Żarówki H3 LED ??
Moderator: Marcin-Kraków
Żarówki H3 LED ??
Mając w aucie mały alternator 50Ah i małe sznse na zabudowanie jakiegoś naprawde mocnego zastanawiam się jak ograniczyć pobór prądu podczas zabawy wyciągarką.
Znalazłem taki wynalazek ja żerówki LED w oprawce H3:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 240%3A1318
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2pcs-H3- ... 240%3A1318
Mysłałem o zastosowaniu ich do dodatkowych lamp roboczych ustawionych do tyłu, na boki i do takich które będą włączone w czasie używania wyciągarki w nocy.
Ktoś miał z takim żarówkami do czynienia? Na ile mocno to świeci vs zwykłe H3? Jak z trwałością?
Znalazłem taki wynalazek ja żerówki LED w oprawce H3:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 240%3A1318
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2pcs-H3- ... 240%3A1318
Mysłałem o zastosowaniu ich do dodatkowych lamp roboczych ustawionych do tyłu, na boki i do takich które będą włączone w czasie używania wyciągarki w nocy.
Ktoś miał z takim żarówkami do czynienia? Na ile mocno to świeci vs zwykłe H3? Jak z trwałością?
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Żarówki H3 LED ??
Trwałość - na pewno duża. Powiedzmy, że dużo większa od zwykłej żarówki. Choć, jeśli sa to wysilone diody lub pracują przy swoim maksymalnym prądzie, to jest szansa, ze zaczną padać.
Pobór prądu - na pewno mniejszy i to sporo, od tradycyjnej żarówki.
Świecenie - jaśniejsze, bielsze, czy bledsze światło. Ale będzie go na pewno mniej niż przy dobrej żarówce H3. Te diody nie wyglądają na XLEDy lub inne o bardzo wysokiej jasności.
Na pewno żarówki te nie nadają się do świecenia na drogę. Ale możliwe, że sprawdzą się jako lampy robocze.
Pobór prądu - na pewno mniejszy i to sporo, od tradycyjnej żarówki.
Świecenie - jaśniejsze, bielsze, czy bledsze światło. Ale będzie go na pewno mniej niż przy dobrej żarówce H3. Te diody nie wyglądają na XLEDy lub inne o bardzo wysokiej jasności.
Na pewno żarówki te nie nadają się do świecenia na drogę. Ale możliwe, że sprawdzą się jako lampy robocze.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Re: Żarówki H3 LED ??
te linki co podałeś nie wyglądają za dobrze [pomijam to że nawet nie widze zdjęć ale z opisu czytam, że 1W dioda] - za standard można przyjąć 3W diody znanych producentów (seoul semi conductors SSC, cree, lumileds luxeon, rebel [nie wszystko są to w ścisłym sensie nazwy tylko słowa kluczowe które powinieneś rozpoznawać]), są też mocniejsze
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 8&start=25
tu masz kilka zdjęć tego jak świecą diody
3 x LED (3,7v, 1000mA) + sterownik albo opornik , jedna dioda może świecić na wyciągarkę dwie do przodu i taki układ weźmie do 14 W
mozna też wziąć pod uwagę HID czyli popularny ksenon - światła daje mnóstwo a pobiera koło 35 W na jeden palnik,
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 8&start=25
tu masz kilka zdjęć tego jak świecą diody
3 x LED (3,7v, 1000mA) + sterownik albo opornik , jedna dioda może świecić na wyciągarkę dwie do przodu i taki układ weźmie do 14 W
mozna też wziąć pod uwagę HID czyli popularny ksenon - światła daje mnóstwo a pobiera koło 35 W na jeden palnik,
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Żarówki H3 LED ??
za 1/3 tej ceny kupisz tego typu żarówki w Monster Elektronik w Krakowie na ul. Chochołowskiej, mają już to od jakiś 5 latMasmo pisze:Mając w aucie mały alternator 50Ah i małe sznse na zabudowanie jakiegoś naprawde mocnego zastanawiam się jak ograniczyć pobór prądu podczas zabawy wyciągarką.
Znalazłem taki wynalazek ja żerówki LED w oprawce H3:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 240%3A1318
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2pcs-H3- ... 240%3A1318
Mysłałem o zastosowaniu ich do dodatkowych lamp roboczych ustawionych do tyłu, na boki i do takich które będą włączone w czasie używania wyciągarki w nocy.
Ktoś miał z takim żarówkami do czynienia? Na ile mocno to świeci vs zwykłe H3? Jak z trwałością?
Czwarte serce 

Re: Żarówki H3 LED ??
Jakieś namiary?? www? tel??gebels pisze:za 1/3 tej ceny kupisz tego typu żarówki w Monster Elektronik w Krakowie na ul. Chochołowskiej, mają już to od jakiś 5 latMasmo pisze:Mając w aucie mały alternator 50Ah i małe sznse na zabudowanie jakiegoś naprawde mocnego zastanawiam się jak ograniczyć pobór prądu podczas zabawy wyciągarką.
Znalazłem taki wynalazek ja żerówki LED w oprawce H3:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 240%3A1318
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2pcs-H3- ... 240%3A1318
Mysłałem o zastosowaniu ich do dodatkowych lamp roboczych ustawionych do tyłu, na boki i do takich które będą włączone w czasie używania wyciągarki w nocy.
Ktoś miał z takim żarówkami do czynienia? Na ile mocno to świeci vs zwykłe H3? Jak z trwałością?
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Re: Żarówki H3 LED ??
faktycznie ciężko ich znaleźć w sieci
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=mon ... oq=monster+
dioda musi mieć odpowiednie układ zasilający i dobre chłodzenie - duży radiator. Inaczej światło słabnie.
Tak jak napisal ktoryś kolega wcześniej, dobre diody to cree i seoul nowej generacji, ale 1 lub3 w to za mało do reflektora w aucie
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=mon ... oq=monster+

dioda musi mieć odpowiednie układ zasilający i dobre chłodzenie - duży radiator. Inaczej światło słabnie.
Tak jak napisal ktoryś kolega wcześniej, dobre diody to cree i seoul nowej generacji, ale 1 lub3 w to za mało do reflektora w aucie
Re: Żarówki H3 LED ??
cornholio78 pisze:faktycznie ciężko ich znaleźć w sieci
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=mon ... oq=monster+
![]()
dioda musi mieć odpowiednie układ zasilający i dobre chłodzenie - duży radiator. Inaczej światło słabnie.
Tak jak napisal ktoryś kolega wcześniej, dobre diody to cree i seoul nowej generacji, ale 1 lub3 w to za mało do reflektora w aucie

Faktycznie...
Ale ja i tak dalej nie wiem jaką diodę zastosować i jak to połączyć z 12V żeby to było podobnie jak w tych H3 z USA i było za 1/3 ceny

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Żarówki H3 LED ??
kolega chce do używania w czasie pracy wyciągarki co może być dobrym pomysłem bo 9 x 3W dioda spokojnie oświetli najbliższe otoczenia auta a weźmie mniej prądu niż jedna żarówka halogenowa (50W), do tego można pomyśleć o dwóch bardzo mocnych diodach do świecenia do przodu [zabiorą 10 W] czyli cały układ będzie brał tak z 60 W
natomiast nie pchał bym tego w wielkie i cięzkie reflektory robocze czy drogowe [w te to najpiepiej wepchnąć ksenony
] tylko popróbował z małymi oprawkami
natomiast nie pchał bym tego w wielkie i cięzkie reflektory robocze czy drogowe [w te to najpiepiej wepchnąć ksenony

Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Re: Żarówki H3 LED ??
Poproszę o łopatologiczne wyjaśnie detaligkozi pisze:kolega chce do używania w czasie pracy wyciągarki co może być dobrym pomysłem bo 9 x 3W dioda spokojnie oświetli najbliższe otoczenia auta a weźmie mniej prądu niż jedna żarówka halogenowa (50W), do tego można pomyśleć o dwóch bardzo mocnych diodach do świecenia do przodu [zabiorą 10 W] czyli cały układ będzie brał tak z 60 W
natomiast nie pchał bym tego w wielkie i cięzkie reflektory robocze czy drogowe [w te to najpiepiej wepchnąć ksenony] tylko popróbował z małymi oprawkami

Co kupić


Z góry dzięki.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Żarówki H3 LED ??
Masmo,Masmo pisze:Poproszę o łopatologiczne wyjaśnie detaligkozi pisze:kolega chce do używania w czasie pracy wyciągarki co może być dobrym pomysłem bo 9 x 3W dioda spokojnie oświetli najbliższe otoczenia auta a weźmie mniej prądu niż jedna żarówka halogenowa (50W), do tego można pomyśleć o dwóch bardzo mocnych diodach do świecenia do przodu [zabiorą 10 W] czyli cały układ będzie brał tak z 60 W
natomiast nie pchał bym tego w wielkie i cięzkie reflektory robocze czy drogowe [w te to najpiepiej wepchnąć ksenony] tylko popróbował z małymi oprawkami
.
Co kupićJak podłączyć
![]()
Z góry dzięki.
Popatrz najpierw na ceny diod dużej mocy.
Potem dolicz do tego odbłyśniki, oprawki, soczewki i przetwornice.
Za taką kasę dowolny warsztat wsadzi ci mocniejszy alternator do auta i jeszcze będzie na komercyjną imprezę.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Żarówki H3 LED ??
dobra - napiszę jak z cenami
zamawiane z dealextreme [nie trzeba płacić za wysyłkę]
3 x dioda 3x 5$
5x oprawka jakieś 4 $
jakieś małe płaskowniki lub kątowniki do mocowania [ja mam zestaw do mocowania szafek z lidla]
do tego opornik za 3,50 albo bardziej wyrafinowanie sterownik za jakieś 25 zł [może można taniej]
kable złączki stycznik przełącznik wiadomo
czyli powiedzmy 20$ za sam układ świecący na 3 diodach może zamknie się to w 100 zł
jak damy trzy takie układy czyli 9 diód no to tak za diody z oprawkami będzie 55$ [nieco mniej bo przy tej ilości opuszczą odrobinę cenę]
do tego albo 3 sterowniki (ja mam z Polski więc droższe, pewnie chińczyki mają gdzieś tam tańsze) albo 3 oporniki
najmocniejsze diody aktualnie chyba w cenie 20$ za sztukę ale świecą 4 razy mocniej
i do tego tylko sterownik [w polsce za 60 zł może chińczyki już robią tańsze] ale może sterować 3 diodami , aluminiowy reflektor za hmmm nie pamiętam 8 $
[mały chaos w wypowiedzi ale się spieszę - sorki , montuję sobie kolejne układy to pokażę co i jak]
zamawiane z dealextreme [nie trzeba płacić za wysyłkę]
3 x dioda 3x 5$
5x oprawka jakieś 4 $
jakieś małe płaskowniki lub kątowniki do mocowania [ja mam zestaw do mocowania szafek z lidla]
do tego opornik za 3,50 albo bardziej wyrafinowanie sterownik za jakieś 25 zł [może można taniej]
kable złączki stycznik przełącznik wiadomo
czyli powiedzmy 20$ za sam układ świecący na 3 diodach może zamknie się to w 100 zł
jak damy trzy takie układy czyli 9 diód no to tak za diody z oprawkami będzie 55$ [nieco mniej bo przy tej ilości opuszczą odrobinę cenę]
do tego albo 3 sterowniki (ja mam z Polski więc droższe, pewnie chińczyki mają gdzieś tam tańsze) albo 3 oporniki
najmocniejsze diody aktualnie chyba w cenie 20$ za sztukę ale świecą 4 razy mocniej
i do tego tylko sterownik [w polsce za 60 zł może chińczyki już robią tańsze] ale może sterować 3 diodami , aluminiowy reflektor za hmmm nie pamiętam 8 $
[mały chaos w wypowiedzi ale się spieszę - sorki , montuję sobie kolejne układy to pokażę co i jak]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Re: Żarówki H3 LED ??
A mocniejszy alternator za 200zł...gkozi pisze:...
najmocniejsze diody aktualnie chyba w cenie 20$ za sztukę ale świecą 4 razy mocniej
...
ps.
Co rozumiesz przez najmocniejsze diody?
Do kupienia są np 20W http://www.seguro.pl/sklep/?zobacz=4791&producent= a nawet widziałem 100W (za około 600zł sztuka

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Żarówki H3 LED ??
nieco drogawo, zdecydowanie nie jest to "na radiatorze" tylko na płytce odprowadzającej ciepło która ma się stykać z radiatorem - bez radiatora poświeci kilka/naście sekund tylko [może -dziesiątKostuch pisze:A mocniejszy alternator za 200zł...gkozi pisze:...
najmocniejsze diody aktualnie chyba w cenie 20$ za sztukę ale świecą 4 razy mocniej
...
ps.
Co rozumiesz przez najmocniejsze diody?
Do kupienia są np 20W http://www.seguro.pl/sklep/?zobacz=4791&producent= a nawet widziałem 100W (za około 600zł sztuka)

no i moc pobierana nie jest wyznacznikiem sprawności diody - raczej stosunek mocy do wypromieniowanego swiatła - w tym przypadku 20 W 1000 lm to nie za wiele w porównaniu z tym [a może jest już coś mocniejszego]
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12721 (i to miałem na myśli)
900 lumenów przy około 9-10W
albo to
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16849
[obie powyzsze tez mają upchnięte po 4 chipy stąd ta większa "moc" niż innych diód , pojedyńcze wyciągają jak łatwo obliczyć trochę ponad 200 lm]
można tez spotkać pakiety upakowane diodami takie jak to
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5848
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5766
ale jak widac szału nie robi
a co do tańszych zestawów to pisałem o tym
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1445
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1917
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4614
do tego najpiepiej sterownik ale u mnie z dużym opornikiem śmigają juz 2 układy jakiś czas
[niestety na tej stronie są typowo latarkowe sterowniki czyli zasilanie to 6-8 V dlatego kupiłem w Polsce sterownik zasilany do 15V na którym spokojnie działają 3 diody w szeregu]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Żarówki H3 LED ??
Masmo pisze:Jakieś namiary?? www? tel??gebels pisze:za 1/3 tej ceny kupisz tego typu żarówki w Monster Elektronik w Krakowie na ul. Chochołowskiej, mają już to od jakiś 5 latMasmo pisze:Mając w aucie mały alternator 50Ah i małe sznse na zabudowanie jakiegoś naprawde mocnego zastanawiam się jak ograniczyć pobór prądu podczas zabawy wyciągarką.
Znalazłem taki wynalazek ja żerówki LED w oprawce H3:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 240%3A1318
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2pcs-H3- ... 240%3A1318
Mysłałem o zastosowaniu ich do dodatkowych lamp roboczych ustawionych do tyłu, na boki i do takich które będą włączone w czasie używania wyciągarki w nocy.
Ktoś miał z takim żarówkami do czynienia? Na ile mocno to świeci vs zwykłe H3? Jak z trwałością?
a prosze
namiary
diodo żarówki
ps. nie wiem jak to świeci, widzę to u nich jak czasami inne rzeczy kupuje
Czwarte serce 

Re: Żarówki H3 LED ??
Fakt że doiody które dają światło w setkach lm nie są tanieKostuch pisze:.......
Masmo,
Popatrz najpierw na ceny diod dużej mocy.
Potem dolicz do tego odbłyśniki, oprawki, soczewki i przetwornice.
Za taką kasę dowolny warsztat wsadzi ci mocniejszy alternator do auta i jeszcze będzie na komercyjną imprezę.

W Vitarze nie jest łatwo zamontować większy alternator. Zmieniam z 55A na 70A ale dla wyciągarki to i tak za mało stąd pomysł żeby jak najmniej mocy tracić na inne odbiorniki.
Może ceny diód będą spadać... w końcu ta technologia robi teraz karierę.

Idea była taka że będę miał diody w oprawce żarówki H3 żeby móc je stosować zamiennie ale z tego co można wyczytać to 1W za wiele nie oświetli

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Re: Żarówki H3 LED ??
ja niedawno do lamp roboczych i dalekosiężnych w samuraju zamontowałem żarówki 55-watowe h3 osram nightbreaker - niby +90% ktore naprawde świecą porównywalnie mocno jak wcześniejsze zwykłe 100-watówek, z tym że światło jest praktycznie białe a nie żółte, co jest generalnie zaletą poza ośnieżona nawierzchnią, na której wolę mieć jednak bardziej żółte zabarwienie światła.
Mam je w też innych autach ale jako h7 (na drogowe i mijania w toyocie) i w nissanie jako mijania (drogowe zostawiłem h1 philips bluevision)
Z wszystkich żarowek które testowalem, nightbreaker sa wg mnie najlepsze.
Może zamiast kombinowac z diodami, kupić nightbreakery?
Mam je w też innych autach ale jako h7 (na drogowe i mijania w toyocie) i w nissanie jako mijania (drogowe zostawiłem h1 philips bluevision)
Z wszystkich żarowek które testowalem, nightbreaker sa wg mnie najlepsze.
Może zamiast kombinowac z diodami, kupić nightbreakery?
Re: Żarówki H3 LED ??
Na tą chwilę mam 8 lampek a planuje dodać jeszcze 3cornholio78 pisze:ja niedawno do lamp roboczych i dalekosiężnych w samuraju zamontowałem żarówki 55-watowe h3 osram nightbreaker - niby +90% ktore naprawde świecą porównywalnie mocno jak wcześniejsze zwykłe 100-watówek, z tym że światło jest praktycznie białe a nie żółte, co jest generalnie zaletą poza ośnieżona nawierzchnią, na której wolę mieć jednak bardziej żółte zabarwienie światła.
Mam je w też innych autach ale jako h7 (na drogowe i mijania w toyocie) i w nissanie jako mijania (drogowe zostawiłem h1 philips bluevision)
Z wszystkich żarowek które testowalem, nightbreaker sa wg mnie najlepsze.
Może zamiast kombinowac z diodami, kupić nightbreakery?

11x5A=55A same lampki

Co do takich wynalazków +100% to używałem Philipsa P2N GT150 świecły super ale padały bardzo szybko.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Re: Żarówki H3 LED ??
Hmmm...cornholio78 pisze:ja niedawno do lamp roboczych i dalekosiężnych w samuraju zamontowałem żarówki 55-watowe h3 osram nightbreaker - niby +90% ktore naprawde świecą porównywalnie mocno jak wcześniejsze zwykłe 100-watówek, z tym że światło jest praktycznie białe a nie żółte, co jest generalnie zaletą poza ośnieżona nawierzchnią, na której wolę mieć jednak bardziej żółte zabarwienie światła.
Mam je w też innych autach ale jako h7 (na drogowe i mijania w toyocie) i w nissanie jako mijania (drogowe zostawiłem h1 philips bluevision)
Z wszystkich żarowek które testowalem, nightbreaker sa wg mnie najlepsze.
Może zamiast kombinowac z diodami, kupić nightbreakery?
Z tego co czytałem, to z fizjologicznego punktu widzenia światło ciepłe jest lepiej postrzegane przez człowieka (zwłaszcza w lesie gdzie nie ma dużych przestrzeni). Ten sam strumień światła ciepłego postrzegany jest jako jaśniejszy niż strumień zimnego.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Żarówki H3 LED ??
czyli, że jako drogowych to nie używać??
bo się w paru sklepach spotkałem z takim wynalazkiem
bo się w paru sklepach spotkałem z takim wynalazkiem
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
LR disco 200
5 o'clock offroad team
Re: Żarówki H3 LED ??
A jak z żywotnością tych żarówek ?cornholio78 pisze:ja niedawno do lamp roboczych i dalekosiężnych w samuraju zamontowałem żarówki 55-watowe h3 osram nightbreaker - niby +90%
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
Re: Żarówki H3 LED ??
Jeśli chodzi o żarówki - w którymś autoświecie jest test przeprowadzany na miernikach, więc może nawet wyniki są prawdziwe. Wynika z niego, że wszystkie żarówki "wynalazki" mające świecić jaśniej są do d.... bo świecą w najlepszym przypadku parę procent mocniej, ale najczęściej dużo słabiej. Zdaje się też, że nie mogą po prostu mocniej świecić, bo chyba przepis to ogranicza (ale tu się mogę mylić).
Tak czy siak jednymi z najlepszych w teście były żarówki renomowanej marki Carrefour
, które nabyłem i jestem bardzo zadowolony. Świeciły tak jak najlepsze żarówki w teście a kosztowały parę złotych. Zakładam, że są produkowane przez któregoś ze znanych producentów.
Tak czy siak jednymi z najlepszych w teście były żarówki renomowanej marki Carrefour

GG 2626465
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Żarówki H3 LED ??
Żywotność jest sporo niższa niż zwykłych, niestety.
Standard długości życia dla zwykłej żarówy H4 to ok. 1000/500 godzin (włókno mijania/drogowe). W tych wycudowanych extra super itp. żywotność mijania zwykle nie przekracza 500h, a drogowych często spada do ok. 150h.
One świecą jaśniej dzięki bardzo prostej sztuczce - mają zmniejszaną oporność, przez co podnosi się temperatura włókna, dlatego emitują więcej światła w górnym (niebieskim) zakresie widma.
Standard długości życia dla zwykłej żarówy H4 to ok. 1000/500 godzin (włókno mijania/drogowe). W tych wycudowanych extra super itp. żywotność mijania zwykle nie przekracza 500h, a drogowych często spada do ok. 150h.
One świecą jaśniej dzięki bardzo prostej sztuczce - mają zmniejszaną oporność, przez co podnosi się temperatura włókna, dlatego emitują więcej światła w górnym (niebieskim) zakresie widma.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Żarówki H3 LED ??
Muszę wymienić żarówki H3 w halogenach dalekosiężnych.
W tym wypadku żarówki powinny być również odporne na częstotliwość odpaleń.
W tym wypadku żarówki powinny być również odporne na częstotliwość odpaleń.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
Re: Żarówki H3 LED ??
Akurat najistotniejsze jest to, że "cieplejsze" światło jest dużo mniej rozpraszane we mgle, deszczu, śniegu itp. Ponadto nasze widzenie kolorowe jest faktycznie najbardziej wrażliwe właśnie okolicach barwy żółtej zaś nasze widzenie barwne w niebieskim w ogóle jest mniej wyraźne. Dlatego polecam światła tzw. barwy żółtej-selektywnej, dziś kompletnie niemodne, ale np. daje się jechać na "długich" w padającym śniegu i widać lepiej niż bez, przy niebieskawych xenonach widać głównie padający śnieg, descz czy mgłę, a nie drogę i to co na niej. Założyłem sobie właśnie takie niemodne, oldskólowe, żółte żarówki i jestem bardzo zadowolonyKostuch pisze: Z tego co czytałem, to z fizjologicznego punktu widzenia światło ciepłe jest lepiej postrzegane przez człowieka (zwłaszcza w lesie gdzie nie ma dużych przestrzeni). Ten sam strumień światła ciepłego postrzegany jest jako jaśniejszy niż strumień zimnego.

W miarę jak się robi ciemniej spada widzialność czerwieni a stosunkowo poprawia się widzialność niebieskiego. W dużej ciemności przestajemy widzieć kolory, zaś w ciągu 30min nasz wzrok staje się ok. 1000-10000 razy bardziej czuły i wtedy choć tego nie zauważamy bo nie widzimy kolorów, najlepiej widzimy światło pi*drzwi błękitne a czerwone widzimy bardzo słabo (tak z 1000 razy słabiej). Ale w warunkach jazdy samochodem, gdzie po pierwsze oświetlamy sobie drogę a w kabinie mamy podświetloną (najczęściej na zielono, niebiesko lub pomarańczowo) tablicę rozdzielczą i gdzie mamy różne kolorowe lampki nasz wzrok w tryb pełnej ciemności (tzw. czysto skotopiczne widzenie + maksymalne "podkręcenie" czułości) nigdy się nie przestawi, choć jego maksymalna czułość faktycznie przejdzie w okolice światła zielonego.
Z tego właśnie powodu na statkach często stosuje się czerwone podświetlenie przyrządów -- delikatne (choć setki jeśli nie tysiące razy jaśniejsze od otoczenia) czerwone światło nie zaburza adatpacji do głębokiej ciemności i prowadzący statek oficer widzi zarówno przyrządy jak i to co znajduje się na wodzie, choć to co na zewnątrz jest o wiele wiele słabiej oświetlone. Ale jazdy samochodem to nie dotyczy, bo już samo oświetlenie sobie reflektorami drogi psuje adaptację do głębokiej ciemności i co gorsza po choćby kilkusekundowym spojrzeniu na jaśniejsze nie czerowone światło trzeba się od nowa pół godziny przyzwyczajać -- na żadnych "nocnych manewrach" nie ma szans żeby zadziałało.
pzdr
\Sebi
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Re: Żarówki H3 LED ??
Zerknij tutaj:
http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtm ... meters%3D1
http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtm ... meters%3D1
Może znajdziesz coś dla siebie.
http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtm ... meters%3D1
http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtm ... meters%3D1
Może znajdziesz coś dla siebie.
Trzynastego w piątek o godzinie 13.13 sprzedałem Nivkę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości