masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?
Moderator: Marcin-Kraków
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » pn lis 14, 2005 10:06 pm
Prawie, robi wielka roznice

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » pn lis 14, 2005 10:34 pm
a co wy nato =>

4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
zbig
-

- Posty: 3325
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: zbig » pn lis 14, 2005 10:38 pm
Miskiller pisze:a co wy nato =>
To samo, co wyżej..
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » pn lis 14, 2005 10:44 pm
ale dziala... moze nie tak jak magiczne pudelko za 400zl... spelnia jedno podstawowe zadanie... wyciagarka nie rozladujesz glownego aku... i jednym alternatorem naladujesz dwa akumlatory...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
zbig
-

- Posty: 3325
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: zbig » pn lis 14, 2005 10:53 pm
Miskiller pisze:ale dziala... moze nie tak jak magiczne pudelko za 400zl... spelnia jedno podstawowe zadanie... wyciagarka nie rozladujesz glownego aku... i jednym alternatorem naladujesz dwa akumlatory...
A dlaczego miałoby nie działać ?

przecież to właśnie zasada "izolatora" (tyle, że fabryczny jest na dwie, bo chroni dwa akumulatory nawzajem oraz obniża wymagania dla każdej diody).
Ale to nie jest "jakaś dioda", cena jest w jej parametrach a konkretnie w amperażu..
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » pn lis 14, 2005 11:12 pm
moze byc na dwie... na wsi to tubylec elektryk wygrzebie ze starej "spawarki"... a w miescie to niewiem ile kosztuje taka dioda...

4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
zbig
-

- Posty: 3325
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: zbig » pn lis 14, 2005 11:18 pm
Miskiller pisze:moze byc na dwie... na wsi to tubylec elektryk wygrzebie ze starej "spawarki"... a w miescie to niewiem ile kosztuje taka dioda...
Pod warunkiem, że tam jest, ponieważ najczęściej "stara spawarka" spawa tylko zmiennym..
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » pn lis 14, 2005 11:23 pm
zbig pisze: "stara spawarka" spawa tylko zmiennym..
czepiasz sie szczegolow... z nowego migomatu z kolka rolniczego podpierd...li

4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
zbig
-

- Posty: 3325
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: zbig » pn lis 14, 2005 11:30 pm
JackY61 pisze:Teraz pytanie, skoro to samo mozna zrobic przez jakas diode, to skad taka cena tego izolatora ? Podezewam, ze cos to moze jeszcze robic, bo ta cena skads musiala sie wziasc.
Miskiller pisze:czepiasz sie szczegolow... z nowego migomatu z kolka rolniczego podpierd...li

Zaproponuj Jackowi (nowy Y61), żeby podpierdolił diody z migomatu kółka rolniczego..
EOT
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
-
legut1
- jestem tu nowy...

- Posty: 22
- Rejestracja: ndz sty 16, 2005 2:22 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ
Post
autor: legut1 » pn lis 14, 2005 11:30 pm
ja mam taką diode załorzoną ,wygrzebaną z szafy elektryka jako rzecz do wyrzucenia była . i działa dobrze,bez awaryjnie.
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » pn lis 14, 2005 11:42 pm
oczywiscie, ze sa tacy co kupia estetyczne, ladne, wytestowane, zawsze dzialajace i z gwarancja... i dobrze tez sie sklaniam ku temu... ale jest jeszcze grupa ludzi biednych co wola zmotac i testowac... moze bedzie robic a moze jajka beda smazyc na tym... dobrze dobrany polprzewodnik i radiator za jakas czesc kasy orginalu... i satysfakcja jak bedzie robic...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
Tołdi

- Posty: 527
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
- Lokalizacja: Margonin
Post
autor: Tołdi » śr lis 16, 2005 9:56 pm
Miskiller pisze:moze byc na dwie... na wsi to tubylec elektryk wygrzebie ze starej "spawarki"... a w miescie to niewiem ile kosztuje taka dioda...

kupowałem kiedyś 200A za 26 zł i też się dziwiłem że taka tania
-
Tołdi

- Posty: 527
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
- Lokalizacja: Margonin
Post
autor: Tołdi » śr lis 16, 2005 9:57 pm
minus tego rozwiązania to spadek napięcia na diodzie 0,6V
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pt lis 18, 2005 1:45 pm
To³di pisze:minus tego rozwi±zania to spadek napiêcia na diodzie 0,6V
Zeby tylko 0.6

Przy pradzie dochodzacym do pradu granicznego diody moze byc i ze 2V
No ale mozna sobie dowalic diode Shottkiego.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pt lis 18, 2005 1:58 pm
zbig pisze:
To nie jest takie proste..
Mo¿na mierzyæ gêsto¶æ elektrolitu (niektóre aku maj± takie wzierniki gdzie wska¼nik np. kulka jest mniej lub bardziej zanurzona w zale¿no¶ci od stopnia na³adowania akumulatora, czasami jest to wska¼nik kolorowy),
mo¿na mierzyæ napiêcie na aku ale nie pod³±czonego do niczego (k³opotliwe) a najpewniejsz± metod± jest pomiar specjalnym miernikiem (pod silnym obci±¿eniem). Tak wiêc nie s± to metody o jakie by Ci chodzi³o w terenie..

Proste nie ale mozliwe
Mozna miezyc i napiecie i prad - najlepiej jednak zrobic to metoda impulsowa/zwarciowa - w ten sposob np. mierzy sie rezystancje sieci enegretycznej.
Mierzymy napiecie na aku z pradem obciazenia takim jakim jest, nastepnie na kilka us zalaczamy spore obciazenie o znanej wartosci; np. 10A i mierzymy napiecie. Z roznicy napiec prosto wyjdzie nam jego rezystancja wewnetrzna ktora jest proporcionalna (nie wprost) do naladowania akumlatora (i tez stopnia jego zuzycia). Znajac krzywa rezystancji wenetrznej/stopien naladowania mozemy latwo znalezc to drugie. Taka krzywa mozna zciagnac od producenta lub wyznaczyc sobie eksperymentalnie. Ale chyba wystarczylo by wyznaczyc doswiadczalnie 2,3 punkty progowe; wpelni naladowany, polowa, rozladowany....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość