masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?
Moderator: Marcin-Kraków
-
DanielF

- Posty: 392
- Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
- Lokalizacja: Olsztyn
Post
autor: DanielF » czw paź 13, 2005 9:53 am
Nawet jezeli ten rozladowany akumulatro ma zwarcie na jednej, czy nawet dwoch celach, to przy solidnym podlaczeniu grubych kabli z odpalonego samochodu bedzie mial na klemach >12V i samochod powinien odpalic od razu. Jak sie gotuje to znaczy ze jednak ma zwarcie i lepiej go odlaczyc. Normalny alternator + drugi naladowany akumulator daja wystarczajaco duzo pradu, zeby odpalic nawet jednoczesnie podgrzewajac elektrorit w zwartym akumulatorze, jesli tylko maja ten prad ma ktoredy poplynac.
Ja np. ktoregos razu zrobilem po katowaniu na hopkach (pewnie stad zwarcie), wracalem kilkadziesiat km ze zwarciem na 2 celach (napiecie na akumulatorze po wyjeciu ok. 9,5 V), i napiecie w instalacji mialem caly czas w normie, dopiero jak sie zatrzymalem to zainteresowalo mnie czemu akumlator syczy i chlapie elektrolitem

Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
-
j_a_c
-

- Posty: 117
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 11:07 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: j_a_c » pt paź 14, 2005 10:36 am
jest sposub zeby szybko odpalic teki samochud ale troche on jest mało fachowy ale raczej sie udaje (przy prostych samochodach nie ma problemu przy rozbudowanej elektronice to troche nie zdrowe)
Wiec podłanczasz kable tyle ze do klem luzujesz jedna kleme padnietego aku sciagasz ja i krecisz puzniej zakładasz spowrotem ,dopiero po załozeniu rozłanczasz kable.
w ten spodub pomija sie padniety mocno aku ale trzeba miec dobre kable,do stosowanie tylko w sytaciach wraryjnych ogulniezadna instrukcia nie popiera takich praktyk z kilku przyczy
j_a_c Jacek gg 467538
Monterey 4x4
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pt paź 14, 2005 12:03 pm
j_a_c pisze:jest sposub zeby szybko odpalic teki samochud ale troche on jest ma³o fachowy ale raczej sie udaje (przy prostych samochodach nie ma problemu przy rozbudowanej elektronice to troche nie zdrowe)
Wiec pod³anczasz kable tyle ze do klem luzujesz jedna kleme padnietego aku sciagasz ja i krecisz puzniej zak³adasz spowrotem ,dopiero po za³ozeniu roz³anczasz kable.
w ten spodub pomija sie padniety mocno aku ale trzeba miec dobre kable,do stosowanie tylko w sytaciach wraryjnych ogulniezadna instrukcia nie popiera takich praktyk z kilku przyczy
Nastepnie udajemy sie do ASO po nowe ECU

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
j_a_c
-

- Posty: 117
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 11:07 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: j_a_c » pt paź 14, 2005 5:49 pm
Radek666 pisze:[
Nastepnie udajemy sie do ASO po nowe ECU

jak pisałem jest taka mozliwosc o ile ecu jest obecne w samochodzie
ale kilka razy byłem zmuszony to takich tricków i nic sie nie stało
j_a_c Jacek gg 467538
Monterey 4x4
-
caterpillar

- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
Post
autor: caterpillar » pt paź 14, 2005 7:51 pm
a co to jest ecu???
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » pt paź 14, 2005 7:53 pm
potocznie nazywany jest komputerem...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
caterpillar

- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
Post
autor: caterpillar » pt paź 14, 2005 8:47 pm
Czyli to co steruje wtryskami w mlodzierzowych autach. Nie spodziewalem sie ze bedzie az tyle na moje pytanie odpowiedzi

-
tiger

- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
-
Kontaktowanie:
Post
autor: tiger » sob paź 15, 2005 9:34 am
Ja mialem kable marketowe to tez fury nie chcialy palic. Wzialem z nich krokodylko kilka metrow kabla do sily 5 żyłowego zalozylem krokodylko i jak reka odjal pali kazdy sprzet tyle z ekrotkodylki sie troche grzeja ale w sumie wszystko co z supermarketu to do dupy. A co do tego ECU to czemu ma sie zdupczyc jak odlaczysz kleme podpinasz do niej kabel a jak odpali to zakladasz razem z podpietym kablem do aku to nie powinno sie nic stac.
-
MIRMIL
-

- Posty: 160
- Rejestracja: wt kwie 01, 2003 6:31 am
- Lokalizacja: Mielec/podkarpackie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MIRMIL » ndz paź 16, 2005 5:29 am
caterpillar pisze:Mam troche lamerskie pytanie. Jak probuje urochmic samochod z rozladowanym akumulatorem podlaczajc go kablami do samochdu z dobrym, to ten z rozladowanym i tak nie zapali poniewaz caly prad "ucieka" do rozladowanago i trzeba dlugo czekac az sie naladuje na tyle zeby dac wystarczajacy prad. (chyba dobrze rozomuje?) Co trzeba zrobi zeby "ominac" rozadowany nie wyciagajac go? Czy wystarczy moze podlaczyc masy z dala do akumolatorow w obydwu pojazdach? czy w jednym?
Jak juz wczesniej ktos napisal,przedewszytski mocno zacisnik te krokodylki,czy tam zabki na klemach akumulatora.
A to,ze minus w samochodzie z rozladowanym akumulatorem podlacza sie na mase samochodu(najlepiej blok silnika) to prawda stara jak swiat.
Mirmil
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » ndz paź 16, 2005 6:22 pm
Krokodylki można a nawet trza przerobić - ja w część krokodylka który jest jest bezpośrednio do przewodu wsadziłem prostokątny profil(wyklepany z rurki miedzianej hydraulicznej do wody) tak że z jednej strony mam styku około2,5 cm kwadratowego a z drugiej ząbki i robi doskonale
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
tom108
- jestem tu nowy...

- Posty: 22
- Rejestracja: pt wrz 02, 2005 9:52 pm
- Lokalizacja: Małopolska
Post
autor: tom108 » pn paź 17, 2005 8:09 pm
Potwierdzam
Krokodylki i kable
Makretowe do d.
Zapodaj od spawarki kabelki i bedzie robić
Sprawdzone
-
sebasan
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn maja 23, 2005 10:58 pm
- Lokalizacja: Pruszkow
Post
autor: sebasan » wt lis 22, 2005 11:14 pm
mialem kiedys taka sytuację.
po podpieciu kablinic nawet nie chcial zagadac silnik bo akumulator skonczyl sie na dobre.
recepta??
samochod ze sparwnym aku na wlaczonym silniku podpiety przez jakies 10 - 15 min i zapalil

)
wiem zawsze mozna podlaczy prostownik, no ale czasami nie ma sie go pod reka...

SebaSan
Pruszków/Warszawa
gg25706
nie masz nic do napisania - nie pisz

(crby Pietrasik)
-
DamianKrosno
- jestem tu nowy...

- Posty: 20
- Rejestracja: czw lis 25, 2004 3:53 pm
- Lokalizacja: Krosno
Post
autor: DamianKrosno » śr lis 23, 2005 5:44 pm
Witam.
Miałem sytuację że pojechałem starym Nissanem do Rzeszowa i po drodze padło ładowanie o czym nie wiedziałem(kontrolka nie zaświeciła)Zgasł dopiero na miejscu gdy brakło mu na iskrę. Spotkałem znajomego Golf II TD. Na odpalonym jego silniku i zapalonych światłach zamieniliśmy akumulatory ja na jego wruciłem do domu a on mój naładował po drodze

Obeszło się bez kabli rozruchowych.

Trochę przedłużony Uaz, kawałek skróconego Nissana i motorek BMW 2.4 TD ]:-]
-
ub40

- Posty: 580
- Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
- Lokalizacja: Krakow
Post
autor: ub40 » śr lis 23, 2005 7:58 pm
Wystarczy wyjac korbe i zakrecic silnikiem i po klopocie.......

UniformBravo40
Volvo 855 tdi
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » śr lis 23, 2005 9:04 pm
DamianKrosno pisze: Na odpalonym jego silniku i zapalonych światłach zamieniliśmy akumulatory
nie polecam odpinania akumlatora w autach z elektronika sterujaca zasilaniem w paliwo... a trakcie pracy silnika
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
Brage
- jestem tu nowy...

- Posty: 2
- Rejestracja: wt paź 25, 2005 7:36 pm
- Lokalizacja: Torun
Post
autor: Brage » śr lis 23, 2005 11:00 pm
caterpillar pisze:
No wlasnie o to mi chodzi ze nie wystarczy bo prad za slawy zeby odrazu odpalil
Jak sie troche podladowal to dobiero (ok 10 min) w tedy odpalil.
1. Pytam raz jesze czy jest jakis sposob zeby odrazu nie czekajac odpalic samochod ?
2. Czy fakt ze w ukladzie elektrycznym nie sprawnego pojazdy jest zupelnie rozladowany akumulator moze miec wplyw na to ze po podlaczeniu nie chce odrazu zapalic?
3. Generalnie to u mnie z akumulatorem wszystko ok tylko czasem sie to zdarzalo jak komos chcialem pomoc i musialem czekac za mu troche naladuje baterie kable byly cieple ale to chyba normalne
PS. Leon jak nie rozumiesz o co mi chodzi to po co odpowiadsz?
O matko i corko! Ale ty masz ten styl pisarski!
Pozdrowienia

Czym chata bogata tym goscie haftuja.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości