Termowyłącznik chłodnicy

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Termowyłącznik chłodnicy

Post autor: pilmar » sob maja 24, 2003 3:57 pm

Zakładam takowy do chłodnicy uaza, ma załączyć jednocześnie dwa wentylatory polonezowskie. Czy wytrzyma to zwykły przekaźnik wentylatora od poloneza ?

kcuf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw maja 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skierniewice

Post autor: kcuf » sob maja 24, 2003 10:24 pm

mowisz o tym wlaczniku na temperature czy przekazniku
zapodaj moze jakis przekaznik do 30A
a wtedy mozesz 5 podlaczyc
albo od auta co ma 2 wiatraki - i tak przerabiasz
Paweł Urbanek
Liberty Renegade 2005

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » sob maja 24, 2003 11:27 pm

O przekaźniku.A ile amperów ma polonezowski ?bo nie mam pod ręką.

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn maja 26, 2003 8:09 am

polonezowskie mógł byś założyć dwa równolegle i będzie chodzić........ile mają amperów nie pamiętam ale są "średnio" wytrzymałe - nieraz w sklepach motoryzacyjnych idzie kupić przekaźniki do VW z dwiema szerokimi nóżkami - mają 30 czy 40 amper - taki jeden spokojnie wystarczy......

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pn maja 26, 2003 10:15 am

ja mam wentylator od VW diesla i to jest dość silnik i załancza go przekażnik od poldka i puki co wytrzymuje. Podstawka do przekażnika jest taka sama więc można w razie niesprawdzenia się polonezoskiego wstawić bosha
Gazy 69

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn maja 26, 2003 10:45 am

podstawa jest pasująca ale wyprowadzenia w niektórych polskich przekaźnikach są w róznych miejscach, ale to akurat nie problem.
pilmar chce dwa podłączyć i jak na jeden polonezowski to troche za duże obciążenie....

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » wt maja 27, 2003 3:02 pm

Dzięki za rady. Podłączę jeden polonezowski (na razie),oprócz tego równoległy włącznik z kabiny,zastaniawiam się jeszcze nad kontrolką załączenia wentylatorów.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt maja 27, 2003 7:26 pm

A propo termowłączników czy są takowe w przedziale załanczania 80-85° C
LJ 70

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » wt maja 27, 2003 8:05 pm

Standard poloneza z jednym wiatrakiem to; 90 włącza a 80 wyłącza.Były chyba jakieś włoskie 88/78 i 93/83. W caro plus z dwoma śmigłami są prawdopodobnie dwa, jaden cieplejszy,drugi chłodniejszy,ale nie znam wartości.

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr maja 28, 2003 8:13 am

Mag69 pisze:A propo termowłączników czy są takowe w przedziale załanczania 80-85° C
co.....do diesla mb ?
ciężko......polonez, vw - około 90.......ale nie przejmuj się - wystarczy, a jak chcesz wcześniej to sobie dodatkowo klawisz zainstaluj do wentylatora

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr maja 28, 2003 12:26 pm

banan pisze:
Mag69 pisze:A propo termowłączników czy są takowe w przedziale załanczania 80-85° C
co.....do diesla mb ?
ciężko......polonez, vw - około 90.......ale nie przejmuj się - wystarczy, a jak chcesz wcześniej to sobie dodatkowo klawisz zainstaluj do wentylatora
Ano do mb ,szalter to ja już mam ale z czujnikiem byłoby wygodniej :lol:
LJ 70

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr maja 28, 2003 12:37 pm

nie ma wygodnie :)21

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw maja 29, 2003 8:19 am

Mag69 pisze:A propo termowłączników czy są takowe w przedziale załanczania 80-85° C
dziś podejrzałem - Iveco turbo daily - 87 stopni i jest montowany w takim króćcu na środku weża od chłodnicy (można cały króciec z czujnikiem przełożyć) i jest duży, może bez przekaźnika latać.

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: Termowyłącznik chłodnicy

Post autor: pilmar » pt sie 01, 2003 9:33 pm

pilmar pisze:Zakładam takowy do chłodnicy uaza, ma załączyć jednocześnie dwa wentylatory polonezowskie. Czy wytrzyma to zwykły przekaźnik wentylatora od poloneza ?

a tak mi się przypomniało...
jakby ktoś był zainteresowany, to:
wytrzyma,
oprócz tego przekaźnika, tak na wszelki wypadek, założyłem równolegle włącznik "0-1" chyba 40A. Dołożyłem kontrolkę 2W załączenia wentylatorów.
Działa celujaco.

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » wt lut 24, 2004 9:02 pm

Mam pytanko:
Założyłem w miejsce wiskozy wentylator elektryczny od VW golf IV, bardzo duzy, na dodatkowym przełaczniku i jak go właczam to na wolnych obrotach swiatała przygasaja :o na woltomierzu spada z 14,2 do około 12,8, na wyzszych tego nie ma :) .
Czy ktos sie orientyjee jaki pobor ma taki wentylator i czy przy :swiatlach, ogrzewaniu i wentylatorze moze byc ze alternator nie wyrobi :cry:
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » wt lut 24, 2004 9:25 pm

przyjedz to pomierzymy , pewnie masa , a zasilanie bezpośrednio z aku brać przez przekażnik i bezpiecznik .
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr lut 25, 2004 9:07 am

dokładnie...zalicho instalacje zrobiłeś....

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » sob lut 28, 2004 1:44 pm

mozliwe w niedziele bede badał :lol:
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » wt mar 09, 2004 3:27 pm

A gdzie założyłeś czujnik temperatury- na rurze. I od czego go wziąłeś

czklott
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob lut 28, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: czklott » wt mar 09, 2004 3:52 pm

MACIEK27 pisze:Mam pytanko:
Założyłem w miejsce wiskozy wentylator elektryczny od VW golf IV, bardzo duzy, na dodatkowym przełaczniku i jak go właczam to na wolnych obrotach swiatała przygasaja :o na woltomierzu spada z 14,2 do około 12,8, na wyzszych tego nie ma :) .
Czy ktos sie orientyjee jaki pobor ma taki wentylator i czy przy :swiatlach, ogrzewaniu i wentylatorze moze byc ze alternator nie wyrobi :cry:
Zrob tak:
1. Wysokie obroty
a/ wlacz wentylator
b/ wlacz swiatla
jesli napiecie>12V wlacz ogrzewanie
jesli napiecie>12V powoli zmniejszaj obroty obserwujac napiecie.
Do napiecia okolo 10,5V nic sie nie boj. Powoli rozladowuje sie akumulator.

2. Niskie obroty - podobnie jak wyzej, ale trzeba brac pod uwage wnioski z pkt 1.

Pzdr

Czeslaw

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » wt mar 09, 2004 6:21 pm

1.Czujnik jest orginalny w chłodnicy. :D
2.Teoretycznie ponizej 12 V nie spada, :o
3.POwoli rozładowuje akumulator -to nie jest pomyslne doznanie :cry:
4.akumulator 120 ah.
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

czklott
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob lut 28, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: czklott » śr mar 10, 2004 11:29 am

MACIEK27 pisze:1.Czujnik jest orginalny w chłodnicy. :D
2.Teoretycznie ponizej 12 V nie spada, :o
3.POwoli rozładowuje akumulator -to nie jest pomyslne doznanie :cry:
4.akumulator 120 ah.

To musisz zamontowac wiekszy alternator.

Czeslaw

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » śr mar 10, 2004 4:10 pm

a czy jest mozliwe dołożenie drugiego - chodzi mi o elektryke :)5
Mocowanie to nie problem, ale z pradami :)5 :o
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » pt mar 12, 2004 12:35 pm

Ja też założyłem wentylator elektryczny i też światła przygasają ale napięcie po chwili wraca i ogólnie spada o ok 0,2V.

czklott
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob lut 28, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: czklott » pt mar 12, 2004 1:09 pm

MACIEK27 pisze:a czy jest mozliwe dołożenie drugiego - chodzi mi o elektryke :)5
Mocowanie to nie problem, ale z pradami :)5 :o
Nie bardzo to widze. Co bys nie zrobil kazdy bedzie pracowal na innej charakterystyce U/I/Obr.
Nie spotkalem sie z rownoleglym laczeniem alternatorow.

Pzdr

Czeslaw

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość