pozdrawiam

Moderator: Marcin-Kraków
Mylisz się mozna podpiąć pod obrysowki ale muszą posiadać dodatkowe światełka np Wesemy i rozstawione jak najszerzej prawie na obrysie syfapavvel pisze:zawsze mozna tlumaczyc ze to swiatla postojowe a o ich przepisy nie precyzuja jak sie nie myle
A co Ci da zamontowanie dalekosiężnych załączanych osobno na zderzakumdeja pisze:Ja bym wolał żeby się je - tj dalekosiężne dało załączyć same - możliwe to w ogóle??
Myśle zamontowac 2 na zderzaku przednim
W tym przypadku to takie cuś co zapobiegnie zapalaniu się zwykłych świateł drogowych po włączeniu tych dodatkowych (włączniki 1 i 2)ap4x4 pisze:Dzięki , bardzo czytelny schemacik, ale mam pytanie dot. diody.
Dioda to znaczy :
- takie cuś co fajnie świeci![]()
- czy jakiś ''opornik''
W sumie masz racje - co do lamp na zderzaku. Akurat w przypływie amoku kupiłem na Allegro oryginalny włącznik halogenów do Vitary i chciałem se zapodać odrębne załączanie lamp. Myślałem na zderzaku dać halogeny ale mnie kumpel na dalekosiężna namawia. Na dachu na razie nic nie motam bo nie mam bagażnikajanusz k160 pisze:A co Ci da zamontowanie dalekosiężnych załączanych osobno na zderzakumdeja pisze:Ja bym wolał żeby się je - tj dalekosiężne dało załączyć same - możliwe to w ogóle??
Myśle zamontowac 2 na zderzaku przednimNa dachu - to rozumiem, przy wjeździe w wodę wieczorem czy w nocy to wyłączysz fabryczne, poczekasz aż klosze ostygną, załączysz dach i można przejechać bez strat w lampach
Jeżeli chcesz montować na zderzaku to zepnij je z nominałami fabrycznymi - ładnie wymiatają w nocy i nie musisz się martwić czy wyłączyłeś wszystko gdy nadjeżdża autko z przeciwnej strony. Kumpel zrobił tak jak piszesz i szybko zrezygnował właśnie z tego powodu. O ile się nie mylę to może być 4 lampy dalekosiężne warunek - mają być spięte razem i te dodatkowe nie mogą być wyżej od fabrycznych i zaczynać się w odl. większej niż 40 cm od krawędzi zderzaka. Przeszukaj forum, nawet link był do przepisów.
![]()
A na dachu to pamiętaj o osłonie tej choinki - bo gałęzie spustoszenie sieją
No, to początek masz niezły, teraz bagażnik przeprawowy.janusz k160 pisze:W sumie masz racje - co do lamp na zderzaku. Akurat w przypływie amoku kupiłem na Allegro oryginalny włącznik halogenów do Vitary i chciałem se zapodać odrębne załączanie lamp. Myślałem na zderzaku dać halogeny ale mnie kumpel na dalekosiężna namawia. Na dachu na razie nic nie motam bo nie mam bagażnika
No, to początek masz niezły, teraz bagażnik przeprawowy.janusz k160 pisze:W sumie masz racje - co do lamp na zderzaku. Akurat w przypływie amoku kupiłem na Allegro oryginalny włącznik halogenów do Vitary i chciałem se zapodać odrębne załączanie lamp. Myślałem na zderzaku dać halogeny ale mnie kumpel na dalekosiężna namawia. Na dachu na razie nic nie motam bo nie mam bagażnika
Popatrz na ten schemacik - w tym wypadku to już dym by Ci z przewodów poszedł. Zwarłeś na krótko "+" z "-". W każdym razie tak narysowałeś przekaźnik. Proponuje poprawić schemat, coby wyraźnie było które kabelki idą na cewkę a które na styki przekaźnika. W wykonaniu jak na rysunku to wygląda na przekaźnik przełączający pomiędzy trzema zaciskami (cewki narysowanej brak). Wybacz że wytykam, ale to moje zboczenie zawodowe.Marcin-Kraków pisze:Kiedys popelnilem taki mini schemacik. Moze sie przyda.
W calosci chodzilo o to aby mozna zalaczyc co sie chce i kiedy chce niezaleznymi wlacznikami i zeby do przelaczeniu innych niejako sprzegnac poszczegolne swiatla z blenda.
Czepiasz sieNiva'94 pisze: Popatrz na ten schemacik - w tym wypadku to już dym by Ci z przewodów poszedł. Zwarłeś na krótko "+" z "-". W każdym razie tak narysowałeś przekaźnik. Proponuje poprawić schemat, coby wyraźnie było które kabelki idą na cewkę a które na styki przekaźnika. W wykonaniu jak na rysunku to wygląda na przekaźnik przełączający pomiędzy trzema zaciskami (cewki narysowanej brak). Wybacz że wytykam, ale to moje zboczenie zawodowe.
Wole dwa osobne. W jedbym miejscu w aucie robie "spinanie" swiatel z blenda i zapominam o przelaczaniu na przeglady rej. W zupelnie innym bardziej podrecznym mam osobne zalaczanie, moze byc nawet bez zasiwieconych postojowej jak by troszke zmienic rysuneczek.Niva'94 pisze: Poza tym zamiast wyłącznika 1, 2 oraz diody proponuje wstawić typowy przełącznik "I-0-II", taki jak na przykład do przełączania beznzyna - zero - gaz. 50 groszy kosztuje i jest dostępny w każdym sklepie elektronicznym.
Co mnie obchodzi ile pobiera cewka przekaznika a i ile dioda? Dioda na dzialac na zaporowej charakterystyce. Ma blokaowac nie pobierac. Pozatym jak poprosisz o diode prostownicza i powiesz co ma robic i przy jakich napieciach dam glowe ze koles z elektronicznego da odpowiednia. Taka maciupka jak do zasilacza 5 VNiva'94 pisze: Jak już dioda, to prostownicza na napięcie wsteczne minimum 50V, bo na mniejsze się nie produkuje. Dioda powinna być na prąd co najmniej 1A, na przykład BYP-401/50 (krajowa) lub 1N4001 (zachodnia). Dioda LED nie wyrobi, bo prąd maksymalny typowych LED-ów nie przekracza 30mA, a cewka przekaźnika w zależności od typu pobiera od 100mA do nawet 500mA.
Marcin-Kraków pisze: zaroweczki, oporniczki czy co tam kto chce
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość