Ładowanie K160

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
ganzen
 
 
Posty: 114
Rejestracja: czw lis 09, 2006 12:02 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Ładowanie K160

Post autor: ganzen » śr sty 06, 2010 11:31 am

Rozpiąłem wczoraj przewód od filtra paliwa a kontrolka jak się żarzyła tak żarzy ??
PATROL K160 SD33T

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Ładowanie K160

Post autor: N2O » ndz sty 10, 2010 9:57 pm

Alternator masz popsuty i tyle.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ganzen
 
 
Posty: 114
Rejestracja: czw lis 09, 2006 12:02 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Ładowanie K160

Post autor: ganzen » pn sty 11, 2010 7:21 am

N2O pisze:Alternator masz popsuty i tyle.
:)21
za prosto by było :)21

Okazało się, że śruba mocująca alternator miała zerwany gwint i luzował się pasek klinowy.
Po wymianie śruby wszystko gra :)2
PATROL K160 SD33T

dariuszobst
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 12, 2009 11:19 am

Re: Ładowanie K160

Post autor: dariuszobst » pt sty 15, 2010 2:25 pm

mam problem ze starym, nowo zakupionym alternatorem do k160. poprzedni miał dwa piny w gnieżdzie na obudowie (wyjście do regulatora napięcia) a nowy ma trzy piny. wtyczka nie pasuje i nie wiem jak podłączyć żeby nie spalić. prosze kolegów o pomoc.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Ładowanie K160

Post autor: N2O » pt sty 15, 2010 10:17 pm

Mi z nówką sztuką alternatora dali przejściówkę z wtyczki okrągłej na tą bardziej kwadratową, może powinieneś takie coś zainstalować.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

dariuszobst
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 12, 2009 11:19 am

Re: Ładowanie K160

Post autor: dariuszobst » ndz sty 17, 2010 3:59 pm

u mie w jednym i drugim alternatorze wtyczki sa kanciaste tylko jede gniazdo ma dwa konektory meskie a drugi trzy meskie. poogladalem troche schematów i ide podłaczec prawie na czuja jak poleci siwy dym to opisze dla innych jak nie nalezy podlaczac a jak bedzie ok to rez opisze.

dariuszobst
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 12, 2009 11:19 am

Re: Ładowanie K160

Post autor: dariuszobst » ndz sty 17, 2010 11:43 pm

udalo sie. dziala.
Gniazdo w wymontowanym alternatorze ma uklad pinów 1, 2, w jednej linji ustawione pionowo. Gniazdo w nowo zamontowanym alternatorze ma piny 1, 2, w jednej linji ustawione pionowo i pin 3, ustawiony poziomo pod pinami 1, 2,

Podlaczylem piny 1- 2- identycnie do wtyczki(do reglera) tak jakby wtyczka pasowala i olalem pin 3-

gdyby ktos mial schemat alternatora do nissan k160 z gniazdem do leglera na rzech pinach chetnie bym popatrzyl :o

miggi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pn mar 28, 2005 9:21 am
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Ładowanie K160

Post autor: miggi » wt lut 02, 2010 11:03 am

Witam ja miałem ostatnio problemy z altkiem (padł mi stojan, regulator, diody) koszt naprawy wu mechaniora około 450 zł ale niezwadony FAZI (wielkie dzięki) miał taki.
Kupiłem od niego taki LR225403 24V/25A
oznaczenie pionów jest takie :
Obrazek

gdzieś w necie znalazłem takie info :
"Przewód oznaczony "B" podłącz przez bezpiecznik 80A do bieguna dodatniego akumulatora. Przewód oznaczony 'S" podłącz przez bezpiecznik 30A również do bieguna dodatniego akumulatora zasilanie regulatora napięcia wewnątrz alternatora. Przewód oznaczony "L" podłącz do lampi kontrolnej ładowania."

wiec chyba tak powinieneś podłączyć do swojego tylko jakiś inny bezpiecznik (80 A)

pozdrawiam
UAZ 469b 2,4 B/G

dariuszobst
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 12, 2009 11:19 am

Re: Ładowanie K160

Post autor: dariuszobst » pt lut 05, 2010 2:46 pm

mam jeszcze jedno pytanie. czy pin na przeciwko pina L to jest pin B?
dzieki. z tego co przeczytalem to rozumiem, ze mój stary alternator nie mial regulatora wewnątrznego tylko regler zewnetrzny. Natomiast nowy ma. Stad ten dodatkowy pin. jak juz pisalem w poprzednim poście podlacztlem alternator pod regler (pin S nie jest wykozystywany) i sam sie dziwie ze diala poprawnie juz miesiac. gdybys potwierdzil gdzie lest pin B to chetnie podlacze wedlug twojej wskazowki.

_daras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw mar 25, 2010 11:49 am
Lokalizacja: CWA kujawsko - pomorskie

Re: Ładowanie K160

Post autor: _daras » sob sty 14, 2012 11:34 am

ganzen pisze:Muszę niestety odświeżyć nieco temat.

Na wolnych obrotach żarzyła mi się lampka ładowania a razem z nią jakaś pomarańczowa kontrolka obok lampki grzania świec. Przy dodaniu gazu gasły obydwie. Wyciągnąłem altka i okazało się, że 2 diady padły. Wymieniłem mostek i teraz obie kontrolki świecą jeszcze jaśniej niż poprzednio i trzeba dać sporo gazu żeby zgasły. Zmierzyłem napięcie bezpośrednio na altku i było 26,4V.

Dwa pytania:
1. Czy należy przypuszczać, że regulator wyzionął ducha ?
2. Co to za kontrolka obok lampki grzania świec ?
dzień dybry
i ja odświeżę:
u mnie podobna sytuacja, ta żółta lampka od rezerwy pali się synchronicznie do lampki ładowania - po wymianie zużytych szczotek poprawiło sie na tyle, że przy przegazówce gasną równocześnie obie
elektryk (mówią, że dobry, ale nie zawsze trzeźwy :)21 ) mówi, że to wina starych i nierównych akumulatorów, niestety na wymianę muszę poczekać jeszcze min miesiąc, dwa bo priorytety są ciut inne, podpinał miernik prądu między masę a ostatni zacisk akumulatora i ładowanie było na wolnych ok 2A a na wyższych obrotach ok 10A, napięcie ok 27-28V...
OCB?? ma rację czy nie mówiąc że to raczej wyłącznie wina aku?

pozdr. daras
chrupek... po prostu chrupek :)
K160+SD33 ___ Prelude BB3+F20A4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość