Liroz pisze:Każdy palnik czyli bańka z gazem będzie gorszy od LEDa bo wymaga sporej obudowy. A czym większa lampa tym bardziej podatna na rozwalenie. Poza tym jednak ciągnie więcej prądu niż LEDy a te chińskie są dodatkowo podatne na wahania napięcia jakie występują w aucie. Bańka od łuku stopniowo ciemnieje i nawet nie wiesz kiedy masz połowę światła. Poza tym świecą na niebiesko, moim zdaniem idealnie pasują do Calibry tjuningowanej itp.
LED to ciało stałe które wysyła białe światło. Halogeny LED z którymi ja jeżdżę od roku mają wymiar 99x45x50mm, są niezniszczalne (jak byś wziął do ręki to byś zrozumiał) i 1 szt. zużywa 12W. Temat oświetlenia przestał istnieć
Więc nie radzę inwestować w przestarzałą technologię

Zresztą zdaje mi się że rozmawiamy o 2 różnych rzeczach ja o światłach do zmoty, quada a Ty o wkładach do seryjnych reflektorów.
Czym większy reflektor tym łatwiej ukierunkować światło tak jak sobie tego życzymy.
HID nie ciągnie więcej pradu niż LED - HID 35 W, LED typu SSC P7 8-10 W, przy czym 3-4 takie LEDY nie dadzą więcej światła niż jeden HID [robi się nawet latarki ręczne HID]
Nie "ciemnieje bańka od łuku" tylko przez częste zapalanie robi się zamieszanie w pierwiastkach zamkniętych w bańce HID [tak w skrócie bez wchodzenie w szczegóły ] HID nie nadaje się do migania - raz zapalony ma świecić
DIODA ciemnieje, niebieszczeje, zwłaszcza jeśli nie zadba się o odpowiednie chłodzenie i sterowanie prądem
Jak ci HIDy świecą na niebiesko to było kupić te nieco droższe o odpowiedniej temperaturze barwowej a nie przyoszczędzać.
LEDy jak się producentowi partia nie uda potrafią świecić we wszystkich kolorach tęczy tylko nie na biało - trzeba je selekcjonować (czasem ręcznie)
LED to półprzewodnik emitujący światło, HID to łuk elektryczny emitujący światło - nie wiem do czego się odnosił twój tekst z ciałem stałym ale teraz już wiesz dokładniej

[BTW "halogeny LED" to trochę zamieszane pojęcie]
LEDy jak najbardziej zestawia się z reflektorami, także z soczewkami / kolimatorami, są różne wersje diód niektóre świeca w promieniu 180 dlatego reflektor jest niezbędny [oczywiście jeśli zależy nam na skupionym świetle].
Zapytaj się np. Heli skąd biorą części do swoich światełek i jakie mają symbole to Ci powiedzą dlaczego wymagasz tego ode mnie?
skoro się wypowiadasz to kolega oczekiwał od ciebie jakiejś wiedzy na temat tego o czym piszesz, doczytaj a potem możemy wrócić do dyskusji [się jeszcze zdziwisz że twoje jednak mają po cztery "czipy" jak piszesz albo cos podobnego,albo że zamiast "mnóstwa części" masz w lampie reflektor diodę i opornik (nie wiem jak jest w tej konkretnej - może i ma sterownik) ]