Witam.
Czy takie podłączenie reflektorów jest poprawne?
http://wrzucaj.net/Pqo
BERTONE FREECLIMBER podłączenie reflektorów
Moderator: Marcin-Kraków
BERTONE FREECLIMBER podłączenie reflektorów
Rocky 2.8 TD (DL-52)
Re: BERTONE FREECLIMBER podłączenie reflektorów
A te, które są mają przekaźnik? Tak jest najprościej, ale lepiej podłączyć właśnie przez przekaźnik, tak żeby po włączeniu on zamykał obwód tych dodatkowych świateł.
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: BERTONE FREECLIMBER podłączenie reflektorów
Masa do drugiej żarówki dochodzi?
Re: BERTONE FREECLIMBER podłączenie reflektorów
Przekaźnik jest, ale chyba tylko jeden na wszystkie lampy. Dodatkowe lampy są podłączone bezpośrednio przez lampy główne i stąd moje pytanie czy tak ma być.
Masa jest w dodatkowych lampach.
Tylko chodzi mi o to, że mi się wydawało, że każda lampa musi mieć oddzielny przekaźnik. Ale elektrykiem nie jestem i wolę zaczerpnąć fachowej wiedzy, niż potem wymieniać przepalone żarówki.
Jeżdżę już trochę i wszystko świeci.
Masa jest w dodatkowych lampach.
Tylko chodzi mi o to, że mi się wydawało, że każda lampa musi mieć oddzielny przekaźnik. Ale elektrykiem nie jestem i wolę zaczerpnąć fachowej wiedzy, niż potem wymieniać przepalone żarówki.
Jeżdżę już trochę i wszystko świeci.
Rocky 2.8 TD (DL-52)
Re: BERTONE FREECLIMBER podłączenie reflektorów
Układ lamp, jak w dużym fiacie. Tam też były dwie pary żarówek H4, gdzie w reflektorach głównych wykorzystany był tylko żarnik od długich (w sumie niezłe to było, bo wiadomo, że częściej się pali ten od mijania, to taką częściowo zużytą żarówkę można było jeszcze wykorzystać). Do zasilania takiego układu najlepiej wykorzystać 4 bezpieczniki (lub nawet 6, jeśli chce się bardzo poprawnym) i dwa przekaźniki. Przekaźniki załączać mają światła mijania i światła drogowe. Wystarczy po jednym na dany rodzaj światła.
Jeśli te dodatkowe reflektory, są w tej chwili dołożone jako dodatkowe obciążenie instalacji elektrycznej, a w niej nie ma przekaźników, to nie wróżę długiej i bezawaryjnej pracy. Obciążenie wzrosło o 100%, a producent (żaden) nie przewiduje długotrwałej pracy w takich warunkach. Rozwiązaniem jest zastosowanie przekaźnika załączającego dodatkowe reflektory, a sterowanego ze świateł drogowych.
Jeśli te dodatkowe reflektory, są w tej chwili dołożone jako dodatkowe obciążenie instalacji elektrycznej, a w niej nie ma przekaźników, to nie wróżę długiej i bezawaryjnej pracy. Obciążenie wzrosło o 100%, a producent (żaden) nie przewiduje długotrwałej pracy w takich warunkach. Rozwiązaniem jest zastosowanie przekaźnika załączającego dodatkowe reflektory, a sterowanego ze świateł drogowych.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość