
Myslalem,ze juz bardziej powszechna technologia.
Moderator: Marcin-Kraków
Może i tak ale ja swoją obejrzałem dość dokładnie i szału nie maStarck pisze:Najczęściej narzekają na Optimy Ci, którzy oglądają je tylko na obrazkach.
Czyli w sumie za ~2,5k-3k mozna byc miec 2 niezalezne ogniwa i byc krolikiem doswiadczalnym jak to wszystko chodzi.Liroz pisze:Podobno są trwalsze niż ołów. Jest paru zachodnich producentów ale robią dla militarki (cena razy x) albo dużych odbiorców. Na dzień dzisiejszy na zakup indywidualny pozostaje mniej więcej to co podałem.
Mój kalkulator chyba zepsuty bo pokazuje poniżej tysiaka (za akumulator 60Ah). Ale zgodzę się, na razie to rozwiązanie bardziej dla elektroników którzy to ogarną.Wojtek_W pisze:Czyli w sumie za ~2,5k-3k mozna byc miec 2 niezalezne ogniwa i byc krolikiem doswiadczalnym jak to wszystko chodzi.Liroz pisze:Podobno są trwalsze niż ołów. Jest paru zachodnich producentów ale robią dla militarki (cena razy x) albo dużych odbiorców. Na dzień dzisiejszy na zakup indywidualny pozostaje mniej więcej to co podałem.
Cena nawet niezbyt zaporowa
To swoja droga, ale to parametry o ktorych nie mam pojeciaKostuch pisze:A ktoś widział na oczy parametry takiego litowca.
Oporność wewnętrzna, max prąd oddawany, charakterystyki ładowania?
Marketingową papkę o zajebistości akumulatora to sobie można w buty wsadzić...
Za aku 60Ah to tak, ale jak jest taki maly to az sie prosi zrobic sobie podwojny. Wtedy trzeba by 2 te moduly, separator. O clach , vatach i transporcie juz nie wspomne. Ciekawy temat w kazdym razie.Liroz pisze:Mój kalkulator chyba zepsuty bo pokazuje poniżej tysiaka (za akumulator 60Ah). Ale zgodzę się, na razie to rozwiązanie bardziej dla elektroników którzy to ogarną.Wojtek_W pisze:Czyli w sumie za ~2,5k-3k mozna byc miec 2 niezalezne ogniwa i byc krolikiem doswiadczalnym jak to wszystko chodzi.Liroz pisze:Podobno są trwalsze niż ołów. Jest paru zachodnich producentów ale robią dla militarki (cena razy x) albo dużych odbiorców. Na dzień dzisiejszy na zakup indywidualny pozostaje mniej więcej to co podałem.
Cena nawet niezbyt zaporowa
Ja mam aku w kabinie, więc miałby jak w rajuA.F. pisze:Jeszcze jeden minus, wg danych producenta.
Temp. pracy:
Ładowanie: 0 do + 45 st.C
Wyładowanie: -10 do + 55 st. C
No to chyba po temacie
No ale ołów tak samo nie lubi głębokiego rozładowania, w zasadzie powinien być ładowany każda cela oddzielnie, traci stopniowo pojemność itd. itc.A.F. pisze:Są już gotowe aku LiFe na 12V, ale żeby nie było tak pięknie, to:
- są wrażliowe na przeciążenie prądowe i muszą współpracować z ogranicznikami prądu, zwykle 100 A, max. co znalazłem to 400 A, ale dla aku 200 Ah.
- każda cela musi być ładowana indywidualnie, więc potrzebny jest regulator prądu ładowania dla każdej celi,
- ogranicznik prądu pobieranego ( do 500 A ) i regulator ładowania kosztuje tyle co aku
http://www.batteryspace.com/batterymana ... rated.aspx
- są wrażliwe na głębokie wyładowanie.
- po wyładowaniu < 10V powinny być szybko naładowane, bo tracą pojemność.
- układy zabezpieczające odcinają aku od sieci przy spadku napięcia poniżej 10 V![]()
Tu jest więcej:
http://www.batteryspace.com/12-8v-lifep ... spx?page=2
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości