
alternator - czyzyby do roboty?
Moderator: Marcin-Kraków
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
alternator - czyzyby do roboty?
Ehh... misiek jezdzi jak oszalaly, ale mam problem na niskich obrotach jak stoje gdzies na swiatlach jak juz sie zagrzeje silniczek. otoz standaardowo ma 500 obr/min a u mnie jest roznie bo czasami spadaja do 350/400 obr/min. No i w zwiazku z tym mam pytanie: czy alternator wymaga naprawy, czy jeszcze mozna poczekac, ale jego dni sa policzone? czy moze przyczyny szukac gdzies indziej? no i jakie sa koszta takiej imprezy? no i ewentualnie gdzie mozna to w okolicach krakowa czy bielska zrobic. Za wszelkie info z gory dzieki 

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
- dziczek
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
spadają obroty silnika po zagrzaniu?
to co do tego ma alternator? a co z ładowaniem? jeśli świruje i uzależnia się od obrotów to regulator napięcia-nie wiem jak u ciebie wygląda...cały szczotkotrzymacz czy jak. Kosz to 30-70 zł w zależności od firmy-wymiana 15 minut

Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: alternator - czyzyby do roboty?
W Krakowie to moge podac na prv gdzie jechac i gdzie nie jechac. Ostatnio kolega Peepuck walczyl z altkiem i miel niemile doswiadczenia w jednej z firm. Dopiero drugi zaklad zrobil. Pierwszy naciagnal go tylko na kase.czarny bielsko pisze:ewentualnie gdzie mozna to w okolicach krakowa czy bielska zrobic. Za wszelkie info z gory dzieki
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
na elektryce sie nie znam, dlatego sie pytam, co moze byc przyczyna...
z obrotami jest tak: silnik jest zagrzany i np stoje sobie gdzies z wlaczonym silnikiem i nie dotykam wogole pedalu gazu. Silnik chodzi ale w taki sposob: ma 500 obrotow, 2 sek pozniej spada do 400, wraca do 500 po 2 sek i znowu spada do 350, potem znowu wchodzi na 450 itd... potem spada i znowu wchodzi na obroty itd... i wlasnie nie wiedzialem gdzie szukac przyczyny
mozliwe, ze szczotki juz szlag trafia. W kazdym razie podjade gdzies na warsztat sprawdzic.
z obrotami jest tak: silnik jest zagrzany i np stoje sobie gdzies z wlaczonym silnikiem i nie dotykam wogole pedalu gazu. Silnik chodzi ale w taki sposob: ma 500 obrotow, 2 sek pozniej spada do 400, wraca do 500 po 2 sek i znowu spada do 350, potem znowu wchodzi na 450 itd... potem spada i znowu wchodzi na obroty itd... i wlasnie nie wiedzialem gdzie szukac przyczyny

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- dziczek
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Ja też bym szukał przyczyny w silniczku krokowym [jak twoja fura ma taki] Alternator,nawet szwankujący nie wpływa tak na obroty-no chyba ,że padł mu regulator,podaje za duże napięcie,przez co wzrasta opór altrnatora. Włącz światła lub nawiew dodając gazu sprawdz czy obroty dmuchawy się zwiększają z obrotami silnika lub jasność świateł,-tak to regulator-może przy tym piszczeć pasek-duży opór,ale uważaj jak masz komputer,bo może go spalić. Lepiej na niskich obrotach woltomierzem.
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 94
- Rejestracja: ndz lut 05, 2006 11:33 am
- Lokalizacja: Oświęcim-Katowice
- Kontaktowanie:
jaki to silnik benzyna czy diesel??który rocznik
jak benzyna to sprawdź szczelnośc układu dolotowego to może być uszczelka kolektora dolotowego. mieszanka zrobi sie za uboga i obroty zaczną wariować jeśli nie to to jeszcze sonda lambda i silnik krokowy bo on moduluje wolne obroty.jeśli to diesel to mógł paść regulator obrotów w pompie

scorpion racing najbardziej śmieciowe zawieszenie na jakim jeździłem
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
no to bedzie trzeba posprawdzac... bo jadac normalnie i wrzucajac na luz obroty nie spadaja ponizej 500, a hamujac spadaja, wiec chyba bede musial sprawdzic wszystko po kolei...dziczek pisze:dziś doczytałem,że podobne jawy są gdy szwankuja hamulce,które mają podciśnienie z kolektora i wted- dojeżdżając do śwateł możesz mieć problemy z niskimi obrotami...
jeszcze nie naprawilemdziczek pisze:ale chyba już naprawiłeś [?]

ile ewentualnie szelestow kosztuje zrobienie kolektora?
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
A benzyna na gazie? Jak tak, to sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Altka w spokoju zostaw. Może benzyna /gaz/nie teges? Może sonda padnięta lub do du.py podpięta / ale się zrymowało/czarny bielsko pisze:no to bedzie trzeba posprawdzac... bo jadac normalnie i wrzucajac na luz obroty nie spadaja ponizej 500, a hamujac spadaja, wiec chyba bede musial sprawdzic wszystko po kolei...dziczek pisze:dziś doczytałem,że podobne jawy są gdy szwankuja hamulce,które mają podciśnienie z kolektora i wted- dojeżdżając do śwateł możesz mieć problemy z niskimi obrotami...
jeszcze nie naprawilemdziczek pisze:ale chyba już naprawiłeś [?]na razie nie mam szelestow zeby zajechac do jakiego kolwiek warsztatu...
ile ewentualnie szelestow kosztuje zrobienie kolektora?


- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Wiec tak... instalacji gazowej nie mam, benzyna jest jaka jest, ale nie wydaje mi sie, ze to jest glowna przyczyna... otoz w grudniu padla mi sonda lambda jak wrocilem z Zakopca. Zajechalem do ASO i wymienili mi sonde, ale od tamtego czasu obroty warjuja... i tez mi sie wydaje ze podpieli ja do du.py... w kazdym razie za niedlugo bede musial zajechac gdzies posprawdzac co jest grane bo trzeba w koncu go sprzedacjanusz k160 pisze: A benzyna na gazie? Jak tak, to sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Altka w spokoju zostaw. Może benzyna /gaz/nie teges? Może sonda padnięta lub do du.py podpięta / ale się zrymowało/
![]()

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość