u mnie były bodajże ze 126prokfor32 pisze:Te gniazda przekaźników pochodzą z kultowego auta marki "polonez", tudzież "duży fiut" ...![]()
Można je łączyć w takie fajne klastry, w dowolnej ilości.


Moderator: Marcin-Kraków
u mnie były bodajże ze 126prokfor32 pisze:Te gniazda przekaźników pochodzą z kultowego auta marki "polonez", tudzież "duży fiut" ...![]()
Można je łączyć w takie fajne klastry, w dowolnej ilości.
fourup pisze:Widzę, że nie tylko mnie zebrało na radosną twórczość...
3. zasilanie "dodatków" najlepiej pobrać osobnym - GRUBYM (min. 4mm²) przewodem, bezpośrednio z akumulatora - oczywiście przez bezpiecznik.
Dlaczego grubym? - załóżmy, że zakładasz (tak jak ja) cztery pary dodatkowych reflektorów - 3 pary po 100W/lampę + 1 para 60W/lampę. W sumie daje to 720W. Przy instalacji 12V będzie tego... 60A (dodatkowego! obciążenia - trzeba pomyśleć nad wydajniejszym / drugim alternatorem)!
A wiesz może skąd wziąć takie końcówki do polonezowskiej skrzynki które się w nią wtyka od dołu zarobione na przewodzie a na górze mają wsuwkę do bezpiecznika płytkowego?Błażej pisze:W ogóle do zrobienia elektryki bardzo fajnie wykorzystuje się graty z polskich aut. Całe skrzynki z cc (taka sama była w maluchu elegancie) do prostszych, do trochę bardziej rozbudowanych z poloneza. Ich wyższość nad tymi z innych samochodów, to to, że gniazda bezpieczników i przekaźników są łączone przewodami i można je dowolnie konfigurować (w innych autach jest to robione na jakiś płytkach, układach gotowych połączeń, które uniemożliwiają inne łączenie, a w naszych autach nie)
Cholera, niefajnie. Nie po to robię nową instalację żeby druciarstwo uprawiać...rafi 109 pisze:niestety, wsówki do skrzynek polonezowskich są nie do dostania, jak robiłem nową instalację u siebie, to długo się ich naszukałem, i to jest problem, pozostaje rozginanie starych, ale tak 1/2 ulega uszkodzeniu, trzeba mieć przynajmniej 2 skrzynki (ja wykorzystałem osobiście 3 )
Sranie w banierafi 109 pisze:niestety, wsówki do skrzynek polonezowskich są nie do dostania, jak robiłem nową instalację u siebie, to długo się ich naszukałem, i to jest problem, pozostaje rozginanie starych, ale tak 1/2 ulega uszkodzeniu, trzeba mieć przynajmniej 2 skrzynki (ja wykorzystałem osobiście 3 )
lub uciete przewody łączyć, lutować na kalafonię (nie na KWAS!!!) i zabezpieczać rurkami termokurczliwymi
Dobra dobra, ale my nie o tych, typowo nasuwkowo-wsuwkowe to bez mała w każdym gieesie można dostać, blokowane i nie. Te do polonezowskiej skrzynki to bardziej zakręcone są.klucz13 pisze:rafi 109 pisze: Sranie w baniekażdy sklep ze szpejem do tirów i ciut lepszy od gownianego na konektory Z ZATRZASKIEM
![]()
![]()
klucz13 pisze:ewentualnie zrobić mocną skrętkę ( skręcić dwa przewody ale solidnie ) i koszulka termokurczliwa . Lutowanie jest najsilniejszym łączeniem przewodów w samochodzie ale i najgorszym
A co robigif_kuba pisze:klucz13 pisze:ewentualnie zrobić mocną skrętkę ( skręcić dwa przewody ale solidnie ) i koszulka termokurczliwa . Lutowanie jest najsilniejszym łączeniem przewodów w samochodzie ale i najgorszym![]()
![]()
![]()
i pewnie te skręcone przewody będą lepsze od lutowanych![]()
widziałeś kiedyś co woda robi z miedzią
Miedź śniedzieje. Lut się utlenia (dużo wolniej).klucz13 pisze:A co robigif_kuba pisze:klucz13 pisze:ewentualnie zrobić mocną skrętkę ( skręcić dwa przewody ale solidnie ) i koszulka termokurczliwa . Lutowanie jest najsilniejszym łączeniem przewodów w samochodzie ale i najgorszym![]()
![]()
![]()
i pewnie te skręcone przewody będą lepsze od lutowanych![]()
widziałeś kiedyś co woda robi z miedziąbo ja się na tym nie znam i terenofkę mam od niedawna więc skąd moglem widzieć
![]()
No to nawijaj dalejKostuch pisze: Miedź śniedzieje. Lut się utlenia (dużo wolniej).
Należy skręcić, zalutować i zaizolować.
A kostką na śrubki to se możesz w ścianie instalację łączyć
Gubisz się w zeznaniachklucz13 pisze:No to nawijaj dalejKostuch pisze: Miedź śniedzieje. Lut się utlenia (dużo wolniej).
Należy skręcić, zalutować i zaizolować.
A kostką na śrubki to se możesz w ścianie instalację łączyć![]()
Warum przewody militarne i w lepszych wozach cięzarowych oraz aftobusach są srebrzone a nie powlekane cyną![]()
Pa cziemu w wozach jak wyżej jest prawie zero lutu![]()
Why w j/w używa się skrętek i łączeń na koski skręcane oprócz łączeń na konektory ktore też są srebrzone a nie cynowane![]()
i o na ostaku niektóre syfy oraz plskacze nie mają instalacji z miedzi tylko z gównolitu ktory się utlenia z prędkością światła np Land Rovera po prawdzie to porządna "miedź" to też mieszanka miedzi i srebra a im więcej srebra tym lepsza przewodność i trudniejsze utlenianie się
A za chwilę o "srebrzonych przewodach militarnych".klucz13 pisze:zrobić mocną skrętkę ( skręcić dwa przewody ale solidnie ) i koszulka termokurczliwa .
To może się zastanów:klucz13 pisze:Nic się nie mylę ani nie plączęznacznie lepszą przewodność ma linka skręcona a nie lutowana
Dlatego napisałem o RoHS, żeby nie było zdziwienia jak się zaczną sypać komputerki w nowych super autkach.klucz13 pisze: a utlenianie zależy od jakości materiału użytego
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość