Akumulator w 4.2 ...

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: mephi » pn lip 06, 2009 9:21 pm

Waeco TC-35FL-AC
Pojemność: 35 litrów
Napięcie: 12V/24V, podłączenie do gniazda zapalniczki lub 230 V prądu zmiennego przy poborze mocy 60W (12V) i 70W (230V).
Chłodzenie: Temperatura regulowana od +1C do +15C, do 30C poniżej temperatury zewnętrznej.
itd...

Podłączana przez gniazdo 12V w bagażniku Y61.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: Harley » pn lip 06, 2009 9:34 pm

Ja też się zmobilizowałem i przed chwilą wróciłem z garażu po podłaczeniu lodówki do +gniazda zapalniczki. Zobaczę jak przez noc sobie poradzi. Inna sprawa to nie wiem czy akumulator jaki mam obecnie na stanowisku dodatkowym jest na pewno całkiem sprawny.
Postaram się jutro powiedzieć co wyszło z testu.

A kolega to ma wypas Waeco - czy to jest sprężarkowa ?? jeśli tak to całkiem niezły wynik. Myślę jednak mimo wszystko ,że opieranie się przy dodatkowych gadżetach tylko na jednym akumulatorze jest wysoce ryzykowne.
Szczególnie ,że test który opisałęś wcześniej ma się trochę nijak do testu w terenie. Chodzi mi głównie o to ,że jak pojedziesz na wyjazd to nie zostawisz auta tylko z lodówką , ale zazwyczaj a to troszkę lampkę włączysz, a to wchodząc do auta włączysz oświetlenie, a to podładujesz coś tam , a to na chwilę CB lub radio włączysz i te wszystkie chwilki zawsze coś zjedzą, a jak zjedzą i zostaniesz w ciemnym lesie i to nie w górach ,żeby na pych na dół poszedł a le na płąskiej łące , no to już tylko telefon do przyjaciela lub modły do akumulatora :)21
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: Harley » pn lip 06, 2009 9:38 pm

A tak jeszcze przy okazji tematu o dwóch aku - czy ktoś wie co jest w środku tych izolatorów np. takiego :

http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/29/374.html
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: mephi » pn lip 06, 2009 9:45 pm

Lodówka żaden wypas...

Co do testu, to nawet był bardziej niebezpieczny od rzeczywistych warunków.
Na wyjeździe praktycznie przez 8-12 godzin auto ma włączony silnik, zaś w przypadku testu
tylko na czas przejazdów, czyli max 3-3,5h...

Inne szpeje czyli CB, 2xGPS mają pomijalną konsumpcję prądu...
Dodam jeszcze, że podczas dłuższych dojazdówek dzieciaki miały podłączone PS2 (slim)
wraz z monitorem TFT 8" ... przez przetwornicę.

...a postoju nie korzystam z urządzeń w aucie - tak z zasady.. bo i po co, do wypicia Wina
i ugotowania np. parówek nie potrzebuję prądu ... A śpie w namiocie.

Załatwiła mnie tylko ładowarka do tel... ale już o tym pisałem :roll:
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
gostcomp
Posty: 783
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 10:25 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: gostcomp » pn lip 06, 2009 9:46 pm

Harley pisze:A tak jeszcze przy okazji tematu o dwóch aku - czy ktoś wie co jest w środku tych izolatorów np. takiego :

http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/29/374.html
w sumie to nic a na pewno nie coś wartego 480zł
diody, przekaźniki, tranzystory, rezystory i kondensatory
w wersji "nowocześniejszej" ale niekoniecznie lepszej będą tranzystor/y zamiast przekaźnika
tu masz prawie to samo za grosze http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=40&t ... 0#p2356860 (zrobione z dziennego włącznika świateł) według pomysłu A.F.
a tu masz "ładniejszą" wersje komercyjną za w miarę przystępną cenę http://allegro.pl/item671224986_separat ... torow.html
Ignorancji, nieróbstwu i niechlujstwu stanowcze nie KARWA nie

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: mephi » pn lip 06, 2009 9:49 pm

Harley pisze:A tak jeszcze przy okazji tematu o dwóch aku - czy ktoś wie co jest w środku tych izolatorów np. takiego :

http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/29/374.html

Chyba jednak lepszym rozwiązaniem dla dwóch AKU będzie IBS...
więcej możliwości - lepsze zarzadzanie... znaczy generalnie JEST zarządzanie.
W przypadku produktu WARaNa zarządzania NIE MA :roll:
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: Harley » pn lip 06, 2009 9:55 pm

EEE tam, ja już mam pomysł A.F.'a i u mnie lotto ... mam jeszcze małe modyfikacje i teraz mam podgląd dwóch aku na woltomierzach, mogę je łaczyć ze sobą jak "LINK" w IBS-ie i mogę je rozłączyć awaryjnie gdyby była taka potrzeba. Wystarczy trochę podumać i popracować w garażu. Mnie koszta wyniosły ok. 160 PLN z heblem do ciężarówek.

Jeszcze raz namawiam jednak do wsadzenia dwóch aku zamiast szukania jednego ale niby super niezawodnego , bo zawsze może wysiąść ten pierwszy raz i oby nie było to samotnie w środku lasu.
Prawdopodobieństwo ,że wysiądą dwa aku jest dużo mniejsze ....
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

rafi 109
Posty: 707
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 9:26 am
Lokalizacja: Piła-Trzcianka

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: rafi 109 » wt lip 07, 2009 11:44 am

to ja się dołącze...
coś z 8 lat wstecz pojechalim rodzinnie expolzją na wycieczkę - Francja, Włochy
ako było nowe - Bosch, oczywiście lodówka, - cały czas wlączona 1-dzień -ok.,
podobnie kilka następnych, aż w drodze powrotnej staneliśmy pod Paryżem w Dysney-lendzie,
tylko coś z 6 godzin, i po powrocie zonk, ako kaput, samochód w automacie, na parkingu jeszcze sporo innych aut, ale spróbujcie dogadać się z francuzem w języku innym niż francuski :)11 , że potrzebujemy prądu,
staliśmy tam ze 3 godziny, od tamtej pory tylko 2 aku, lub nie zostawiam już żadnej lodówki :)2
LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: Harley » wt lip 07, 2009 2:00 pm

Rafi 109 , dokładnie o tym piszę...
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: Harley » wt lip 07, 2009 2:03 pm

Harley pisze:Ja też się zmobilizowałem i przed chwilą wróciłem z garażu po podłaczeniu lodówki do +gniazda zapalniczki. Zobaczę jak przez noc sobie poradzi. Inna sprawa to nie wiem czy akumulator jaki mam obecnie na stanowisku dodatkowym jest na pewno całkiem sprawny.
Postaram się jutro powiedzieć co wyszło z testu.
No więc zostawiłem na kijowym, jak się okazało, akumulatorze moją lodówkę na noc.
I co ??

I nic.

Rozładowany pięknie do zera akumulator ok. 88 Ah wyjąłem .
Jest on co prawda już tak padniety ,że i tak był w planach na wymianę. A wszystkie inne media do niego podłączałem i jakoś sobie radził przy doraźnej jeździe. Teraz wymieniam na nowy...
Ostatnio zmieniony wt lip 07, 2009 8:55 pm przez Harley, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: mephi » wt lip 07, 2009 2:07 pm

Jak miałbym wybierać pomiędzy dwoma padlinami, a jednym dobrym AKU to wiadomo... Jeden dobry.
Szczególnie, że w Y61 nie ma zbytnio miejsca na umieszczenie drugiego AKU, nawet małego
pod maską :)3 Igor pyta o Y61...
Dlatego nie zdecydowałem się ciągnąć instalacji np na tył, lub kombinować
przed samym wyjazdem z bałaganem w komorze silnika... Jest jeden, wyjazd zrobiony na jednym,
lodówka chodziła i nie było kłopotu... co miałem do powiedzenia - napisałem :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: mephi » wt lip 07, 2009 2:19 pm

Harley pisze:
No więc zostawiłęm na kijowym jak się okazało akumulatorze moją lodókę na noc.
I co ??

I nic.

Rozładowany pięknie do zera akumulator ok. 88 Ah wyjąłem .
Jest on co prawda już tak padniety ,że i tak był w planach na wymianę. A wszystkie inne media do niego podłączałęm i jakoś sobie radził przy doraźnej jeździe. Teraz wymieniam na nowy...
Twój test wykazał, że padnięty AKU, przy działającej lodówce całą noc... będzie padnięty na amen rano... :roll:
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
kroll
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 8:41 pm
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: kroll » wt lip 07, 2009 7:40 pm

przepraszam panowie ale jakie te lodówki macie ??

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: Harley » wt lip 07, 2009 9:00 pm

mephi pisze:
Twój test wykazał, że padnięty AKU, przy działającej lodówce całą noc... będzie padnięty na amen rano... :roll:

Zgadza się, ale miałem napisać to napisałem. Dziś kupiłem Banera 80 Ah - niby "heavy duty" . Posadzę go w weekend pod obciążeniem i wtedy napiszę co i jak.
Mimo wszystko jestem za ciągnięciem kabli w Y61 nawet przez całe auto - myślę ,że nie jest to duży kłopot.
Chcę przez to powiedzieć ,że jestem za dwoma dobrymi akumulatorami, a nie za jednym bardzo dobrym czy jakoś tak.
Także co miałem napisać - napisałem :lol:
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: Harley » wt lip 07, 2009 9:00 pm

kroll pisze:przepraszam panowie ale jakie te lodówki macie ??
Kolego przeczytaj wątek cały a nie tylko ostatni post... :)17
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: mephi » wt lip 07, 2009 9:28 pm

Harley pisze: Mimo wszystko jestem za ciągnięciem kabli w Y61 nawet przez całe auto - myślę ,że nie jest to duży kłopot.
Chcę przez to powiedzieć ,że jestem za dwoma dobrymi akumulatorami, a nie za jednym bardzo dobrym czy jakoś tak.
Także co miałem napisać - napisałem :lol:
Przyćwiczyłem ciągnięcie bardzo grubych kabli w Y60 na sam tył i wiem jakie są problemy...
GENERALNIE ja też dąże do dwóch AKU...(2xOptima), ale to tylko fanaberia, żeby można było świecić ma maxa :)21
Igor pytał o to czy jeden donry AKU wystarczy - moje doswiądczenia dowiodły, że wystarczy :)2
Jedzie z większą ekipą, więc jak by co... będzie miał od kogo pozyczyć prądu, ja mogłem liczyć na kolegów :)2
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
kroll
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 8:41 pm
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: kroll » wt lip 07, 2009 9:35 pm

[/quote]Kolego przeczytaj wątek cały a nie tylko ostatni post... :)17[/quote]
czytałem ale jestem ciekaw jakie lodówki były podłanczane bo te tyć lepsze maja zabezpieczenie przeciw rozładowaniu akumulatora , i nie wiem czy ono działa u kolegów
pozatym do Y61 3.0 jak i 4.2 jest miejsce aby wsadzic 2 baterie

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: mephi » wt lip 07, 2009 9:40 pm

kroll pisze: pozatym do Y61 3.0 jak i 4.2 jest miejsce aby wsadzic 2 baterie
Zapomniałem, że w 3.0 nie macie tego wielkiego akumulatora podciśnienia...
W takim razie nie ma przeszkód do instalacji drugiego AKU :)2
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: lbl78 » wt lip 07, 2009 9:49 pm

Harley pisze: Chcę przez to powiedzieć ,że jestem za dwoma dobrymi akumulatorami, a nie za jednym bardzo dobrym czy jakoś tak.
słuchaj ty masz safari prawda ?? więc 24V, i tak musisz mieć 2 aku :wink: chyba :-?
chyba że masz takie szemrane safari jak moje z instalacją 12V :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: szary » wt lip 07, 2009 9:54 pm

mephi pisze:
kroll pisze: pozatym do Y61 3.0 jak i 4.2 jest miejsce aby wsadzic 2 baterie
Zapomniałem, że w 3.0 nie macie tego wielkiego akumulatora podciśnienia...
W takim razie nie ma przeszkód do instalacji drugiego AKU :)2
sobie zmień na parę małych w dowolnym miejscu i miejsce się znajdzie na drugie aku
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: mephi » wt lip 07, 2009 9:57 pm

szary pisze:
mephi pisze:
kroll pisze: pozatym do Y61 3.0 jak i 4.2 jest miejsce aby wsadzic 2 baterie
Zapomniałem, że w 3.0 nie macie tego wielkiego akumulatora podciśnienia...
W takim razie nie ma przeszkód do instalacji drugiego AKU :)2
sobie zmień na parę małych w dowolnym miejscu i miejsce się znajdzie na drugie aku
Ile, ponieważ w Starym Y60 są dwa... W Y61 jest jedna 'beczka' i to g..no...
@szary, a Ty w swoim 4.2 ile masz AKU ?
Ostatnio zmieniony wt lip 07, 2009 10:02 pm przez mephi, łącznie zmieniany 1 raz.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: szary » wt lip 07, 2009 10:01 pm

trzy wystarczą - i tak różnicy nie odczujesz , żeby zawsze było vacuum w wystarczającej ilości trzeba zacząć od pompy.

Mam dwa aku - tyle że instalacja na linii turbo - intercooler nie pozwala na wpasowanie lustrzane drugiego aku więc nizszy gabarytowo jest i wyzej umieszczony ale pojemnosciowo taki sam jak ten w oryginalnym miejscu.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: mephi » wt lip 07, 2009 10:13 pm

szary pisze:trzy wystarczą - i tak różnicy nie odczujesz , żeby zawsze było vacuum w wystarczającej ilości trzeba zacząć od pompy.

Mam dwa aku - tyle że instalacja na linii turbo - intercooler nie pozwala na wpasowanie lustrzane drugiego aku więc nizszy gabarytowo jest i wyzej umieszczony ale pojemnosciowo taki sam jak ten w oryginalnym miejscu.
Spoko :)2

Ale ja i tak nie będę przerabiał podcisnienia... Na razie Duża Optima mi wystarczy,
później przeciągnę kable na tył do mniejszej ... Optimy.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: Harley » wt lip 07, 2009 10:14 pm

lbl78 pisze:
Harley pisze: Chcę przez to powiedzieć ,że jestem za dwoma dobrymi akumulatorami, a nie za jednym bardzo dobrym czy jakoś tak.
słuchaj ty masz safari prawda ?? więc 24V, i tak musisz mieć 2 aku :wink: chyba :-?
chyba że masz takie szemrane safari jak moje z instalacją 12V :)21
Sam jesteś szemrany ... :)21

Mój jest Patrol a po VINie wyskakuje Safari.
Mam instalkę 12 V i nawet orginalnie nie było łoża do drugiego AKU. W związku z moim niekończącym się restaurowaniem zanabyłem nową kastę z półkami na dwa aku i już mam miejsce. Przestroga dla innych - jeśli będzie ktoś robił półkę do akumulatora, to radzę ją zrobić minimum szeroką na 36 cm.
Teraz chyba akumulatory są jakoś zestandaryzowane i ja mam u siebie półkę orginał na niecałe 32 cm, a większość akumulatorów kwasowych o pojemnościach słusznych 90 -100 -120 Ah ma wymiar 353 mm więc osobiście musiałem zakupić dwa aku o pojemnościach 80 i 88 Ah.Tylko takie mi się zmieściły.

Więc moje dążenie do dwóch aku nie jest podysktowane instalką 12 V. Zresztą dzięka Bogu, bo doszłąby mi przetwornica z 24 na 12 V ;-)
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Re: Akumulator w 4.2 ...

Post autor: szary » wt lip 07, 2009 10:26 pm

mephi pisze:
szary pisze:trzy wystarczą - i tak różnicy nie odczujesz , żeby zawsze było vacuum w wystarczającej ilości trzeba zacząć od pompy.

Mam dwa aku - tyle że instalacja na linii turbo - intercooler nie pozwala na wpasowanie lustrzane drugiego aku więc nizszy gabarytowo jest i wyzej umieszczony ale pojemnosciowo taki sam jak ten w oryginalnym miejscu.
Spoko :)2

Ale ja i tak nie będę przerabiał podcisnienia... Na razie Duża Optima mi wystarczy,
później przeciągnę kable na tył do mniejszej ... Optimy.
Nie będzisz przerabiał gdyż albowiem :
- nie masz akumulatorów podcisnienia oraz przewodów
- nie chce Ci się
- nie potrafisz
?
Pomyśl:
zamiast ciągnąć kablotekę przez całe auto , co wiąże się dużo większym nakładem pracy oraz spadkami napięcia i innymi problemami - wywalasz baniak , zapodajesz 2 lub 3 małe w dowolnym miejscu i zapodajesz aku tam gdzie powinno być...
A może wyślę Ci w prezencie dowolną ilość małych akumulatorów podcisnienia żebyś nie robił rzeźby co ? :)23
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość