Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: LSD » sob sie 02, 2014 5:20 pm

Przymierzam się do wymiany mało wydajnego alternatora w Patrol Y60 4,2D.
Oryginalny ma 65A i jest to zbyt mało jak na moje potrzeby.
Niestety nie nie udało mi się znaleźć jakiegoś przyzwoitego, nie chińskiego alternatowa 100A lub więcej z wakupompą.
Zastanawiam się nad zamontowaniem alternatora bez vaku i dołożenie samej pompy mechanicznej lub elektrycznej.
Z mechaniczną jest sporo kombinowania, bo trzeba ją z czegoś napędzić. Pozostaje elektryczna.
Np coś takiego:

http://allegro.pl/audi-a6-c5-elektryczn ... 08461.html

Teraz pytania:

- Czy ktoś przerabiał już ten temat?
- Czy jej wydajność będzie wystarczająca do potrzeb Patrola - wspomaganie hamulców, sprzęgła, blokada, siłownik przyspieszacza obrotów do klimy?
- Jaki jest orientacyjny pobór prądu przez taka pompę?
- Czy działa ona ciągle, czy w momencie uzystania odpowiedniego podciśnienia się wyłącza?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: ernil » sob sie 02, 2014 6:05 pm

Igor montował do V8 jakieś zdaje się. Dopytaj.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: LSD » ndz sie 03, 2014 11:19 am

ernil pisze:Igor montował do V8 jakieś zdaje się. Dopytaj.
Wysłałem PW do Igora. Może się odezwie...
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: wojtek_kom » ndz sie 03, 2014 7:23 pm

Nissan stosował pompy elektryczne do podciśnienia ... przy większym/wydajniejszej serwie/pompie niż w Y60.
Pompa włączała się gdy brakowało podciśnienia - silnik benzynowy z turbo nie dawał rady wytworzyć odpowiedniego.

Ta z fotki, na moje oko jest pędzona zwykłym silnikiem do wycieraczek i nie działa w trybie pracy ciągłej.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: Igor V8 » ndz sie 03, 2014 8:55 pm

ernil pisze:Igor montował do V8 jakieś zdaje się. Dopytaj.
Tak , znane są i popularne w USA …. poszukajcie jest ich tam bardzo dużo
My użyliśmy jednej do jednego samochodu i jeździ do dzisiaj
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: Igor V8 » ndz sie 03, 2014 8:58 pm

Wybierz sobie w Stanach to Ci ściągnę
Dużo chłopakom na forum pomagam
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: Piotrek M » ndz sie 03, 2014 9:10 pm

Ty Mikołaj, a zapodaj sobie mocniejszy altek z vaku. Szukaj od Isuzu 1,7d
Tylko te mocniejsze [100A] są na pasek wielorowkowy i trzeba zmienić koło pasowe w alternatorze.
np http://allegro.pl/nowy-alternator-opel- ... 54745.html
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: klucz13 » ndz sie 03, 2014 9:30 pm

Igor V8 pisze:Wybierz sobie w Stanach to Ci ściągnę
Dużo chłopakom na forum pomagam
teeeee zamiast wykupować stany jak chiński burżuj i napędzać im koniunkturę to kupił byś coś w polsce :wink: oooo mam np. kontener jabłek albo i dwa
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: LSD » ndz sie 03, 2014 11:10 pm

Piotrek M pisze:Ty Mikołaj, a zapodaj sobie mocniejszy altek z vaku. Szukaj od Isuzu 1,7d
Tylko te mocniejsze [100A] są na pasek wielorowkowy i trzeba zmienić koło pasowe w alternatorze.
np http://allegro.pl/nowy-alternator-opel- ... 54745.html
Prezes - tak jak pisałem. Chińczyków nie chcę. Nie chciał bym jakiś niespodzianek klika tysięcy km od domu.
Oryginał w tej konfiguracji jest praktycznie nie do dostania. Dodatko vakupompa w nich jest połowę mniejsza niż w Patrolu. Nie wiem czy wydoli.


Igor - dzięki za informacje. Zobaczę te hamerykańskie, chociaż nie wiem czy warto jak użwywka od VW kosztuje 50 zł i jest ich pełno na Allegro.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: Piotrek M » pn sie 04, 2014 8:58 am

LSD pisze:
Piotrek M pisze:Ty Mikołaj, a zapodaj sobie mocniejszy altek z vaku. Szukaj od Isuzu 1,7d
Tylko te mocniejsze [100A] są na pasek wielorowkowy i trzeba zmienić koło pasowe w alternatorze.
np http://allegro.pl/nowy-alternator-opel- ... 54745.html
Prezes - tak jak pisałem. Chińczyków nie chcę. Nie chciał bym jakiś niespodzianek klika tysięcy km od domu.
Oryginał w tej konfiguracji jest praktycznie nie do dostania. Dodatko vakupompa w nich jest połowę mniejsza niż w Patrolu. Nie wiem czy wydoli.


Igor - dzięki za informacje. Zobaczę te hamerykańskie, chociaż nie wiem czy warto jak użwywka od VW kosztuje 50 zł i jest ich pełno na Allegro.
Jak tam sobie stryjenka życzy.
Możesz znaleźć oryginalny altek [ja mam taki u siebie tyle ze 65A i "pomimo mniejszego vacu" działa wsio poprawnie]
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: lbl78 » pn sie 04, 2014 10:27 am

jeśli to ma być na 12V to Isuzu jest prawie P&P
liznąć delikatnie mocowanie szlifierką :)2 mam działa pięknie nie marudze, samo waku jest identyczne/zamienne z patrolowym :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: Błażej » pn sie 04, 2014 1:43 pm

Wpisz sobie w googla "alternator z pompą vacu" (resztę ci się samo dopisze) i pooglądaj obrazki. Alternatory z vacupompami były w wielu pojazdach i pewnie coś dobierzesz. Kia sorento diesel - 110A i vacu z tyły pasuje? (kupisz już poniżej 300 zł sprawny oryginał). Tylko kółko do wymiany. W tranzitach też siedział dość mocny, koło 100A. Wspomniane isuzu 1.7d występujące w wielu autach. A jak masz wałek wyprowadzony, to nie da się dorobić ewentualnej blachy kotwicznej i przepiąć dotychczasowe vacu do nowego alternatora?
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: LSD » pn sie 04, 2014 5:04 pm

Błażej pisze:Wpisz sobie w googla "alternator z pompą vacu" (resztę ci się samo dopisze) i pooglądaj obrazki. Alternatory z vacupompami były w wielu pojazdach i pewnie coś dobierzesz. Kia sorento diesel - 110A i vacu z tyły pasuje? (kupisz już poniżej 300 zł sprawny oryginał). Tylko kółko do wymiany. W tranzitach też siedział dość mocny, koło 100A. Wspomniane isuzu 1.7d występujące w wielu autach. A jak masz wałek wyprowadzony, to nie da się dorobić ewentualnej blachy kotwicznej i przepiąć dotychczasowe vacu do nowego alternatora?
Już dawno tak zrobiłem, tylko w każdym przypadku jest jakieś ale...

Transit, Sorento, BMW TDS itp - nie pasują PnP trzeba przerabiać mocowania oraz koło pasowe.
Isuzu - starsze modele pasuje PnP ale dostać wersję 90 lub 100A jest praktycznie niemożliwe. Takie występowały w Vectrze 1,7TD z klimą. Jak są 100A to nowe chińczyki, a takiego na pewno nie kupię.
Ogólnie to najlepsza opcja ze wszystkich, pod warunkiem, że znajdę 100A.
Jest jeszcze wersja od Astry H 1,7CDTI który ma inne koło, ale wygląda podobnie. Muszę takiemu się przyjżeć z bliska.
Łoooo taki: http://allegro.pl/opel-corsa-astra-iii- ... 38214.html

Moje pytanie o elektryczną vacupompę wzieło się z tego, że znalazłem alternator 100A który idealnie pasuje do Patrola, ale wogóle pozbawiony jest pompy. Chodzi o alternator z Almery 2,2 dci.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: vandall_jr » pn sie 04, 2014 5:20 pm

A nie lepiej zamontować mechanicznie Vacc na silniku(osobne mocowanie) i po sprawie
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: LSD » pn sie 04, 2014 6:02 pm

vandall_jr pisze:A nie lepiej zamontować mechanicznie Vacc na silniku(osobne mocowanie) i po sprawie
Napędzana z paska klinowego - przymierzałem się, ale ogólnie mam deficit miejsca w tej okolicy silnika.

Napędzana z innego miejsca - zbyt dużo kombinacji. Patrol 4,2D ma wałek rozrządu w kadłubie, więc ciężko wziąć napęd z krzywki.

Oryginalna mechaniczna vaku - biały kruk, nie do dostania u nas. Była montowana w 4,2D ale tylko w Y61.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: vandall_jr » pn sie 04, 2014 6:56 pm

1.Strona pompy wspomagania, 2.nad alternatorem (podwójne koło pasowe i extra mocowanie). Moim zdaniem napęd mechaniczny jest tam do zrobienia, baza to pompa z RD28 i napęd paskowy, pewno masz klimę :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: LSD » pn sie 04, 2014 7:46 pm

vandall_jr pisze:1.Strona pompy wspomagania, 2.nad alternatorem (podwójne koło pasowe i extra mocowanie). Moim zdaniem napęd mechaniczny jest tam do zrobienia, baza to pompa z RD28 i napęd paskowy, pewno masz klimę :)21
Uwierz mi, że nie ma miejsca - sprężarka i przwody klimy, turbina, intercooler, rury do niego oraz inny filtr powietrza zabrały cała przestrzeń wokół i przed silnikiem. Samo wyjęcie i włożenie alternatora to jest dłubanina na 2-3 godziny czasu.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: vandall_jr » pn sie 04, 2014 7:55 pm

Uuuuu :)21 napęd owej 2,8 vac elektryczny-hand made może jest rozwiązaniem. Łatwo nie będzie :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: Błażej » wt sie 05, 2014 9:17 pm

KIA k2500 nie podejdzie?
Dzwoniłeś po firmach handlujących częściami do określonych marek, czy grup samochodów? Masz firmy specjalizujące się w danej marce, masz firmy handlujące częściami do aut japońskich, itd...
http://olx.pl/oferta/alternator-astra-f ... 6gneh.html
http://olx.pl/oferta/hitachi-1-7-cdti-1 ... 3Ky85.html
http://olx.pl/oferta/alternator-opel-as ... 52Wqb.html
Szukałeś wpisując sobie jako hasło dany model auta? Nie wierzę, by wymiotło wszelkie używki.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: LSD » śr sie 06, 2014 1:24 pm

Dzieki za rady, ale przeczytaj moje posty od poczatku to będziesz wiedział ze juz to wszystko przerobiłem.

Poszukuje juz konkretnie:

Używany, oryginalny alternator Hitachi montowany w Oplach Vectra B i Astra II 1,7 z klima. Ta wersja ma 100A ( standardowe maja 70A) oraz napęd na klasyczny pasek klinowy "13".

Za pomoc w ujęciu w/w alternatora przewidziana nagroda :)21
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: lbl78 » śr sie 06, 2014 3:22 pm

gdyby to było takie proste sam bym miał 2 na podmianke :)21
ogólnie szrot+ długie szukanie, potem porządna regeneracja, są też firmy które potrafią zwiększyć zapasik w tym altku nawet do 120A pytanie jak długo to działa....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: LSD » śr sie 06, 2014 8:02 pm

lbl78 pisze:gdyby to było takie proste sam bym miał 2 na podmianke :)21
ogólnie szrot+ długie szukanie, potem porządna regeneracja, są też firmy które potrafią zwiększyć zapasik w tym altku nawet do 120A pytanie jak długo to działa....
Dlatego wolę zmęczony życiem oryginał - idealnie gdyby nigdy nie był naprawiany bo wiadomo co serwisy na ogół pakują do środka... tanie części :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: LSD » śr sie 06, 2014 10:45 pm

LSD pisze:Dzieki za rady, ale przeczytaj moje posty od poczatku to będziesz wiedział ze juz to wszystko przerobiłem.

Poszukuje juz konkretnie:

Używany, oryginalny alternator Hitachi montowany w Oplach Vectra B i Astra II 1,7 z klima. Ta wersja ma 100A ( standardowe maja 70A) oraz napęd na klasyczny pasek klinowy "13".

Za pomoc w ujęciu w/w alternatora przewidziana nagroda :)21
Jak na razie to znalazłem takie nowe, prosto z ASO OPLA za około 1000 zł. Siem zastanawiam czy chcę dać tyle za alternator :-?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: janusz k160 » pt sie 08, 2014 1:58 pm

Ja mam z Hyundaia H1-vacu przełożone z nissana -110A -robi ,obsłuduje mi 2 aku :)2 Nie wiem tylko, czy są one takie same-ja mam patrola 2,8 TDi
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Elektryczna vakupompa czy da radę w Patrolu.

Post autor: Wowos » pt sie 08, 2014 2:41 pm

Pasuje w miejsce starego w miarę ludzko ? Jak mi mój klęknie to trzeba będzie zaszczepić....
y60 autobus, czerwony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość