masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?
Moderator: Marcin-Kraków
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » sob maja 24, 2003 3:57 pm
Zakładam takowy do chłodnicy uaza, ma załączyć jednocześnie dwa wentylatory polonezowskie. Czy wytrzyma to zwykły przekaźnik wentylatora od poloneza ?
-
kcuf
- jestem tu nowy...

- Posty: 68
- Rejestracja: czw maja 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: skierniewice
Post
autor: kcuf » sob maja 24, 2003 10:24 pm
mowisz o tym wlaczniku na temperature czy przekazniku
zapodaj moze jakis przekaznik do 30A
a wtedy mozesz 5 podlaczyc
albo od auta co ma 2 wiatraki - i tak przerabiasz
Paweł Urbanek
Liberty Renegade 2005
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » sob maja 24, 2003 11:27 pm
O przekaźniku.A ile amperów ma polonezowski ?bo nie mam pod ręką.
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » pn maja 26, 2003 8:09 am
polonezowskie mógł byś założyć dwa równolegle i będzie chodzić........ile mają amperów nie pamiętam ale są "średnio" wytrzymałe - nieraz w sklepach motoryzacyjnych idzie kupić przekaźniki do VW z dwiema szerokimi nóżkami - mają 30 czy 40 amper - taki jeden spokojnie wystarczy......
-
Darek

- Posty: 1999
- Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Post
autor: Darek » pn maja 26, 2003 10:15 am
ja mam wentylator od VW diesla i to jest dość silnik i załancza go przekażnik od poldka i puki co wytrzymuje. Podstawka do przekażnika jest taka sama więc można w razie niesprawdzenia się polonezoskiego wstawić bosha
Gazy 69
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » pn maja 26, 2003 10:45 am
podstawa jest pasująca ale wyprowadzenia w niektórych polskich przekaźnikach są w róznych miejscach, ale to akurat nie problem.
pilmar chce dwa podłączyć i jak na jeden polonezowski to troche za duże obciążenie....
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » wt maja 27, 2003 3:02 pm
Dzięki za rady. Podłączę jeden polonezowski (na razie),oprócz tego równoległy włącznik z kabiny,zastaniawiam się jeszcze nad kontrolką załączenia wentylatorów.
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » wt maja 27, 2003 7:26 pm
A propo termowłączników czy są takowe w przedziale załanczania 80-85° C
LJ 70
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » wt maja 27, 2003 8:05 pm
Standard poloneza z jednym wiatrakiem to; 90 włącza a 80 wyłącza.Były chyba jakieś włoskie 88/78 i 93/83. W caro plus z dwoma śmigłami są prawdopodobnie dwa, jaden cieplejszy,drugi chłodniejszy,ale nie znam wartości.
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » śr maja 28, 2003 8:13 am
Mag69 pisze:A propo termowłączników czy są takowe w przedziale załanczania 80-85° C
co.....do diesla mb ?
ciężko......polonez, vw - około 90.......ale nie przejmuj się - wystarczy, a jak chcesz wcześniej to sobie dodatkowo klawisz zainstaluj do wentylatora
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » śr maja 28, 2003 12:26 pm
banan pisze:Mag69 pisze:A propo termowłączników czy są takowe w przedziale załanczania 80-85° C
co.....do diesla mb ?
ciężko......polonez, vw - około 90.......ale nie przejmuj się - wystarczy, a jak chcesz wcześniej to sobie dodatkowo klawisz zainstaluj do wentylatora
Ano do mb ,szalter to ja już mam ale z czujnikiem byłoby wygodniej

LJ 70
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » śr maja 28, 2003 12:37 pm
nie ma wygodnie

-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » czw maja 29, 2003 8:19 am
Mag69 pisze:A propo termowłączników czy są takowe w przedziale załanczania 80-85° C
dziś podejrzałem - Iveco turbo daily - 87 stopni i jest montowany w takim króćcu na środku weża od chłodnicy (można cały króciec z czujnikiem przełożyć) i jest duży, może bez przekaźnika latać.
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » pt sie 01, 2003 9:33 pm
pilmar pisze:Zakładam takowy do chłodnicy uaza, ma załączyć jednocześnie dwa wentylatory polonezowskie. Czy wytrzyma to zwykły przekaźnik wentylatora od poloneza ?
a tak mi się przypomniało...
jakby ktoś był zainteresowany, to:
wytrzyma,
oprócz tego przekaźnika, tak na wszelki wypadek, założyłem równolegle włącznik "0-1" chyba 40A. Dołożyłem kontrolkę 2W załączenia wentylatorów.
Działa celujaco.
-
MACIEK27

- Posty: 2239
- Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: MACIEK27 » wt lut 24, 2004 9:02 pm
Mam pytanko:
Założyłem w miejsce wiskozy wentylator elektryczny od VW golf IV, bardzo duzy, na dodatkowym przełaczniku i jak go właczam to na wolnych obrotach swiatała przygasaja

na woltomierzu spada z 14,2 do około 12,8, na wyzszych tego nie ma

.
Czy ktos sie orientyjee jaki pobor ma taki wentylator i czy przy :swiatlach, ogrzewaniu i wentylatorze moze byc ze alternator nie wyrobi

był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
-
bojach

- Posty: 730
- Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
- Lokalizacja: rumia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bojach » wt lut 24, 2004 9:25 pm
przyjedz to pomierzymy , pewnie masa , a zasilanie bezpośrednio z aku brać przez przekażnik i bezpiecznik .
pozdrawiam Marek
offpoje team
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » śr lut 25, 2004 9:07 am
dokładnie...zalicho instalacje zrobiłeś....
-
MACIEK27

- Posty: 2239
- Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: MACIEK27 » sob lut 28, 2004 1:44 pm
mozliwe w niedziele bede badał

był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
-
benek

- Posty: 637
- Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
- Lokalizacja: Komorów
Post
autor: benek » wt mar 09, 2004 3:27 pm
A gdzie założyłeś czujnik temperatury- na rurze. I od czego go wziąłeś
-
czklott
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: sob lut 28, 2004 2:00 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czklott » wt mar 09, 2004 3:52 pm
MACIEK27 pisze:Mam pytanko:
Założyłem w miejsce wiskozy wentylator elektryczny od VW golf IV, bardzo duzy, na dodatkowym przełaczniku i jak go właczam to na wolnych obrotach swiatała przygasaja

na woltomierzu spada z 14,2 do około 12,8, na wyzszych tego nie ma

.
Czy ktos sie orientyjee jaki pobor ma taki wentylator i czy przy :swiatlach, ogrzewaniu i wentylatorze moze byc ze alternator nie wyrobi

Zrob tak:
1. Wysokie obroty
a/ wlacz wentylator
b/ wlacz swiatla
jesli napiecie>12V wlacz ogrzewanie
jesli napiecie>12V powoli zmniejszaj obroty obserwujac napiecie.
Do napiecia okolo 10,5V nic sie nie boj. Powoli rozladowuje sie akumulator.
2. Niskie obroty - podobnie jak wyzej, ale trzeba brac pod uwage wnioski z pkt 1.
Pzdr
Czeslaw
-
MACIEK27

- Posty: 2239
- Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: MACIEK27 » wt mar 09, 2004 6:21 pm
1.Czujnik jest orginalny w chłodnicy.
2.Teoretycznie ponizej 12 V nie spada,
3.POwoli rozładowuje akumulator -to nie jest pomyslne doznanie
4.akumulator 120 ah.
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
-
czklott
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: sob lut 28, 2004 2:00 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czklott » śr mar 10, 2004 11:29 am
MACIEK27 pisze:1.Czujnik jest orginalny w chłodnicy.
2.Teoretycznie ponizej 12 V nie spada,
3.POwoli rozładowuje akumulator -to nie jest pomyslne doznanie
4.akumulator 120 ah.
To musisz zamontowac wiekszy alternator.
Czeslaw
-
MACIEK27

- Posty: 2239
- Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: MACIEK27 » śr mar 10, 2004 4:10 pm
a czy jest mozliwe dołożenie drugiego - chodzi mi o elektryke

5
Mocowanie to nie problem, ale z pradami

5

był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
-
benek

- Posty: 637
- Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
- Lokalizacja: Komorów
Post
autor: benek » pt mar 12, 2004 12:35 pm
Ja też założyłem wentylator elektryczny i też światła przygasają ale napięcie po chwili wraca i ogólnie spada o ok 0,2V.
-
czklott
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: sob lut 28, 2004 2:00 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czklott » pt mar 12, 2004 1:09 pm
MACIEK27 pisze:a czy jest mozliwe dołożenie drugiego - chodzi mi o elektryke

5
Mocowanie to nie problem, ale z pradami

5

Nie bardzo to widze. Co bys nie zrobil kazdy bedzie pracowal na innej charakterystyce U/I/Obr.
Nie spotkalem sie z rownoleglym laczeniem alternatorow.
Pzdr
Czeslaw
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość