Zmiana z plusa na karoserii na minus.

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Jakub_AK77
Posty: 524
Rejestracja: sob sie 05, 2006 7:03 pm
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Zmiana z plusa na karoserii na minus.

Post autor: Jakub_AK77 » pn sie 04, 2008 11:09 pm

Witam.

Mam w tej chwili w GAZ-e 69 podłączony plus na karoserie. Chce zmienić na minus, tak jak jest w normalnych samochodach. Zmieniam przy okazji prądnice na alternator. W związku z tym pytanie . Co trzeba zmienić w instalacji przy zmianie biegunów ?

Pzdr
GAZ nadjechał, teraz kupa roboty. No ale mam czego chciałem. GAZ 69M 1971.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » wt sie 05, 2008 6:50 am

cewka
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt sie 05, 2008 7:44 am

Po pierwsze podłączenie akumulatora.
Po drugie - nie wiem czy masz oryginalne wskaźniki. Jeżeli tak (te z termobimetalowym ustrojem) to zmiana kierunku prądu nie wpłynie na ich wskazania.
Po trzecie - nie bardzo wiem po co zmieniać cewkę, skoro napięcie zostaje po staremu, czyli 12V. Zmiana biegunowości chyba nie powinna mieć znaczenia. Przykład - nasz stary poczciwy Żuk. I stare egzemplarze (z plusem na masie) i nowsze z minusem miały tą samą cewkę.
Po czwarte - odbiornik radiowy, jak masz w stylu Safari 2A lub inny przystosowany do plusa na masie.
Trzynastego w piątek o godzinie 13.13 sprzedałem Nivkę

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » wt sie 05, 2008 9:04 am

Niva'94 pisze:Po trzecie - nie bardzo wiem po co zmieniać cewkę, skoro napięcie zostaje po staremu, czyli 12V. Zmiana biegunowości chyba nie powinna mieć znaczenia.
cewki ktore widzialem maja oznaczenia biegunowosci... wiec raczej ma to znaczenie...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Jakub_AK77
Posty: 524
Rejestracja: sob sie 05, 2006 7:03 pm
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Post autor: Jakub_AK77 » wt sie 05, 2008 9:52 am

W gaziku mam zamontowany silnik z Żuka.
GAZ nadjechał, teraz kupa roboty. No ale mam czego chciałem. GAZ 69M 1971.

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » wt sie 05, 2008 11:11 am

Miskiller pisze:
Niva'94 pisze:Po trzecie - nie bardzo wiem po co zmieniać cewkę, skoro napięcie zostaje po staremu, czyli 12V. Zmiana biegunowości chyba nie powinna mieć znaczenia.
cewki ktore widzialem maja oznaczenia biegunowosci... wiec raczej ma to znaczenie...
Gazowej/Żukowskiej cewce napewno nie robi to różnicy
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość