dwa alternatory

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

dwa alternatory

Post autor: qubus » śr kwie 23, 2008 9:08 am

chcialbym podpiac sobie dwa alternatory. Moja wersja jeepa ma regulator napiecia w komputerze. teraz pytanie, czy jak podepne dwa alternatory to czy spale komputer? jesli tak to czy rozwiazaniem jest wpiecie miedzy drugi alternator a komputer reglera np. z duzego fiata? Jesli to tez jest kolejny moj durny wymysl to moze trzeba miec wajche, ktora po prostu jednym przelaczeniem odetnie pierwszy alternator jak padnie i wlaczy w uklad drugi?
w sumie by to bylo ok 220A
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » śr kwie 23, 2008 11:46 am

Coś mi mówi, że jak podepniesz dwa równolegle, to coś efektownie pójdzie z dymem.
Nie lepiej wozić na pace zapasowy i wymienić jak padnie?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: qubus » śr kwie 23, 2008 12:23 pm

no wlasnie wydaje mi sie, ze to bedzie najrosadniejsze.

tylko ze tam juz na pace powoli drugi jeep zaczyna byc wieziony :)
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: A.F. » śr kwie 23, 2008 12:43 pm

Ale spokojnie możesz zastosować układ: dodatkowy alternator z własnym regulatorem + dodatkowy akumulator ładowany z tego alternatora.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » śr kwie 23, 2008 4:57 pm

kup alternator od vw taurega jedyne 190A 12V chłodzony cieczą :)2
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: qubus » śr kwie 23, 2008 5:58 pm

ooo, dzizas, co to? :o
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Post autor: bigos » śr kwie 23, 2008 6:16 pm

qubus pisze:ooo, dzizas, co to? :o
przecie 20 odtwarzaczy dvd ciagnie nieco pradu :lol:
oraz podgrzewane fotele

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr kwie 23, 2008 8:02 pm

Marci pisze:kup alternator od vw taurega jedyne 190A 12V chłodzony cieczą :)2
Taaa, i pewnie kosztuje zylion jenow. A od Galaxy/Sharana ma 160 A i jest w kazdym wiekszym kiosku :)21

Tylko pytanie po co, skoro jak uklad ok to i seria doladuje, choc w dluzszym czasie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr kwie 23, 2008 11:13 pm

Od Galaxy/Sharana sa albo 120A albo 150A.

Wiem bo mam z takiego zrobiona spawarke :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » czw kwie 24, 2008 12:49 pm

Ja mam VR6 i mam 160A. Ale to akurat malo istotne :)21
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » pt maja 09, 2008 1:02 am

Marcin-Kraków pisze:Ja mam VR6 i mam 160A. Ale to akurat malo istotne :)21
A go kto wyprodukował? Bosch?
Rozważam zmianę swojego Magneti Marelli w Disco 300-ce na Boscha.

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Post autor: Zielony&Załoga » pt maja 09, 2008 6:16 pm

Będę miał przerąbane ale cytując kolegę mechaniora elektryka, któremu ufam, napiszę że jak ktoś ma na imię Robert to nie może zrobić nic porządnego. To tyle na temat Boscha.
Ile razy padł ten Marelli co chcesz go wymieniać?
W moim plaskatym turko-francuzie Marelli wytrzymał 230 tys. km. i dioda padła. Mam od zera to wiem. Jedyny minus tych nowych żeberkowych to taki, że podobno się nie naprawia bo przy rozbieraniu czy składaniu obudowa może pęknąć ?? ale tego jakoś nie kupuję.

pozdrawiam
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pt maja 09, 2008 8:52 pm

Marelli ma uzwojenia aluminiowe :)3

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » sob maja 10, 2008 9:36 pm

Zielony&Załoga pisze:Ile razy padł ten Marelli co chcesz go wymieniać?
Na razie daje oznaki zużycia. Remont Marelli może kosztować 2/3 regenerowanego Boscha, do którego części są podobno w każdym GSie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość