Strona 1 z 1
Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93
: pn maja 26, 2014 9:52 pm
autor: Duszek93
Witam.
Przeszperałem forum i niestety nie udało mi się znaleźć nic konkretnego co wyczerpałoby odpowiedź na moje pytanie, stąd proszę nie bić, jeśli zrobiłem to zbyt mało dokładnie, a podpowiedzieć, gdzie szukać
Problem jaki mi się przytrafił, to zbyt wiele urządzeń podłączonych do jednego kabla z (+), wymiana zapalniczki na jakiś chiński badziew i o mały włos utrata całego samochodu w wyniku przeciążenia instalacji (bezpiecznik nie strzelił tylko spłonął naruszając puszkę)...
Spaliła mi się żyła fazowa oraz doprowadzająca (+) do kokpitu gdzie jest zapalniczka, radio, regulacja wentylacji.
Czy jest jakiś tutorial, ewentualnie schemat demontażu ukazujący jak rozebrać kokpit i wymienić całą wiązkę, czy czeka mnie wizyta u elektryko-mechanika?
Oczywiście, czy nie posiada ktoś całej wiązki elektrycznej tej do-kabinowej? Zabawa w kupowanie kabli o różnych kolorach raczej odpada, z uwagi na dość nieagresywne użytkowanie pojazdu, a na pewno nie topienie
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93
: ndz lip 20, 2014 8:20 pm
autor: Błażej
Duszek93 pisze:
Spaliła mi się żyła fazowa oraz doprowadzająca (+) do kokpitu gdzie jest zapalniczka, radio, regulacja wentylacji.
CO ci się spaliło? Żyła fazowa???

Znaczy co? Masz w aucie prąd przemienny?
A już skoro się ta "fazowa", cokolwiek to znaczy, spaliła to co ona w ogóle doprowadzała, skoro piszesz, że dodatkowo spalił się przewód zasilający plus?
Przyjedź, ogarnę

Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93
: ndz lip 20, 2014 9:55 pm
autor: Wowos
Duszek93 pisze:Zabawa w kupowanie kabli o różnych kolorach raczej odpada, z uwagi na dość nieagresywne użytkowanie pojazdu, a na pewno nie topienie
Taaa - zrób sobie całą instalację jednym kolorem. Powodzenia w późniejszym znalezieniu czegokolwiek

Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93
: ndz lip 27, 2014 1:31 am
autor: Błażej
Wowos pisze:Taaa - zrób sobie całą instalację jednym kolorem. Powodzenia w późniejszym znalezieniu czegokolwiek

No jak się nie da, jak się da?

I jak ładnie wygląda wtedy

Nie ma pstrokacizny, a wszystko jest brązowe, albo czerwone, albo czarne. Bo żółtozielone to raczej nie, chyba że akurat kabel na wyprzedaży był
A na poważnie, to rozsądny zrobi nawet jednym kolorem, ale trzeba stosować wtedy znaczniki lub przewody sterownicze z numerowanymi przewodami. Niemniej na kolorowych jest i łatwiej i prościej i w sumie szybciej. Jest kilka sztuczek pozwalających ułatwić sobie pracę, ale w tym przypadku, to nie zadziała. A instalacje, jeśli się odbudowuje, to na tych samych kolorach, co oryginał, albo najlepiej na wiązce z demontażu. Jeśli miałbym konkretną specyfikację auta i znał zakres zniszczeń, to może mógłbym pomóc.
Niemniej nadal nie ogarniam, co to te dwie - " żyła fazowa oraz doprowadzająca (+)".
Poza tym, coś dziwnego jest w tym, że nie spalił się bezpiecznik. Co było w aucie motane? Nie był założony większy bezpiecznik, bo oryginalny się palił?
Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93
: ndz lut 25, 2018 7:32 pm
autor: yahooy60
Witam,
Mam niemały problem z instalacją elektryczną w moim patrolu. Przekładałem ostatnio karoserie i w nowej, która teraz się znajduje na patrolu, została ucięta główna wiązka (tak już kupiłem). Oto jak to wygląda:
W internecie znalazłem parę ogłoszeń z używanymi instalacjami z demontażu i teraz się zastanawiam czy kupno obojętnie jakiej od patrola y60 long załatwi sprawę, czy musi być też ten sam rocznik instalacji? Na drugim zdjęciu widać kostki blisko otworu i myślę żeby od tego miejsca połączyć się z zakupioną, używaną instalacją.
Pozdrawiam
Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93
: ndz lut 25, 2018 9:07 pm
autor: Marci
jeden kolor przewodów jest dzisiaj praktykowany coraz częściej aby delikwent kupił nową wiązke
Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93
: ndz mar 04, 2018 6:23 pm
autor: Takayuki
yahooy60 pisze: ↑ndz lut 25, 2018 7:32 pm
W internecie znalazłem parę ogłoszeń z używanymi instalacjami z demontażu i teraz się zastanawiam czy kupno obojętnie jakiej od patrola y60 long załatwi sprawę, czy musi być też ten sam rocznik instalacji? Na drugim zdjęciu widać kostki blisko otworu i myślę żeby od tego miejsca połączyć się z zakupioną, używaną instalacją.
Były różnice typu rezerwa lub brak rezerwy, lampy z tyłu 2 różne wersje [nie wiem jak z przewodami do nich]
Nie dasz rady jednej z drugą połączyć?
Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93
: pt mar 09, 2018 9:43 pm
autor: yahooy60
Drugiej części niestety nie mam... tak już kupiłem tę karoserię. A z moją starą instalacją się nie połączę, bo jest nieoryginalna. Pozostaje mi kupić używaną instalację. Jeśli chodzi o lampy to raczej nie będzie problemu. Najwyżej kupie takie lampy jakie będą pasować do instalacji i tyle

O jaką rezerwę chodzi? Paliwa? Jakaś kontrolka tak?
Potrzebuję jeszcze pomocy odnośnie instalacji paliwowej i hamulcowej. Muszę wymienić wszystkie przewody, które idą wzdłuż ramy. Ma ktoś z Was może jakiś schemat/plan z którego mógłbym wyczytać jaka jest długość i średnica poszczególnych przewodów? Z czego najlepiej wykonać nową instalację? Z rurek miedzianych, które kupuje się na metr czy moze z czegoś innego? Proszę o wszelkie rady. Planuję też lift zawieszenia 2-calowy więc może też trzeba zwrocic na to uwage przy robieniu nowej instalacji, zeby pozniej nie trzeba bylo jej jakos wydluzac? Proszę mnie odesłać w razie czego na wlasciwy temat, bo nie chce dostac opieprzu za offtop
Pozdrawiam
Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93
: sob mar 10, 2018 4:40 pm
autor: Marci
szukajw moich postach , ostatnio dawałem linka do serwismanuali do naszych aut i nie tylko
Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93
: sob mar 10, 2018 9:44 pm
autor: ernil
Nie ma w manualach dlugosci przewodów o ile pamietam. Przewód na metry, miska końcówek, maszynka do zarabiania, wiedza i wio.
O lifcie jest przyklejony temat przecież.
Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93
: pn kwie 09, 2018 9:50 pm
autor: Błażej
Jeśli sprawa jeszcze aktualna, to skąd jesteś yahooy60? Przerabiałem i łatałem te wiązki z kilku patrolach. Najlepiej tą wiązkę puścić w kabinie, bo jej fabryczne ułożenie jest dość absurdalne, a sama wiązka jest narażona na uszkodzenia i korozję (w zasadzie cały tył elektryki w tych autach jest spartaczony). Mając schemat i probówkę w ciągu kilku minut można dojść, który przewód od czego.
Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93
: pn kwie 09, 2018 11:38 pm
autor: ernil
Polecam zwłaszcza tego typu "próbówki". Bardzo sobie cenię takową.
https://www.powerprobe.com/
Re: Wiązka elektryczna Patrol Gr 2.8 '93
: wt kwie 10, 2018 3:00 pm
autor: Błażej
Fajna jest jedna z prezentowanych - Power Probe IV, ale nie ma jej w firmowej ofercie, a na amazonie/ebayu kosztuje około 150 dolarów. Sporo. Do poszukiwania sygnałów w wiązce z tematu wystarczy probówka z żarówką, podstawowa znajomość kolorów i podstawy wiedzy z elektrotechniki samochodowej. I jakiś prosty miernik z brzęczykiem.