Elektroniczne zabezpieczenie korozyjne
Moderator: Marcin-Kraków
A tak serio to w przypadku metalowych kadlubow lodzi na stale zanurzonych w wodzie (szczegolnie slonej) to to urzadzenie moze jak najbardziej dzialac. Juz mowie dlaczego;
Jezeli podlaczymu jedna elektrode do kadluba a druga do cynkowej elektrody zanuzonej w wodzie to po podlaczeniu napiecia stalego otrzymamy proste urzadzenie galwanizujace; wszelkie zadrapania do golego metalu zostana powoli pokryte warstewka cynku.... no ale do tego ne potrzeba jakiegos wymyslnego urzadzenia!! I to jest jakas sensowna teoria opisujaca dzialanie urzadzenia. Natomiast nie potrafie sobie tego wyobrazic jezeli chodzi o wkorzystanie w samochodach...
Jezeli podlaczymu jedna elektrode do kadluba a druga do cynkowej elektrody zanuzonej w wodzie to po podlaczeniu napiecia stalego otrzymamy proste urzadzenie galwanizujace; wszelkie zadrapania do golego metalu zostana powoli pokryte warstewka cynku.... no ale do tego ne potrzeba jakiegos wymyslnego urzadzenia!! I to jest jakas sensowna teoria opisujaca dzialanie urzadzenia. Natomiast nie potrafie sobie tego wyobrazic jezeli chodzi o wkorzystanie w samochodach...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

A tu jeszcze jeden kawalek;
http://www.buffalo.edu/reporter/vol27/vol27n17/n5.html
http://www.buffalo.edu/reporter/vol27/vol27n17/n5.html
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

- heniu w berecie
-
- Posty: 916
- Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
O ile dobrze pamiętam to zasada działania takiego aparaciku była na chemii w 8. klasie, a może w szkole średniej?.
Tego typu aparaty stosowane są do instalacji rurociągowych, a nie do statków. W statkach za to montuje się bloki magnezu (działa jak cynk w uszkodzonej karoserii ocynkowanej - sam koroduje, a żelastwo chroni przed korozją).
Tak więc przynajmniej teoretycznie powinno to działać.
Tego typu aparaty stosowane są do instalacji rurociągowych, a nie do statków. W statkach za to montuje się bloki magnezu (działa jak cynk w uszkodzonej karoserii ocynkowanej - sam koroduje, a żelastwo chroni przed korozją).
Tak więc przynajmniej teoretycznie powinno to działać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość