Duuuużo prunda

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » czw maja 29, 2003 12:22 pm

plastik jest do pycenia, a luft do pierdzenia :)21 :)21 :)21
i do kompresora :)21
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: ---Ryba--- » pt wrz 05, 2003 3:37 pm

Ja widziałem patent z dwoma alternatorami, niewiem jak to u gościa chodziło, ale tak miał.

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » wt lis 09, 2004 10:39 am

ja się zastanawiam nad czym innym otórz, mam 1 akumulator i 1 alternator w samochodzie <jupi> ale mam zamiar to zmienić i teraz pytanie do fachowców jak zrobić drugi układ tzn podłączyć drugie aku i drugi alternator do osobnej instalacji która będzie pobierać + - 90A podczas jazdy po czarnym :) w terenie wyłączona druga instalacja ! jak to zrobić ??

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt lis 09, 2004 3:06 pm

Chaos pisze:ja się zastanawiam nad czym innym otórz, mam 1 akumulator i 1 alternator w samochodzie <jupi> ale mam zamiar to zmienić i teraz pytanie do fachowców jak zrobić drugi układ tzn podłączyć drugie aku i drugi alternator do osobnej instalacji która będzie pobierać + - 90A podczas jazdy po czarnym :) w terenie wyłączona druga instalacja ! jak to zrobić ??

No i znów spirala zbrojeń zacieśniła się deczko, a to jeszcze nie koniec! Dwa alternatory? A dlaczego nie trzy? I trzy instalacje ??
:wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » wt lis 09, 2004 11:39 pm

władek twoja wypowiedź nic nie wniosła do dyskusji, jeżeli twierdzisz że to bez sensu i jedna instalacja udźwignie samochód + 90 A poboru to napisz że jedna styknie, jak nie dźwignie to podaj jakieś sensowne rozwiązanie :) a nie że może 3 instalacje a może 4 ?

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr lis 10, 2004 12:32 pm

Chaos pisze:władek twoja wypowiedź nic nie wniosła do dyskusji, jeżeli twierdzisz że to bez sensu i jedna instalacja udźwignie samochód + 90 A poboru to napisz że jedna styknie, jak nie dźwignie to podaj jakieś sensowne rozwiązanie :) a nie że może 3 instalacje a może 4 ?

:o :o :o
Widzę, że nie poczułeś bluesa...
Co do zasady - mówili już elektrycy, tu na Forum, że alternator winien być dostosowany mocą do pojemności akumulatora oraz do przewidywanego zużycia prądu w czasie eksploatacji. Jak się to robi - niech wypowiedzą się lepsi ode mnie. Natomiast generalny sens wypowiedzi był taki, że najlepszy jest jeden alternator o wystarczającej mocy. Dwie odrębne instalacje? Można, tylko w jakim celu? Były prowadzone też rozważania co do możliwości podłączania do jednej instalacji dwóch akumulatorów, ale nie pamiętam jak się ów temat skończył. Polecam opcję "szukaj". :wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » śr lis 10, 2004 6:42 pm

o to mi chodziło :) to już wiem jeden alternator tylko odpowiedni :) teraz pytanie ile bierze toyota lj70 :) i jaki ma alternator :) z tego co widze to na alternatorze zamontowana jest jakaś pompa to może być problemem ! a te 90 amper max to będą wzmacniacze, pobór rzędu 90 A będzie bardzo sporadyczny, ale jednak od czasu do czasu się zdarzy.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr lis 10, 2004 8:10 pm

Chaos pisze:o to mi chodziło :) to już wiem jeden alternator tylko odpowiedni :) teraz pytanie ile bierze toyota lj70 :) i jaki ma alternator :) z tego co widze to na alternatorze zamontowana jest jakaś pompa to może być problemem ! a te 90 amper max to będą wzmacniacze, pobór rzędu 90 A będzie bardzo sporadyczny, ale jednak od czasu do czasu się zdarzy.

Pamiętaj, że alternator 90 A da te 90 A ale na określonych obrotach, których nie uzyskasz w czasie "normalnej" jazdy.
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » śr lis 10, 2004 8:25 pm

i tu jest pies pogrzebany, bo jak sie zapytam fachowców co mają 4x4 wozy to widze uśmiech na twarzy jak mówie że 90 A do wzmaków będzie potrzebne :) no niedziwie się że 4x4 ma służyć do 4x4 a nie jako dyskoteka :) no ale wiadomo nie każdy wóz musi być schematyczny :) jak mi sie sprzęt audio znudzi to sprzedam jakiemuś golfiarzowi i sobie nowe opony za to kupie :D:D

ale póki co myśle nad 90 A :)

update: sprawdzałem to co teraz mam ma przy pełnym obciążeniu około 40 A czyli rzeczywiście będzie z 30 nie jest jeszcze źle. ale wole wiedziec wcześniej co za przeróbki mnie czekają do magicznej granicy 90A

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość