wymiana alternatora na wiekszy?
Moderator: Marcin-Kraków
wymiana alternatora na wiekszy?
standardowo mam alternator BOSHA 55A do tego powieni byc akumulator podajrze 80Ah, zaszalalem rok temu i kupilem aku 110Ah i zastanawiam sie czy nie przesadzilem, albo raczej czy moj alternator jest w stanie go doladowac do konca, w ciagu roku uzytkownia chyba z 2 razy musialem doladowac akumulator.
Mam teraz pod reka trzy alternatory bosha - 65A, 80A i 90A,
w sumie troche mi szkoda mojego oryginalu bo jest szczelny i ma rure gumowa wysyko wyprowadzona, ale ten 90A tez ma takie wyprowadzenie wiec mysle zeby go wstawic,
nie mam wyciagarki i na razie nie planuje miec, mam 2 dodatkowe halogeny + 2 przeciwmglowe
przy wstawianiu tej 90tki bedzie troche rzezby zeby go wstawic, kolo pasowe, srednica szpilek, nic wielkiego ale zawsze zajmie troche czasu i pewnie pieniedzy,
pytanie moje -> czy jest sens rzezbic?
Mam teraz pod reka trzy alternatory bosha - 65A, 80A i 90A,
w sumie troche mi szkoda mojego oryginalu bo jest szczelny i ma rure gumowa wysyko wyprowadzona, ale ten 90A tez ma takie wyprowadzenie wiec mysle zeby go wstawic,
nie mam wyciagarki i na razie nie planuje miec, mam 2 dodatkowe halogeny + 2 przeciwmglowe
przy wstawianiu tej 90tki bedzie troche rzezby zeby go wstawic, kolo pasowe, srednica szpilek, nic wielkiego ale zawsze zajmie troche czasu i pewnie pieniedzy,
pytanie moje -> czy jest sens rzezbic?
ex MB 300GD
zaloz sobie amperomierz, tak jak w gazikach albo uazach, bedziesz wiedzial co sie dzieje z pradem w twoim samochodzie i gdzie aktualnie plynie, czy z alternatora do aku, z aku do zasilania maneli, itpniedz pisze:tak troche podejzewam , znajomy w 2 scaniach tez mowil ze ma alternator kolo 60A a laduje mu dwa BYCZE aku, czy moze ktos by sie fachowo wypowiedzial jak to jest z tymi duzymi aku i mocnymi alternatorami?
pawel
To sie fachowo wypowiem:
Niesłucha goscia ze scani bo tam jest instalacja 24V!! I z deczka sa tam inne parametry 60A to tam może wystarczyć!! Bo płynacy prad ogólem ma wieksza moc.
A co do akumulatorów wiekszych i małych alternatorów to jest prawda duzy akulumator ma duży opór wewnetrzy z kturym ma problem mały alternator
Kiedy bedziesz auto używał na duższych trasach nie bedzie problemu lecz kiedy bedzisz czesto uzywał rozrusznika to jest taki problem ze po jakims czasie alternator mały niebedzie nadążał z uzupełnianiem ubytku pradu i akulumator sie nie rozładuje ale bedzie niedoładowany!!
Niesłucha goscia ze scani bo tam jest instalacja 24V!! I z deczka sa tam inne parametry 60A to tam może wystarczyć!! Bo płynacy prad ogólem ma wieksza moc.
A co do akumulatorów wiekszych i małych alternatorów to jest prawda duzy akulumator ma duży opór wewnetrzy z kturym ma problem mały alternator

Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.
Ale nad czym tu się zastanawiać ? lepiej policzyć
Zakładająć ,że alternator 55A,napiecie 12V to moc 660W
jeśli moc odbiorników jest mniejsza to jest "nadmiar" mocy i aku jest doładowane,natomiast jeśli mo moc odbiorników jest wieksza to aku jest niedoładowane.Pojemność akumolatora nie ma większego znaczenia zakładając ,że wcześniej był w pełni naładowany.


Zakładająć ,że alternator 55A,napiecie 12V to moc 660W
jeśli moc odbiorników jest mniejsza to jest "nadmiar" mocy i aku jest doładowane,natomiast jeśli mo moc odbiorników jest wieksza to aku jest niedoładowane.Pojemność akumolatora nie ma większego znaczenia zakładając ,że wcześniej był w pełni naładowany.

LJ 70
po amperomierzu to dokladnie widacMag69 pisze:Ale nad czym tu siê zastanawiaæ ? lepiej policzyæ![]()
Zak³adaj±æ ,¿e alternator 55A,napiecie 12V to moc 660W
je¶li moc odbiorników jest mniejsza to jest "nadmiar" mocy i aku jest do³adowane,natomiast je¶li mo moc odbiorników jest wieksza to aku jest niedo³adowane.Pojemno¶æ akumolatora nie ma wiêkszego znaczenia zak³adaj±c ,¿e wcze¶niej by³ w pe³ni na³adowany.
pawel
Jako elektromechanik z zawodu powiem wam ze pierdołami sie zajmujecie czy ma 14,4 czy 13,6 V nie ma to znaczenia to jest dopuszczalny bład wykonania regulatora!!! Ma mniec ok 14V (załozenie jest takie aby był wkiekszy od 12V bo musi płynac od aku do alternatora a nie odwrotnie) w dobrze wykonanych regulatorach ustawione jest to na 14,4V.
A co do napiecia na akulumatorze podczas pracujacego silnika to sa dwa przypadki.
jesli "Nap aler" < "Nap aku" to napiecie= napiecie akulumatora
jesli "nap aler" > "nap aku" to napiecie = napiece alternatora
w tym drugim przypadku napiecie bede z zakresu od nap. akulumatora do napieca przy kturym nastepuje zmiejszenie wydajnosci alternatora ok 14V. napiecie w tym przedziale zalezy tez to jeszcze od wydajnosci i brotów silnika.
A co do napiecia na akulumatorze podczas pracujacego silnika to sa dwa przypadki.
jesli "Nap aler" < "Nap aku" to napiecie= napiecie akulumatora
jesli "nap aler" > "nap aku" to napiecie = napiece alternatora
w tym drugim przypadku napiecie bede z zakresu od nap. akulumatora do napieca przy kturym nastepuje zmiejszenie wydajnosci alternatora ok 14V. napiecie w tym przedziale zalezy tez to jeszcze od wydajnosci i brotów silnika.
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.
Waldemar pisze:Jako elektromechanik z zawodu powiem wam ze pierdołami sie zajmujecie czy ma 14,4 czy 13,6 V nie ma to znaczenia to jest dopuszczalny bład wykonania regulatora!!! Ma mniec ok 14V (załozenie jest takie aby był wkiekszy od 12V bo musi płynac od aku do alternatora a nie odwrotnie) w dobrze wykonanych regulatorach ustawione jest to na 14,4V.
A co do napiecia na akulumatorze podczas pracujacego silnika to sa dwa przypadki.
jesli "Nap aler" < "Nap aku" to napiecie= napiecie akulumatora
jesli "nap aler" > "nap aku" to napiecie = napiece alternatora
w tym drugim przypadku napiecie bede z zakresu od nap. akulumatora do napieca przy kturym nastepuje zmiejszenie wydajnosci alternatora ok 14V. napiecie w tym przedziale zalezy tez to jeszcze od wydajnosci i brotów silnika.






LJ 70
Waldemar pisze:To sie fachowo wypowiem:
Niesłucha goscia ze scani bo tam jest instalacja 24V!! I z deczka sa tam inne parametry 60A to tam może wystarczyć!! Bo płynacy prad ogólem ma wieksza moc.
A co do akumulatorów wiekszych i małych alternatorów to jest prawda duzy akulumator ma duży opór wewnetrzy z kturym ma problem mały alternatorKiedy bedziesz auto używał na duższych trasach nie bedzie problemu lecz kiedy bedzisz czesto uzywał rozrusznika to jest taki problem ze po jakims czasie alternator mały niebedzie nadążał z uzupełnianiem ubytku pradu i akulumator sie nie rozładuje ale bedzie niedoładowany!!


To chiba spałeś na elektrotechnice.Waldemar pisze:To sie fachowo wypowiem:
Niesłucha goscia ze scani bo tam jest instalacja 24V!! I z deczka sa tam inne parametry 60A to tam może wystarczyć!! Bo płynacy prad ogólem ma wieksza moc.
A co do akumulatorów wiekszych i małych alternatorów to jest prawda duzy akulumator ma duży opór wewnetrzy z kturym ma problem mały alternatorKiedy bedziesz auto używał na duższych trasach nie bedzie problemu lecz kiedy bedzisz czesto uzywał rozrusznika to jest taki problem ze po jakims czasie alternator mały niebedzie nadążał z uzupełnianiem ubytku pradu i akulumator sie nie rozładuje ale bedzie niedoładowany!!
1.im większy opór wewnętrzny tym mniejszy prąd (prawo ohma)
2.jak płynie prąd to jest mu jeden (cenzura) jakie jest napięcie
3.jak instalacja 24V to moc dwa razy większa niż 12V przy takim samym prądzie (prawo ohma)
dla przypomnienia
P=U x J

LJ 70
no a już myślałem, że tylko ja miałem inny program w szkoleMag69 pisze:To chiba spałeś na elektrotechnice.Waldemar pisze:To sie fachowo wypowiem:
Niesłucha goscia ze scani bo tam jest instalacja 24V!! I z deczka sa tam inne parametry 60A to tam może wystarczyć!! Bo płynacy prad ogólem ma wieksza moc.
A co do akumulatorów wiekszych i małych alternatorów to jest prawda duzy akulumator ma duży opór wewnetrzy z kturym ma problem mały alternatorKiedy bedziesz auto używał na duższych trasach nie bedzie problemu lecz kiedy bedzisz czesto uzywał rozrusznika to jest taki problem ze po jakims czasie alternator mały niebedzie nadążał z uzupełnianiem ubytku pradu i akulumator sie nie rozładuje ale bedzie niedoładowany!!
1.im większy opór wewnętrzny tym mniejszy prąd (prawo ohma)
2.jak płynie prąd to jest mu jeden (cenzura) jakie jest napięcie
3.jak instalacja 24V to moc dwa razy większa niż 12V przy takim samym prądzie (prawo ohma)
dla przypomnienia
P=U x J

Re: wymiana alternatora na wiekszy?
55 za mały...80 i 90 spokojnie wystarczą...niedz pisze:standardowo mam alternator BOSHA 55A do tego powieni byc akumulator podajrze 80Ah, zaszalalem rok temu i kupilem aku 110Ah
Re: wymiana alternatora na wiekszy?
Można prosić kolegę o jakieś uzasadnienie tej wypowiedzibanan pisze:55 za mały...80 i 90 spokojnie wystarczą...


to dlatego, że nie ładuje wystarczająco na wolnych obrotachbanan pisze:można...![]()
na 55 w okresie zimowym (czyli min. jeździe na światłach) będzie potrzeba raz na kiedyś doładowywać akumulator...

aby to zmienić, trzeba zmienić koło na alternatorze na mniejsze żeby na wolnych się szybciej kręcić, a nie alternator na większy. Większy alternator jak nie będzie ładował na wolnych obrotach to nic nie zmieni w tej kwestii.
Oczekuję na dalsze wyjaśnienia

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość