Strona 1 z 1

Zmiana z plusa na karoserii na minus.

: pn sie 04, 2008 11:09 pm
autor: Jakub_AK77
Witam.

Mam w tej chwili w GAZ-e 69 podłączony plus na karoserie. Chce zmienić na minus, tak jak jest w normalnych samochodach. Zmieniam przy okazji prądnice na alternator. W związku z tym pytanie . Co trzeba zmienić w instalacji przy zmianie biegunów ?

Pzdr

: wt sie 05, 2008 6:50 am
autor: Miskiller
cewka

: wt sie 05, 2008 7:44 am
autor: Niva'94
Po pierwsze podłączenie akumulatora.
Po drugie - nie wiem czy masz oryginalne wskaźniki. Jeżeli tak (te z termobimetalowym ustrojem) to zmiana kierunku prądu nie wpłynie na ich wskazania.
Po trzecie - nie bardzo wiem po co zmieniać cewkę, skoro napięcie zostaje po staremu, czyli 12V. Zmiana biegunowości chyba nie powinna mieć znaczenia. Przykład - nasz stary poczciwy Żuk. I stare egzemplarze (z plusem na masie) i nowsze z minusem miały tą samą cewkę.
Po czwarte - odbiornik radiowy, jak masz w stylu Safari 2A lub inny przystosowany do plusa na masie.

: wt sie 05, 2008 9:04 am
autor: Miskiller
Niva'94 pisze:Po trzecie - nie bardzo wiem po co zmieniać cewkę, skoro napięcie zostaje po staremu, czyli 12V. Zmiana biegunowości chyba nie powinna mieć znaczenia.
cewki ktore widzialem maja oznaczenia biegunowosci... wiec raczej ma to znaczenie...

: wt sie 05, 2008 9:52 am
autor: Jakub_AK77
W gaziku mam zamontowany silnik z Żuka.

: wt sie 05, 2008 11:11 am
autor: luk
Miskiller pisze:
Niva'94 pisze:Po trzecie - nie bardzo wiem po co zmieniać cewkę, skoro napięcie zostaje po staremu, czyli 12V. Zmiana biegunowości chyba nie powinna mieć znaczenia.
cewki ktore widzialem maja oznaczenia biegunowosci... wiec raczej ma to znaczenie...
Gazowej/Żukowskiej cewce napewno nie robi to różnicy