Alternator dodatkowy

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: pinc6x6 » pn lut 04, 2019 5:07 pm

:)21 :D :lol:
dzięki bert!
winda Husky 24V ale pojawiła sie wizja Bowmotora
oryginalny altek 35A umieszony w obudowie współosiowo z wentylatorem
myślałem o drugim zestawie aku solo ale jak je dalej od domu doładowywać
waga nie taka duźa ale w głębokie błoto daje radę wjechać no i czasem klops jak trzeba z powrotem :)21

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: Adamo » pn lut 04, 2019 5:08 pm

Ale, że ja? Od lat już się w to nie bawię :roll:
Teraz to jak mnie najdzie to sobie co najwyżej kranik z pompką do wody zrobię :)21

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: jradek » pn lut 04, 2019 5:15 pm

Strasznie wielowątkowy jest problem.
-można dać większy altek
-można dać windę 24V
-można dać drugi altek
-można dać drugi/trzeci aku
-mozna przerobić instalację na 12V
itd

Co jest najprostsze?
Jak tam jest 35A to chyba najrozsądniej było by dać 60-90A po prostu. Po mocnym windowaniu 30-40 minut pracy silnika powinno starczyć aby naładować AKU.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
ZbychoS
 
 
Posty: 7455
Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
Lokalizacja: Siedlce

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: ZbychoS » pn lut 04, 2019 5:18 pm

W Iveco 4x4 opcjalnie widziałem drugi alternator. Więc da się.
Z fabryki dla uściślenia.
***** USA

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » pn lut 04, 2019 5:19 pm

pinc6x6 pisze:
pn lut 04, 2019 5:07 pm
:)21 :D :lol:
dzięki bert!
winda Husky 24V ale pojawiła sie wizja Bowmotora
oryginalny altek 35A umieszony w obudowie współosiowo z wentylatorem
myślałem o drugim zestawie aku solo ale jak je dalej od domu doładowywać
waga nie taka duźa ale w głębokie błoto daje radę wjechać no i czasem klops jak trzeba z powrotem :)21

drugie aku z 35A...!?
Heh... no można ale tylko przez dual system na 24V i nie licz na to, że w czasie ciągania altek coś wesprze drugie baterie przez dual, zatem tyle tylko pociągniesz co prądu będziesz miał w aku windy
Ten Bowmotor to 12V czy 24V
jak 12V to jest jeszcze taka opcja:
kupujesz przetwornicę 24->13.8V (techtron robi takie o dużej mocy) tu ciut lepiej niż w sytuacji 24 + 24 przez dual system, bo oprócz pojemności aku 12 V pędzącego windę masz w rezerwie pojemność tych baterii co za 24V robią
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » pn lut 04, 2019 5:19 pm

Adamo pisze:
pn lut 04, 2019 5:08 pm
Ale, że ja? Od lat już się w to nie bawię :roll:
Teraz to jak mnie najdzie to sobie co najwyżej kranik z pompką do wody zrobię :)21

no to dlatego najprostsze wydają Ci się rozwiązania nienajprostsze
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » pn lut 04, 2019 5:20 pm

ZbychoS pisze:
pn lut 04, 2019 5:18 pm
W Iveco 4x4 opcjalnie widziałem drugi alternator. Więc da się.
Z fabryki dla uściślenia.
w którym iveciu bo było ich trochę różnych
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
ZbychoS
 
 
Posty: 7455
Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
Lokalizacja: Siedlce

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: ZbychoS » pn lut 04, 2019 5:23 pm

bert pisze:
pn lut 04, 2019 5:20 pm
ZbychoS pisze:
pn lut 04, 2019 5:18 pm
W Iveco 4x4 opcjalnie widziałem drugi alternator. Więc da się.
Z fabryki dla uściślenia.
w którym iveciu bo było ich trochę różnych
Inny zestaw pytań proszę.
Na ile pamiętam Iveco Daily 4x4 z silnikiem 170KM z kabiną typu brygadówka.
***** USA

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: pinc6x6 » pn lut 04, 2019 5:24 pm

Obrazek

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » pn lut 04, 2019 5:32 pm

ZbychoS pisze:
pn lut 04, 2019 5:23 pm
bert pisze:
pn lut 04, 2019 5:20 pm
ZbychoS pisze:
pn lut 04, 2019 5:18 pm
W Iveco 4x4 opcjalnie widziałem drugi alternator. Więc da się.
Z fabryki dla uściślenia.
w którym iveciu bo było ich trochę różnych
Inny zestaw pytań proszę.
Na ile pamiętam Iveco Daily 4x4 z silnikiem 170KM z kabiną typu brygadówka.
pewnie obleńca widziałeś, mój półkanciak jest wcześniejszy

w moim nie ma szans na drugi, a pierwszy jest dokładnie między ramą a blokiem i jeszcze szajbę ma zdystansowana o jakieś ca 15cm od altka
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
ZbychoS
 
 
Posty: 7455
Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
Lokalizacja: Siedlce

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: ZbychoS » pn lut 04, 2019 5:57 pm

bert pisze:
pn lut 04, 2019 5:32 pm
ZbychoS pisze:
pn lut 04, 2019 5:23 pm
bert pisze:
pn lut 04, 2019 5:20 pm


w którym iveciu bo było ich trochę różnych
Inny zestaw pytań proszę.
Na ile pamiętam Iveco Daily 4x4 z silnikiem 170KM z kabiną typu brygadówka.
pewnie obleńca widziałeś, mój półkanciak jest wcześniejszy

w moim nie ma szans na drugi, a pierwszy jest dokładnie między ramą a blokiem i jeszcze szajbę ma zdystansowana o jakieś ca 15cm od altka
Nówka z zeszłego, lub zeszłego, zeszłego roku :)21 .
Opcja z cennika/katalogu.
Zwróciłem uwagę, bo coś extra nadzwyczajnego.
***** USA

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » pn lut 04, 2019 6:14 pm

ZbychoS pisze:
pn lut 04, 2019 5:57 pm
bert pisze:
pn lut 04, 2019 5:32 pm
ZbychoS pisze:
pn lut 04, 2019 5:23 pm

Inny zestaw pytań proszę.
Na ile pamiętam Iveco Daily 4x4 z silnikiem 170KM z kabiną typu brygadówka.
pewnie obleńca widziałeś, mój półkanciak jest wcześniejszy

w moim nie ma szans na drugi, a pierwszy jest dokładnie między ramą a blokiem i jeszcze szajbę ma zdystansowana o jakieś ca 15cm od altka
Nówka z zeszłego, lub zeszłego, zeszłego roku :)21 .
Opcja z cennika/katalogu.
Zwróciłem uwagę, bo coś extra nadzwyczajnego.
o czym Ty tu do nas rozmawiasz, my to o starym iveciu i jeszcze starszym pincu a Ty wyskakujesz z nówkami salonowymi.
Ogarnij sie na boga chłopie...
;)
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: Błażej » pn lut 04, 2019 7:53 pm

bert pisze:
pn lut 04, 2019 5:19 pm
kupujesz przetwornicę 24->13.8V (techtron robi takie o dużej mocy)
Pokaż no chłopaku przetwornicę, która uciągnie wyciągarkę, a nie będzie kosztować tyle, co drugi pinc! Bo tak patrzę na stronie tego Techtrona na reduktory napięcia 24/12 i widzę, że najmocniejszy mają 450W. Czyli dobre kilka razy za mało. Więc jeśli masz takie pomysły, to może nie informuj o nich innych?

Jeśli tam jest alternator zblokowany z obudową wentylatora, to osobiście zrobiłbym tak - odłączył, a nawet wybebeszył wnętrze oryginalnego alternatora (w sumie wystarczy szczotkotrzymacz zdemontować i odłączyć elektrykę). I tak jest słabiutki. A w dogodnym miejscu zamocował alternator około 50, maksymalnie 70A. I większe akumulatory. To całkowicie załatwia sprawę. Odpada obciążenie silnika dwoma alternatorami, sprawa ich współpracy elektrycznej. A mocniejszy alternator i tak odda tylko tyle prądu, ile aktualnie będzie potrzebne, więc nie ma się co martwić o jakieś problemy z przeładowaniem i inne dziwne opowieści (prąd płynący w obwodzie jest skutkiem obciążenia jakie jest dołączone do źródła, nie można go odgórnie zadać - nie możesz zmusić układu do tego, by przez żarówkę 24V/21 podłączoną do akumulatora popłynął prąd 10A, to ona sama wymusi prąd około 1A i nic ponadto).
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » pn lut 04, 2019 9:46 pm

Błażej pisze:
pn lut 04, 2019 7:53 pm
bert pisze:
pn lut 04, 2019 5:19 pm
kupujesz przetwornicę 24->13.8V (techtron robi takie o dużej mocy)
Pokaż no chłopaku przetwornicę, która uciągnie wyciągarkę, a nie będzie kosztować tyle, co drugi pinc! Bo tak patrzę na stronie tego Techtrona na reduktory napięcia 24/12 i widzę, że najmocniejszy mają 450W. Czyli dobre kilka razy za mało. Więc jeśli masz takie pomysły, to może nie informuj o nich innych?

Jeśli tam jest alternator zblokowany z obudową wentylatora, to osobiście zrobiłbym tak - odłączył, a nawet wybebeszył wnętrze oryginalnego alternatora (w sumie wystarczy szczotkotrzymacz zdemontować i odłączyć elektrykę). I tak jest słabiutki. A w dogodnym miejscu zamocował alternator około 50, maksymalnie 70A. I większe akumulatory. To całkowicie załatwia sprawę. Odpada obciążenie silnika dwoma alternatorami, sprawa ich współpracy elektrycznej. A mocniejszy alternator i tak odda tylko tyle prądu, ile aktualnie będzie potrzebne, więc nie ma się co martwić o jakieś problemy z przeładowaniem i inne dziwne opowieści (prąd płynący w obwodzie jest skutkiem obciążenia jakie jest dołączone do źródła, nie można go odgórnie zadać - nie możesz zmusić układu do tego, by przez żarówkę 24V/21 podłączoną do akumulatora popłynął prąd 10A, to ona sama wymusi prąd około 1A i nic ponadto).
Ty skup no się
Gdzie masz napisane, że przetwornica ma ciągnąć wyciągarkę!?

Napisałem wyraźnie, że może sobie dołożyć instalację do 12 V windy dodając akumulator i przetwornicę 13.8V która będzie zasilała ten akumulator od windy.
To w sumie dosyć prosty tekst, ale spróbuję go jeszcze uprościć

Instalacja 24 V fabryczna zasila przez przetwornicę 13.8V akumulator 12V służący do obsługi wyciągarki.
Korzyść taka, że winda jedzie z aku np 125Ah a ten aku wsparty jest przez przetwornicę z aku które maja np 100Ah


jeszcze prościej?
OK plus na klęmę plus kabelek z minusa na masę - styknie? :)21
ew jeszcze prościej:
kupa drutu

i co Ty z tą współpracą el dwóch alternatorów!?
Jak pijany u płota. Przecież one (ani ich instalacje) nie mają mieć żadnego styku ze sobą
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: Błażej » pn lut 04, 2019 9:56 pm

Jak nie drugi alternator i trzeci akumulator, to przetwornica, zbijanie 24 do 12 i inne błyskotliwe "najprostsze" rozwiązania. W aucie, które ma być jak najmniej skomplikowane i problematyczne. Zaproponuj od razu falownik, do tego transformator z odczepami na różne napięcia i sterowane prostowniki do tego. No przecież prościej się nie da! Bo JEDEN alternator, JEDNO napięcie i BRAK udziwnień jest dla amatorów. Jak iść, to na całość...
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » pn lut 04, 2019 10:28 pm

Błażej pisze:
pn lut 04, 2019 9:56 pm
Jak nie drugi alternator i trzeci akumulator, to przetwornica, zbijanie 24 do 12 i inne błyskotliwe "najprostsze" rozwiązania. W aucie, które ma być jak najmniej skomplikowane i problematyczne. Zaproponuj od razu falownik, do tego transformator z odczepami na różne napięcia i sterowane prostowniki do tego. No przecież prościej się nie da! Bo JEDEN alternator, JEDNO napięcie i BRAK udziwnień jest dla amatorów. Jak iść, to na całość...
nie no jasne, wyrwać oryginała ze staruszka typu pinc z całym jego dobrobytem i dziwnościa konstrukcji i wsadzić mu jakiego passata to tela co splunąć.
Potem tego byśka popędzic PASKIEM KLINOWYM tak by nie slizgał to tela co łyk cocacoli.

A co do kwestii komplikowania to wybacz, ale połowy z tych nazw cożeś je wymienił nie ogarniam :)21

Zresztą fajnie, że problem się rozwiązał, zaoferuj Pincowi taką usługę pewnie skorzysta, drugi będę ja z dyliżansem.
Serio zupełnie i nawet nie musi być tanio
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: Błażej » wt lut 05, 2019 12:34 am

Tak na serio, to da się zrobić. Zakład naprawy alternatorów mam udomowiony :lol: Ceny dla mnie mają hurtowe. Dostęp do cięcia i obróbki metalu jest, więc mogę bardzo ciekawe kształty uzyskać. Wiedza elektryczna jest. Więc potencjał jest. Podstawić auta do oglądu, ustalimy wymygania i możliwości i możem działać :D
Z wyrywaniem oryginalnego alternatora faktycznie może być problem, bo on równocześnie robi za dmuchawę. Więc albo odłączyć wszystko w nim i niech robi za atrapę, albo zastąpić nowym wentylatorem całkiem bez alternatora. Tu uważam, że lepiej stare szpeje zostawić, tylko je odłączyć tak, by nie stawiały żadnego oporu. Zawsze to, w przypadki awarii można będzie uruchomić i wykorzystać.
Skoro autor od początku wspominał o montaż alternatora tylko do wciągarki, to założyć alternator mocniejszy, niż do tej pory i zasilić nim całą instalację, ale z mocniejszymi akumulatorami. W starszych pojazdach, gdzie alternator nie jest nadzorowany przez sterownik silnika i jest samodzielnym elementem (nie dostaje sygnału z zewntrznego sterownika, że ma obniżyć/podwyższyć ładowanie - nowe auta tak mają), jest on podzespołem "niekrytycznym". Czyli można go wymienić na inny, a całość i tak będzie poprawnie działać. Więc można wpasować z ciężarówki, traktora, autosana, star i co się uda dopasować, a czego parametry będą spełniać wymogi.
A że lepiej wstawić tfu passata, czy z innego popularnego auta ma taką zaletę, że nawet jak padnie, to części kupisz i w piekarni, a na pewno w motoryzacyjnym. A na wynalazki trzeba czekać. Dlatego teraz będę wymieniać w uazie oryginalny radziecki alternator na jakiegoś starego boscha, bo do niego dostanie się wszystko od ręki, a graty do rosyjskiego nabędzie się w kilku wybranych sklepach lub na zamówienie.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: pinc6x6 » wt lut 05, 2019 5:18 pm

mam dołoźyć drugi mocny alrernator i jak to ogarnę mam odłączyć oryginalny ?? po co?

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: ernil » wt lut 05, 2019 5:21 pm

Przeczytaj posty wyżej, to zrozumiesz.
Po to, że w tym samym układzie dwa alternatory nigdy nie będą identycznie zużyte itp - a więc zawsze będą na siebie negatywnie oddziaływać.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: pinc6x6 » wt lut 05, 2019 5:40 pm

ale mają być 2 układy

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: ernil » wt lut 05, 2019 6:04 pm

Ale po chój dwa, zamiast jeden. No weź mi to wytłumacz, bo nie ogarniam, naprawdę.
Przecież to jest karwa proste.
Masz obecnie układ 24V w aucie. Masz windę na 24V. Masz dwie baterie. To jest przecież lepsze, niż 12V, bo amperaż przez pół.

Odłącz oryginalny alternator, żeby nie przerabiać chłodzenia itp, poza tym - będziesz miał w razie czego drugie, awaryjne źródło prądu, jakby Ci się coś z głównym stało.

Zamontuj jakiś mocniejszy alternator 24V, popularny, prosty, dostępny, tani, z częściami wszędzie.
Popraw instalację (kable, połączenia itp).
Podepnij dobrze windę.
Jak baterie Ci padną, albo jak te co masz są już dzisiaj ujowe, to kup i zamontuj dwie nowe, np. panasonic: http://www.markowe-akumulatory.pl/go/_i ... 78&lang=pl .
Koniec operacji.

No chyba, że upierasz się przy nowej wciągarce 12V, to rób osobną instalację. I wtedy nie odłączaj alternatora.
Ale wg mnie to bezsens totalny.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: pinc6x6 » wt lut 05, 2019 6:13 pm

nie pytałem o sens tylko jaki alternator, z jakiego innego samochodu jest godny polecenia.

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » wt lut 05, 2019 6:45 pm

ernil pisze:
wt lut 05, 2019 6:04 pm
Ale po chój dwa, zamiast jeden. No weź mi to wytłumacz, bo nie ogarniam, naprawdę.

no fakt nie ogarniasz, ale na to nie ma rady

w kwestii baterii ten Twój link to moim zdaniem pomyłka
- w tej cenie można mieć solidną (Caterpilowska w zastosowaniu) Vartę 125 Ah z korkami
a 125 do 90 to duża różnica no i korki przy windach rzecz wskazana
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » wt lut 05, 2019 6:50 pm

pinc6x6 pisze:
wt lut 05, 2019 6:13 pm
nie pytałem o sens tylko jaki alternator, z jakiego innego samochodu jest godny polecenia.
Masz na kole pasowym wału korbowego wolne kółko?
Jeśli tak to jakiej grubości pasek?
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: pinc6x6 » wt lut 05, 2019 6:54 pm

będę musiał dorabiać więc jest pewna dowolność
co do aku to skłaniam się ku Amega

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość