Strona 1 z 1

dwa alternatory

: śr kwie 23, 2008 9:08 am
autor: qubus
chcialbym podpiac sobie dwa alternatory. Moja wersja jeepa ma regulator napiecia w komputerze. teraz pytanie, czy jak podepne dwa alternatory to czy spale komputer? jesli tak to czy rozwiazaniem jest wpiecie miedzy drugi alternator a komputer reglera np. z duzego fiata? Jesli to tez jest kolejny moj durny wymysl to moze trzeba miec wajche, ktora po prostu jednym przelaczeniem odetnie pierwszy alternator jak padnie i wlaczy w uklad drugi?
w sumie by to bylo ok 220A

: śr kwie 23, 2008 11:46 am
autor: Kostuch
Coś mi mówi, że jak podepniesz dwa równolegle, to coś efektownie pójdzie z dymem.
Nie lepiej wozić na pace zapasowy i wymienić jak padnie?

: śr kwie 23, 2008 12:23 pm
autor: qubus
no wlasnie wydaje mi sie, ze to bedzie najrosadniejsze.

tylko ze tam juz na pace powoli drugi jeep zaczyna byc wieziony :)

: śr kwie 23, 2008 12:43 pm
autor: A.F.
Ale spokojnie możesz zastosować układ: dodatkowy alternator z własnym regulatorem + dodatkowy akumulator ładowany z tego alternatora.

: śr kwie 23, 2008 4:57 pm
autor: Marci
kup alternator od vw taurega jedyne 190A 12V chłodzony cieczą :)2

: śr kwie 23, 2008 5:58 pm
autor: qubus
ooo, dzizas, co to? :o

: śr kwie 23, 2008 6:16 pm
autor: bigos
qubus pisze:ooo, dzizas, co to? :o
przecie 20 odtwarzaczy dvd ciagnie nieco pradu :lol:
oraz podgrzewane fotele

: śr kwie 23, 2008 8:02 pm
autor: Marcin-Kraków
Marci pisze:kup alternator od vw taurega jedyne 190A 12V chłodzony cieczą :)2
Taaa, i pewnie kosztuje zylion jenow. A od Galaxy/Sharana ma 160 A i jest w kazdym wiekszym kiosku :)21

Tylko pytanie po co, skoro jak uklad ok to i seria doladuje, choc w dluzszym czasie.

: śr kwie 23, 2008 11:13 pm
autor: Discotheque
Od Galaxy/Sharana sa albo 120A albo 150A.

Wiem bo mam z takiego zrobiona spawarke :)21

: czw kwie 24, 2008 12:49 pm
autor: Marcin-Kraków
Ja mam VR6 i mam 160A. Ale to akurat malo istotne :)21

: pt maja 09, 2008 1:02 am
autor: grzegorzh
Marcin-Kraków pisze:Ja mam VR6 i mam 160A. Ale to akurat malo istotne :)21
A go kto wyprodukował? Bosch?
Rozważam zmianę swojego Magneti Marelli w Disco 300-ce na Boscha.

: pt maja 09, 2008 6:16 pm
autor: Zielony&Załoga
Będę miał przerąbane ale cytując kolegę mechaniora elektryka, któremu ufam, napiszę że jak ktoś ma na imię Robert to nie może zrobić nic porządnego. To tyle na temat Boscha.
Ile razy padł ten Marelli co chcesz go wymieniać?
W moim plaskatym turko-francuzie Marelli wytrzymał 230 tys. km. i dioda padła. Mam od zera to wiem. Jedyny minus tych nowych żeberkowych to taki, że podobno się nie naprawia bo przy rozbieraniu czy składaniu obudowa może pęknąć ?? ale tego jakoś nie kupuję.

pozdrawiam

: pt maja 09, 2008 8:52 pm
autor: Mag69
Marelli ma uzwojenia aluminiowe :)3

:)21

: sob maja 10, 2008 9:36 pm
autor: grzegorzh
Zielony&Załoga pisze:Ile razy padł ten Marelli co chcesz go wymieniać?
Na razie daje oznaki zużycia. Remont Marelli może kosztować 2/3 regenerowanego Boscha, do którego części są podobno w każdym GSie.