BERTONE FREECLIMBER podłączenie reflektorów

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Pelcu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt lis 29, 2013 10:48 am
Lokalizacja: Warszawa

BERTONE FREECLIMBER podłączenie reflektorów

Post autor: Pelcu » pn kwie 07, 2014 8:12 am

Witam.

Czy takie podłączenie reflektorów jest poprawne?

http://wrzucaj.net/Pqo
Rocky 2.8 TD (DL-52)

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: BERTONE FREECLIMBER podłączenie reflektorów

Post autor: lukassos » pn kwie 07, 2014 2:06 pm

A te, które są mają przekaźnik? Tak jest najprościej, ale lepiej podłączyć właśnie przez przekaźnik, tak żeby po włączeniu on zamykał obwód tych dodatkowych świateł.

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: BERTONE FREECLIMBER podłączenie reflektorów

Post autor: jarekstryszawa » pn kwie 07, 2014 4:13 pm

Masa do drugiej żarówki dochodzi?
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Pelcu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt lis 29, 2013 10:48 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: BERTONE FREECLIMBER podłączenie reflektorów

Post autor: Pelcu » wt kwie 08, 2014 2:55 pm

Przekaźnik jest, ale chyba tylko jeden na wszystkie lampy. Dodatkowe lampy są podłączone bezpośrednio przez lampy główne i stąd moje pytanie czy tak ma być.

Masa jest w dodatkowych lampach.

Tylko chodzi mi o to, że mi się wydawało, że każda lampa musi mieć oddzielny przekaźnik. Ale elektrykiem nie jestem i wolę zaczerpnąć fachowej wiedzy, niż potem wymieniać przepalone żarówki.

Jeżdżę już trochę i wszystko świeci.
Rocky 2.8 TD (DL-52)

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: BERTONE FREECLIMBER podłączenie reflektorów

Post autor: Błażej » ndz kwie 13, 2014 12:08 am

Układ lamp, jak w dużym fiacie. Tam też były dwie pary żarówek H4, gdzie w reflektorach głównych wykorzystany był tylko żarnik od długich (w sumie niezłe to było, bo wiadomo, że częściej się pali ten od mijania, to taką częściowo zużytą żarówkę można było jeszcze wykorzystać). Do zasilania takiego układu najlepiej wykorzystać 4 bezpieczniki (lub nawet 6, jeśli chce się bardzo poprawnym) i dwa przekaźniki. Przekaźniki załączać mają światła mijania i światła drogowe. Wystarczy po jednym na dany rodzaj światła.
Jeśli te dodatkowe reflektory, są w tej chwili dołożone jako dodatkowe obciążenie instalacji elektrycznej, a w niej nie ma przekaźników, to nie wróżę długiej i bezawaryjnej pracy. Obciążenie wzrosło o 100%, a producent (żaden) nie przewiduje długotrwałej pracy w takich warunkach. Rozwiązaniem jest zastosowanie przekaźnika załączającego dodatkowe reflektory, a sterowanego ze świateł drogowych.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość