Strona 1 z 1
Separator ładowania akumulatorów
: pt paź 19, 2007 6:31 pm
autor: LANDEK
Założyłem separator łądowania akumulatoró w Dyskotece 300. Po podłączeniu niby wszystko OK, rozładowywanie niezależne, ale są problemy z ładowaniem.
Alternator nie dostaje prądu wzbudzenia - zamiast 12 V jest 5 V i nie ładuje.
Dopiero po przygazowaniu, tak do około 2500-3000 obrotów zaczyna normalnie pracować.
Jak ktoś wie co z tym fantem zrobić to proszę o pomoc.
: ndz paź 21, 2007 9:17 pm
autor: luk
Nie wiem jak wygląda schemat elektryczny dyskoteka, ale możliwe że sparator (bardzo szumna nazwa jak na kilka diód

) ponieważ posiada pewien opór, gdy nie pracuje alternator, sporo prądu jest ciągnięte z akumultora i ponieważ na speparatorze odkłada sie dodakowy spadek napięcia, napięcie jest zbyt małe by wzbudzić alternator. Z reguły alternator wzbudza sie przez żarówke wskaźnika ładowania. Jako test proponuje do tej żarówki podłączyć drugą równolegle. Jeśli zadziała, to zastąpić tą dodatkowa żarówke kilkoma oponikami (np. 470 ohm) połączonymi równolegle.
: ndz paź 21, 2007 9:53 pm
autor: hal9
NIe lepiej regulator napięcia jak Bóg przykazał ?
: ndz paź 21, 2007 10:44 pm
autor: luk
Pisze że nie wiem jak jest w dyskotece, ale zreguły regulator ma niewiele do samego wzbudzenia, ma co robić dopiero jak sie alternator już wzudzi.
: pn paź 22, 2007 7:08 pm
autor: hal9
Z tego co wiem to z akumulatora (30) prąd płynie do stacyjki (30/1) dalej (15) i dalej przez bezpiecznik i (15) regulator napięcia (67) do alternatora (67). W nawiasach podałem nr styków dla typowej instalacji. W momęcie włączenia zapłonu prąd jest podawany na wzbudzenie alternatora. Gdy silnik zaczyna kręcić alternatorem i zaczyna on generować napięcie U = 14,4 V następujee wzrost rezystancji w redulatorze napięcia co powoduje ograniczenie prądu wzbudzenia tak aby Napięcie wyjściowe alternatora nie przekroczyło 14,4 V (jest to standard ale zdarzają się pojazdy bądź modele alternatorów które mają nieco niższe bądź nieco wyższe napięcie pracy Alternatora).
Niesprawny regulator napięcia nigdy nie wzbudzi alternatora. Zbyt niske napięcie nie wzbudzi odpowiednio Alternatora, efekt pojawienia się napięcia przy wysokich obrotach jes tego dowodem bo Napięcie Alternatora zalerzy od Napięcia wzbudzenia i Prędkości obrotowej. Jeśli Napięcie jest niskie to dopiero wysokie obroty powodują odpowiednią pracę Alternatora.
Przed chwilą byłem w garażu i sprawdzałem z miernikiem:
Napięcie wzbudzenia - 11,92 V
Napięcie samego akumulatora 12,36 V
Pomiary przeprowadziłem przy włączonym zapłonie ale zgaszonym silniku.
Sprawź sobie wszystkie przewody, bezpiecznik (lubi być zaśniedziały) potem regulator napięcia i na końcu alternator. Reg. mugł paść jak kombinowałeś ten separator (przypadkowe zwarcie), albo jakoś go przeciążyłeś.
: pn paź 22, 2007 9:27 pm
autor: LANDEK
: pn paź 22, 2007 11:42 pm
autor: luk
Ma ktoś może schemat elektryczny dyskoteki? Chętnie bym zerknął jak to jest dokładnie rozwiązane
: wt paź 23, 2007 7:52 am
autor: kondziu
ja też bym się pisał

: wt paź 23, 2007 11:15 pm
autor: Toroo
Darku i Sprawdziłeś

: śr paź 24, 2007 8:02 am
autor: LANDEK
Jeszcze nie, za dużo pracy...
