alternator - czyzyby do roboty?

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

alternator - czyzyby do roboty?

Post autor: czarny bielsko » sob mar 04, 2006 2:52 pm

Ehh... misiek jezdzi jak oszalaly, ale mam problem na niskich obrotach jak stoje gdzies na swiatlach jak juz sie zagrzeje silniczek. otoz standaardowo ma 500 obr/min a u mnie jest roznie bo czasami spadaja do 350/400 obr/min. No i w zwiazku z tym mam pytanie: czy alternator wymaga naprawy, czy jeszcze mozna poczekac, ale jego dni sa policzone? czy moze przyczyny szukac gdzies indziej? no i jakie sa koszta takiej imprezy? no i ewentualnie gdzie mozna to w okolicach krakowa czy bielska zrobic. Za wszelkie info z gory dzieki :)2
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » sob mar 04, 2006 4:35 pm

alternator zaczyna dobrze ładować od około 1200-1500obr w góre
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » sob mar 04, 2006 4:49 pm

spadają obroty silnika po zagrzaniu? :roll: to co do tego ma alternator? a co z ładowaniem? jeśli świruje i uzależnia się od obrotów to regulator napięcia-nie wiem jak u ciebie wygląda...cały szczotkotrzymacz czy jak. Kosz to 30-70 zł w zależności od firmy-wymiana 15 minut
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: alternator - czyzyby do roboty?

Post autor: Marcin-Kraków » sob mar 04, 2006 7:30 pm

czarny bielsko pisze:ewentualnie gdzie mozna to w okolicach krakowa czy bielska zrobic. Za wszelkie info z gory dzieki :)2
W Krakowie to moge podac na prv gdzie jechac i gdzie nie jechac. Ostatnio kolega Peepuck walczyl z altkiem i miel niemile doswiadczenia w jednej z firm. Dopiero drugi zaklad zrobil. Pierwszy naciagnal go tylko na kase.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » sob mar 04, 2006 7:32 pm

na elektryce sie nie znam, dlatego sie pytam, co moze byc przyczyna...
z obrotami jest tak: silnik jest zagrzany i np stoje sobie gdzies z wlaczonym silnikiem i nie dotykam wogole pedalu gazu. Silnik chodzi ale w taki sposob: ma 500 obrotow, 2 sek pozniej spada do 400, wraca do 500 po 2 sek i znowu spada do 350, potem znowu wchodzi na 450 itd... potem spada i znowu wchodzi na obroty itd... i wlasnie nie wiedzialem gdzie szukac przyczyny :roll: mozliwe, ze szczotki juz szlag trafia. W kazdym razie podjade gdzies na warsztat sprawdzic.
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob mar 04, 2006 7:36 pm

A nie jest to jakis pad silniczka krokowego ? Moze takowy jest w tym Twoim wynalazku ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » sob mar 04, 2006 7:41 pm

Marcin tego to juz nie wiem... w kazdym razie 1 jestem pewien, ze to cos z elektyryka...
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » ndz mar 05, 2006 5:05 pm

Ja też bym szukał przyczyny w silniczku krokowym [jak twoja fura ma taki] Alternator,nawet szwankujący nie wpływa tak na obroty-no chyba ,że padł mu regulator,podaje za duże napięcie,przez co wzrasta opór altrnatora. Włącz światła lub nawiew dodając gazu sprawdz czy obroty dmuchawy się zwiększają z obrotami silnika lub jasność świateł,-tak to regulator-może przy tym piszczeć pasek-duży opór,ale uważaj jak masz komputer,bo może go spalić. Lepiej na niskich obrotach woltomierzem.
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Tbanderas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 11:33 am
Lokalizacja: Oświęcim-Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Tbanderas » ndz mar 05, 2006 11:11 pm

w bestwinie jest dory warsztat elektromechaniczny jak jedziesz z bestwiny na brzeszcze po lewej stronie
scorpion racing najbardziej śmieciowe zawieszenie na jakim jeździłem

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » pn mar 06, 2006 10:34 pm

Tbanderas pisze:w bestwinie jest dory warsztat elektromechaniczny jak jedziesz z bestwiny na brzeszcze po lewej stronie
dzieki :)2 wezme go pod uwage jak bede w okolicach :)2
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Bosman
Posty: 513
Rejestracja: pn sty 30, 2006 12:34 am
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: Bosman » pn mar 06, 2006 11:00 pm

To na pewno nie jest wina alernatora.

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » wt mar 07, 2006 12:32 pm

Bosman pisze:To na pewno nie jest wina alernatora.
w takim razie co bys radzil sprawdzic?
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » wt mar 07, 2006 1:06 pm

a co z sądą lambda ??
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » wt mar 07, 2006 4:22 pm

sonde wymienialem juz 3 miesiace temu, bo zdazyla pasc po wypadzie do Zakopca :lol:
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Tbanderas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 11:33 am
Lokalizacja: Oświęcim-Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Tbanderas » wt mar 07, 2006 5:29 pm

jaki to silnik benzyna czy diesel??który rocznik ?? jak benzyna to sprawdź szczelnośc układu dolotowego to może być uszczelka kolektora dolotowego. mieszanka zrobi sie za uboga i obroty zaczną wariować jeśli nie to to jeszcze sonda lambda i silnik krokowy bo on moduluje wolne obroty.jeśli to diesel to mógł paść regulator obrotów w pompie
scorpion racing najbardziej śmieciowe zawieszenie na jakim jeździłem

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » wt mar 07, 2006 8:21 pm

silnik benzyna 1.8 MPI. Rok produkcji 2003.
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr mar 08, 2006 4:34 am

A sprawdzales sygnal z sondy? Moze cos pomieszales z kablami przy okazji wymiany.

ps. czy sonda juz padla? jak na rocznik to powinna jeszcze dlugo pojezdzic; wymiana po ~100k km
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » śr mar 08, 2006 10:40 am

sonde zakladali na serwisie - jeszcze na stara gwarancja byla...

a wymieniona sonda padla po jakis 33 tys km...
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr mar 08, 2006 12:07 pm

Jezeli zmianiali ci w serwisie i to w dodatku ASO to tymbardziej powinienes sprawdzic czy wszystko jest zrobione poprawnie!! ;-) :D
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » śr mar 22, 2006 9:12 pm

dziś doczytałem,że podobne jawy są gdy szwankuja hamulce,które mają podciśnienie z kolektora i wted- dojeżdżając do śwateł możesz mieć problemy z niskimi obrotami...

ale chyba już naprawiłeś [?] :roll:
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » pt mar 24, 2006 10:00 pm

dziczek pisze:dziś doczytałem,że podobne jawy są gdy szwankuja hamulce,które mają podciśnienie z kolektora i wted- dojeżdżając do śwateł możesz mieć problemy z niskimi obrotami...
no to bedzie trzeba posprawdzac... bo jadac normalnie i wrzucajac na luz obroty nie spadaja ponizej 500, a hamujac spadaja, wiec chyba bede musial sprawdzic wszystko po kolei...
dziczek pisze:ale chyba już naprawiłeś [?] :roll:
jeszcze nie naprawilem :roll: na razie nie mam szelestow zeby zajechac do jakiego kolwiek warsztatu...
ile ewentualnie szelestow kosztuje zrobienie kolektora?
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » sob mar 25, 2006 9:35 pm

czarny bielsko pisze:
dziczek pisze:dziś doczytałem,że podobne jawy są gdy szwankuja hamulce,które mają podciśnienie z kolektora i wted- dojeżdżając do śwateł możesz mieć problemy z niskimi obrotami...
no to bedzie trzeba posprawdzac... bo jadac normalnie i wrzucajac na luz obroty nie spadaja ponizej 500, a hamujac spadaja, wiec chyba bede musial sprawdzic wszystko po kolei...
dziczek pisze:ale chyba już naprawiłeś [?] :roll:
jeszcze nie naprawilem :roll: na razie nie mam szelestow zeby zajechac do jakiego kolwiek warsztatu...
ile ewentualnie szelestow kosztuje zrobienie kolektora?
A benzyna na gazie? Jak tak, to sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Altka w spokoju zostaw. Może benzyna /gaz/nie teges? Może sonda padnięta lub do du.py podpięta / ale się zrymowało/
:lol: :roll:

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » sob mar 25, 2006 11:25 pm

janusz k160 pisze: A benzyna na gazie? Jak tak, to sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Altka w spokoju zostaw. Może benzyna /gaz/nie teges? Może sonda padnięta lub do du.py podpięta / ale się zrymowało/
:lol: :roll:
Wiec tak... instalacji gazowej nie mam, benzyna jest jaka jest, ale nie wydaje mi sie, ze to jest glowna przyczyna... otoz w grudniu padla mi sonda lambda jak wrocilem z Zakopca. Zajechalem do ASO i wymienili mi sonde, ale od tamtego czasu obroty warjuja... i tez mi sie wydaje ze podpieli ja do du.py... w kazdym razie za niedlugo bede musial zajechac gdzies posprawdzac co jest grane bo trzeba w koncu go sprzedac ;)
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość