Strona 1 z 2
ABS
: ndz wrz 28, 2003 11:18 pm
autor: pancziki
Urwałem o gałęzie kabel od czujnika ABS w lewym kole. Da się to naprawić bo w serwisie powiedzieli że trzeba wymienić cały czujnik a w Polsce nie ma. Trzeba z Japonii wieźć

: pn wrz 29, 2003 6:42 am
autor: contik
zalezy jak urwałeś. Jak wystają kawałki kabelków to z bólem ale da sie to polutować. Z tego co pamiętam nie jest to łatwa sztuka bo przewody nie są z czystej miedzi, ale jest to mozliwe.
: pn wrz 29, 2003 7:41 am
autor: banan
jeśli z czujnika wystają dwa kable i gdy je zmierzysz i będzie pokazywał 500-1500 ohm to bez przeszkód - co do lutowania to nieraz trza się napocić - długo grzać i w kalafoni znurzać.....ale idzie....nowy czujnik nie jest konieczny....
: pn wrz 29, 2003 8:15 am
autor: BĄKU
A jak sie ten ABS sprawuje w terenie, nie opóźnia hamowania np. na dziurach lub jak koło troszkę podskakuje

5
: pn wrz 29, 2003 8:16 am
autor: czesław&jarząbek
: pn wrz 29, 2003 8:18 am
autor: BĄKU
czesław&jarząbek pisze:
co, biegunkę masz?
: pn wrz 29, 2003 9:08 am
autor: czesław&jarząbek
niee...dziwnie tak jakoś o tym abs gadasz...jakbyś se jaja robił abo cuś...

: pn wrz 29, 2003 9:10 am
autor: Mikołaj
Co się czepiasz, słyszałem że chce montować to u siebie

: pn wrz 29, 2003 9:11 am
autor: czesław&jarząbek
w enduro?
: pn wrz 29, 2003 9:13 am
autor: Mikołaj
Nie, z mondeo będzie do gaza przekładał

: pn wrz 29, 2003 9:16 am
autor: banan
fakt że jak jest ślisko i koło podskakuje to droga hamowania się wydłuża...
: pn wrz 29, 2003 9:37 am
autor: wrc
u mnie w patrolu abs po odlaczeniu stabilizatora (guziczkiem) sam sie wylanczal i dobrze jazda w terenie z tym cudem techniki jest do dupy
: pn wrz 29, 2003 10:15 am
autor: pancziki
Jak się zapierdzieli błotem to się pali kontrolka więc wnioskuje , że nie działa.
Ale takiej akcji jak Bąku sugeruje, nie robiłem. Powtórzę ,żeby niczego nie pomylić
1. Znaleźć fest dziurę
2. Wziąć rozbieg
3. Pełna pyta
4. Jak sztrucel wjedzie w dziurę hebel w podłoge
5. Obejrzeć miejsce skrupulatnie szukając poszlak działania abs
6. powtórzyć wszystko sztruclem bez ABS

: pn wrz 29, 2003 3:56 pm
autor: BĄKU
Wydaje mi się , że abs wydłuża hamowanie jeśli koła podskakują, teraz przed przejściami dla pieszych nalepiają jakieś poprzeczne niewielkie garby , które żle wpływają na układ hamowania przy abs-e, to zaobserwowałem w osobówce.
I jeszcze jedno jak się sprawuje w nowych wynalazkach układ kontroli trakcji. Widziałem nowa tojotkę na slikach w sowich i ładnie się zbierała na tym prekrambyjskim gnoju, czyli pewnie jak działa to dobrze a jak nie działa to pewnie pojedziesz bliżej niż dalej.

: pn wrz 29, 2003 5:07 pm
autor: banan
oczywiście, że abs wydłuża droge hamowania....w każdych warunkach...
kontrola trakcji też mądre....taki działa jak blokada dyfra - poprzez przyhamowanie luźnego koła - tylko u nie których działa lepiej u niektórych gorzej (producentów)
: pn wrz 29, 2003 5:46 pm
autor: pancziki
Czy wydłuża

5 Na pewno powoduje , że nie blokują się koła. Jest to przydatne na ostrych zjazdach gdzie reduktor i jedynka nie wystarcza. Gdyby Bąku miał ABS to kto wie .... może by dacha nie było

: pn wrz 29, 2003 6:58 pm
autor: czesław&jarząbek
BĄKU pisze:Wydaje mi się , że abs wydłuża hamowanie jeśli koła podskakują, teraz przed przejściami dla pieszych nalepiają jakieś poprzeczne niewielkie garby , które żle wpływają na układ hamowania przy abs-e, to zaobserwowałem w osobówce.
I jeszcze jedno jak się sprawuje w nowych wynalazkach układ kontroli trakcji. Widziałem nowa tojotkę na slikach w sowich i ładnie się zbierała na tym prekrambyjskim gnoju, czyli pewnie jak działa to dobrze a jak nie działa to pewnie pojedziesz bliżej niż dalej.

a tapczana nie widziałeś?
tapczan dopiero arogancko trakcje przenosi

: pn wrz 29, 2003 7:49 pm
autor: zbig
No i wraca temat ABS-u (był taki w zeszłym roku ale teraz nie mogę go odszukać..). Generalnie ideą ABS-u jest zapobiegnięcie blokowania się kół (truizm, wiem) a co za tym idzie (i przede wszystkim) umożliwienie kontroli nad hamowanym pojazdem. Efektu tego trudno przecenić jakkolwiek faktycznie hamowanie proste jest dłuższe (coś za coś). Ponieważ jeżdżę cały sezon na EMT-kach więc bardzo sobie chwalę jego działanie. W terenie dupa. Na miękkim, przy byle hamowaniu ABS uznaje poślizg i jadę, jadę, jadę... Akurat tutaj wolałbym proste hamowanie bez testu łosia. Dlatego zainstalowałem czerwony guzik. Hamulec do dechy, cztery koła ryją w piachu (tworząc wał przed sobą) i zatrzymuję się elegancko..

A komputer informuje mnie grzecznie, że ABS jest wyłączony z powodu..uszkodzenia..
Opinie takie były prezentowane w starym temacie ale teraz zweryfikowałem je organoleptycznie..
: pn wrz 29, 2003 9:40 pm
autor: BĄKU
Pisałem wyżej, że ABS to coś nie teges w terenie musi być, to u "małorolnych" objawy sraczki z lekką nutą dekadencji zawiewało, jednak wyszło na moje, ABS łatwo "wykiwiać" co da się zauwazyć już w osobówkach.

: pn wrz 29, 2003 9:48 pm
autor: zbig
BĄKU pisze:.. ABS łatwo "wykiwiać"..
Po prostu system testuje się automatycznie przy starcie. Jeżeli stwierdzi jakąkolwiek nieprawidłowość, to wyłącza ABS i informuje o tym na konsoli. Hamulce działają od tego momentu "samodzielnie" (logiczne i skuteczne).

: pn wrz 29, 2003 9:59 pm
autor: BĄKU
Ale jak przy starcie?, przecież o układ hamowania chodzi?

: pn wrz 29, 2003 10:11 pm
autor: zbig
BĄKU pisze:Ale jak przy starcie?, przecież o układ hamowania chodzi?

Przed uruchomieniem samochodu włączam czerowny guzik (jestem w terenie). Uruchamiam, test i komunikat o wyłączeniu ABS-u..

: pn wrz 29, 2003 10:13 pm
autor: zbig
Starałem się o rozwiązanie eleganckie..

: pn wrz 29, 2003 10:20 pm
autor: BĄKU
Przypomniał mi sie kawał, jak dwóch rosjan jedzie pociągiem i jeden twierdzi, że jedzie z Murmańska do Moskwy, drugi, że z Moskwy do Murmańska i obaj dochodzą do wniosku:
WOT TA TIECHNIKA

6
Czyli nie ma ABS-u jak jest czy jest jak go nie ma, czy jest jak jest czy nie ma jak go nie ma i wszystko za sprawą tajemniczego czerwonego nuklearnego guzika. Coś mi tu panie z tymi komunikatami ściemniasz.

: pn wrz 29, 2003 10:29 pm
autor: zbig
BĄKU pisze:Przypomniał mi sie kawał..
Czytałem, czytałem..
Przy starcie bez guzika, jak ABS przejdzie pozytywnie test, to komputer nic nie wyświetla i jest O. K. a ABS pracuje.
Przy starcie z guzikiem ABS testu nie przechodzi i komputer go wyłącza i wyświetla informację na konsoli.
