Elektryczne napędy

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Tata Safari
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pt paź 17, 2014 12:05 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Elektryczne napędy

Post autor: Tata Safari » pt paź 17, 2014 12:14 pm

Witam, mam problem z moją terenówką czyli Tata Safari ;) "Mam" elektrycznie przełączane napędy. Niestety od jakiegoś roku nie działają i musze ręcznie przełączać wchodząc pod auto. Elektryk pare razy już to robił ale po tygodniu zawsze przestawało działać. Ma ktoś może pomysł jak by to przerobić na ręczne przełączanie z kabiny? Da się coś takiego wgl zrobić? Pewnie zaraz usłyszę żebym lepiej auto zmienił, ale o dziwo Safari daje rade nawet w ciężkim terenie ;)

zielu3
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 11:21 am
Lokalizacja: Orzeszyn

Re: Elektryczne napędy

Post autor: zielu3 » pt paź 17, 2014 1:22 pm

Oho :roll:
Vitka +4" + jakś tam mt i jakoś się jeździ

Tata Safari
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pt paź 17, 2014 12:05 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Elektryczne napędy

Post autor: Tata Safari » pt paź 17, 2014 1:32 pm

Może ktoś będzie bardziej kreatywniejszy?

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Elektryczne napędy

Post autor: Wojtek_W » pt paź 17, 2014 1:40 pm

Trudno sie to przelancza? Daleko?
Linki motocyklowe?
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Tata Safari
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pt paź 17, 2014 12:05 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Elektryczne napędy

Post autor: Tata Safari » pt paź 17, 2014 1:52 pm

Jest to mniej więcej na środku auta. Mnie nie sprawia to większego problemu, gorzej z moim tatą. Mam domek w górach i dosyć czesto tam jeździ. W jaki sposób linkami od motocykla? Wrzucę jutro foty jak to wygląda.

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Elektryczne napędy

Post autor: Wojtek_W » pt paź 17, 2014 1:55 pm

No nie mam pojecia jak to od spodu wygalda, ale jak sa jakies dzwignie do ktorej jest przyczepiony silniczek/serwo to nie powinno byc problemu linkami motocyklowymi tego zrobic.
Sa 2 dzwignie czy jedna ktora sie prawo-lewo/przod-tyl przelancza?
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Tata Safari
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pt paź 17, 2014 12:05 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Elektryczne napędy

Post autor: Tata Safari » pt paź 17, 2014 3:13 pm

Jest taki trojkatny bolec wystajacy ktory sie kreci prawo, lewo. Na to nachodzi silniczek elektryczny, ktory tym kreci. Aktualnie jest zdjety i krece dorobionym kluczem.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Elektryczne napędy

Post autor: jradek » pt paź 17, 2014 5:09 pm

Nie wiem co to jest trójkątny bolec, ale z tego co jestem sobie w stanie to wyobrazić to powinno pójść łatwo. Nie da się zrobić tej elektryki tak aby działała i się nie psuła? Może być jeszcze prościej.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Elektryczne napędy

Post autor: PiRoman » pt paź 17, 2014 6:26 pm

To serio tak? Nie wkręt Czesława jakiegoś...? :o
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Elektryczne napędy

Post autor: Wowos » pt paź 17, 2014 6:44 pm

Ja bym zmienił elektryka.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Elektryczne napędy

Post autor: jradek » pt paź 17, 2014 6:51 pm

W sumie to też to chciałem poradzic
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

flomaker
Posty: 498
Rejestracja: sob sie 07, 2010 2:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Elektryczne napędy

Post autor: flomaker » pt paź 17, 2014 9:49 pm

Wowos pisze:Ja bym zmienił elektryka.
Na RoboTurboAutomatyka? Jeździłby sobie załączać napędy na oscyloskop.

Jak nie wiadomo co tam się psuje, czyli,że zasilenie prądem silniczka elektrycznego psuje się co tydzień; jak nie wiadomo jak zrobić na linkę motocyklową, to może na linkę rowerową? Działanie hamulców, czy przeżutek w rowerze, to już chyba każdy księgowy, czy inny psi stylista ogarnia.
Blazer 99'

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Elektryczne napędy

Post autor: jarekstryszawa » pt paź 17, 2014 9:55 pm

Chyba zima idzie :)21
Na elektrodzie se akurat teraz czytam taki temat dotyczący DEAWOO TICO:

Witam od pewnego czasu nie daje mi to spokoju, a mianowicie:

1. Chciałbym założyć większe koła czyli 155/80/12R na tą felgę od 135/80/12R
bo standardowo jest 135/80/12R,
Zaś producent pozwala na 155/70/12R, zdaję sobie sprawę że średnica powiększy
się o około 32mm, czyli podwodzie/prześwit zwiększy się o około 16mm.

2. Zwiększyć sprężyny z przodu i z tyłu o parę centymetrów, zachowując
fabryczne amortyzatory/tłumiki.
Czyli sprężyny od Matiza są podobno dłuższe od Tico i tak chciałbym zrobić
z tyłu i z przodu, pozostawiając kolumnę MacPhersona fabryczne tylko
sprężyny dłuższe.

3. No i czy jest możliwość zrobienia/dołożenia tylnego napędu dołączanego?
Nawet jakby silnikiem elektrycznym wspomagająco zespolić z tylnym mostem.
Bo miejsca na wał jest, most tylny się znajdzie.
Tylko jak się to podpiąć do skrzyni z lewarkiem/dźwignią/włącznikiem?
Nad tym myślę ciągle.


A-Jak się to będzie miało do prędkości wskazań licznika a rzeczywista jazda?
B-Jak to będzie z zakrętem/przechylaniem się autka?
C-Jak to się ma z prędkością podróżowania?
D-W zimie opony wąskie czy szerokie lepsze?
Bo nieraz roztopy dają w kość z wąską oponą...

Bo na Subaru Justy 4AWD mnie nie stać bo za drogi, dużo pali i duże OC ma.
A do Tico się przywiązałem, fajne autko.

:)21
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Elektryczne napędy

Post autor: Wowos » pt paź 17, 2014 10:01 pm

flomaker pisze: Na RoboTurboAutomatyka? Jeździłby sobie załączać napędy na oscyloskop.

Jak nie wiadomo co tam się psuje, czyli,że zasilenie prądem silniczka elektrycznego psuje się co tydzień; jak nie wiadomo jak zrobić na linkę motocyklową, to może na linkę rowerową? Działanie hamulców, czy przeżutek w rowerze, to już chyba każdy księgowy, czy inny psi stylista ogarnia.
W dobie dopłat do nowych działalności wypływa masa dekli, co to siebie nazywają elektrykami/mechanikami, bo umieją polutować kabelki, czy wymienić klocki. A pojedź do takiego z mniej typową usterką, albo (o zgrozo) autem mniej typowym od passata, to już jest jojczenie i doktoryzowanie się kosztem klienta. Albo standardowe - "Panie tu jest wszystko w porządku, bo mi komputer nic nie pokazał" :)9 :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Elektryczne napędy

Post autor: vandall_jr » pt paź 17, 2014 10:44 pm

Tata Safari pisze:Jest taki trojkatny bolec wystajacy ktory sie kreci prawo, lewo. Na to nachodzi silniczek elektryczny, ktory tym kreci. Aktualnie jest zdjety i krece dorobionym kluczem.
Taki układ załączania jest popularny w układach firmy BORGWARNER. MUSSO/MERCEDES na rynki USA (egzotyk)
Jak Ci to padło to pewno moduł (pod siedzeniem kierowcy) spruł się jak gacie i nie trybi,
Metoda naprawy :
1. Nowy mod ok 1400 chyba
2. kółko stalowe fi 60 z wyfrezowanym owym trójkątem oraz cięgło do załączania z kabiny.

Opcja 2 :wink:
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Tata Safari
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pt paź 17, 2014 12:05 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Elektryczne napędy

Post autor: Tata Safari » sob paź 18, 2014 11:20 am

Powiem tak. Probowalem robic to na wlasna reke. Dawalem dwa moduly i nic, trzy nowe silniczki i nic. Ominolem caly system i zrobilem na zwykly przelacznik i po jakims czasie sie zawieszal i przestawal dzialac. Elektryka w tym samochodzie to masakra.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Elektryczne napędy

Post autor: vandall_jr » sob paź 18, 2014 11:36 am

Połącz to mechanicznie (cięgna). Skoro mechaniczne przełączanie działa zastosuj rozwiązanie mechaniczne.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Tata Safari
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pt paź 17, 2014 12:05 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Elektryczne napędy

Post autor: Tata Safari » sob paź 18, 2014 12:49 pm

Tak wlasnie chcial bym to zrobic. Ale to nie jest zadna dzwigienka i linka rowerowa tu nic nie zdziala

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Elektryczne napędy

Post autor: vandall_jr » sob paź 18, 2014 12:57 pm

Jaki to ma zakres ruchu w stopniach 180-250??
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Elektryczne napędy

Post autor: vandall_jr » sob paź 18, 2014 1:20 pm

:wink:

Obrazek
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Tata Safari
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pt paź 17, 2014 12:05 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Elektryczne napędy

Post autor: Tata Safari » sob paź 18, 2014 2:11 pm

Tylko ja chce je przelaczac nie wchodzac pod auto czyli to nie zda egzaminu. Zakres jest taki: jesli chce naped 4x4 krece 90º, jesli chce 4x4 z reduktorem nastepne 90º, a jesli z powrotem 2x4 to w druga strone o 180º

Tata Safari
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pt paź 17, 2014 12:05 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Elektryczne napędy

Post autor: Tata Safari » sob paź 18, 2014 3:17 pm

http://zapisz.net/images/304_20141018_160554.jpg
http://zapisz.net/images/374_20141018_160619.jpg

Tak to wyglada. Jest troche inaczej jak mowilem. Zeby włączyć 4x4 z reduktorem to trzeba zrobic 180º. Widac z reszta na zdjeciu wszystko ;)

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Elektryczne napędy

Post autor: vandall_jr » sob paź 18, 2014 3:51 pm

Czyli można założyć, że z pozycji 2h do 4L musisz wykonać obrót o 180 stopni tak ?? pokonując po drodze pozycję 4h.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Tata Safari
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pt paź 17, 2014 12:05 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Elektryczne napędy

Post autor: Tata Safari » sob paź 18, 2014 4:08 pm

Musze pokonac 270º. 90º do 4h + 180º do 4l

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Elektryczne napędy

Post autor: jradek » sob paź 18, 2014 4:11 pm

Jeżeli sam siłownik reaguje poprawnie na prąd, to próbował bym go jednak zostawić i najwyżej dorobić nową instalację. Są jakieś serwisy Tata w Polsce?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości