewód na metry, miska końcówek, maszynka do zarabiania, wiedza i wio.
O lifcie jest przyklejony temat przecież.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93

Post autor: Błażej » pn kwie 09, 2018 9:50 pm

Jeśli sprawa jeszcze aktualna, to skąd jesteś yahooy60? Przerabiałem i łatałem te wiązki z kilku patrolach. Najlepiej tą wiązkę puścić w kabinie, bo jej fabryczne ułożenie jest dość absurdalne, a sama wiązka jest narażona na uszkodzenia i korozję (w zasadzie cały tył elektryki w tych autach jest spartaczony). Mając schemat i probówkę w ciągu kilku minut można dojść, który przewód od czego.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93

Post autor: ernil » pn kwie 09, 2018 11:38 pm

Polecam zwłaszcza tego typu "próbówki". Bardzo sobie cenię takową.
https://www.powerprobe.com/
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93

Post autor: Błażej » wt kwie 10, 2018 3:00 pm

Fajna jest jedna z prezentowanych - Power Probe IV, ale nie ma jej w firmowej ofercie, a na amazonie/ebayu kosztuje około 150 dolarów. Sporo. Do poszukiwania sygnałów w wiązce z tematu wystarczy probówka z żarówką, podstawowa znajomość kolorów i podstawy wiedzy z elektrotechniki samochodowej. I jakiś prosty miernik z brzęczykiem.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości