
Ładowanie K160
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Ładowanie K160
Rozpiąłem wczoraj przewód od filtra paliwa a kontrolka jak się żarzyła tak żarzy 

PATROL K160 SD33T
Re: Ładowanie K160
Alternator masz popsuty i tyle.


Re: Ładowanie K160
za prosto by byłoN2O pisze:Alternator masz popsuty i tyle.

Okazało się, że śruba mocująca alternator miała zerwany gwint i luzował się pasek klinowy.
Po wymianie śruby wszystko gra

PATROL K160 SD33T
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 5
- Rejestracja: pn paź 12, 2009 11:19 am
Re: Ładowanie K160
mam problem ze starym, nowo zakupionym alternatorem do k160. poprzedni miał dwa piny w gnieżdzie na obudowie (wyjście do regulatora napięcia) a nowy ma trzy piny. wtyczka nie pasuje i nie wiem jak podłączyć żeby nie spalić. prosze kolegów o pomoc.
Re: Ładowanie K160
Mi z nówką sztuką alternatora dali przejściówkę z wtyczki okrągłej na tą bardziej kwadratową, może powinieneś takie coś zainstalować.


-
- jestem tu nowy...
- Posty: 5
- Rejestracja: pn paź 12, 2009 11:19 am
Re: Ładowanie K160
u mie w jednym i drugim alternatorze wtyczki sa kanciaste tylko jede gniazdo ma dwa konektory meskie a drugi trzy meskie. poogladalem troche schematów i ide podłaczec prawie na czuja jak poleci siwy dym to opisze dla innych jak nie nalezy podlaczac a jak bedzie ok to rez opisze.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 5
- Rejestracja: pn paź 12, 2009 11:19 am
Re: Ładowanie K160
udalo sie. dziala.
Gniazdo w wymontowanym alternatorze ma uklad pinów 1, 2, w jednej linji ustawione pionowo. Gniazdo w nowo zamontowanym alternatorze ma piny 1, 2, w jednej linji ustawione pionowo i pin 3, ustawiony poziomo pod pinami 1, 2,
Podlaczylem piny 1- 2- identycnie do wtyczki(do reglera) tak jakby wtyczka pasowala i olalem pin 3-
gdyby ktos mial schemat alternatora do nissan k160 z gniazdem do leglera na rzech pinach chetnie bym popatrzyl
Gniazdo w wymontowanym alternatorze ma uklad pinów 1, 2, w jednej linji ustawione pionowo. Gniazdo w nowo zamontowanym alternatorze ma piny 1, 2, w jednej linji ustawione pionowo i pin 3, ustawiony poziomo pod pinami 1, 2,
Podlaczylem piny 1- 2- identycnie do wtyczki(do reglera) tak jakby wtyczka pasowala i olalem pin 3-
gdyby ktos mial schemat alternatora do nissan k160 z gniazdem do leglera na rzech pinach chetnie bym popatrzyl

Re: Ładowanie K160
Witam ja miałem ostatnio problemy z altkiem (padł mi stojan, regulator, diody) koszt naprawy wu mechaniora około 450 zł ale niezwadony FAZI (wielkie dzięki) miał taki.
Kupiłem od niego taki LR225403 24V/25A
oznaczenie pionów jest takie :

gdzieś w necie znalazłem takie info :
"Przewód oznaczony "B" podłącz przez bezpiecznik 80A do bieguna dodatniego akumulatora. Przewód oznaczony 'S" podłącz przez bezpiecznik 30A również do bieguna dodatniego akumulatora zasilanie regulatora napięcia wewnątrz alternatora. Przewód oznaczony "L" podłącz do lampi kontrolnej ładowania."
wiec chyba tak powinieneś podłączyć do swojego tylko jakiś inny bezpiecznik (80 A)
pozdrawiam
Kupiłem od niego taki LR225403 24V/25A
oznaczenie pionów jest takie :

gdzieś w necie znalazłem takie info :
"Przewód oznaczony "B" podłącz przez bezpiecznik 80A do bieguna dodatniego akumulatora. Przewód oznaczony 'S" podłącz przez bezpiecznik 30A również do bieguna dodatniego akumulatora zasilanie regulatora napięcia wewnątrz alternatora. Przewód oznaczony "L" podłącz do lampi kontrolnej ładowania."
wiec chyba tak powinieneś podłączyć do swojego tylko jakiś inny bezpiecznik (80 A)
pozdrawiam
UAZ 469b 2,4 B/G
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 5
- Rejestracja: pn paź 12, 2009 11:19 am
Re: Ładowanie K160
mam jeszcze jedno pytanie. czy pin na przeciwko pina L to jest pin B?
dzieki. z tego co przeczytalem to rozumiem, ze mój stary alternator nie mial regulatora wewnątrznego tylko regler zewnetrzny. Natomiast nowy ma. Stad ten dodatkowy pin. jak juz pisalem w poprzednim poście podlacztlem alternator pod regler (pin S nie jest wykozystywany) i sam sie dziwie ze diala poprawnie juz miesiac. gdybys potwierdzil gdzie lest pin B to chetnie podlacze wedlug twojej wskazowki.
dzieki. z tego co przeczytalem to rozumiem, ze mój stary alternator nie mial regulatora wewnątrznego tylko regler zewnetrzny. Natomiast nowy ma. Stad ten dodatkowy pin. jak juz pisalem w poprzednim poście podlacztlem alternator pod regler (pin S nie jest wykozystywany) i sam sie dziwie ze diala poprawnie juz miesiac. gdybys potwierdzil gdzie lest pin B to chetnie podlacze wedlug twojej wskazowki.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: czw mar 25, 2010 11:49 am
- Lokalizacja: CWA kujawsko - pomorskie
Re: Ładowanie K160
dzień dybryganzen pisze:Muszę niestety odświeżyć nieco temat.
Na wolnych obrotach żarzyła mi się lampka ładowania a razem z nią jakaś pomarańczowa kontrolka obok lampki grzania świec. Przy dodaniu gazu gasły obydwie. Wyciągnąłem altka i okazało się, że 2 diady padły. Wymieniłem mostek i teraz obie kontrolki świecą jeszcze jaśniej niż poprzednio i trzeba dać sporo gazu żeby zgasły. Zmierzyłem napięcie bezpośrednio na altku i było 26,4V.
Dwa pytania:
1. Czy należy przypuszczać, że regulator wyzionął ducha ?
2. Co to za kontrolka obok lampki grzania świec ?
i ja odświeżę:
u mnie podobna sytuacja, ta żółta lampka od rezerwy pali się synchronicznie do lampki ładowania - po wymianie zużytych szczotek poprawiło sie na tyle, że przy przegazówce gasną równocześnie obie
elektryk (mówią, że dobry, ale nie zawsze trzeźwy

OCB?? ma rację czy nie mówiąc że to raczej wyłącznie wina aku?
pozdr. daras
chrupek... po prostu chrupek 
K160+SD33 ___ Prelude BB3+F20A4

K160+SD33 ___ Prelude BB3+F20A4
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość